محمد الخضری بک (از علمای اهل سنت مصر) : حسین با خروج بر یزید باعث تفرقه ی امت اسلامی شد! / اتهام امام حسین (ع) به دنیا طلبی!
محمد الخضری بک (از علمای اهل سنت مصر) : حسین با خروج بر یزید باعث تفرقه ی امت اسلامی شد! / اتهام امام حسین (ع) به دنیا طلبی!
در طول تاریخ از زمان خروج امام حسین و عدم بیعت با یزید بن معاویة بن ابی سفیان - لعنهم الله - تا به امروز همواره جمع قابل توجهی از علماء و بزرگان مخالفین شیعه بوده اند که به هر طریق ممکن در پی مشروعیت بخشیدن به حکومت یزید لعنه الله و دفاع از وی بوده اند.
یکی از علمای معاصر مخالفین شیعه «محمد الخضری بک» از علمای اهل سنت مصر می باشد که با تمام توان از مشروعیت حکومت یزید لعنه الله دفاع می کند.
وعلى الجملة فإن الحسین أخطأ خطاً عظیماً فی خروجه هذا الذی جر على الأمة وبال الفرقة والإختلاف وزعزع عماد ألفتها إلى یومنا هذا وقد أکثر الناس من الکتابة فی هذه الحادثة لا یریدون بذلک إلا أن تشتعل النیران فی القلوب فیشتد تباعدها. غایة ما فی الأمر أن الرجل طلب أمراً لم یتهیأ له ولم یعد له عدته فحیل بینه وبین ما یشتهی وقتل دونه وقبل ذلک قتل أبوه فلم یجد من اقلام الکاتبین ومن یبشع امر قتله و یزید به نار العداوة تاجیجاً وقد ذهب الجمیع إلى ربهم یحاسبهم على ما فعلوا والتاریخ یأخذ من ذلک عبرة وهی أنه لا ینبغی لمن یرید عظائم الأمور أن یسیر إلیها بغیر عدتها الطبیعیة فلا یرفع سیفه إلا إذا کان معه من القوة من یکفل له النجاح أو یقرب من ذلک کما أنه لا بد أن تکون هناک أسبابا حقیقیة لمصلحة الأمة بأن یکون هناک جور لا یحتمل وعسف شدید ینوء الناس بحمله أما الحسین فإنه خائف على یزید وقد بایعه الناس و لم یظهر منه ذلک الجور ولا العسف عند اظهار هذا الخلاف.
الخضری، محمد بن عفیفی الباجوری، محاضرات تاریخ الأمم الإسلامیة (الدولة الأمویة)،ص 460، تحقیق : محمد العثمانی، الناشر : دار القلم، الطبعة : الأولى، 1406 هـ - 1986 م.
به هر جهت حسین در خروجش بر یزید که امت را گرفتار آن کرد و باعث تفرقه و اختلاف شد و ستون وحدت و همدلی امت را تا به امروز به لرزه درآورد ، خطای بزرگی مرتکب شد و مردم در مورد این حادثه بسیار نوشته اند و هدفشان فقط این است که دل ها شعله ور شود اما (بر عکس) موجب دوری و نفرت می شود.نهایتا حسین امری را طلب کرد که برای آن آماده نشده بود و تجهیزات و امکاناتش را برای آن آماده نساخته بود و در نتیجه بین او و آن چه آن را می خواست مانع ایجاد شد و به خاطر آن کشته شد و قبل از آن پدرش کشته شد و کسی از نویسندگان مشاهده نشده است و از کسانی که امر قتل او را ناپسند می شمارند و به وسیله ی آن آتش دشمنی را شعله ور می کنند، اقدامی تحریک آمیز و ملتهب کننده ی فضا انجام دهد و همه ی آنان به سوی خدا رفته اند و خداوند آنان را برای آن چه انجام داده اند مورد حساب قرار می دهد و تاریخ از آن عبرتی می گیرد و این عبرت آن است که برای فردی که قصد امور بزرگ و مهم را می کند شایسته نیست که بدون امکانات طبیعی و لازم آن به سمت آن امور حرکت کند.پس نباید شمشیرش را بالا ببرد مگر زمانی که نیروی کافی برای موفقیت یا نزدیک به تعداد کافی را داشته باشد همانطور که باید دلایل حقیقی برای مصلحت امت وجود داشته باشد به گونه ای که جور و ستمی غیر قابل تحمل وجود داشته باشد و ظلمی شدید که مردم به سختی آن را تحمل می کنند وجود داشته باشد.اما حسین در شرایطی بر یزید بیمناک بود که مردم با او (یزید) بیعت کرده بودند و از یزید آن ظلم و جور در هنگام بروز این اختلاف مشاهده نشده بود.
ملاحظه فرمودید که این عالم اهل سنت سرشناس چگونه به دفاع از یزید و تبرئه کردن او و متهم ساختن امام حسین علیه السلام پرداخته است !
شرح حال این عالم سرشناس اهل سنت را می توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید :
http://shamela.ws/index.php/author/1016
بر مبنای کلام این عالم اهل سنت و یزیدی مآب :
1) امام حسین با خروجش بر یزید امت را گرفتار کرد و موجب بر هم خوردن وحدت جامعه ی اسلامی شد.
2) نوشتن از واقعه ی کربلاء به جای ایجاد وحدت موجب تفرقه می شود !
3) امام حسین قدرت طلب و به دنبال حکومت بودو به آن نرسید !
4) مردم با یزید بیعت کردند و در زمان وقوع اختلاف بین امام حسین و یزید چندان ظلم و جوری از یزید صادر نشده بود !
چنین افرادی در حقیقت پیروان سنت یزید هستند !
اللهم العن قتلة الحسین