حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دیدگاه آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی (رض) (مرجع وقت شیعیان) در مورد تقریب مذاهب/ماجرای پشیمانی علامه کاشف الغطاء (رض) از شرکت زیاد در برخی کنفرانس های تقریب مذاهب

قبلا در مورد دو رویکرد غلط افراطی و تفریطی در باب تقریب مذاهب اسلامی نوشتیم که می توانید مطلب مربوطه را در لینک زیر مطالعه بفرمایید:

http://al-shia.blog.ir/post/887

در این مطلب به تبیین دیدگاه آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی (رض) (مرجع وقت شیعیان) نسبت به مساله ی تقریب مذاهب به نقل از آیت الله سید علی میلانی (نوه ی ایشان) می پردازیم.

باز از سعه ی دید ایشان عرض کنم و اهتمام ایشان به امور، ملاقات ایشان با شیخ جامع الازهر.ایشان در مشهد با شیخ جامع الازهر ملاقات کردند به این معنا که او به منزل ایشان آمد و بنده خودم از اول تا آخر شاهد کل برنامه و مذاکراتی که شد بودم.ایشان خیلی برخورد خوبی با شیخ جامع الازهر داشتند.خیلی با برخورد خوب و با محبت با ایشان برخورد کردند اما در تاکیدی که ایشان می کردند در آن ملاقات این مساله بود که پیغمبر اکرم فرموده اند که انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله عترتی و اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا.در جلسه روی این حدیث ایشان تاکید کردند و ایشان می فرمودند که آن چه که می تواند مسلمانان را جمع بکند و تقریب بین مذاهب پیدا شود این محورش حدیث ثقلین است که حدیثی است مورد قبول طرفین که هم آن ها روایت کرده اند و هم ما روایت کرده ایم.بنابراین طرفین به این حدیث عمل کنند مشکلات مسلمانان حل خواهد شد و بسیاری از امور اصلاح خواهد شد.


من یادم هست که ایشان علاوه بر جلسه ی عمومی که با شیخ جامع الازهر داشتند که علمای دیگر مشهد هم به دعوت ایشان حضور داشتند، یک جلسه هم در اتاق، خصوصی با ایشان صحبت کردند.


بعدا ایشان به بنده فرمودند زمانی که ما در نجف بودیم آقای شیخ محمد حسین کاشف الغطاء می رفت در جلسات تقریب بین مذاهب شرکت می کرد.ما به ایشان می گفتیم آقا، مواظب باشید کلاه سرتان نرود! مواظب باشید ضرر نکنیم.آقای شیخ محمد حسین کاشف الغطاء راهش را ادامه داد تا وقتی خود ایشان متوجه شد که ادامه ی حضور در جلسات آن ها به مصلحت نیست.ایشان کتابی هم نوشته اند «المثل العلیا غی الاسلام لا فی بحمدون» آن هم باز شرحی دارد.ایشان (آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی) می گفتند ما رفتیم به ملاقات ایشان (علامه کاشف الغطاء) و رفاقت داشتیم و ایشان گفتند ما عرب ها زودتر کلاه سرمان می رود! شما ایرانی ها زرنگ تر از ما هستید! ما عرب ها زودتر کلاه سرمان می رود!


این عبارت را هم من از مرحوم جدم دارم که ایشان تاکید داشتند حدیث ثقلین باید ملاک کار باشد.البته ملاقات باید ملاقات خوبی باشد، برخورد خوبی باشد، مودبانه باشد.


اجمالا همین است که آقای خمینی در اول وصیت نامه شان نگاه بکنید، در این وصیت نامه ی مهمشان که هست حدیث ثقلین را عنوان کرده اند.


اجمالا این روش ایشان بود که باید حسن برخورد داشته باشیم با سُنّی ها.خب وقتی که با سُنّی ها حسن برخورد باید داشته باشیم و حسن معاشرت داشته باشیم و حسن اخلاق خب لا محاله با خودی ها به طریق اولی باید اینچنین باشد.



لینک مشاهده ی کلیپ:

https://www.aparat.com/v/sCd20

لینک مشاهده ی مصاحبه ی کامل:

https://www.aparat.com/v/fdiq0


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter