حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دروغ بستن سید کمال حیدری بر آیت الله حکیم به سبک وهابیت در موضوع ورود اسرائیلیات به میراث روایی !

قبلا در مورد چرایی نقد «سید کمال حیدری» و ضرورت آن نوشته ایم که توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی مطالب ما در نقد این شخص، حتما مطلب زیر را مطالعه بفرمایید :

http://al-shia.blog.ir/post/663

همانطور که قبلا هم گفته ایم ، یکی از ویژگی های «سید کمال حیدری» آن است که در نقل اقوال علماء و یا خواندن برخی از روایات به گونه ای تدلیس می کند تا آن ها را همسو با افکار خویش جلوه دهد !

سید کمال حیدری در جلسه ی 519 از درس خارج خود تحت عنوان «مفاتیح عملیة الاستنباط الفقهی» با موضوع فرعی «مدخلیة الزمان والمکان فی موضوعات الأحکام الشرعیة» در تاریخ 24 جمادی الثانی 1436 هـ از دقیقه ی 22 و ثانیه ی 18 تا دقیقه ی 25 و ثانیه ی 19 می گوید :

انظروا بأنه بعض المعاصرین ماذا یعبر ؟ قال «وهذه الروایات هی المهمة فی المقام لانها مع کثرتها وتشابه مضامینها ظاهرة فی أن عدم حجیة الاخبار لیس لبطلانها» یقول هناک مجموعة من الروایات دلت على أن اخبار الاحاد لیست بحجة لماذا لیست بحجة؟ یقول «لیس لبطلانها بل لاحتمال کذبها من جهة احتمال الدس» هذه التی کانت خبر الاحاد لیست حجة یقال لأی سبب قال؟ یقول لهذه المعظلة معظلة الدس والوضع فی الروایات وهو الدس فی الروایات الوضع فی الروایات الکذب فی الروایات «وهو موجود فی اغلب الاخبار التی بأیدینا» کثیر أو اغلب؟ الآن کثیر ممکن خمسة بالمائة أیضاً یسمى کثیرة عشرة بالمائة یسمى کثیر اما عندما یقال اغلب یعنی بعد کم؟ خمسین فما فوق یقول أن عدم حجیة الاخبار لیس لبطلانها لیس أن الحجیة لا اعتناء بها باعتبار الکذب الذی وارد فی الاخبار وهو موجود فی اغلب الاخبار التی بایدینا.

اذن النتیجة ماذا نفعل؟ اذن یقول «فظاهر هذه النصوص توقف العمل بها على اعتضادها بالقرائن القطعیة من الکتاب والسنة المعلومة وعدم کفایة روایة الثقات لها» بینک وبین الله المنهج الذی الان نتبعه هذا على منابرنا على توعیتنا الناس على قراءتنا للروایات ننتهج هذا المنهج؟ قد نظریاً نقوله ولکنه نعمل أو لا نعمل هذا امامکم المحکم فی اصول الفقه محمد سعید الحکیم نحن قلنا کثیر الدنیا قامت ولم تقعد وصدرت الفتاوى والى غیر ذلک هذا التعبیر هنا کثیر أو اکثر؟!

ببینید که بعضی از معاصرین چه تعبیری را به کار می برند ؟ می گوید : «و این دسته از روایات هستند که در اینجا حائز اهمیت هستند  چرا که با کثرتشان و شبیه بودن مضمونشان ظاهر در این هستند که عدم حجیت خبر واحد به دلیل باطل بودن آن خبر نیست» [سید کمال الحیدری می گوید] اینجا می گوید مجموعه ای از روایات وجود دارند که دلالت بر این امر دارند که خبر واحد حجت نیست.چرا حجت نیست ؟ می گوید : «حجت نبودن خبر واحد به دلیل بطلانش نیست بلکه به دلیل دروغ بودنش از جهت مدسوس بودن (وجود دسیسه و فریب و توطئه)» [سید کمال الحیدری می گوید] این که خبر واحد حجت نیست به چه دلیلی است ؟ به دلیل همین مشکل.مشکل دس و احتمال جعلی و دروغین بودن روایت. می گوید : «و این در اغلب روایاتی که داریم موجود است» [سید کمال الحیدری می گوید] گفته بسیاری یا اکثر ؟ الان اگر بگوییم «بسیاری» خب پنج درصد هم زیاد است.ده درصد هم زیاد است.اما زمانی که گفته می شود «اغلب» یعنی چه قدر ؟ پنجاه درصد و بالاتر.اینجا م گوید عدم حجیت خبر واحد به دلیل باطل بودنش نیست بلکه به دلیل وجود احتمال دروغی است که در اکثر خبرها و روایات موجود است.

پس نتیجه چیست ؟ چه کار کنیم ؟ می گوید : «ظاهر این نصوص توقف در عمل به خبر واحد و عدم کافی بودن روایت افراد ثقه برای آن خبر واحد می باشد تا زمانی که قرائن قطعی و شواهدی از قرآن و سنت وجود داشته باشد» بین خودت و خدا ، روشی که الان در منبرهایمان و در آموزش و آاگهی بخشی به مردم درمورد روایات طبق آن عمل می کنیم آیا به اینجا می رسد ؟ ممکن است که این را زبانی بگوییم اما آیا بدان عمل می کنیم یا نه ؟ این کتاب الان جلوی شماست.کتاب «المحکم فی اصول الفقه» تالف «محمد سعید حکیم» ما گفتیم «بسیاری» (یعنی : بسیاری از روایات احتمال اسرائیلیاتی بودن و جعلی بودن را دارد) آسمان به زمین آمد و همه موضع گرفتند و فتاوی صادر شد.اینجا چه تعبیری وجود دارد ؟ بسیاری یا بیشتر ؟!

لینک مشاهده ی جلسه ی درسی فوق به صورت تصویری :

http://alhaydari.com/ar/2015/04/56238

لینک مطالعه ی متن کامل جلسه ی درسی فوق :

http://alhaydari.com/ar/2015/04/56237

تا اینجا برداشت هر کسی آن است که «آیت الله سید محمد سعید حکیم» در کتاب خویش صراحتا می گوید که احتمال جعلی بودن و دروغین بودن در اکثر روایات موجود است.

حال به اصل کتاب و کلام مراجعه می کنیم تا ببینیم آیا واقعا چنین است یا خیر ؟!

اولا : وقتی به فهرست جلد سوم مراجعه می کنیم (صفحه ی 328) می بینیم که «آیت الله حکیم» قرار است در صفحه ی 203 در فصلی تحت عنوان حجیت خبر واحد بحثی را آغاز کند و از صفحه ی 207 تا قبل از صفحه ی 218 ادله ی مخالفین و از صفحه ی 218 شروع به نقل ادله موافقین کند.

مشاهده ی اسکن فهرست کتاب (کلیک کنید)(1  2  3)


با در نظر داشتن نکات بالا ، در می یابیم که صفحه ی «214» که «سید کمال الحیدری» بدان استناد می کند (مشاهده ی اسکن این صفحه : 1  2  3) در محدوده ی صفحات 207 تا 218 قرار دارد که قرار بود تا «آیت الله حکیم» در آن ادله ی مخالفین حجیت خبر واحد را بیاورند ! یعنی اساسا در این صفحه «آیت الله حکیم» در مقام نقل شبهات یا ادله ی مخالفان حجیت خبر واحد هستند و نه در مقام بیان نظر خودشان! جالب تر آن که دقیقا ایشان از دو صفحه بعد شروع به نقل ادله ی مخالفان حجیت خبر واحد می کنند و مفصل در این مورد می نویسند و در صفحه ی 217 کلام نهایی خود را اینگونه مکتوب می کنند :


والمظنون اختصاص الأخبار المذکورة بأوقات خاصة کثر فیها الکذب والتخلیط والدس المانع من الاعتماد على کتب الثقات، وقد زال ذلک بعرض الکتب على الأئمة علیهم السلام، وبتنبه الأصحاب لذلک بنحو أوجب شدة احتیاطهم فی تحمل الروایات وفی روایتها وعدم اکتفائهم بإثباتها فی الکتب وغیر ذلک مما یشهد به سیرتهم على قبول أخبار الثقات، کما أشرنا إلیه ویأتی الکلام فیه عند التعرض لأدلة المثبتین إن شاء الله تعالى.

هذا، مضافا إلى النصوص الکثیرة التی یأتی التعرض لها هناک، الظاهرة فی المفروغیة عن قبول أخبار الثقات عن أهل البیت علیهم السلام، إذ لا مجال معها للتعویل على الأخبار المذکورة هنا بوجه، بل یکشف عن الخلل فیها ببعض الوجوه التی ذکرناها أو غیرها.

هذا ما تیسر لنا من الکلام فی هذه الأخبار، ونسأله تعالى التسدید فی ذلک، إنه ولی الأمور، وهو حسبنا ونعم الوکیل.

الحکیم ، السید محمد سعید، المحکم فی أصول الفقه،ج3، ص 217، الناشر : مؤسسة المنار، الطبعة : الأولى، 1414 هـ - 1994 م.

گمان می رود که این روایات مختص به زمان هایی خاص است که دروغ و دسیسه و جعل و فریب در آن زیاد شده است به شکلی که مانع از اعتماد به کتب افراد مورد اعتماد می شده و این مشکل با عرضه ی آن کتب بر ائمه علیهم السلام و اهتمام و توجه به این مساله برطرف شده است به شکلی که موجب شدت احتیاط آنان (اصحاب ائمه) در دریافت و نقل روایت و عدم اکتفای آنان به صرفا مکتوب کردن روایات در کتاب های خودشان و موارد دیگر شد به شکلی که روش آنان نشان دهنده ی قبول روایات افراد ثقه و مورد اعتماد است همانطور که بدان اشاره کردیم و زمانی که به ادله ی موافقان حجیت خبر واحد اشاره کنیم ان شاء الله در این مورد صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر این ، روایات فروانی وجود دارد که در آن بخش بدان اشاره خواهیم کرد که ظهور در قبولِ قطعی و مسلّم روایات افراد ثقه و مورد اعتماد از اهل بیت علیهم السلام دارد بنا بر این هیچ جایی برای اعتماد به روایاتی که در این جا ذکر شد باقی نمی ماند بلکه بر اساس وجوهی که ذکر کردیم و دیگر وجوه وجود خلل و اشکال در این روایات مشخص و آشکار می گردد.

آن چه که در مورد این اخبار و روایات گفتیم آن مقداری است که در توان و  امکان ما بود و از خداوند طلب راست و استوار شدن دلایلمان را می کنیم که او ولی امور است و وی ما را کافیست و چه خوب سرپرستی است.

مشاهده ی اسکن (کلیک کنید)(1  2  3)


کلام «آیت الله سید محمد سعید حکیم» بسیار واضح است و نیاز به توضیح هم ندارد.


خلاصه ی بحث آن که «آیت الله سید محمد سعید حکیم» ابتدا ادله و اخباری که مخالفان حجیت خبر واحد بدان استناد می کنند را کامل ذکر کرده و شبهه ی آنان را طرح می کند و سپس به نقد آن ادله و استدلالات می پردازد.اما «سید کمال حیدری» به آن چه که «آیت الله سید محمد سعید حکیم» در دو صفحه ی بعد به نقد آن می پردازد استناد کرده و آن را با دروغ و تدلیس و فریب ، اعتقاد «آیت الله سید محمد سعید» حکیم جا می زند!

از آن جا که ممکن است طرفداران و متعصبین بر «سید کمال حیدری» ادعایی قابل پیش بینی را برای دفاع از وی مطرح کنند ، ما قبل از طرح شدن این ادعا آن را مطرح کرده و بدان پاسخ می دهیم.

ادعای احتمالی طرفداران «سید کمال حیدری»

«سید کمال حیدری» نه دروغ گفته و نه مرتکب تدلیس شده بلکه به اشتباه گمان کرده است که این بخش از کلام خود «آیت الله سید محمد سعید حکیم» می باشد!

پاسخ

اولا : هر آن کس که به فهرست کتاب خوب دقت کند و همچنین بخش های مورد بحث را به دقت مطالعه کند در می یابد که «آیت الله سید محمد سعید حکیم» قرار است ادله ی موافقان و مخالفان حجیت خبر احد را ذکر کند و در چنین مواقعی ادعاهای طرفین کاملا تبیین می شود و از این رو افرادی که چنین فصل هایی را مطالعه می کنند ، آن را کامل مطالعه می کنند تا مرتکب چنین اشتباهی در نقل نشوند.

به علاوه این گونه نیست که مثلا کسی تصادفی و بدون هیچ بررسی کتاب «آیت الله سید محمد سعید حکیم» را باز کند و کاملا هم تصادفی همین صفحه بیاید و بدون هیچ بررسی هم آن را در جلسه ی درس خویش - که از قبل کاملا به صورت جزوه ای منظم مرتب می شود - نقل کند ! آن هم در شرایطی که فقط دو صفحه بعد به شکل مفصل «آیت الله محمد سعید حکیم» به رد و نقد این ادعاها می پردازند !

نکته ی دیگر آن که معمولا محققین و اهل علم وقتی مواردی که مُراد و هدف آنان است را در کتابی می یابند ، به صورت کامل قبل و بعد از آن را بررسی می کنند تا از صحت انتساب آن بخش از کلام به مولف کتاب و این که وی در مقام نقل از دیگری یا نقد قول دیگری نیست مطمئن شوند.

ثانیا : اگر قرار باشد بپذیریم که «سید کمال حیدری» مرتکب چنین «خطا»ی فاحشی شده ، اساسا آن همه ادعای علمیت و محقق بودن ایشان که بارها از سوی خودشان و طرفدارانشان مطرح شده محل شک و تردید جدی قرار می گیرد ! اهل علم همواره کتاب های مورد استناد را به صورت کامل و یا حداقل بخش ها و فصل های مورد نظر را به صورت کامل مطالعه می کنند و سپس به بخش مورد نظر استدلال می کنند !

حتی روش نگارنده ی این نقد بر «سید کمال حیدری» که خود را اقلِّ و احقرِ طالبان و علاقه مندان علم و تحقیق می داند نیز چنین است که پس از مطالعه ی کامل کتاب های مذاهب و ادیان مختلف در موضوعات مورد نظر یا مطالعه ی کامل و تفصیلی فصول و بخش های مورد نظر از کتب آنان مطالبی را در این وبلاگ قرار می دهد ! (بارها شده که برای قرار دادن چند مطلب کوتاه در وبلاگ ، قریب به 100 یا 200 صفحه را خوانده ایم و در غالب موارد نیز بسیاری از کتب را کامل از ابتدا تا انتها و حتی با تحقیقات مختلف مطالعه می کنیم تا مطالبی را از آن در وبلاگ قرار دهیم !)

اکنون چگونه کسی که ادعای اعلمیت دارد چنین استدلال می کند ؟!

ثالثا : مساله ی دیگری که ما را به تعمد «سید کمال حیدری» بر دروغ بستن بر علماء از جمله بر «آیت الله سید محمد سعید حکیم» مطمئن می سازد آن است که «سید کمال حیدری» بعد از این که این دروغ را در این جلسه ی درسی مطرح کرد ، همین دروغ را با همین کیفیت در یک و دو سال بعد نیز تکرار کرده است ! (یعنی ایشان این دروغ را حداقل دو مرتبه ی دیگر تکرار کرده اند) یعنی اصرار بر دروغ بستن بر «آیت الله سید محمد سعید حکیم» ! (ان شاء الله در این مورد در پستی جداگانه مطالبی را خواهیم نوشت)

دقت داشته باشید که پس از دروغ بستن «سید کمال حیدری» بر «آیت الله سید محمد سعید حکیم» برای اولین مرتبه در این جلسه ی درسی ، بسیاری از محققان عرب زبان این دروغ ایشان را در فضای مجازی مطرح کرده و چه بسا افرادی آن را حتی برای دفتر ایشان نیز ارسال کردند اما با این وجود ایشان روش دروغ و تدلیس خویش را ادامه داده و می دهد !

نسأل الله حُسن العاقبة ...

موضوعات مرتبط :

مشاهده ی کلیپ (مهم) [کلیک کنید]

اصرار سید کمال حیدری بر دروغ بستن بر آیت الله حکیم و تدلیس در نقل از ایشان (1)

اصرار سید کمال حیدری بر دروغ بستن بر آیت الله حکیم و تدلیس در نقل از ایشان (2)

استفتاء از دفتر «آیت الله سید محمد سعید حکیم» در مورد دروغ بستن «سید کمال حیدری» بر ایشان و پاسخ استفتاء

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۰
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

آیت الله سید کمال حیدری کیست

انحرافات سید کمال حیدری

برنامه های سید کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دروغ بستن سید کمال حیدری بر آیت الله حکیم

دروغ بستن سید کمال حیدری بر سید حکیم

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سید کمال حیدری آیت الله تبریزی

سید کمال حیدری آیت الله خوئی

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری بحار الانوار

سید کمال حیدری جایگاه زن در احادیث

سید کمال حیدری جایگاه زن در اسلام

سید کمال حیدری حضرت زهرا

سید کمال حیدری درس خارج فقه

سید کمال حیدری دیدار امام زمان

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری سید بحر العلوم

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری شرح فصوص الحکم

سید کمال حیدری شهادت حضرت زهرا

سید کمال حیدری شیعه

سید کمال حیدری شیعه و تکفیر

سید کمال حیدری عرفان

سید کمال حیدری علامه طباطبائی

سید کمال حیدری علامه مجلسی

سید کمال حیدری فقه المراة

سید کمال حیدری فلسفه

سید کمال حیدری محاضرات طهران

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مطارحات فی العقیده

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وحدت اسلامی

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب کافی

سید کمال حیدری کیست

سید کمال حیدری یهود

شبهات اهل سنت

شبهات سید کمال حیدری

شبهات وهابیت

شبکه الکوثر سید کمال حیدری

شبکه توحید سید کمال حیدری

شبکه نور سید کمال حیدری

شبکه وصال حق سید کمال حیدری

شبکه وصال سید کمال حیدی

شبکه کلمه سید کمال حیدری

علامه سید کمال حیدری

فتاوای مراجع در مورد سید کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

مارتین لوتر شیعه

مارتین لوتر شیعه کمال حیدری

نظر سید کمال حیدری در مورد اهل سنت

نظر سید کمال حیدری در مورد روایات

نظر سید کمال حیدری در مورد سنن اربعه

نظر سید کمال حیدری در مورد شهادت حضرت زهرا

نظر سید کمال حیدری در مورد صحیح بخاری

نظر سید کمال حیدری در مورد صحیح مسلم

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر سید کمال حیدری در مورد مظلومیت حضرت زهراء

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات سید کمال حیدری

پاسخ به شبهات وهابیت

کتاب های سید کمال حیدری

کمال حیدری شبکه کوثر

نظرات  (۴)

درود
ببخشید چرا اهل سنت اینقدر مخالف اومدن حضرت ولی عصر هستن؟ تقریبا میشه گفت همردیف بهاییت سمپاشی میکنند تا جایی که دیدم...ایشون که اسمشون در روایات اونها هم اومده اما متوجه این دشمنی نمیشم. 

پاسخ:
درود

برخی از مخالفین شیعه از سر لجبازی و عناد منکر ابتدائی ترین اصول مهدویت میشن که در کتب خودشون اومده !

برخی هم از سر جهل هست ! برخی هم از سر حقد و کینه و بغض !

به طور کلی هر جریانی که در برابر تفکر مهدویت می ایسته قطعا و یقینا متصل به شیطان هست چرا که اصل تفکر مهدویت مبتنی بر اصلاح و زدودن امور شیطانی و ناپسند هست.
شما چرا کامل جواب نمیدی اخوی؟ بهاییت و بابیت از انشعابات مذهب رافضه هست و اتفاقا از همین مهدویت سرچشمه گرفته...
در ثانی رافضه میگه امام براش باید شرایط و زمینه محقق بشه بعد بیاد....خب چرا همون دوره ال بویه و قرن4 نیومد؟ ال بویه که بغداد رو هم گرفتن و مستکفی خلیفه عباسی رو هم در اتاقش زندانی کردن ....موقعیت ظهور ازین بهتر؟
حالا اون وقت نه...دوره صفوی چی؟ روافض جبل عامل و...در ایران جمع شدند و سنی کشی هم که راه افتاد دیگه چرا نیومد؟

پاسخ:
ظاهرا شما از مدعیان دروغین مهدویت در نزد اهل تسنن خبر ندارید !!! الان جحیمان هم رافضی بود ؟! به علاوه این همه انشعابات در بین اهل تسنن در موضوعات مختلف عقیدتی از جمله توحید در طول تاریخ داده و هنوز هم وجود داره !

به علاوه زمان ظهور رو من و شما تعیین نمیکنیم ! ظاهرا شما دارید برای خداوند تعیین تکلیف می کنید !
سلام علیکم ورحمه الله،استاد بزرگوار ازتون تشکر میکنم به خاطر مباحث نقد سید کمال حیدری واینکه خیلی افراد رو از جمله خودم رو  از پیروی از این شخص گمراه نجات دادید ،تا قبل از شروع مباحث شما بنده نقد هایی که میشد رو متعصبانه رد میکردم اما وقتی شما شروع کردید یواش یواش مطالبتون رو خوندم ومتوجه گمراهی این شخص شدم،ان شاءالله بقیه ی شیعیان هم از این شخص دوری کنند،خیلی ممنون ومتشکر
پاسخ:
وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته

بسیار ممنون.ان شاء الله که همواره موفق و موید باشید و در مسیر حق و حقیقت.
بسم الله و له الحمد
السلام علی محمد و ءاله الطیبین و من اتبع الهدی
بعد
ایشان رد یا اثبات اکثر او اغلب نفرمود. تنها در پاسخ شبهه احتیاط و احادیث خذ الامر من الثقه را آورده اند.
سید کمال الحیدری نیاز به آوردن پاسخ یا نتیجه سید محمد سعید الحکیم حفظه الله ان شاء را ندارند، به حسب خود مجتهد است اما میتواند عبارت شبهه را بیاورد. بلی اگر چنین بود که دروغ یا سهو گفته شده یا چه اما اگر نه، بر انسان یا مسلمان اگر گیرنده وجهی بر باهتوهم قایل است هر حرفی که میزنید بین خودتان و خدای خودتان بنگرید.
والسلام علی من اتبع الهدی
پاسخ:
بسم الله

ادعای دروغ سید کمال حیدری: آیت الله حکیم ورود اسرائیلیات فراوان به میراث روایی شیعه را تایید کرده!

سخن درست و بدون تقطیع آیت الله حکیم: این ادعا از شبهات مخالفین حجیت خبر واحد است و به دلایل فراوان باطل و مردود است!

قضاوت با اهل انصاف!

در سخن و ادعای یک شخص جای اجتهاد نیست! آیت الله حکیم شبهه ای را نقل کرده و آن را رد کرده اما سید کمال حیدی به دروغ ادعا کرده این سخن از خود آیت الله حکیم است و این ادعا را تکرار هم کرده است!

این کار سید کمال حیدری دقیقا مصداق تهمت زدن و افترا بستن است! دقیقا مانند وهابیت که اقوال علمای شیعه در نقل شبهات اهل تسنن را میاورند و می گویند این سخن و اعقتاد خود علمای شیعه است!

کسی مانند سید کمال حیدری که سرقت های علمی فراوان کتاب های او را پر کرده قطعا نمی تواند صحبت از انصاف و تقوا کند!

کمی تعصب بر روی افراد را کنار بگذارید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter