حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دروغ بستن میرزا آقاخان کرمانی (دین ستیز ملی گرا) بر کتاب بحار الانوار و علامه مجلسی (رض) (حدیث ماهی کرکره)

یکی از وجوه مشترک مخالفان و دشمنان مذهب حقه ی شیعه، دروغ پراکنی و نشر شایعات بی اساس علیه این مکتب نورانی می باشد تا جایی که گاهی این دروغ ها به باوری عمومی تبدیل شده و آن را راست می پندارند!

یکی از شخصیت های دروغ پراکن میرزا آقا خان کرمانی، دین ستیز ملی گرا، می باشد.وی در کتاب مشهور خویش در دروغی آشکار با جعل و وضع روایتی دروغین و نسبت دادن آن به دروغ به کتاب بحار الانوار و علامه مجلسی، به آموزه های مکتب اهل بیت علیهم السلام و احادیث نورانی ایشان حمله می کند.

وی می نویسد :

اینک محض ازدیاد بصیرت دو سه حدیث و روایت برای شما از بحار الانوار [ملا باقر مجلسی] نقل می کنم.
علی علیه السلام در غزوه [غزو به عربی جنگ و قتال را گویند.غزوه یا غزوات جمع آن است] صفین از نهر فرات عبور می خواست و معبرش معلوم نبود.به نصیر بن هلال به نصیر بن هلال که یکی از اصحاب بود فرمود : برو بر کنار فرات بایست و از طرف من کرکره را آواز بده.ماهی به تو جواب می دهد.محل عبور را از او بپرس.

نصیر اطاعت امر نموده و بر شاطی [کنار - ساحل] فرات آمده و فریاد برآورد که یا کرکره ! هفتاد هزار ماهی سر از آب بیرون آورده که لبیک لبیک چه می گویی.جواب داد مولایم غالب کل غالب، سلطان المشارق و المعارف علی بن ابی طالب معبر فرات را می خواهد.آواز برآوردند که ما همه کرکره هستیم و از اطاعت امر مولای خویش افتخار داریم، ولی این شرف در حق کدام یک از ماها مرحمت شده تا اطاعت کند؟

نصیر برگشت صورت ماجرا را به عرض مولا رسانید.فرمودند برو کرکره بن صرصره را بخوان.نصیر برگشت و گفت کرکره بن صرصره.دوباره شصت هزار ماهی سر از فرات برآوردند که همه ی ما کرکره بن صرصره هستیم و در فرمانبرداری امر حاضریم.این عنایت در حق کدام شده؟ دوباره نصیر برگشت و صورت حکایت را به حضور آن حضرت عرض نمود.دوباره فرمودند برگرد و کرکره بن صرصره بن غرغره را بخوان.نصیر برگشته چنان نمود.این دفعه پنجاه هزار ماهی سر از فرات برآوردند.لبیک لبیک گویان او را جواب دادند و گفتند ما همه کرکره بن صرصره بن غرغره هستیمومقصود کدام است؟ دوباره به حضور علی عودت و استفسار نمود.فرمود برگرد کرکره بن صرصره بن غرغره بن دردره را بخوان.باز چنان کرد و جواب شنید چون کرات سابقه.تا اینکه در دفعه ی هشتم که فریاد برآورد ای کرکره بن صرصره بن غرغره بن دردره بن جرجره بن بن عرعره بن فرفره بن مرمره.آن وقت ماهی بسیار بزرگی سر از آب فرات برآورد و آواز داد که لبیک لبیک چه می خواهی و چه می گویی؟ گفت مولای متقیان امیر مؤمنان به تو سلام می رساند و فرموده امروزه ما را نصرت کرده معبر فرات را به ما نشان بده.ماهی قاه قاه خندید که ای نصیر، علی بن ابی طالب راه های دریا و معبرها و دجله ها را از ماهیان بهتر می داند.بدان و آگاه باش وقتی که یونس پیغمبر از نینوا فرار کرد و به کشتی سوار شد و در ترعه قسمت دریا افتاد خطاب به من رسید که او را ببلعم.

ناگاه جوانی از بر فرود آمد با هیئتی که لرزه بر اندامم افتاد.به من خطاب فرمود که با یونس [یکی از انبیای بنی اسرائیل] شیعه من و میهمانت به مدارا حرکت نما.عرض کردم ای مولای من نام مبارک تو چیست ؟ فرمود : فریادرس درماندگان، چاره ی بیچارگان، امیر مؤمنان.

ای نصیر هر روز چند کرة [کرة،کرت،دفعه،مرتبه] می آمد و با یونس پیغمبر محض رفع دلتنگی در شکم من [با او] سخن می گفت و عجایب دریاها را بدو نشان می داد و سر آفرینش را برایش بیان می نمود و از آن روز مرا سابقه ی معرفت و رشته ی دوستی و ارادت آن حضرت در دل و جان من است.اینک معبر فرات آن جاست.نصیر برگشت و صورت حال را عرض کرد.حضرت فرمودند : «انا اعلم بطرق السموات و طرق الارض».

نصیر صیحه زده غش کرد.چون به هوش آمد فریاد برآورد که «اشهد انک الله الواحد الواحد القهار».حضرت فرمود که نصیر کافر به خدا و مرتد از ملت محمد مصطفی شده قتلش واجب است.آن گاه شمشیر از غلاف کشیده و گردنش را زدند.[نصیر] به یک اشاره [دوباره] زنده شد و عرض کرد : «اشهد انک الله حقا حقا».باز گردنش را زدند تا سه دفعه چنین شد.آن وقت امیر مؤمنان فرمودند که از اردوی مبارک بیرون رود.نصیر بیرون آمد.نصیری ها [فرقه ای از غلات شیعه] به واسطه ی او عتقاد به خدایی علی نمودند و به این جهت نصیری گفته می شوند.

کرمانی،میرزا آقاخان،سه مکتوب،صص 188 - 191.

جالب است بدانید که این داستان (که از جهت متنی نیز اشکالات فراوانی دارد) نه در بحار الانوار و نه در هیچ یک از مصادر روایی معتبر وجود خارجی ندارد و از بافته های ذهن بیمار شخصی دروغ گو و شیاد چون میرزا آقاخان کرمانی می باشد ! عجیب آن که اسلام ستیزان تا به امروز این دروغ میرزا آقا خان کرمانی را تکرار می کنند و هیچ دلیلی نیز نمی توانند در اثبات این مدعای باطل خود ارائه دهند.

(اساسا کسی به نام نصیر بن هلال وجود خارجی ندارد و جعل کننده ی این داستان بین «محمد بن نصیر نمیری» (مؤسس نصیریه) که در زمان امام حسن عسکری علیه السلام می زیست و «نصیر بن هلال» که وجود خارجی ندارد خلط نموده است !)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۹
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

افشای دروغ ها اسلام ستیزان

افشای دروغ های بهرام مشیری

بحار الانوار صرصره

بحار الانوار کرکره

برنامه سرزمین جاوید

برنامه سرزمین جاوید 2016

برنامه سرزمین جاوید 2017

برنامه سرزمین جاوید بهرام مشیری

جست و جو در بحار الانوار آنلاین

حدیث جعلی ماهی کرکره

حدیث ماهی کرکره

داستان نصیر و حضرت علی

دانلود کتاب سه مکتوب میرزا آقاخان کرمانی

دانلود کتاب های اسلام ستیزان

دانلود کتاب های میرزا آقاخان کرمانی

دروغ های اسلام ستیزان

دروغ های برنامه سرزمین جاوید

دروغ های بهرام مشیری

دروغ های میرزا آقاخان کرمانی

روایت نصیر بن هلال

شبهات اسلام ستیزان

شبهات بهرام مشیری

شبهه حدیث ماهی کرکره

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

ماهی صرصره بحار الانوار

ماهی کرکره بحار الانوار

میرزا آقاخان کرمانی بحار الانوار

میرزا آقاخان کرمانی ماهی کرکره

میرزا آقاخان کرمانی کیست

نصیر بن هلال بحار الانوار

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات اسلام ستیزان

پاسخ به شبهات بهرام مشیری

کرکرة بن صرصرة بن غرغرة بن دردرة بن جرجرة بن عرعرة بن مرمرة بن فرفرة

کرکرة بن عرعرة بن صرصرة

نظرات  (۲)


سلام
لطفا درباره شبهات جدیدی که وهابیت و دین ستیزها مطرح کردند هم مطلب بنویسید
ممنون
پاسخ:
وعلیکم السلام.

شبهاتی که مد نظرتون هست رو برای ما ارسال بفرمایید.

موفق باشید.
سلام علیکم
البته احادیث مشابه این در بحار است آن بنده خدا تنها پیاز داغ روایت را خیلی زیاد کرده است.

روایت سخن گفتن حضرت علی با ماهی ها ( بحارالانوار طبع الوفا ج 41 ص 268)

پرسیدن راه از یک ماهی به نام جلند بن کرکر ( بحار الانوار طبع الوفا ج 33 ص 45)
پاسخ:
وعلیکم السلام

این روایات را قبلا بنده دیده بودم اما اصلا ارتباطی با دروغی که میرزا آقاخان کرمانی به بحار الانوار و علامه مجلسی (رض) بسته نداره و ای کاش فقط زیاد کردن پیاز داغ می بود!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter