حقانیت شیعه و رد شبهات

حقانیت شیعه و رد شبهات

ابراهیم بن شیبة الایرانی

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندي موضوعي
آخرين مطالب
پربيننده ترين مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرين نظرات
  • ۲۴ مهر ۹۷، ۱۲:۳۹ - نگار جهانشاهی
    عالیه

بن عثیمین (عالم سرشناس وهابی - سَلَفی) : مخالفت عُمَر با درخواست پیامبر (ص) برای نوشتن وصیت ، رحمت خداوند بود تا ابوبکر پس از ایشان خلیفه شود !!!

یکی از تلخ ترین حقائق صدر اسلام، اتفاقی است که در روزهای پایانی عمر مبارک پیامبر - صلی الله علیه وآله وسلم - رخ داد.

ایشان درخواست کاغذی کردند تا وصیتی را بنویسند که پس از آن احدی از امت گمراه نشود و در این هنگام جمعی از صحابه که در راس آنان «عمر بن الخطاب» بود مانع از این کار شدند.

بن عثیمین - عالم مشهور وهابی - سَلَفی در شرح بخشی از حدیث رزیة الخمیس می نویسد :

وإن کان المعنى کتابا لا تضلوا بعده بالنسبة للخلافة ، وأن الرسول لما رأى نفسه ثقل به المرض ، واشتد به أراد أن یکتب کتابا فی الخلافة، فإن من رحمة الله أن الله تعالى یسر أو قدر أن عمر یعارض حتى یکون انتخاب أبی بکر برضا من الصحابة، مع أن الرسول أشار إلى خلافته .....

بن عثیمین، محمد بن صالح (المتوفى 1421 هـ)، شرح صحیح البخاری،ج1، ص 300، الناشر : النبلاء للکتاب - المکتبة الإسلامیة، الطبعة : الأولى، 1428 هـ - 2008 م.

اگر مقصود پیامبر از «نوشته ای برایتان بنویسم که گمراه نشوید» خلافت پس از اوست و این که پیامبر زمانی که دید بیماری بر او سنگینی کرده و شدت گرفته خواست تا نوشته ای در مورد خلافت بنویسد، پس این از رحمت خداوند است که مقدر کند تا عُمَر با پیامبر مخالفت کند تا انتخاب ابوبکر به عنوان خلیفه با رضایت صحابه صورت بگیرد با این که پیامبر به خلافت او اشاره کرده است .....

- به راستی کسی که چنین کلامی از او صادر می شود «پیامبر» را معصوم و افضل می داند یا «عُمَر» را ؟!

- اگر پیامبر قصد نوشتن مطلبی در مورد خلیفه ی پس از خود را داشته اند ، نظر ایشان مهم تر است و بایستی نوشته شود یا این که بایستی از آن جلوگیری شود ؟!

- در اینجا عمل پیامبر - که مرتبط با هدایت و ضلالت است - قطعا مرتبط با وحی و دستور الهی می باشد.چگونه ممکن است عمل عُمَر که مانع هدایت می شود مصداق رحمت الهی باشد ؟!

- اگر پیامبر قبلا - به زعم بن عثیمین - به خلافت ابوبکر اشاره کرده بود ، چه اشکالی دارد که باز هم اشاره کند ؟!

- وقتی پیامبر قصد مکتوب کردن وصیت یا وصایایی را دارد ، مگر جایی برای اظهار نظر سایرین می ماند که ما بگوییم چنین شد تا خلیفه بر اساس نظر صحابه و با رضایت آنان تعیین گردد ؟! نظر خداوند و پیامبر و رضایت ایشان مهم تر است یا صحابه ؟!

موافقين ۱ مخالفين ۰ ۹۶/۰۸/۲۶
فرشید ایرانی | Farshid Irani

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام تکس عمر بن الخطاب

اسلام فتوا

اسلام فتوی

اسلام هاوس

اهانت به پیامبر در کتب اهل سنت

اهانت به پیامر در صحیح بخاری

اهانت عمر بن الخطاب به پیامبر

اهانت عمر به پیامبر

بن عثیمین کیست

حقانیت شیعه و رد شبهات

رزیة الخمیس در صحیح بخاری

رزیة الخمیس چیست

سایت عقیده

سایت عقیده عمر بن الخطاب

شبهات رزیة الخمیس

شبکه توحید

شبکه جهانی ولایت

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال فارسی

شبکه ولایت

شبکه کلمه

طعونات عمر در کتب اهل سنت

عمر ان الرجل لیهجر

عمر ان الرجل یهجر

عمر بن الخطاب

عمر بن الخطاب در مصادر اهل سنت

عمر بن الخطاب در کتب اهل سنت

عمر بن الخطاب رزیة الخمیس

عمر بن الخطاب پیامبر هذیان می گوید

عمر در مصادر اهل سنت

عمر در کتب اهل سنت

عمر هذیان پیامبر صحح بخاری

عمر هذیان گفتن پیامبر

عمر و نسبت دادن هذیان به پیامبر

عمر پیامبر هذیان می گوید

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مثالب عمر در کتب اهل سنت

محمد بن صالح العثیمین

مخالفت عمر با پیامبر

مخالفت عمر بن الخطاب با پیامبر

ندای سنت

ندای شیعه

نظر اهل بیت در مورد عمر بن الخطاب

نظر اهل سنت در مورد عمر بن الخطاب

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات وهابیت

پیامبر در صحاح سته

پیامبر در کتب اهل سنت

کتابخانه عقیده

کتابخانه عقیده عمر بن الخطاب

نظرات (۲)

سلام علیکم
خدا قوت
مطالب بسیار خوب و تحقیقی دارید . خدا خیرتون بده

جالب است که ابن عثیمین در ادامه ، نیابت ابوبکر در حج سال نهم هجری را دلیل بر اشاره ی پیامبر صلی الله علیه وآله به خلافت او دانسته است ؛
مع أن الرسول أشار إلى خلافته ، فهو نائبه فی الحج عام تسع فإنّ أبابکر حجّ بالنّاس فی السنة التاسعة بالاتفاق . و تخلیفه فی امامة الناس فی الحجّ إشارة إلی أنّه هو الخلیفة من بعده فی إمامة الناس فی مسائل الخلافة

 حال آنکه در همان ماجرا وحی آمد و به پیامبر (ص) دستور داد که یا باید خودت به حج بروی و سوره ی برائت را بر مشرکین بخوانی و یا باید مردی از خودت و همانند خودت را برای این کار بفرستی !
لذا این مطلب نه تنها به خلافت ابوبکر اشاره ندارد ، بلکه دقیقا عکس آن صادق است و خلافت امیر المومنین علیه السلام و عدم شایستگی ابوبکر برای خلافت را اثبات می کند .
عن أنس أن النبی صلى الله علیه وسلم بعث ببراءة مع أبی بکر الصدیق إلى أهل مکة ، فقال النبی صلى الله علیه وسلم : ردوه . فردوه ، فقال أبو بکر ، رضی الله عنه ، ما لی أأنزل فی شیء ؟ قال : لا ، ولکنی أمرت أن لا یبلغها إلا أنا أو رجل منی ، فدفعها إلى علی بن أبی طالب رضی الله عنه
از أنس بن مالک روایت شده است که رسول خدا (ص) ابوبکر را برای خواندن سوره برائت به سوی اهل مکه فرستاد، سپس رسول خدا به او گفت: آن را برگردان، ابوبکر نیز برگرداند، ابوبکر گفت: چه اتفاقی برای من افتاده، آیا چیزی در باره من نازل شده؟ فرمود: خیر، ولی به من دستور داده شده که آن را تبلیغ نکند؛ مگر خودم یا مردی که از من است؛ پس آن را به علی بن أبی طالب علیه السلام داد
معجم ابن الأعرابی  ج 5   ص 159 حکم برنامه جوامع الکلم: إسناد حسن
... حدثنا عمرو بن میمون قال إنی لجالس إلى ابن العباس إذ أتاه تسعة رهط فقالوا إما أن تقوم معنا وإما أن تخلونا یا هؤلاء وهو یومئذ صحیح قبل أن یعمى قال أنا أقوم معکم فتحدثوا فلا أدری ما قالوا فجاء وهو ینفض ثوبه وهو یقول أف وتف یقعون فی رجل له عشر وقعوا فی رجل ... وبعث أبا بکر بسورة التوبة وبعث علیا خلفه فأخذها منه فقال لا یذهب بها إلا رجل هو منی وأنا منه
عمرو بن میمون مى‏گوید: با عبد اللَّه بن عباس نشسته بودم، افرادى که در نه گروه بودند نزد او آمدند و گفتند: یا برخیز و با ما بیا و یا شما ما را با ابن عباس تنها گذارید. این ماجرا زمانى بود که ابن عباس بینا بود و هنوز کور نشده بود. ابن عباس گفت: من با شما مى‏آیم [آنان به گوشه‏اى رفتند و] با ابن عباس مشغول گفت و گو شدند. من نمى‏فهمیدم چه مى‏گویند. پس از مدتى عبد اللَّه بن عباس در حالى که لباسش را تکان مى‏داد تا غبارش فروریزد آمد و گفت: اف و تف بر آنان، به مردى دشنام مى‏دهند و از او عیب‏جویى مى‏کنند که ده ویژگى براى اوست؛
ابن عباس گفت: رسول خدا صلی الله علیه وآله ابوبکر را برای خواندن سوره توبه فرستاد، سپس علی را به دنبال او فرستاد و سوره را از  او گرفت و رسول خدا فرمود: برای خواندن آن غیر از کسی که از من است و من از او هستم، کس دیگری شایستگی ندارد
خصائص الامام علی (ع) للنسائی ، ص 34-36 ح 23  قال ابو اسحاق الحوینی : إسناده حسن
فتح الباری  ج 7   ص 15 قال العسقلانی: اخرجهما أحمد والنسائی ورجالهما ثقات
همین روایت را تعداد دیگری از علمای اهل سنت نقل کرده اند ولی به جای ابوبکر ، فلانی نوشته اند ؛
المستدرک علی الصحیحین بتعلیق الذهبی ، ج 3 ص 143 ح 4652 با تصحیح حاکم و ذهبی
المسند للإمام أحمد ، ج 3 ص 331-333 ح 3062 قال احمد محمد شاکر: إسناده صحیح
فضائل الصحابة لاحمد ، ص 849-852 ح 1168 قال وصی الله بن محمد عباس: إسناده حسن

پاسخ:
وعلیکم السلام.ممنون و تشکر از مطلبتون

موفق باشید.
سلام علیکم.
شما «العبد الاحقر - مقداد العلوی» مدیر سایت اسلام تکس شیعه را می شناسید ؟؟
http://www.islamtxt.ir/
این سایت متعلق به ایشان بود که تقریبا در مهر ماه 93 از دسترس خارج شد ، لذا با استفاده از سایت آرشیو ، مطالب سایتش را بازیابی کرده و در وبلاگ قرار دادم :
http://islamtxtir.rozblog.com/
اما 27 تا از پست هایش را نتوانستم بازیابی کنم .

پاسخ:
وعلیکم السلام.متاسفانه نمیشناسم ایشون رو.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter