حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

بن عثیمین (عالم سرشناس سَلَفی - وهابی) : عمر بن الخطاب کسانی که به زبان غیر عربی صحبت می کردند را کُتک می زد! خدا او را خیر دهد !

یکی از وجوه برتری دین مبین اسلام بر بسیاری از مکاتب، مبارزه با تعصبات قومی و نژادی می باشد که با مراجعه به کلام اهل بیت علیهم السلام قابل اثبات است.اما با این حال پس از ظهور اسلام افرادی از مدعیان و منتسبان به اسلام که در میان آنان برخی از صحابه و تابعین و علمای مخالفین شیعه موجود می باشند، راه و روش جاهلیت یعنی تعصب بر نژاد را در پیش گرفتند و کلام و رفتاری ناپسند و مخالف قرآن و سنت از آنان سر زد.

بن عثیمین (عالم سرشناس سَلَفی - وهابی) پس از بحثی مختصر در مورد خوانده شدن خطبه ی عقد به زبان غیر عربی می گوید :

ولهذا کان أمیر المؤمنین عمر بن الخطاب ـ رضی الله عنه ـ یضرب من تکلم بالرطانة الأعجمیة، وبعض إخواننا الیوم من المسلمین لضعف الإیمان فی قلوبهم، وضعف الشخصیة فی نفوسهم یتکلمون باللغة الإنجلیزیة، فتجده إذا کلم صاحبه باللغة الإنجلیزیة وخاطبه ذلک باللغة الإنجلیزیة مجیباً له ینتفخ، وکأنه نال مشارق الأرض ومغاربها؛ لأنه صار یتکلم باللغة الإنجلیزیة، وحینئذٍ یتمثل بقول الشاعر:
أنا ابن جلا وطلاع الثنایا  متى أضع العمامة تعرفونی
لأنه یعرف التکلم باللغة الإنجلیزیة، حتى بلغنی أن بعض الناس ـ والعیاذ بالله ـ یعلم صبیانه اللغة الإنجلیزیة، وإذا أراد أن یودعه، أو یسلم علیه سلم علیه باللغة الإنجلیزیة، ویترک [السلام علیکم]، أو [علیکم السلام]!! وهذا فضیحة، وعار، ولو لم تکن المسألة شرعیة لکان یجب أن تکون على الأقل قومیة، أذهبُ إلى لغة قوم آخرین وعندی اللغة العربیة؟! أفصح اللغات هی لغة العرب وأذهب إلى اللغات الأخرى!! ولهذا فیما أرى أن الذی یعلم صبیه اللغة الإنجلیزیة من الصغر، سوف یحاسب علیه یوم القیامة؛ لأنه یؤدی إلى محبة الصبی لهذه اللغة وإیثارها على اللغة العربیة، وبالتالی یؤدی إلى محبة من ینطق بها من أهلها، واستهجان من ینطقون بغیر هذه اللغة ...

بن عثیمین، محمد بن صالح (المتوفى 1421 هـ)، الشرح الممتع على زاد المستقنع، ج 12، ص 43 و 44، دار النشر: دار ابن الجوزی، الطبعة: الأولى، 1422 - 1428 هـ .

و به این دلیل عمر بن الخطاب هر آن کس که به زبان غیر عربی صحبت می کرد را کتک می زد و برخی از برادران مسلمان ما امروزه به دلیل ضعف ایمان و شخصیتشان به زبان انگلیسی صحبت می کنند و به همین دلیل می بینی زمانی که دوستش به انگلیسی صحبت می کند و با زبان انگلیسی او را مخاطب قرار می دهد و جوابش را می دهد تکبر می ورزد گویی شرق و غرب زمین را فتح کرده است به این دلیل که به زبان انگلیسی صحبت می کند و در این هنگام مانند قول شاعر است که می گوید :
منم پسر بامداد و بالارونده از گردنه ها / هر زمان که عمامه ام را بگذارم مرا می شناسید
به این دلیل که او صحبت کردن به زبان انگلیسی را بلد است.حتی به من خبر رسیده است که برخی از مردم العیاذ بالله به بچه هایشان زبان انگلیسی یاد می دهند و زمانی که می خواهند با او خداحافظی کنند یا به او سلام کنند به زبان انگلیسی این کار را می کنند و «السلام علیکم» یا «وعلیکم السلام» نمی گویند و این ننگ و عار است و این مساله اگر شرعی نباشد علی الاقل قومیتی است.در حالی که زبان عربی را دارم سراغ زبان قوم دیگری بروم؟ فصیح ترین زبان ها زبان عربی است [آن وقت] من به سراغ زبان های دیگر بروم؟! به همین دلیل من معتقدم کسی که به فرزندش از کودکی زبان انگلیسی یاد می دهد به خاطر این کار در روز قیامت مورد محاسبه قرار خواهد گرفت چرا که این کار موجب محبت این کودک نسبت به این زبان و محبت بیشتر به آن نسبت به زبان عربی می شود و در نتیجه باعث محبت نسبت به کسانی می شود که اهل این زبان هستند و به این زبان صحبت می کنند و موجب می شود تا کسانی که به غیر انگلیسی صحبت می کنند را سرزنش کنند ...

وی در جایی دیگر از همین کتاب می نویسد :

وشیخ الإسلام فی کتاب اقتضاء الصراط المستقیم یقول: إن اللغة من أعظم ممیزات الأمم، وهی التی تحفظ على الأمم أصولها، وما جرى علیه أسلافها، وکان عمر ـ رضی الله عنه ـ یضرب من یرطنون رطانة الأعاجم، وجزاه الله خیراً، ینبغی أن یضرب هؤلاء الذین یفخرون بهذه اللغة الأجنبیة، سواء إنجلیزیة أو غیرها، ویتخاطبون بها فیما بینهم، والأقبح والأسوأ أنهم یعلمونها أبناءهم، فهذه جنایة عظیمة، والواجب على کل الأمم تعلم اللغة العربیة، حتى الإنجلیز والأمریکان والروس؛ لأن الرسالة الموجهة إلیهم بالقرآن العربی المبین، واللغة التی یتکلم بها الرسول ـ علیه الصلاة والسلام ـ هی اللغة العربیة، فیجب علیهم أن یتعلموا هذه اللغة، لکن مع الأسف أننا لضعفنا، وأنه لیس عندنا مقومات شخصیة صرنا نقلدهم حتى فی الکلام.

بن عثیمین، محمد بن صالح (المتوفى 1421 هـ)، الشرح الممتع على زاد المستقنع، ج 12، ص 263، دار النشر: دار ابن الجوزی، الطبعة: الأولى، 1422 - 1428 هـ .

و ابن تیمیه در کتاب اقتضاء الصراط المستقیم می گوید : زبان از بزرگ ترین نشانه ها و ویژگی های امت هاست و این زبان است که اصول امت ها و آن چه پیشینیانشان بر آن بوده اند را برایشان حفظ می کند و عمر بن الخطاب کسانی که به زبان غیر عربی صحبت می کردند را کتک می زد و خداوند به او پاداش خیر بدهد.شایسته است این هایی که به این زبان بیگانه چه انگلیسی و چه غیر آن افتخار می کنند و با آن با یکدیگر صحبت می کنند کتک بخورند.بدتر و زشت تر آن است که آن ها این زبان را به فرزندانشان یاد می دهند.این جنایتی بزرگ است و بر تمام امت ها حتی انگلیسی ها و آمریکایی ها و روس ها واجب است که زبان عربی یاد بگیرند.چرا که رسالتی که متوجه آنان است به زبان عربی مبین است و زبانی که پیامبر (ص) با آن صحبت می کرد زبان عربی است پس لازم است که آنان این زبان را یاد بگیرند اما متاسفانه ما به خاطر ضعفمان و این که عناصر شخصیتی قوی و سازنده نداریم حتی در سخن گفتن مقلد آنان شده ایم.

بن عثیمین در جلسه ی سوم از سلسله مباحث و دروس و دیدارهای خود تحت عنوان «اللقاء الشهری» می گوید :

الآن فی ریاض الأطفال مع الأسف هنا فی المملکة العربیة السعودیة یعلمون الصبیان الصغار اللغة الإنجلیزیة أکثر مما یعلمونهم اللغة العربیة، وسبحان الله! أیریدون أن یخرج أبناؤنا وأطفالنا غداً باللغة الإنجلیزیة البعیدة عن اللغة العربیة، حتى یصبحوا لا یفقهون کتاب الله ولا سنة رسوله -صلى الله علیه وسلم-؛ لأنهم سوف یعشقون هذه اللغة ویتکلمون بها؟! ولهذا أنا أنصح کل ذی طفل أن یبتعد عن هذه الریاض وألا یدخل أبناءه فیها ولا بناته؛ لأنه مسئول عنهم، وکان عمر بن الخطاب -رضی الله عنه- یضرب الناس إذا رطنوا رطانة الأعاجم، کیف تذهبون عن اللغة العربیة لغة دینکم وکتابکم وسنة نبیکم إلى لغة أعجمیة؟ إذا کان الدین ضعیفاً فی عهدنا هذا، واللغة الأجنبیة معشوقة یعلمها الصبیان من ذکور وإناث ماذا تکون الحال فی المستقبل؟ خطیرة بلا شک.

http://binothaimeen.net/content/186

الان متاسفانه اینجا در عربستان سعودی در مهد کودک ها به بچه های کوچک،بیشتر از زبان عربی زبان انگلیسی یاد می دهند.سبحان الله! آیا می خواهند فرزندان و بچه های ما در آینده با زبان انگلیسی که از زبان عربی دور است از آن جا خارج شوند به شکلی که نه کتاب خدا و نه سنت رسول الله (ص) را متوجه نشوند ؟ به این دلیل که [در چنین حالتی] آن ها عاشقانه زبان انگلیسی را دوست خواهند داشت و با آن صحبت خواهند کرد.به همین دلیل من هر صاحب فرزندی را نصیحت می کنم که از این مهد کودک ها دوری کند و پسران و دخترانش را وارد آن ها نکند چرا که وی در برابر آن ها مسول است و عمر بن الخطاب زمانی که مردم به غیر عربی صحبت می کردند آن ها را کتک می زد.چگونه از زبان عربی که زبان دین و قرآن و سنت پیامبرتان است سراغ زبانی غیر عربی می روید ؟ زمانی که دین در دوره ی ما ضعیف است و زبان بیگانه مورد علاقه است و بچه های دختر و پسر از کودکی آن را می آموزند، اوضاع در آینده چگونه خواهد بود ؟ بدون شک خطرناک است...

و در جلسه ی 71 از سلسله مباحث و دیدارهای «اللقاء الشهری» می گوید :

لو أن إنساناً غیر عربی تعلم لغتک هل تفرح؟ أنا أفرح أن یتعلم لغتی وهو لغته غیر العربیة، کذلک هم یفرحون، ولهذا کان من حکمة عمر -رضی الله عنه- أنه یضرب الناس إذا رطنوا رطانة الأعاجم، لماذا یتکلم بلغة غیر عربیة؟! أترید أن تقضی على هویتک وعلى عروبتک وعلى دینک؟!

http://binothaimeen.net/content/1643

اگر یک غیر عرب زبان تو را یاد بگیرد خوشحال می شوی؟ من خوشحال می شوم که کسی که زبان او عربی نیست زبان من را یاد بگیرد.همچنین آن ها هم خوشحال می شوند [اگر کسی زبانشان را یاد بگیرد] و به همین دلیل از حکمت عُمَر این بود که او مردم را زمانی که به غیر عربی صحبت می کردند کتک می زد.چرا به غیر عربی صحبت می کند؟! آیا می خواهی که آن زبان بیگانه هویت و عربیت تو و دینت را از بین ببرد ؟!

و همچنین در سلسله دیدارها و جلسات پرسش و پاسخ «لقاءات الباب المفتوح» می گوید :

فالصواب أنه یجب أن یتعلم الإنسان لغة من یرید أن یدعوهم إلى الإسلام إذا لم یوجد غیرها، فتعلم اللغة التی یدعى بها إلى الإسلام إذا أردنا أن ندعو من لا یعرف العربیة فرض کفایة، کما أن الدعوة إلى الإسلام فرض کفایة، الذی یعرف اللغة العربیة لا ندعوه بغیرها، والذی ینطق بالعربیة لا ینطق بغیر العربیة، ولهذا کان عمر بن الخطاب یضرب الناس إذا تکلموا برطانة الأعاجم، والعلماء کرهوا أن یکون التخاطب بلغة غیر العربیة لمن یعرف اللغة العربیة ...

http://binothaimeen.net/content/4828

درست آن است که لازم است که انسان زبان کسانی که می خواهد آنان را به اسلام دعوت کند در صورتی که راهی جز آن نباشد یاد بگیرد.بنا بر این زمانی که خواستیم افرادی که عربی نمی دانند را به اسلام دعوت کنیم آموختن آن زبان فرض کفایی است همانطور که دعوت به اسلام فرض کفایی است.کسی که زبان عربی می داند او را نبایست به غیر زبان عربی دعوت کنیم و کسی که عرب زبان است نباید به غیر عربی صحبت کند و به همین دلیل عمر بن الخطاب زمانی که مردم به غیر عربی صحبت می کردند آن ها را کتک می زد و علماء صحبت کردن به زبان غیر عربی با کسانی که عربی می دانند را مکروه دانسته اند ...

مشاهده ی کلیپ مرتبط :

https://www.aparat.com/v/6dSKB

نظرات  (۱)

سلام بر برادر عزیزم آقای شرفی 
لطف کنید ، یک مقاله کامل درباره " بدعت گذاری عمر در حکم سه طلاقه " بنویسید و نظر اهل بیت رو هم ذکر کنید . 
من در کتاب غایة المرام فی التخریخ احادیث حلال و الحرام البانی ، به روایت دیدم که پیامبر (ص) وقتی شنیده بودند که یک شخصی همسرش رو در یک لفظ سه طلاقه داده بود با عصبانی بلند شدند و فرمودند : آیا با کتاب خدا بازی می شود در حالی که من هنوز میان شما هستم !!! 
جلد ۱ ص ۱۶۴ ، روایت شماره ۲۶۱ ، الناشر المکتب الاسلامی - بیروت ، الطبعة الثالثه _ 1405 ..

خیلی عجیبه باوجود اینکه صراحتا در صحیح مسلم اومده که این بدعت عمر بوده و سنت پیامبر اکرم (ص) چیز دیگری هست ، و این روایت هم نشون میده هم نشون میده پیامبر (ص) این حکم رو بدعت میدونستند ولی باز اهل سنت نمی پذیرند !! عجب !
پاسخ:
وعلیکم السلام/ان شاء الله
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter