حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

عبد المغیث حنبلی (عالم اهل سنت) : برخی از علمای اهل سنت امام حسین (ع) را خارجی دانسته اند!

در طول تاریخ از زمان خروج امام حسین و عدم بیعت با یزید بن معاویة بن ابی سفیان - لعنهم الله - تا به امروز همواره جمع قابل توجهی از علماء و بزرگان مخالفین شیعه بوده اند که به هر طریق ممکن در پی مشروعیت بخشیدن به حکومت یزید لعنه الله و دفاع از وی بوده اند.


ابن الجوزی - عالم سرشناس اهل سنت - در کتاب «الرد علی المتعصب العنید المانع من ذم یزید» می نویسد :

قال الخصم قد ذهب قوم إلى أن الحسین کان (خارجیا) قلنا إنما یکون خارجی لمن خرج على مستحق ،وإنما خرج الحسین لدفع الباطل وإقامة الحق .....


ابن الجوزی، عبد الرحمن بن علی بن محمد، أبو الفرج (متوفای579هـ)،الرد على المتعصب العنید المانع من ذم یزید،ص 86 و 87 ، التحقیق : هیثم عبد السلام محمد، الطبعة الأولى، الناشر : دار الکتب العلمیة - بیروت، عام النشر : 1406 هـ - 2005 م.


خصم (عبد المغیث حنبلی) گفته است که گروهی بر این اعتقاد بوده اند که حسین خارجی بود و ما می گوییم کسی خارجی است که بر یک فرد مستحق خروج کند در حالی که حسین برای دفع باطل و اقامه ی حق خارج شد .....

بدیهی است که منظور از «گروهی» بخشی از علمای اهل سنت می باشند و ما وقتی به کلام محقق کتاب مراجعه کنیم به این مساله به شکل واضح تری پی می بریم.


دکتر هیثم عبد السلام محمد می نویسد :

ذهب ابن تیمیة فی منهاج السنة 4/585 : إلى أن القول بأن الحسین کان خارجیا یعتبر من غلو الناصبة.
وعلى هذا فعبد المغیث یعتبر من أهل النواصب المغالین لأنه قد رضی بقول القائلین بأن الحسین کان خارجیا ، وینضم إلیه الخضری، إذ ذهب إلى أن الحسین قد أخطأ فی خروجه على یزید .....


ابن الجوزی، عبد الرحمن بن علی بن محمد، أبو الفرج (متوفای579هـ)،الرد على المتعصب العنید المانع من ذم یزید،ص 86 ، التحقیق : هیثم عبد السلام محمد، الطبعة الأولى، الناشر : دار الکتب العلمیة - بیروت، عام النشر : 1406 هـ - 2005 م.


ابن تیمیه در منهاج السنة 4/585 معتقد است که هرکس معتقد به این باشد که حسین خارجی بود این از غلو نواصب است.
بنا بر این عبد المغیث از نواصب تندرو است چرا که او به سخن افرادی که که حسین را خارجی می دانند راضی شده است و به او (عبد المغیث) محمد الخضری هم اضافه می شود چرا که معتقد است حسین در خروجش بر یزید خطا کرده است .....

در اینجا سوالات متعددی را می توان مطرح کرد که قطعا مدار آن ها بر این مطلب است که ادعای حب اهل بیت علیهم السلام و اینکه امام حسین علیه السلام یکی از دو سرور جوانان اهل بهشت می باشد چگونه با چنین اعتقادات فاسدی همخوانی دارد ؟!

مطالب مرتبط :

محمد الخضری بک (از علمای اهل سنت مصر) : حسین با خروج بر یزید باعث تفرقه ی امت اسلامی شد! / اتهام امام حسین (ع) به دنیا طلبی!

ابن قتیبة (عالم بزرگ اهل سنت) : بسیاری از محدثین اهل سنت عامدانه فضائل علی بن ابی طالب را نقل نکرده اند و خون امام حسین را حلال دانسته اند !

نظرات  (۱)

۱۸ مهر ۹۶ ، ۱۴:۳۰ فریباخانم
اما همیشه و همیشه میگن ما اهل بیت رو از اهل تشیع بیشتر دوست داریم و شما غلو می کنید
پاسخ:
بخش قابل توجهی از اهل سنت ، اهل بیت - علیهم السلام - رو حقیقتا دوست دارند (غالبا گرایش های صوفیانه) که در کشورهای خاصی مثل مصر نمود زیادی داره هرچند که این افراد هنوز به معرفت لازم نرسیده اند و امید هست که این حب اون ها رو به معرفت هم برسونه اما بخشی از اهل سنت (و نه وهابیت که اساسا محل بحث ما در این موضوع نیست) هم هستند که یا به دلیل برخی گرایش های فکری (سلفی گری و اهل حدیث) و یه به دلایل متعدد دیگه که در روایات هم به اون اشاره شده نه تنها حب اهل بیت علیهم السلام رو ندارند که بغض اهل بیت علیهم السلام رو در دل دارند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter