حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

غلو عجیب بن باز در مورد ابن تیمیة !

يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۵۶ ب.ظ

غلو عجیب بن باز در مورد ابن تیمیة !



هرگاه پیروان اهل بیت علیهم السلام به بیان فضائل ائمه ی معصومین می پردازند و آنان را در سطح انبیاء بلکه افضل از آنان معرفی می کنند و ادله ی متعدد نیز برای آن ارائه می کنند، از جانب مخالفین متهم به غلو می شوند اما ظاهرا قضیه در مورد ابن تیمیة کمی فرق می کند !

" عبد العزیز بن محمد السدحان " از شاگردان بن باز وهابی – ناصبی می باشد که کتابی تحت عنوان " الامام ابن باز ؛ دروس ومواقف وعبر " تالیف کرده و در آن به ذکر نکات و خاطراتی از بن باز پرداخته است و البته این کتاب با تاییدات و تشویق های مکرر علمای وهابی نیز همراه شده که می توانید برای اطلاع از آن ها به مقدمه ی کتاب مراجعه کنید.


این وهابی در قسمتی از کتاب به نکته ای اشاره می کند که پرده از غلو عجیب وهابیون از جمله بن باز در مورد ابن تیمیة بر می دارد.

د – نقل أحدهم مقولة عن بعض أهل العلم مفادها : " لو لم نخبر بختام النبوة لقلنا : إن ابن تیمیة نبی "، فعرضت العبارة على بعض أهل العلم فبالغ فی إنکارها، وعرضتها بنفسی على سماحته – رحمه الله تعالى – فتبسم ضاحکا وقال ما معناه : نعم،لذلک أصل ..ثم ذکر حدیث : " لو کان بعدی نبی لکان عمر بن الخطاب " .

الإمام ابن باز ؛دروس ومواقف وعبر،ص33

د – برخی از آنان قولی را از بعضی از اهل علم نقل کردند که مفادش این است : " اگر از ختم نبوت خبردار نشده بودیم قطعا می گفتیم : ابن تیمیة نبی است " . من این عبارت را بر برخی از اهل علم عرضه کردم و در انکار آن شدت به خرج دادند و خودم آن را بر بن باز عرضه کردم و او لبخندی زد و چیزی گفت که معنایش این است : بله، این کلام دارای اصل و ریشه است و سپس این حدیث را ذکر کرد : " اگر بعد از من پیامبری می بود، قطعا عمر بن الخطاب بود " .

غلو عجیب برخی از مشایخ وهابیت و در راس آنان بن باز در حق ابن تیمیة را ملاحظه می کنید ! اگر وهابیون از ختم نبوت خبردار نمی شدند، ابن تیمیة را نبی مرسل می پنداشتند و البته در حال حاضر نیز رفتار آنان بر چنین اعتقادی تا حد زیادی تطابق دارد !
مطابق این ادعای غلو آمیز حداقل چیزی که اثبات می شود این است که به عقیده ی بن باز و برخی از شیوخ وهابی، ابن تیمیة قاعدتا بایستی در سطح و حد نبوت باشد که بتوان در مورد او جنین ادعایی کرد و جالب آن که اگر پیروان اهل بیت علیهم السلام ، معصومین را در سطح انبیاء یا برتر از آنان بدانند از سوی همین افراد فاسد الفکر متهم به غلو و شرک می شوند !

برای آگاهی از شرح حال مولف این کتاب و جایگاهش در نزد وهابیون می توانید از لینک زیر استفاده کنید :

http://shamela.ws/index.php/author/1579

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter