حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

خیانت عجیب «سید کمال الحیدری» در نقل قول از علامه طباطبائی (رض) در موضوع ورود اسرائیلیات به تفسیر قمی !

ما قبلا به صورت کامل از چرایی و ضرورت نقد آراء و افکار و روش «سید کمال الحیدری» سخن گفته ایم که می توانید آن را از طریق لینک زیر مطالعه کنید :

http://al-shia.blog.ir/post/663

همچنین به این نکته ی اساسی اشاره کردیم که یکی از ویژگی های ناپسند «سید کمال الحیدری» خیانت ها و تدلیس های زشت و عجیب در نقل اقوال است و مصادیقی را نیز تا به اینجا ارائه کرده ایم که می توانید آن ها را از طریق عناوین زیر دنبال کنید :

دروغ بستن سید کمال الحیدری بر آیت الله خوئی در موضوع ولایت فقهاء در امور قضائی


دروغ بستن «سید کمال الحیدری» بر «سید بحر العلوم» در مساله ی رؤیت امام زمان (عج) در عصر غیبت !


خیانت آشکار «سید کمال الحیدری» در نقل روایتی از کتاب کافی !


اما در این مطلب هم قصد داریم تا تدلیس و خیانتی دیگر از «سید کمال الحیدری» آن هم در نقل از عالمی دیگر را به اثبات برسانیم.

«سید کمال الحیدری» در کلیپی تحت عنوان «أغلب روایات تفسیر القمی لیست من أئمة أهل البیت» (اکثر روایات تفسیر قمی از ائمه ی اهل بیت نیست) که برگرفته از یکی از دروسش می باشد و وبسایت رسمی وی آن را بارگذاری کرده ، از ثانیه ی 28 تا دقیقه ی 2 و ثانیه ی 25 ، چنین می گوید :

الآن شوفوا السید الطباطبائی ماذا یقول عن تفسیر القمی ! إحنا قلنا ماذا ؟ إیش قلنا ؟ کثیر قلنا ! تمام ؟ والکثیر کما یصدق على ثمانین بالمائة سبعین [بالمائة] یصدق على عشرة بالمائة ..... إلتفتوا إلى السید الطباطبائی.یقول بعد أن ینقل عبارات منه ؟ وأنا قلت حتى فی تفسیر القمی إذا تتذکرون عبارتی! قلت حتى فی تفسیر القمی ! إلی أیضا هنا بعد مو قامت الدنیا ولم تقعد ! مولانا إهتزوا ! مولانا کذا ! خب زین، سؤال.إلتفت.یقول : «ظاهر هذا الذی نقلناه» ممن ؟ هاه ؟ من تفسیر القمی. « أن قوله : « والسبب فی ذلک » إلخ ، لیس ذیلا للروایة» یقول هو نقلها بنحو کأنها شنو ؟ من الروایة ولکن هی مو من الروایة. « فی أول الکلام «قال بالعجل الذی عبدوه بل هو من کلام القمی» إحتراما شوفوا شیعبر عنه؟ «اقتبسه من أخبار آخرین» یعنی ممن إقتبس ؟ من أئمة أهل البیت ؟ ممن عزیزی ؟ یعنی من الإسرائیلیات ! یعنی واضح بعد ! وإلا إذا من أئمة أهل البیت خب لاید یکون مدحا لمن ؟ قال : «اقتبسه من أخبار آخرین» إلتفت «کما هو دأبه فی أغلب ما أورده فی تفسیره».آه.أنا قلت کثیر.السید الطباطبائی إشکد یقول ؟ أغلب.

الان ببینید علامه طباطبائی در مورد تفسیر قمی چه می گوید ! ما چه گفتیم ؟ چه گفتیم ؟ ما گفتیم بسیار ! [یعنی گفتیم بسیای از روایات ، برگرفته از اسرائیلیات می باشند] و لفظ «بسیار» همانطور که بر هشتاد درصد و هفتاد درصد صدق می کند بر ده درصد هم صدق می کند ... به سخن علامه طباطبائی دقت کنید.بعد از این که قول چه کسی را نقل می کند ؟ [تفسیر قمی را] و من (سید کمال الحیدری) اگر به یاد بیاورید گفتم حتی در تفسیر قمی ! (یعنی بسیاری از روایات آن اسرائیلیات است) من گفتم حتی در تفسیر قمی ! که در همین حد هم نه این که دیگر دنیا زیر و رو بشود بلکه این ها (یعنی مخالفانش) اینگونه بر خود لرزیدند ! بسیار خب.سوال ! دقت کن ! علامه طباطبائی می گوید : «ظاهر این روایتی که نقل کردیم» (کمال الحیدری : از چه کسی ؟ هان ؟ از تفسیر قمی) «ظاهر این روایتی که نقل کردیم که این سخن وی که «و دلیلش آن است که» تا پایان سخنش، این جزو روایت نیست»(کمال الحیدری می گوید : علامه طباطبائی می گوید قمی این را به گونه ای نقل کرده است که چه ؟ که انگار جزو روایت است اما این جزو روایت نیست.) علامه طباطبائی می گوید : «این کلام جزو روایتی نیست که ابتدای بحث گفتیم که «به وسیله ی گوساله ای که آن را پرستیدند» بلکه این جزو سخن قمی است» (کمال الحیدری می گوید : ببینید علامه طباطبائی به خاطر حفظ احترام چه تعبیری به کار می برد) «علامه طباطبائی می گوید : قمی آن سخن را از اخباری دیگر گرفته است» (کمال الحیدری می گوید : یعنی از چه کسی گرفته است ؟ از اهل بیت ؟ از چه کسی عزیزم ؟ یعنی از اسرائیلیات است ! یعنی واضح است دیگر ! و الا اگر از اهل بیت است این باید مدح و ستایشی برای قمی باشد.) علامه طباطبائی می گوید : «آن را از اخباری دیگر گرفته است» دقت کن که می گوید : «همانطور که روش قمی در اغلب مواردی که در تفسیرش می آورد چنین است» بله ! من (کمال الحیدری) قبلا گفتم بسیاری ! (بسیاری از روایات از اسرائیلیات هستند) علامه طباطبائی می گوید چه قدر ؟ می گوید اکثر !

مشاهده ی کلیپ به صورت کامل از وبسایت رسمی «سید کمال الحیدری» :

http://alhaydari.com/ar/2018/01/62939

خلاصه ی کلام آن که «سید کمال الحیدری» این مقدار از کلام علامه طباطبائی (رض) را خواند :

أقول : ظاهر هذا الذی نقلناه أن قوله : « والسبب فی ذلک » إلخ ، لیس ذیلا للروایة التی فی أول الکلام « قال بالعجل الذی عبدوه » بل هو من کلام القمی اقتبسه من أخبار آخرین کما هو دأبه فی أغلب ما أورده فی تفسیره .....

طباطبایى، سید محمد حسین‏ (متوفاى1412هـ)، المیزان فى تفسیر القرآن‏، ج 14، ص 202، ناشر: منشورات جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة فی قم المقدسة‏، الطبعة : الخامسة، 1417هـ .

ترجمه بر اساس ادعای «سید کمال الحیدری» :

ظاهر این روایتی که نقل کردیم آن است که این سخن قمی که «دلیلش آن است که» تا پایان کلامش جزو روایتی که در ابتدای سخنش آمده است که «گفت به وسیله ی گوساله ای که آن را پرستیدند» بلکه این کلام خود قمی است که آن را از اسرائیلیات گرفته است همانطور که دأب و مَنِش و روش قمی در مورد اکثر روایاتی که در تفسیرش می آورد چنین است .....

تا اینجا دیدیم که بر اساس ادعای «سید کمال الحیدری» ، علامه ی طباطبائی (رض) اکثر روایات تفسیر قمی را حاوی اسرائیلیات می داند و معتقد است که صاحب این تفسیر ، روایات را با اسرائیلیات می آمیزد.

اکنون ما کلام علامه طباطبائی را به صورت کامل تر می آوریم و سپس ترجمه ی آن به فارسی را از ترجمه ی تفسیر المیزان با ترجمه ی «استاد سید محمد باقر موسوی همدانی» (معتبرترین و مشهور ترین ترجمه ی فارسی تفسیر المیزان) می آوریم تا ببینیم آیا «سید کمال الحیدری» در نقل خود امانت را رعایت کرده است یا خیر ؟!

أقول : ظاهر هذا الذی نقلناه أن قوله : « والسبب فی ذلک » إلخ ، لیس ذیلا للروایة التی فی أول الکلام « قال بالعجل الذی عبدوه » بل هو من کلام القمی اقتبسه من أخبار آخرین کما هو دأبه فی أغلب ما أورده فی تفسیره من أسباب نزول الآیات وعلى ذلک شواهد فی خلال القصة التی ذکرها ، نعم قوله فی أثناء القصة : « قال ما خالفناک » روایة ، وکذا قوله : « قال التراب الذی جاء به السامری طرحناه فی جوفه » روایة ، وکذا قوله : « ثم هم موسى » إلخ ، مضمون روایة مرویة عن الصادق علیه‌السلام.....

طباطبایى، سید محمد حسین‏ (متوفاى1412هـ)، المیزان فى تفسیر القرآن‏، ج 14، ص 202، ناشر: منشورات جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة فی قم المقدسة‏، الطبعة : الخامسة، 1417هـ .

ترجمه ی استاد سید محمد باقر موسوی همدانی (معتبرترین و مشهورترین ترجمه ی فارسی تفسیر المیزان) :

مؤلف: ظاهر آنچه را که ما نقل کردیم این است که جمله" و السبب فى ذلک ...- و سبب آن این بود که ..." ذیل روایت قمى نیست، که داشت:" یعنى به وسیله گوساله‏اى که پرستیدند گمراه کرد"، بلکه از جمله مورد بحث به بعد کلام از خود قمى است که از اخبارى دیگر اقتباس کرده، هم چنان که عادت او در اغلب مطالبى که در تفسیرش آورده، و به عنوان‏ شان نزول آیات ذکر کرده همین است، که کلام ائمه را نقل به معنا مى‏کند و ما براى این مدعاى خود شواهدى در خلال داستانى که وى آورده داریم، بله چند جمله زیر مضمون روایتى است که از امام صادق (ع) آورده‏ ، بقیه هر چه هست کلام خود او است، یکى جمله" ما به اختیار خود مخالفت نکردیم" است که در معناى" ما أَخْلَفْنا مَوْعِدَکَ" فرموده، دوم جمله" آن خاکى که سامرى با خود داشت در جوف آن ریختیم" است سوم جمله" آن گاه موسى تصمیم گرفت سامرى را بکشد" مى‏باشد .....

موسوی همدانی، سید محمد باقر، ترجمه تفسیر المیزان، ج14؛ ص282-283، ناشر: دفتر انتشارات اسلامى جامعه‏ى مدرسین حوزه علمیه قم، قم مقدسه، چاپ پنجم:1374هـ.ش.

ملاحظه می فرمایید که همانطور که استاد سید محمد باقر موسوی اشاره داشتند ، اساسا منظور علامه طباطبائی (رض) از این که بخش هایی از این روایت از «اخبار آخرین» است روایات و اخبار دیگر می باشد نه اسرائیلیات ! ما از «سید کمال الحیدری» می پرسیم که بر مبنای کدام دلیل و بر اساس کدام قرینه و شاهد این کلام علامه طباطبائی را تفسیر به رای کرده و قولی را به دروغ به ایشان نسبت می دهد ؟! کاملا واضح است که علامه طباطبائی در مقام توضیح در مورد عباراتی است که از دید ایشان کلام مولف است و جزو روایت نیست و در ادامه همانطور که استاد محمد باقر موسوی همدانی هم اشاره می کنند ، علامه (رض) به روش مولف تفسیر قمی اشاره می کند که وی از روایات دیگر (روایات آخرین) در ادامه ی روایات تفسیری (بر اساس برداشت خود از آن ها و با نقل به معنا) و آن هم در شان نزول آیات استفاده می کند.کجا علامه (رض) - مستقیم یا غیر مستقیم - گفته اند که صاحب تفسیر قمی از اسرائیلیات استفاده و نقل می کند ؟!

به راستی هدف «سید کمال الحیدری» از این نوع خیانت آشکار و شرم آور در نقل از علماء چیست ؟!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

اسرائیلیاات در کتب شیعه

اسرائیلیات در کتب شیعه کمال حیدری

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام هاوس

اسلام هاوس اهل سنت

انحرافات سید کمال حیدری

دروغ بستن سید کمال حیدری بر علامه طباطبائی

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سایت عقیده

سایت عقیده اهل سنت

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری جایگاه زن در احادیث

سید کمال حیدری جایگاه زن در اسلام

سید کمال حیدری دیدار امام زمان

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب کافی

سید کمال حیدری کیست

سید کمال حیدری یهود

شبهات اهل سنت

شبهات وهابیت

شبکه توحید

شبکه فیض کمال حیدری

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال حق کمال حیدری

شبکه کلمه

شبکه کلمه کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مسجد مکی زاهدان

مولوی عبدالحمید

ندای سنت

ندای شیعه

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات وهابیت

کانال سید کمال حیدری

کتاب های سید کمال حیدری

کتابخانه عقیده

کتابخانه عقیده اهل سنت

کمال حیدری شبکه کوثر

نظرات  (۸)

سلام علیکم . ایشان کلمه اسرائیلیات را به هیچ وجه به علامه رحمه الله علیه نسبت نمیدهد بلکه به خودش نسبت میدهد و میگوید این حرف من است. ایشان بسیاری از روایاتی که نقل به معنا شده را اسزائیلیات دانسته البته اشاره هم کرده که مرادش از کثیر میتواندهفتاد یا حتی ده درصد هم باشد (ایشان کثیر خود را معنا کرده ).  مخاطبین ایشان سطح چهار میخوانند و فرض ایشان این است که طلبه بعد از کلاس به نقل قول او رجوع میکند و لذا تیکه ای مهم از عبارات روایت یا علما را میاورد که میخواهد استدلال کند وبقیه رو به خود طلاب وا میگذارد والا اگر عمدا بخواهد بگوید علامه این کار را اسرائیلیات میداند این بطور کامل منجر به رفتن به آبروی علمی وی میشود که هیچ مرجعی ذانسته به این وضوحی تدلیس نمیکند که بکل آبروی خودش را ببرد.

پاسخ:
وعلیکم السلام

اولا : مخاطبان گرامی کلام شما را بخوانند و کلام ما را هم بخوانند و بعد خودشان قضاوت کنند ! با توجیهات بی دلیل نمی توان از اهل تدلیس و خیانت دفاع کرد.

ثانیا : شما فرمودید : «ایشان کلمه اسرائیلیات را به هیچ وجه به علامه رحمه الله علیه نسبت نمیدهد بلکه به خودش نسبت میدهد و میگوید این حرف من است»

این هم پاسخ شما از کمال الحیدری :

الآن شوفوا السید الطباطبائی ماذا یقول عن تفسیر القمی ! إحنا قلنا ماذا ؟ إیش قلنا ؟ کثیر قلنا ! تمام ؟ والکثیر کما یصدق على ثمانین بالمائة سبعین [بالمائة] یصدق على عشرة بالمائة ..... إلتفتوا إلى السید الطباطبائی.یقول بعد أن ینقل عبارات منه ؟ وأنا قلت حتى فی تفسیر القمی إذا تتذکرون عبارتی! قلت حتى فی تفسیر القمی ! إلی أیضا هنا بعد مو قامت الدنیا ولم تقعد ! مولانا إهتزوا ! مولانا کذا ! خب زین، سؤال.إلتفت.یقول : «ظاهر هذا الذی نقلناه» ممن ؟ هاه ؟ من تفسیر القمی. « أن قوله : « والسبب فی ذلک » إلخ ، لیس ذیلا للروایة» یقول هو نقلها بنحو کأنها شنو ؟ من الروایة ولکن هی مو من الروایة. « فی أول الکلام «قال بالعجل الذی عبدوه بل هو من کلام القمی» إحتراما شوفوا شیعبر عنه؟ «اقتبسه من أخبار آخرین» یعنی ممن إقتبس ؟ من أئمة أهل البیت ؟ ممن عزیزی ؟ یعنی من الإسرائیلیات ! یعنی واضح بعد ! وإلا إذا من أئمة أهل البیت خب لاید یکون مدحا لمن ؟ قال : «اقتبسه من أخبار آخرین» إلتفت «کما هو دأبه فی أغلب ما أورده فی تفسیره».آه.أنا قلت کثیر.السید الطباطبائی إشکد یقول ؟ أغلب.

نتیجه : سید کمال الحیدری : «علامه طباطبائی رحمه الله اغلب روایات تفسیر قمی را اسرائیلیات می داند !» و این یعنی دروغ محض و تدلیس کمال الحیدری و دروغ بستنش بر علامه رحمه الله.

به جاهایی که درشت شده دقت کنید تا تدلیس کمال الحیدری رو خوب متوجه بشید که به دروغ و با بریدن کلام علامه ادعا میکنه علامه رحمه الله نظرش اینه که اکثر روایات تفسیر قمی اسرائیلیاته ! این یعنی دروغ بستن بر علامه طباطبائی رحمه الله.

ثالثا : باز هم ادعای بی اساس خود را تکرار کردید ! تقطیع مجاز روایت با تدلیس های کمال الحیدری از زمین تا به آسمان فرق داره ! این کار کمال الحیدری «تدلیس» هست و اهل تعقل و غیر متعصبین به خوبی این رو متوجه می شوند.

رابعا : فرمودید : «والا اگر عمدا بخواهد بگوید علامه این کار را اسرائیلیات میداند این بطور کامل منجر به رفتن به آبروی علمی وی میشود»

اگر به کلام کمال الحیدری مراجعه کنید و زبان عربی بلد باشید و اهل تعصب هم نباشید می بینید که چه قدر واضح کمال الحیدری تدلیس میکنه و به دروغ به علامه نسبت میده که ایشون اکثر روایات تفسیر قمی رو آمیخته به اسرائیلیات میدونه.

خامسا : فرمودید «مرجع» !!! کسی که فقاهت نداره و مرجع نیست رو لطفا بی دلیل مرجع نخونید !

سادسا : قضاوت با اهل انصاف و وجدان های بیدار.
اگر اینطور باشد باید بگوییم سید موسوی نیز به دروغ ترجمه کرده این که میگوید «کلام ائمه را نقل به معنا میکند » در کجای عبارت علامه است که ایشان ترجمه کرده. اخبار آخرین معنایش اخبار دیگران است هم میشود مثل سید موسوی ترجمه کرد هم میشودمثل سید کمال
 
پاسخ:
بنده کامنت شما رو همینطور که هست منتشر میکنم و مخاطبین خودشون کامنت شما رو بذارن کنار استدلالات و صحبت ما تا ببینند اولا کامنت شما چه ربطی به تدلیس کمال الحیدری داره و ثانیا خود اهل علم و انصاف قضاوت کنن آزادانه و ثالثا مطلب زیر هم ادعای ما رو ثابت میکنه :

http://al-shia.blog.ir/post/675
اگر مرجع نبود تو سایت فقاهت نمیگذاشتنش! کسی مقلدش نمیشد !
پاسخ:
اولا : «سید کمال الحیدری» قبل از اثبات مرجعیت ابتدا بایستی تشیع و سپس علمیت خود را ثابت کند.

ثانیا : نام بسیاری از افرادی که نه مرجعند و نه مجتهد در وبسایت فقاهت موجود است.

ثالثا : «سید کمال الحیدری» مقلد چندانی نداره گرچه کثرت و قلت مقلد از نظر ما اهمیت چندانی نداره.
علم امام سید کمال را اگر نگاه کنید ایشان آنجا قائل میشود که علم امام لدنی و ازسوی خداوند میباشد یا به واسطه یا بدون واسطه که همین نظر ایشان در بیانگر شیعه بودن او کفایت میکند. شیعه هست که در سایت فقاهت گذاشتند. البته سایت فقاهت مال حوزه هست و همه یا مجتهدند یا شانیت اجتهاد را نسبت به دیگران بطریق اولی ذارند یعنی در نوبت مطرح شدن هستند


پاسخ:
وعلیکم السلام

اولا : بسیاری از صحبت های کمال الحیدری در سال های اخیر در درس های خارجش و همچنین در برخی از جلسات خصوصی در تناقض کامل با کتبش از جمله علم امام قرار دارد.

ثانیا : قرار داشتن اسم در سایتی خاص نه دلالت بر شیعه بودن دارد و نه اجتهاد و نه حتی قریب به اجتهاد بودن.یعنی کمال الحیدری تا این حد بی بضاعت شده که برای دفاع از او به قرار داشتن اسمش در یک سایت استدلال می کنید ؟!
کتاب منبع مهم هست یا یک فیلم تقطیع شده!!!!!!    اون سایت اسمش روشه فقاهت و از سوی حوزه علمیه پشتیبانی میشود
پاسخ:
قطعا کتاب و مکتوبات و عقائد مهم تر هست تا فلان سایت و بهمان سایت ! ما به موارد قطعی و صریح استدلال می کنیم نه فلان سایت و بهمان سایت !

به علاوه تحدی می کنیم تقطیع یک مورد از مواردی که قرار داده ایم را ثابت کنید ! منتظریم ...
منظورم از تقطیع آوردن قسمتی از سخنرانی است نه اینکه خدای ناکرده به شما عزیزان تهمت و افتراء قطع کردن قسمتهایی و چسباندن بهم بزنم
پاسخ:
شما ثابت کنید که سید کمال الحیدری تدلیس و تقطیع مخل به معنا نکرده است ! چرا که ما ثابت کردیم (با مستندات) وی مرتکب این عمل شنیع شده است.
شما طبق باب میل خودتان ترجمه میکنید و الا ایشان اصلا قصدش تحریف سخنان بزرگان نیست. برفرض هم اگر این بیان مراد ایشان باشد این اصول نقد کردن مرجعیت نیست شما باید ابتدا این نقدتان را مکتوب به ایشان بفرستید اگر کلام شما را تایید کرد و گفت مرادم همین بیان بود. شما هرطور خواستید نقد کنین
 
پاسخ:
نظرتان را منتشر می کنیم تا دیگران هم بخوانند و بین نقد های ما و نظر شما مقایسه کنند.
سلام . اگر شما این چنین مرجعی را بخواهید به خاطر این چیزها دروغگو نشان دهید العیاذ بالله باید شیخ طوسی رحمه الله علیه را نیز دروغگو ومدلس و تحریف کننده معرفی کنید چراکه ایشان در نقل از کافی شریف در صفحه 96 کتاب الغیبه انی واحد عشر آورده درحالی که واثنی عشر میباشد 
پاسخ:
وعلیکم السلام.

ظاهرا شما دقت نکرده اید دوست عزیز.خطای در نقل با تعمد بر دروغ بستن بر یک عالم خیلی فرق داره.به علاوه کمال حیدری این نوع خلاف گویی هاش فقط یکی دو مورد نیست که بشه احتمال خطا داد ! مثل دروغ بستن بر آیت الله حکیم که سه بار تکرار کردن! خطا در نقل یک چیزه و دروغ بستن چیز دیگه ! کمال حیدری از روی کتاب میخونه و دروغ میبنده !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter