حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات


ابن الجوزی (عالم بزرگ اهل سنت) : برخی به خاطر بغض رافضه،یزید را بر حق مى دانند!



با مراجعه به تاریخ و اقوال علمای بزرگ اهل سنت در می یابیم که بر خلاف آن چه امروزه بسیاری از مخالفین شیعه ادعا می کنند، در گذشته بسیاری از مخالفین شیعه و یا برخی از آنان مبغض اهل بیت علیهم السلام بوده اند تا جایی که حتی بین امام حسین علیه الصلاة والسلام و یزید بن معاویه - لعنه الله - یزید را انتخاب می کرده اند و او را بر حق می دانسته اند !

قال ابن الجوزی علیه الرحمة فی کتابه السر المصون: من الاعتقادات العامة التی غلبت على جماعة منتسبین إلى السنة أن یقولوا: إن یزید کان على الصواب وإن الحسین رضی الله تعالى عنه أخطأ فی الخروج علیه ولو نظروا فی السیر لعلموا کیف عقدت له البیعة وألزم الناس بها ولقد فعل فی ذلک کل قبیح ثم لو قدرنا صحة عقد البیعة فقد بدت منه بواد کلها توجب فسخ العقد ولا یمیل إلى ذلک إلا کل جاهل عامی المذهب یظن أنه یغیظ بذلک الرافضة.


الآلوسی البغدادی الحنفی، أبو الفضل شهاب الدین السید محمود بن عبد الله (متوفاى1270هـ)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی،ج25،ص 200، الناشر: مؤسسة الرسالة – بیروت، الطبعة: الأولى، 1431 ه 2010 م.


ابن الجوزی در کتابش سر المصون گفته است : از اعتقادات انسان های عامی که بر گروهی که خود را منتسب به اهل سنت می دانند غلبه یافته است این است که می گویند یزید کارش درست بود و حسین رضی الله عنه در خروجش خطا کرد و اگر شما به کتب سیره نگاه کنید خواهید دانست که چگونه بیعت یزید منقعد شد و مردم به آن ملزم شدند و در این امر هر عمل قبیحی را مرتکب شد و حتی اگر صحت بیعت او را بپذیریم،از او مسائلی آشکار شد و سر زد که همه ی آن ها موجب فسخ بیعت می شود و کسی به این نظر مایل نمی شود مگر جاهل عامی مذهبی که که گمان می کند با رافضه دشمنی می کند.


پس با این حساب و با استناد به این قول ابن جوزی،ما می توانیم عید العزیز آل الشیخ را نیز جاهل بدانیم چرا که او هم معتقد است یزید بیعتش شرعی بود و امام حسین در خروجش خطا کرد !!!



http://www.aparat.com/v/b3wNZ





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter