دروغ بستن سید کمال حیدری بر صاحب کتاب «روضات الجنات» و تناقض وی در مورد استدلال به کتاب «فرائد السمطین»
دروغ بستن سید کمال حیدری بر صاحب کتاب «روضات الجنات» و تناقض وی در مورد استدلال به کتاب «فرائد السمطین»
ما پیش از این در مورد ضرورت و چرایی نقد آراء و افکار و اثبات تناقضات و تدلیس ها و دروغ های سید کمال حیدری صحبت کردیم که اکیدا توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی این مطلب ، لینک زیر را مطالعه کنید :
http://al-shia.blog.ir/post/663
یکی از ویژگی های ناپسند در روش «سید کمال حیدری» دروغ بستن بر علماء و نسبت دادن اقوال و عقائد به آنان می باشد که در حقیقت به آن باور ندارند یا حتی به خلاف آن معتقدند !
سید کمال حیدری در جلسه ی درس خارج فقه خود تحت عنوان «مفاتیح عملیة الاستنباط الفقهی» ،جلسه ی 460، در تاریخ 19 ذی الحجة 1435 هـ از دقیقه ی 16 و ثانیه ی 04 تا دقیقه ی 16 و ثانیه ی 26 می گوید :
وهذه بعض الروایات التی ینقلوها من فرائد السمطین وقندوزی وحنفی هذا کلها مجعولة وکل قیمة ما فیها لأنه فرائد السمطین صاحب روضات الجنات یقول شیعی ولکن نحن نذهب من هنا ومن هنا قال فی فرائد السمطین وهو متهم بالتشیع هذا الرجل .....
مشاهده ی جلسه ی درسی فوق به صورت تصویری :
http://alhaydari.com/ar/2014/10/54681
مطالعه ی متن پیاده شده از جلسه ی درسی فوق :
http://alhaydari.com/ar/2014/10/54678
و این ها بعضی از روایاتی است که از «فرائد السمطین» و «قندوزی حنفی» نقل می کنند و همه ی آن ها جعلی است و هیچ ارزشی ندارد چرا که صاحب کتاب روضات الجنات می گوید صاحب فرائد السمطین شیعی است اما ما این طرف و آن طرف می رویم و می گوییم در فرائد السمطین چنین گفته است در حالی که صاحب این کتاب متهم به تشیع است .....
ملاحظه می فرمایید که سید کمال حیدری مدعی شده است که صاحب کتاب «روضات الجنات» ، صاحب کتاب «فرائد السمطین» را شیعی می داند و در نتیجه استدلال به این کتاب هیچ ارزشی ندارد.
در اینجا ما به دو نکته ی مهم اشاره خواهیم کرد :
الف) دروغ بستن سید کمال حیدری بر صاحب کتاب روضات الجنات
اکنون به کتاب «روضات الجنات» مراجعه می کنیم تا ببینیم نظر وی در مورد صاحب کتاب «فرائد السمطین» چیست ؟
الامام الهام و شیخ المسلمین و الاسلام ابراهیم بن الشیخ سعد الدین محمد بن المؤید أبى بکر بن الشیخ الامام العارف جمال السنة أبى عبد اللّه محمد بن حمویه بن محمد الجوینى
المعروف بالحمّوئى، و ابن حمّویه جمیعا کان من عظماء علماء العامة و محدّثیهم الحفّاظ، و کذا أبوه و جدّه- بل و کثیر من سلسلة نسبة الحمّوئین - .....
الموسوی الخوانساری، محمد باقر (المتوفى 1313 هـ)، روضات الجنات فی أحوال العلماء والسادات،ج1، ص 176، الناشر : مکتبة اسماعیلیان - قم، الطبعة : الأولى، 1390 هـ .
و همچنین در جایی دیگر از کتاب «روضات الجنات» از قول مؤلف کتاب می خوانیم :
و ذلک أنّ الحموئى العامی صاحب «فرائد السمطین» .....
الموسوی الخوانساری، محمد باقر (المتوفى 1313 هـ)، روضات الجنات فی أحوال العلماء والسادات،ج2، ص 178، الناشر : مکتبة اسماعیلیان - قم، الطبعة : الأولى، 1390 هـ .
ملاحظه می فرمایید که صاحب کتاب «روضات الجنات» صراحتا قائل به «عامی» و «سُنّی» بودن صاحب کتاب «فرائد السمطین» می باشد و متاسفانه «سید کمال حیدری» یا از سر عدم تتبع درست و علمی و یا به صورت عمدی این نسبت نادرست را به مرحوم خوانساری ،صاحب کتاب «روضات الجنات»، می دهد.
مشاهده ی اسکن کتاب روضات الجنات : کلیک کنید (1 2 3 4 5 6)
نکته ی دیگر آن که حتی وبسایت مشهور و معتبر و سَلَفی «اسلام وب» تصریح می کند که صاحب کتاب «فرائد السمطین» و همچنین «قندوزی حنفی» سُنّی هستند !
وأما تحدید أسماء هؤلاء الأئمة فلم یرد فی شیء من کتب السنة المعتمدة فیما نعلم، فکیف تخص هذه الروایة على أولئک الأئمة، ویرویها القندوزی المتوفى سنة 1294هـ أو أبو إسحاق الحموینی المتوفى سنة 722هـ وکل منهما یرویها فی کتاب له یُشَک فی نسبته إلیه لا سیما وأنهما سنیان .....
http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=52163
البته لازم به ذکر است که وبسایت «اسلام وب» در ادامه در مورد عدم اعتبار این دو کتاب مواردی را ذکر می کند اما بحث ما در این مطلب در مورد مذهب و عقیده ی صاحب کتاب «فرائد السمطین» می باشد که سید کمال حیدری از سر عدم تتبع و یا تعمد بر دروغ کلامی خلاف را به صاحب «روضات الجنات» نسبت داد و ما قصد صحبت در مورد اعتبار یا عدم اعتبار کتاب در این بخش را نداریم.
ب) تناقض سید کمال حیدری در استدلال به کتاب «فرائد السمطین»
جالب است بدانید که «سید کمال حیدری» که اینگونه با قاطعیت در مورد مذهب صاحب کتاب «فرائد السمطین» نظر می دهد و ادعای محقق بودن دارد (!!!) در مواضع متعددی به این کتاب استدلال کرده است (!!!) که ما از باب اختصار مطلب فقط به چند مورد از آن اشاره می کنیم و برای موارد بیشتر می توانید در وبسایت نامبرده به جست و جو بپردازید.
1) استدلال به کتاب «فرائد السمطین» در قسمت اول از برنامه ی «المهدی المنتظر فی کلمات محی الدین بن عربی» در شبکه ی ماهواره ای الکوثر
هذه عبارات عبارات (فرائد السمطین) اقرأها ولیس اقرأ کتاب شیعی وانما اقرأ کتاب الجوینی الخراسانی فی فرائد السمطین .....
مطالعه ی متن پیاده شده از برنامه به صورت کامل :
http://alhaydari.com/ar/2011/10/11689
این عبارات از کتاب «فرائد السمطین» است که می خوانم و من از کتاب شیعی نمی خوانم بلکه از کتاب جوینی خراسانی در فرائد السمطین می خوانم .....
2) استدلال به کتاب «فرائد السمطین» در موضوع خلافت در وبسایت رسمی سید کمال حیدری
ومنها (حدیث الغدیر) فقد ذکر الأمینی رحمه الله ثلاثین مؤلفاً من السنیین رووا أن الآیة نزلت فی ولایة علی علیه السلام نذکر عدداً منهم باختصار ..... 16 ـ شیخ الإسلام أبوإسحاق الحموینی المتوفى 722، أخرج فی فراید السمطین عن مشایخه الثلاثة .....
و از جمله ی آن ها حدیث غدیر است که علامه ی امینی رحمه الله سی مولف از اهل سنت را نقل کرده که آنان گفته اند این آیه در مورد ولایت علی علیه السلام نازل شده است و ما تعدادی از آن ها را به اختصار ذکر می کنیم ... 16 - شیخ الاسلام ابو اسحاق الحموینی متوفای 722 هـ در کتاب فرائد السمطین از سه تن از اساتیدش .....
مطالعه ی مطلب در وبسایت رسمی سید کمال حیدری :
http://alhaydari.com/ar/2013/10/50779
3) استدلال به کتاب «فرائد السمطین» و استفاده از آن در کتاب «حدیث الثقلین سندا ودلالة»
دقت داشته باشید که این کتاب تحت اشراف و تایید سید کمال حیدری و موسسه ی وی به چاپ رسیده است و وی در برخی دروسش به این کتاب ارجاع هم داده است ! البته این کتاب مشتمل بر سرقت های علمی عجیبی نیز می باشد که در مورد آن در آینده صحبت خواهیم کرد.
در صفحه ی 440 و 441 از این کتاب می بینیم که یکی از مصادر مورد استفاده در تالیف این کتاب (مصدر شماره ی 184) کتاب فرائد السمطین می باشد !
مشاهده ی اسکن کتاب : کلیک کنید (1 2 3)
مشاهده ی کتاب از وبسایت سید کمال حیدری :
http://alhaydari.com/ar/2014/02/52345
اگر استدلال به این کتاب ارزشی ندارد چرا خود سید کمال حیدری بدان استناد کرده و در کتابی که تحت اشراف وی به چاپ رسیده و تبلیغ آن را نیز کرده است استدلال و استناد به این کتاب وجود دارد ؟!
قضاوت با شما مخاطبان گرامی !
هشتکی که در پست اخر کانالتون زدید(نژاد پرست های احمق) جالب توجه بود.میشه بگید این عبارات رو طبق سیره علوی گفتید یا ادب محمدی و مصداق خلقا عظیم؟
هرکس مخالف شما فکر میکنه احمقه؟چندتا سوتی از روحانیت محترم برای شما ارسال کنم تا بهتون ثابت بشه کمثل الحمار کیه؟
این تغییر ادبیات در این حد مشخص میکنه که خیلی زورتون گرفته.
در ضمن انتشار یا عدم انتشار کامنتم اصلا مهم نیست.