حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

عائشة به دختران خواهر و برادرش دستور به رضاعه ی کبیر می داد تا بتواند مردانی را که دوست دارد ملاقات کند ! (توهین به عائشة در کتب مخالفین شیعه)



یکی از تهمت های پر سابقه ی مخالفین شیعه، ادعای اهانت شیعیان به همسران پیامبر و به خصوص عائشة می باشد که بر مبنای این تهمت بی دلیل چه بسیار خون ها که نربخته اند و چه بسیار ضربه ها که نزده اند و کار آنان به جایی رسیده که با این تهمت بی دلیل به نوعی با ناموس پیامبر (ص) تجارت می کنند و ساعت های طولانی در شبکه هایشان برای این موضوع برنامه کار می کنند و وبسایت ها و کتبشان را پر از این اباطیل می کنند.تمامی این ادعاهای پر سر و صدا و جنجالی در حالی صورت می گیرد که بدترین و زشت ترین اهانت ها به عائشة در کتب مخالفین شیعه وارد شده و بارها بهانه به دست اسلام ستیزان داده و بر مبنای آن فیلم و انیمیشن های ضد اسلامی نیز ساخته اند.


به منظور روشن شدن این حقیقت که واقعا چه کسی به همسران پیامبر به خصوص عائشة توهین می کند، این مطلب را تقدیم شما می کنیم.

حدَّثنا أحمدُ بنُ صالح، حدَّثنا عَنبسَةُ، حدثنی یُونس، عن ابنِ شهاب، حدثنی عُروةُ بنُ الزبیر عن عائشة زوج النبیَّ - صلَّى الله علیه وسلم - وأُمِّ سلمة: أن أبا حُذیفة بنَ عُتْبةَ بنِ ربیعة بنِ عبد شمسٍ کان تبنَّى سالماً وأنکحه ابنةَ أخیه هندَ بنتَ الولید ابنِ عُتبة بن رَبیعة، وهو مولى لامرأة من الأنصارِ، کما تبنَّى رسولُ الله - صلَّى الله علیه وسلم - زیداً - وکان من تبنى رجلاً فی الجاهلیة دعاه الناسُ إلیه ووُرِّث میراثَه، حتى أنزلَ الله عز وجل فی ذلک {ادْعُوهُمْ لِآبَائِهِمْ} إلی قوله: {فَإِخْوَانُکُمْ فِی الدِّینِ وَمَوَالِیکُمْ} [الأحزاب: 5] فَرُدُّوا إلى آبائهم، فمن لم یُعلَم له أبٌ کان مولًى وأخاً فی الدین - فجاءت سهلةُ بنتُ سهیل بنِ عمرو القُرشیّ ثم العامِریّ، وهی امرأةُ أبی حُذیفة، فقالت: یا رسولَ اللهَ، إنا کُنا نرى سالماً ولداً، وکان یأوی معی ومَعَ أبی حذیفة فی بیتٍ واحدٍ، ویرانی فُضُلاً، وقد أنزلَ الله فیهم ما قد عَلِمتَ، فکیف ترى فیه؟ فقال لها النبیُّ - صلَّى الله علیه وسلم -: "أرضعِیه" فأرضعته خمسَ رضعاتٍ، فکان بمنزلة وَلَدِها مِن الرَّضاعة. فبذلک کانتْ عائشةُ تأمُرُ بناتِ أخواتِها وبناتِ إخوتها أن یُرْضِعْنَ مَنْ أحَبَّتْ عائشةُ أن یراها ویدخُلَ علیها، وإن کان کبیراً، خمسَ رضعاتٍ، ثم یدخل علیها. وأبت أُمُّ سلمةَ وسائرُ أزواجِ النبیِّ - صلَّى الله علیه وسلم - أن یُدْخِلْنَ علیهن بتلک الرَّضاعةِ أحداً من الناس حتى یُرْضَعَ فی المهدِ، وقُلن لِعائشة: والله ما نَدْرِی لعلَّها کانَتْ رُخصةً مِن النبیَّ - صلَّى الله علیه. وسلم - لِسالمٍ دونَ الناسِ.

سنن أبی داود،ج3،ص403و404،ح2061 ط دار الرسالة العالمیة

از آن جا که حدیث فوق طولانی است، تنها به ترجمه ی بخش مشخص شده که مربوط به موضوع مورد بحث است می پردازیم :

پس بر همین مبنا عائشة به دختران خواهرانش و دختران برادرانش دستور می داد تا افرادی (مردانی) را که عائشة دوست داشت آنان را ببیند یا آن افراد بر او وارد شوند، پنج نوبت شیر بدهند (رضاع) حتی اگر بزرگسال باشند و سپس بر عائشة وارد شوند و ام سلمة (رض) و سایر همسران پیامبر (ص) ابا داشتند از این که شخصی از مردم با این نوع شیر دادن بر آنان وارد شود مگر این که آن شخص در گهواره شیر خورده باشد و به عائشة گفتند : به خدا سوگند ما ما نمی دانیم شاید این عمل صرفا اجازه ای خاص از جانب پیامبر (ص) برای سالم بوده است.

این حدیث را تعداد زیادی از محققین و محدثین و علماء مخالفین تصحیح کرده اند که به برخی از آنان اشاره می کنیم :

الف) البانی :

صحیح سنن أبی داود،ج6،ص301و302،ح1799 ط غراس للنشر والتوزیع  [ إسناده صحیح على شرط البخاری ]


مختصر صحیح الإمام البخاری،ج3،ص353 ط مکتبة المعارف  [ سنده جید علی شرط البخاری ]

ب) شعیب الأرنؤوط :

سنن أبی داود،ج3،ص403و404،ح2061 ط دار الرسالة العالمیة  [ حدیث صحیح ]


مسند الإمام أحمد بن حنبل،ج43،ص351و352،ح26330 ط مؤسسة الرسالة  [ حدیث صحیح ]

ج) حمزة أحمد الزین :

مسند الإمام أحمد بن حنبل،ج18،ص192،ح26208 ط دار الحدیث  [ إسناده صحیح ]

د) شمس الدین صفارینی (متوفی 1188 هـــــ) :

کشف اللثام شرح عمدة الأحکام،ج6،ص31 ط وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامیة - الکویت، دار النوادر – سوریا  [ إسناده صحیح ]

هـــــ) " شیخ عبد المحسن العباد " از علمای وهابی معاصر ، در شرح خودش بر سنن ابی داود رجال این سند را توثیق می کند :

قوله: [ حدثنا أحمد بن صالح ]. هو أحمد بن صالح المصری ، وهو ثقة، أخرج له البخاری وأبو داود والترمذی فی (الشمائل). [ حدثنا عنبسة ]. هو عنبسة بن خالد الأیلی ، وهو وهو صدوق، أخرج له البخاری وأبو داود . [ حدثنی یونس ]. هو یونس بن یزید الأیلی ، وهو ثقة، أخرج له أصحاب الکتب الستة. [ عن ابن شهاب ]. هو محمد بن مسلم بن عبید الله بن شهاب الزهری ، ثقة فقیه، أخرج له أصحاب الکتب الستة. [ عن عروة عن عائشة وأم سلمة ]. عروة وعائشة وأم سلمة قد مر ذکرهم.

http://audio.islamweb.net/audio/Fulltxt.php?audioid=171791

و) " أبو القاسم دمشقی حنائی " (متوفی 459 هـــــ) و " خالد رزق محمد جبر أبو النجا " از اساتید دانشگاه الأزهر مصر :

الحنائیات (فوائد أبی القاسم الحنائی) ،ج1،ص622و623و624و625 ط أضواء السلف  [ حدیث صحیح | الحدیث بهذا الإسناد صحیح ]

پس از آن که تصحیحات و توثیقات هفت نفر از علماء و محققین مخالفین شیعه در مورد حدیث را برای شما بیان کردیم، لازم است تا به چند نکته ی مهم در مورد مضمون روایت – که مصداق حقیقی اهانت به عائشة می باشد – اشاره کنیم :

الف) یکی از چند اهانت زشت این روایت صحیح (صحیح در نزد مخالفین شیعه) آن است که بر این امر تصریح می کند که عائشة تمایل به دیدن و ملاقات مردان نامحرم و غریبه داشته است و در مقابل برخی از مردان غریبه و نامحرم بر او وارد می شده اند! (مَنْ أحَبَّتْ عائشةُ أن یراها ویدخُلَ علیها وإن کان کبیراً)
سوالی که پیش می آید آن است که آیا چنین اقوالی توهین به عائشة نیست ؟! به چه دلیل عائشة بایستی علاقه مند ملاقات و دیدار مردان بزرگسال نامحرم و غریبه باشد ؟! مردان غریبه و نامحرم بزرگسال به چه دلیل بایستی علاقه مند به ملاقات عائشة باشند و بر او وارد شوند ؟! اگر هم بحث پرسش و پاسخ در باب مسائل دینی و فقهی بوده که با وجود آن همه مرد از صحابه چه نیازی به مراجعه ی به عائشة است ؟! چرا از طریق واسطه هایی که محرم بوده اند نمی پرسیده اند ؟! (البته اصل اهانت این است که عائشة علاقه مند ملاقات و دیدار مردان نامحرم و غریبه بوده است!)

ب) عائشة به دختران خواهران و دختران برادرانش دستور می داده تا عمل رضاعه ی کبیر را برای مردان غریبه و بزرگسال انجام دهند ! این امر نیز توهین دیگری است که بسیاری از مخالفین شیعه به سادگی از کنار آن عبور می کنند.


" رضاع " به معنی شیر خوردن به صورت مستقیم از سینه ی زن می باشد و این امر در نزد علماء و فقهاء، ثابت و مسلم است و البته در این بین برخی از کم خردان و کسانی که بهره ای از علم ندارند خواسته اند بگویند به این معناست که مثلا آن زنان شیر خود را در کاسه بریزند و به مرد بدهند حال آن که چنین تاویل و توجیهی کاملا بی اساس و باطل است و " رضاع " فقط و فقط به معنای خوردن شیر به صورت مستقیم از سینه ی زن است.
معنی رضاع در قاموس المعانی :

http://www.almaany.com/ar/dict/ar-ar/%D8%B1%D8%B6%D8%B9

http://www.almaany.com/ar/dict/ar-fa/%D8%B1%D8%B6%D8%B9

اکنون با توجه به معنای حقیقی کلمه ی " رضاع " آیا این اهانت به عائشة و دختران خواهران و دختران برادران عائشة به حساب نمی آید که مردان بزرگسال نامحرم و غریبه را رضاع می کرده اند ؟! آیا عائشة دستور به عملی ضد اخلاقی می داده است ؟! به راستی چه کسی به عائشة توهین می کند ؟!

نکته : نکات مطرح شده در این مطلب صرفا بر مبنای روایات و مطالب صحیح و معتبر کتب مخالفین شیعه و جهت احتجاج بر مخالفین شیعه و دفع شبهه ی اهانت به امهات المومنین از جانب شیعیان بوده و به هیچ وجه متمثل عقیده ی مکتب اهل بیت نمی باشد.


اسکن کتب با توضیحات فارسی

http://s3.picofile.com/file/8205994650/0001.png

http://s6.picofile.com/file/8205994718/0002.png

http://s3.picofile.com/file/8205994768/0003.png

http://s6.picofile.com/file/8205994792/0004.png

http://s3.picofile.com/file/8205994884/0005.png

http://s3.picofile.com/file/8205994926/0006.png

http://s3.picofile.com/file/8205994992/0007.png

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۲
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۲)

۰۱ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۰۵ فریبا خانم
سلام علیکم
ببخشید من متوجه نشدم.شما میگید این توهین کتب اهلسنت هست به عایشه.....یعنی عایشه رضاعه نداده و اینا بااین بهتان دارن توهین میکنن؟...یا رضاعه میداده اما پیروانش باید اینو از کتبشون حذف کنن تا وجه اش خراب نشه؟ممنون
پاسخ:
وعلیکم السلام

مقصود ما این هست که محتوای این روایت برای هر کسی که باشه اهانت به اون شخص هست و مخالفین این رو برای عائشة نقل کرده اند و در نتیجه میشه توهین به عائشة !
این که یک زن دوست داشته باشه مردان نامحرم رو ملاقات کنه و به خواهران و دختران برادرش دستور بده به اون مردان بزرگسال شیر بدهند !!! اهانت هست یا خیر ؟ زشت هست یا خیر ؟

سلام علیکم خدا قوت وقت بخیر ... خیلی ممنون متشکر انشا الله موفق و سربلند باشید در پناه آقا صاحب الزمان علیه السلام 

پاسخ:
وعلیکم السلام

تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter