حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

چرا نقد «سید کمال الحیدری» ؟!

سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۴۲ ق.ظ

چرا نقد «سید کمال الحیدری» ؟!

تاریخ اسلام از همان ابتداء و در زمان نبی مکرم اسلام (ص) شاهد نزاع های فکری شدیدی بوده است که در گذر زمان و با توجه به شرایط و نحوه ی برخورد و اعمال نفوذ حکام و سلاطین ، این نزاع ها اشکال مختلفی به خود گرفته و تا به امروز نیز ادامه داشته و قطعا تا زمان ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهند یافت.


طبیعتا تاریخ فکر شیعی نیز مستثنای از این اتفاقات نیست و گرچه شیعیان به دلیل ارتباط خاص با ائمه ی خویش در طول تاریخ توانسته اند اصل فکر شیعیِ برخاسته از قرآن و سنت پیامبر (ص) را با تمسک به عترت حفظ کنند ، اما با توجه به تلاش شبانه روزی دشمنان مکتب اهل بیت و البته انحراف فکری برخی از افرادی که زمانی خود را در دایره ی پیروان اهل بیت علیهم السلام  می دیده اند ، افرادی چه با قصد قبلی و انحرافات قبلی و چه بدون قصد قبلی و انحرافات قبلی در طول تاریخ با حرکات و فعالیت هایی منجر به بروز انحرافات و شکل گیری فرق و مذاهب انحرافی شده اند.


شایان ذکر است که چنین حرکاتی هرگز نتوانسته و نخواهند توانست مانع پیشروی و رشد تفکر اصیل شیعی - که برگرفته از قرآن و اهل بیت می باشد - گردند اما طبیعتا همواره موجب بروز فتنه ها و زحماتی برای مومنین و اهل اخلاص و مدافعان مذهب شده است.مراجعه به تاریخ فرق ضاله و منحرفه مانند واقفه می تواند نکات آموزنده ی خوبی را در این زمینه برای ما با خود به همراه داشته باشد.


بدیهی است که در چنین حالتی وظیفه ی شرعی اهل علم و تحقیق است که با روشنگری و با زبان علم به مبارزه ی با انحرافات و بدعت ها و سخنان نادرست برخاسته و در این راه با تمام توان بکوشند.


در عصر حاضر نیز گروه ها و فرقه ها و تفکرات مختلفی وجود دارند که همگی به نام دین و حتی به نام اسلام به فعالیت می پردازند و تلاش می کنند تا افکار و عقائد خویش را در بین عموم مردم نشر دهند.


مساله وقتی خطرناک می شود که افرادی در لباس دین و از دل شیعه و با ادعای علم و اجتهاد و مرجعیت به نشر افکاری بپردازند که مخالف صریح مذهب است و رفتاری از خود نشان دهند که مخالف صریح تقوا و عدالت و انصاف است !


یکی از نام های آشنا برای مخاطبان عرب زبانِ برنامه های عقیدتی در سال های اخیر «سید کمال الحیدری» می باشد که البته تعداد قابل توجهی از مخاطبان فارسی زبان نیز از راه های مختلفی که بدان اشاره خواهیم کرد با وی آشنا شده اند.


مباحث و دروس «سید کمال الحیدری» در سال های اخیر موجب جنجال ها و مباحث متعددی شده است و این شخصیت طرفداران و اتباع و مخالفان خاص خود را پیدا کرده است که هر کدام حرفِ خود را می زنند و بر موضع خویش اصرار عجیبی دارند.


طبیعتا در چنین حالتی عاقلانه ترین و صحیح ترین کار آن است که هر انسان طالب حق و اهل تحقیق به بررسی سخنان دو طرف بپردازد و بر اساس روشی علمی ادعای دو طرف را بررسی کند تا به نتیجه ای مشخص برسد.


ما نیز پس از بررسی ها و تحقیقات طولانی مدت به نتایجی رسیدیم که البته تمامی این نتایج مبتنی بر ادله و اسناد متقن و مورد اعتماد می باشد و به دلیل حساسیت موضوع تصمیم به نشر آن ها در فضایی علمی و منطقی و البته با گفتاری آرام و برخاسته از احترام و ادب گرفتیم.

در ادامه تمامی سوالاتی که ممکن است برای شما مخاطبان گرامی مطرح شود (چه آن دسته از مخاطبانی که «سید کمال الحیدری» را می شناسند و چه آن دسته از مخاطبانی که وی را نمی شناسند) را مطرح کرده و به آن پاسخ می دهیم.

در صورتی که سوال خود و پاسخ آن را نیافتید ، با اعلام در بخش نظرات همین مطلب ، ما را در تکمیل مطلب یاری کنید.

سؤالاتى مهم و پاسخ هایی مهم تر !

1) مگر در افکار و آراء و روش «سید کمال الحیدری» چه اشکالاتی وجود دارد که به نقد اختصاصی و جداگانه ی وی می پردازید و بر آن تاکید دارید ؟

پاسخ : بر اساس بررسی ها و تحقیقات ما ، در «روش و منهج» و «افکار و آراء» نامبرده «خطرات» و «انحرافات» اساسی و مهمی وجود دارد که در صورت عدم پرداختن به آن در زمان حاضر و عدم نقد علمی و منطقی ، تفکرات انحرافی و خطرناک «سید کمال الحیدری» در آینده می تواند موجب تخریب و فساد عقائد عوام شیعه گردد.


از این رو بر آن شدیم تا با نقد علمی و مستند و منطقی و منصفانه ی انحرافات و افکار و آراء وی ، پیشاپیش از بروز خطرهای بعدی جلوگیری کنیم.

2) با توجه به این که «سید کمال الحیدری» عرب زبان است و دروس و برنامه های وی به زبان عربی برگزار می گردد ، نقد وی به زبان فارسی چه دلیلی و چه سودی و چه ضرورتی دارد ؟

پاسخ :

اولا : «سید کمال الحیدری» فقط به زبان عربی سخن نمی گوید و از آن جا که وی تسلط خوبی به زبان فارسی دارد ، برخی از برنامه ها و جلسات علمی خویش را به زبان فارسی برگزار می کند و طبیعتا موارد انحرافی و نادرست مطرح شده در این جلسات بایستی بررسی شده و مورد بحث قرار گیرند و سپس نقد آن منتشر گردد.

ثانیا : «سید کمال الحیدری» با توجه به وضعیت مالی بسیار مناسب و قابل توجه دفترش ، تلاش روز افزونی در جهت نشر افکار و عقائد و روش خود در بین افراد با زبان های مختلف دارد و به همین جهت بسیاری از گفت و گو ها یا برنامه های ایشان (به صورت کامل یا ناقص) به زبان فارسی ترجمه می شود و برخی از کتاب های ایشان به زبان فارسی ترجمه شده است و تلاش در این راستا از سوی دفتر ایشان بیش از پیش ادامه دارد و از این رو لازم است تا فضای فارسی زبانان قبل از ورود ویروس انحرافِ افکار «سید کمال الحیدری» نسبت به آن واکسینه گردد.

ثالثا : شبکه ها و وبسایت های معاند (وهابیت - اسلام ستیزان - جریانات مدعی روشنفکری) با مستمسک قرار دادن برخی از افکار و آراء ایشان ، بر عوام شیعه هجمه می کنند و از این راه سعی در القای شبهات و منحرف ساختن عوام شیعه از راه اهل بیت علیهم السلام دارند.به همین دلیل است که حتی بسیاری از فارسی زبانان «سید کمال الحیدری» را از طریق شبکه های وهابی شناخته اند و نه از طریق دفتر ایشان ! (البته باید به این مساله توجه داشت که کلیپ های پخش شده از «سید کمال الحیدری» در شبکه های وهابی بعضا بریده شده و در آن ها تدلیس صورت گرفته است اما برخی از کلیپ های پخش شده از ایشان به هیچ وجه بریده نیست و عین کلام ایشان است و در جای خود در مورد این مسائل صحبت خواهیم کرد)

3) «سید کمال الحیدری» فردی است که سال ها در راستای نشر مذهب شیعه زحمت کشیده است و افراد بسیاری از کشورهای مختلف به واسطه ی بحث های ایشان مکتب اهل بیت علیهم السلام را اختیار کرده اند.بنا بر این چنین رفتاری با وی بی انصافی است و شما حق نقد او را ندارید !

پاسخ :

اولا : مباحث ابتدایی «سید کمال الحیدری» در شبکه ی «الکوثر» بسیار مفید بوده و تا به امروز نیز قابل استفاده است و ما منکر آثار و نتایج آن نیستیم.

ثانیا : اکثر مواد و محتوای علمی طرح شده در مباحث ایشان در شبکه ی «الکوثر» در نقد وهابیت و اهل تسنن اساسا از تحقیقات علمی ایشان نبوده است و این مساله داستانی بسیار مفصل دارد که در آینده در مورد آن سخن خواهیم گفت !

ثالثا : شروع علنی شدن انحرافات و افکار خطرناک و مخالف مذهب و مخالف انصاف و منطق «سید کمال الحیدری» نیز از همان برنامه های شبکه ی «الکوثر» بود و نهایتا کار به جایی رسید که با ورود برخی از علماء و دلسوزان مذهب ، برنامه های ایشان متوقف شد.

رابعا : ملاک و معیار ، حال افراد و عقیده ی حقیقی آنان می باشد و هرجا هر انحرافی و از سوی هر شخصی دیده شود بایستی نقد گردد تا موجب بروز خطرات و انحرافات بعدی نشود.

خامسا : اگر برنامه های ایشان موجب استبصار بسیاری از اهل تسنن شد (که به حق نیز چنین است) ، افکار و روش و مباحث انحرافی ایشان نیز موجب انحراف شده و می شود و حتی به عنوان نمونه ای که بنده ی حقیر از فردی کاملا ثقه شنیدم ، دو تن از مستبصرین اهل کشور اردن در پی اظهارات خلاف علم و منطق «سید کمال الحیدری» در مورد احادیث و روایات موجود در کتب شیعه ، به مذهب سابق خود بازگشتند !

سادسا : غالب افرادی که سوال مورد بحث در این بخش را مطرح می کنند کسانی هستند که فقط بخشی از برنامه های «سید کمال الحیدری» در شبکه ی «الکوثر» را دنبال کرده اند و بعد از آن چندان پیگیر مباحث ایشان نبوده اند و از اتفاقاتی که پس از آن رخ داده بی خبرند ! از این رو ما این عزیزان را دعوت می کنیم تا مباحث ما در نقد «سید کمال الحیدری» را حتما دنبال کنند.

4) شما قرار است در نقد افکار و روش «سید کمال الحیدری» دقیقا به چه مواردی بپردازید و به دنبال اثبات چه مورد یا مواردی هستید ؟

پاسخ :

اولا : بیان انحرافات عقیدتی «سید کمال الحیدری» و مخالفت وی با مکتب اهل بیت علیهم السلام در موارد متعدد

ثانیا : اثبات دروغ بستن ایشان بر علمای مکتب اهل بیت علیهم السلام و تقطیع روایات و تدلیس در نقل روایات و اقوال علماء و تناقضات متعدد ایشان !

ثالثا : اثبات سرقت علمی از سوی ایشان و ثبت آثار و تحقیقات دیگران به نام خود و موسسه ی تحت اشراف ایشان !

رابعا : اهانت به اهل بیت علیهم السلام ، اصحاب معصومین و علمای مکتب اهل بیت !

خامسا : اثبات عدم صلاحیت علمی ایشان با توجه به کیفیت استدلال ها و عدم اطلاع واسع و کافی نسبت به بسیاری از روایات و اقوال علماء و روش های بحث علمی !

سادسا : بیان برخی از حقائق پنهان و مغفول در مورد «سید کمال الحیدری» و افشای چهره ی حقیقی ایشان!

بدیهی است که با اثبات موارد بالا ، عدم عدالت و علمیت ایشان محرز خواهد شد و ما برای تک تک مواردی که ذکر کرده ایم ، ادله و اسناد متقن و محکمی داریم که در جای خود ارائه خواهد شد.

5) آن چه که تحت عنوان عقائد انحرافی «سید کمال الحیدری» مطرح شده است صرفا کلیپ هایی تقطیع شده از ایشان می باشد ! با این وجود چرا شما اصرار بر انحراف عقیدتی و لزوم نقد ایشان دارید ؟

پاسخ : بر خلاف ادعای مطرح شده در سوال ، اتفاقا ایشان دارای افکار انحرافی و روش انحرافی و خطرناکی هستند که تمامی آن ها را بر اساس کلیپ های کامل و بدون تقطیع و بر اساس وبسایت و کتب و دروس ایشان نقل خواهیم کرد و جایی برای این بهانه که تمام این موارد ناشی از کلیپ های تقطیع شده است باقی نخواهیم گذاشت ! (اساسا در بسیاری از موارد کلیپ های ایشان تقطیع نشده و حقیقتا کلام و عقیده ی خود ایشان است گرچه مواردی هم وجود دارد که شبکه های وهابی به تقطیع کلیپ ها اقدام کرده اند)

6) آیا شما اولین نفر یا مجموعه ای هستید که به نقد ایشان می پردازید ؟

پاسخ : در فضای عرب زبان افراد و گروه های متعددی هستند که از جهات مختلف به نقد ایشان پرداخته یا می پردازند و در فضای فارسی نیز گرچه نقد های پراکنده ای از سوی گروه های مختلفی وجود دارد اما به احتمال زیاد اولین بار است که در فضای فارسی زبان ، «سید کمال الحیدری» از جهات شش گانه ای که در پاسخ به سوال چهارم مطرح شد آن هم بر اساس برنامه ها و دروس و کتب و مباحث خودش و از زبان شاگردانش مورد نقد قرار خواهد گرفت !

دروغ ها و تدلیس ها و تناقضات سید کمال حیدری [کلیک کنید]

نقد افکار و آراء سید کمال حیدری [کلیک کنید]

سرقت های علمی سید کمال حیدری [کلیک کنید]

نظرات  (۱۴)

۲۸ دی ۹۶ ، ۱۲:۴۷ سید حسین
سلام علیکم ورحمه الله،خسته نباشید استاد بزرگوار،استاد به مناسبت بحث میخواستم نظرتون رو در مورد بعضی از علمای معاصر که قائل به وحدت وجود شدند بدونم؟وایا مطلبی که از امام خمینی هم نقل میکنند که اجلکم الله لاشه ی سگ مرده هم عین خداونده صحیحه؟پیشاپیش ممنون از جوابتون
پاسخ:
وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته.

ان شاء الله در آینده سراغ مباحث مشابه خواهیم رفت و در مورد مسائل اینچنینی صحبت خواهیم کرد.
کمال حیدری هیچ مشکلی در آرا تشیع  ندارد  ، این همه علمای شیعه از امثال سلار دیلمی ، ابن جنید ، مفید ، صدوق و... آرا مختلف صادر کرده اند مشکل جهل آقایان است ، که توانایی ندارند کسی را بالاتر از خود ببینند امان از نفس .... مگر امثال آقایان میلانی ، تبریزی و.... ثابت در شیعه سنتی نیستند ؟ مشکل این است  اکثر آقایانی که ذیل بیانیه را امضا نموده اند هم مخالف فلسفه و عرفان هستند در حالی که حتی کتاب بدایه الحکمه را نیز نزد یک استاد زانو نزده اند ، چند تا کلیپ تقطیع را دیده اند برای ما وااسلاما صادر میکنن در حالی که اصل عقاید شخص را نمیدانند ، جوری بیانیه صادر میکنن انگار انقلاب در اسلام پدید آمده الله اکبر !! خود را در لباس میرزای شیرازی  دیده اند ،  بعضا هم ادعای تدریس متون امامت دارند در حالی که اکثر مباحثشان سندا ضعیف است ثانیا توانایی حتی 10 دقیقه مناظره با وهابیون را ندارند انصافا خجالت هم امر خوبی است هیچ کدام این آقایان خصوصا آقایان کورانی و میلانی سواد امامت ایشان را ندارند کتبی که ایشان ذکر میکنن حتی جلدش را ندیده اند کتاب های کمال حیدری و دروس ایشان را مقایسه کنید فافهم ان کنت من اهله ، در جامعیت فقه و اصول و فلسفه و عرفان وی  از همه آن افراد هم باسوادتر است و هم عالم تر . متاسفم که یک عده شیعه جمع شدن علیه یک فردی که سالها به عشق اهل بیت سخنرانی کرده ، یحث کرده ، این طور بیانیه صادر میکنن ، کمال حیدری فقط ده دقیقه در المستقله حضور یافت طوری دست وهابیت را بست که تا سالیان سال جرات رویارویی با وی را نداشتند .
پاسخ:
به جای این همه صحبت های احساسی و بعضا از سر کم اطلاعی با بی اطلاعی و متهم ساختن دیگران ، و به جای سِیر کردن در حال و هوای برنامه های شبکه های الکوثر که دیگران مواد علمی آن را برای کمال حیدری آماده می کردند ، لطفا پاسخگوی دروغ ها و تدلیس های ایشان باشید.
سلام. انتظاری که بنده از این مطلب داشتم پاسخ به سوالات بود نه جواب سوال با سوالی دیگر. نویسنده انبوه اتهامات را به این فرد زده و حتی منابع مالی ایشان را مورد اشکال دانسته. از بیان حقایق پنهانی که هرگز آشکار نشده تا سرقت علمی که با توجه به مکانیزم حوزه اساساً اثباتش بسیار سخت است (که در دانشگاه هم با پیدایش کامپیوتر قابل اثبات است) و حتی مخالف نظام معرفی کردن ایشان بدون مصداق.
ماحصل نگارش شما ، این شد که بنده در خصوص نظرات ایشان مطالعه کردم و یک مصاحبه ایشان را با آقای دهباشی کاملاً دیدم و برداشت شخص بنده از قرائت شما زمین تا آسمان فرق دارد
البته در جایگاهی نیستم که ایشان را تائید یا رد کنم ولی صحبت های ایشان را مصادیق مطروحه فوق در تضاد شدید میبینم. چنانکه اعتقاد بسیاری به آرای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دارند
در فضای مجازی با قسمت اسم ایمیل فوق پاسخگوی نقد دوستان هستم
پاسخ:
وعلیکم السلام.این مطلب در حکم مقدمه هست و شما لازم هست به نقد های مصداقی و سرقت های علمی مصداقی مراجعه کنید و نظرتون رو بفرمایید.

در مورد سرت های علمی هم بایدخدمتتعرض کنم که اتفاقا تشخیص سرقت های علمی لفظ به لفظ (کپی پیستی) بسیا راحت هست و نیازی به نرم افزار هم نداره بر خلاف سرقت های علمی مضمونی و سرقت ایده.می تونید نصادیق رو در وبلاگ مشاهده بفرمایید و ببینید سرقت هست یا خیر ؟!

اگر شما یک مطالعه ی جزئی داشته اید و یک مصاحبه دیده اید بنده حدود هشت سال است که دروس ایشون رو دنبال میکنم.میشه نظرتون رو در مورد دروغ بستن های ایشون بر علماء و سرقت های علمی این فرد هم بگید ؟!
خواهشمندیم شما سید گرامی همین جا پاسخ بدین که همه ما استفاده کنیم.برای شما هم سخت نباشه که تک تک ایمیل بفرستید و وقتتون گرفته بشه.
یکی از دوستان بنده طلبه سطح سه و از طرفداران کمال حیدری بود دقیقا بعد از این نقدها بررسی کرد و الان از مخالفین ارا و عقاید ایشونه.
ضمنا پنهان شدن پشت مقام معظم رهبری حفظه الله یک حربه بسیار قدیمی هست،اینکه تا مساله ای مطرح میشه بگیم فلانی طرفدار رهبره.تا مثلا اینطور القا کنیم مخالفت با این شخص مخالفت با رهبره...یکم این منش سخیف نیست؟

من و دوستانم پیشاپیش از پاسخ شما در اینجا متشکریم.
پاسخ:
در مورد مساله ی مخفی شدن پشت رهبری و نظام هم خوب فرمودید.خب ما هم پیرو و طرفدار رهبری و نظام و امام هستیم اما این دلیل نمیشه که کسی تظاهر به طرفداری نظام بکنه (قصد نداریم در مورد حقائقی که ازش اطلاع داریم و اسنادش رو هم داریم صحبت کنیم چون به صلاح نیست) آدم درست و حسابی هم باشه !!! اساسا بحث علمی جای این مسائل نیست اصلا.بینش سیاسی ارتباطی به نقد علمی نداره.
من به عنوان یک محقق که هیچگونه دلبستگی نه به سنتیهای حوزه و نه به نواندیشهای حوزه دارم، هیچ گونه نقد درست علمی از شما در برابر استدلالهای عقلانی آقای حیدری ندیدم، بسیاری از نقدها و استدلالهای ایشون در مباحث زبان شناسی و هرمونوتیک و کثرتگرایی آمده و جدید نیست، اما متاسفانه حوزویهای سنتنی هنوز درنیافتن که باید جواب نقد استدلال عقلی رو با استدلال عقلی داد نه اینکه از مرجع فلان استفتا کنند یا از روایات نقلی استفاده کنند. 
پاسخ:
میشه بفرمایید پاسخ شما در برابر سرقت های علمی ایشون که نزدیک به 40 مورد تا الان قرار گرفته چیه ؟

میشه بفرمایید نظرتون در مورد مطالب مربوط به دروغ بستن کمال حیدری بر آیت الله حکیم و آیت الله صدر و آیت الله تبریزی و علامه مجلسی و سایر علماء چیه ؟

به جای کُلی صحبت کردن به مصادیق دروغ ها و سرقت های علمی کمال حیدری پاسخ بدید.منتظر هستیم!

در مورد مسائل مربوط به هرمنوتیک و تکثر و سایر مباحث هم الحمدلله خودتون در جریانید که کمال حیدری مقلد هست و نه متفکر! مقلد سروش و مجتهد شبستری و شحرور و جورج طرابیشی بودن هنر نیست ! بنده هم میتونم مانند این مطالب رو تقلیدی بیان کنم ! به علاوه بسیاری از این موارد در فضاهای مختلف کار شده اما چون انتشار خوب نداشته خیلی ها ندیده اند.

در مورد این که باید نقد علمی باشه و نه صدور بیانیه هم موافقم بلکه باید این دو در کنار هم باشه.

تا این لحظه 72 مورد در نقد کمال حیدری روی وبلاگ قرار داده ایم.به حای این که بگویید نقد درست ندیده اید به این 72 مورد پاسخ بدهید.اگر به ادعاست بنده هم ادعا می کنم تاکنون هیچ مطلب و نقد علمی از کمال حیدری ندیده ام! آیا صرف ادعا قبول می شود ؟!

موفق باشید.
۲۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۱۰ شیبه الایرانی
چرا اسم صاحب وبلاگ شبیه داعشی هاست. اگر ایرانی است اسم ایرانی بیاورید. نکنه آغازین نقطه وهابیت شیعه را می بینیم؟
پاسخ:
نظر شما فقط از باب عوض شدن فضا و ایجاد سرور در قلب بازدید کنندگان منتشر شد.به جای چنین نظراتی لطفا اگر نقد علمی داشتید ارسال بفرمایید.
برای امثال شما هم از همان ابتدا باید یک فکری میشد
بیکار که باشید مانند کلبی درمانده به پای این و آن میپیچید
امروز سید کمال فردا را خدا بخیر کند.
بجای این خزعبلات برای دیده شدن و پیدا کردن نان جهت خوردن بروید و فکر درآمد خداپسند باشید تا برای اندک درآمدی مجبور به دین فروشی نشوید
والعاقبه للمتقین
پاسخ:
به جای بهانه های اینچنینی لطفا اگر نقدی بر نقدهای ما در مورد دروغ ها و سرقت های علمی جناب سید کمال حیدری دارید ارائه کنید.

موفق باشید.

واقعاوقتی این باصطلاح روشنگریهارامی خوانم افسوس میخورم کهچگونه یک مشت نان به نرخ روزخور وواپسگراچگونه باعث عقبگرددین ومهجوری قرآن عزیزگشته وعقایدخرافی خودراعین دین پنداشته وباهرحرکت روشنگری مخالفت می نمایند درودبرعالم راستین سیدکمال حیدری

پاسخ:
ای کاش به جای افسوس خوردن، در مورد سرقت های علمی سید کمال حیدری و دروغ بستن وی بر علماء و روایات پاسخی داشتید!

از خوبیهایش بیشتر از بدیهایی تعریف کنید و مانند خفاش از روشنایی روز خوشتان نیاید. البته آرای مخالف وی را در جلسات مشارک علمی بحث نقد شود (تا ایشان زنده هستند) از پیش به سید فضل الله بی رحمانه تاختید!!

پاسخ:
این هم شد پاسخ شما به نقد های علمی ما بر این فرد؟!
۰۱ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۵۴ پارسا عبدی

قصه حسین کرد شبستری تعریف کردید؟!

:)))))

ایعنی ناموساً شما خیلی داغونید ها!

 

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام علیکم 

تقریبا تمام تایپیک ها رو خوندم و مشخصا میشه فهمید طرفداران این شخص معلوم الحال از سر بی اطلاعی و یا جهل مرکب داعیه ی دفاع از چنین شخصی رو دارند

درد اینجاست که تا پیش از این چنین شبهات آبکی و مزخرفی رو از وهابیت و أمثالهم میشنیدیم *** **** ** ***** ***** ** ***** **** ** ***** *** ** ******* ***** ****** **** *** ***** ** *

پاسخ:
وعلیکم السلام

تشکر از نظرتون.

با عرض معذرت بخشی از نظرتون که کمی تُند بود حذف شد.

موفق و موید باشید.
۲۲ آبان ۹۹ ، ۲۲:۳۸ مجتبی زنگنه

اقای محمد احتراما از تراجم افراد خیلی پرتی تعصب داره ازت میباره.ایت الله میلانی سواد امامت ندارند بعد تلخیص عبقات الانوار نوشتند.شرح منهاج الکرامه نوشتند.برای اولین بار دروس امامت کلامی در حوزه علمیه قم رو تدریس کردند که تقریر دروسش شده 14 جلد کتاب جواه الکلام فی الائمه و الامام.منظومه ملای سبزواری رو به امر علامه طباطبایی پیش مرحوم انصاری شیرازی خوندن.اجازه نامه روایی از مرحوم اقابزرگ طهرانی نو نواده صاحب عبقات و از جدشون آیت الله میلانی دارند.یه خورده تحقیق کنید.از خود اقای حیدری بپرسید چند نفر از اون اقایان که بیانیه رو امضا کرده اند رفتند منزل خود اقای حیدری.از اقای حیدری بپرسید چند سال پیش ایشون خودش زنگ بهش که میخوام با هم مباحثه کنیم خود اقای حیدری گقت میام ولی تا امروز نیامده.اصولا کی از مناظره فراریه صاحبان اون بیانیه یا سید کمال حیدری؟

پاسخ:
از دید برخی فقط آقای کمال حیدری با سوادند و احد الناسی هم نتوانسته به سوالات و مباحث ایشان نقدی داشته باشد! آن هم کدام آقای کمال حیدری؟! همان کمال حیدری که بخش اعظمی از کتبش سرقت علمیست و در موارد فراوانی هم بر علماء دروغ بسته! بخش دیگری از مباحثش هم کپی پیست از مباحث جریان های مدعی روشنفکری در جهان عرب و افرادی چون شحرور و طرابیشی و دیگران است!
۱۱ آذر ۹۹ ، ۰۰:۱۸ ان شاءالله بنده ی خدا

سلام، من اصلا سواد دینی چندانی ندارم،اما به عنوان یک مسلمان، می دانم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  و ائمه ی اطهار هرگز جلوی دهن مردم رو به زور نمی بستند  و علت این امر هم علاوه بر اخلاق حسنه ی ایشان، این بوده که بزرگواران هم عالم بوده اند و هم برای علم و اندیشه ارزش قائل بوده اند و اساس اسم اندیشه است،پس چرا از کلمات جدید حالا درست یا علی این قدر می ترسیم؟

پاسخ:
وعلیکم السلام.

چه کسی از سخنان جدید ترسیده است؟!

سلام ایشان که معصوم نیستند شما هم نیستید بر همین اساس حسادت در وجود همه هستش و بهتر آنست که به صورت رسمی کلیپ بدهید نه اینکه تخریب کنید آن هم با ان شالله و ماشاالله.

من هم میتونم بگم فلانی دزده ان شاالله مدارکش میارم و دروغگو هم ۶ست که در جای خودش بررسی میکنم مشکل اخلاقی هم دارد که به وقتش میگم...

برادر این نشد استدلال

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter