حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تناقض و خلاف گویی شرم آور «سید کمال حیدری» در مورد میراث روایی و حدیثی شیعه

قبلا در مورد چرایی نقد «سید کمال الحیدری» و ضرورت آن نوشته ایم که توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی مطالب ما در نقد این شخص، حتما مطلب زیر را مطالعه بفرمایید :

http://al-shia.blog.ir/post/663

همانطور که قبلا هم گفته ایم ، یکی از ویژگی های «سید کمال حیدری» وجود تناقضات فراوان در ادعاهای وی می باشد.

یکی از ادعاهای واهی «سید کمال حیدری» که در سال های اخیر جنجال فراوانی به پا کرد و خوش خدمتی محضی بود به دشمنان مکتب اهل بیت آن است که وی [در ظاهر] ادعا کرد که «بسیاری» از روایات موجود در کتب شیعه از «اسرائیلیات» است ! علماء و محققین واکنش های فراوانی به این ادعای واهی و باطل نشان دادند و پس از آن برخی از طرفداران و شاگردان و همچنین خود «سید کمال حیدری» شروع به توجیه این ادعا کردند.یکی از مهم ترین و اصلی ترین توجیه های آنان این بود که «سید کمال حیدری» گفته است «بسیاری» (کثیر) از روایات و نگفته است «بیشتر» (اکثر) روایات !

البته در همان زمان که «سید کمال حیدری» ادعا کرد من گفته ام «بسیاری» و نگفته ام «بیشتر» برخی از شاگردان ایشان و همچنین برخی از اساتید حوزه به شخص بنده (نگارنده ی این مطلب) فرمودند که «سید کمال حیدری» با دروغ پردازی در مقابل دوربین عقیده ی حقیقی خویش را پنهان می کند و عقیده ی واقعی او آن است که اکثر قریب به یقین روایات و احادیث ، جعلیات و اسرائیلیات است ! اما آن زمان چون بنده از طرفداران سرسخت نامبرده بودم هرگز کلامشان را قبول نکردم !

هرچند که این توجیه طرفداران «سید کمال حیدری» در عالم واقع چندان تفاوتی ایجاد نمی کرد و بهانه های فراوانی به دست دشمنان دین و مذهب داده بود اما زمان گذشت تا اینکه چندی قبل پرده ی نفاق و دورویی و تزویر فرو افتاد و «سید کمال حیدری» مدعی شد که حتی این که بگوییم «بیشتر» (اکثر) روایات از اسرائیلیات می باشد هم درست نیست !!! (یعنی تقریبا تمامی روایات از اسرائیلیات است!)

ما هر دو کلام «سید کمال حیدری» را در اینجا بدون هیچ تقطیع و تدلیسی نقل می کنیم و منبع را نیز ذکر می کنیم و قضاوت در مورد این رفتار منافقانه و متناقض را به مخاطبان گرامی واگذار می کنیم.

«سید کمال حیدری» در یکی از جلسات درسی خود تحت عنوان کُلّی «مطارحات فی الفکر والعقیدة» با موضوع فرعی «من أهم اسباب عدم الثقة بالموروث الروائی» جلسه ی اول در تاریخ 7 ربیع الأول 1438 هـ از دقیقه ی 3 و ثانیه ی 54 تا دقیقه ی 4 و ثانیه ی 21 می گوید :

لان تعلمون ان المشکلة الاصلیة التی واجهت حدیثنا انه لماذا ان السید الحیدری یقول کثیر لا لیس اکثر هذا کذب علی انا قلت کثیر من موروثنا الروائی من الاسرائیلیات والمجعولات وکذا طبعاً بالنسبة الى اهل السنة اثبتنا لکم تسعین فی المائة منهم علمائهم یقولون من المجعول .....

مشاهده ی جلسه ی درسی فوق به صورت تصویری :

http://alhaydari.com/ar/2016/12/58949

مطالعه ی متن پیاده شده از جلسه ی درسی فوق به صورت کامل :

http://alhaydari.com/ar/2016/12/58950

نکته ی جالب آن که حساب رسمی اینستاگرام دفتر «سید کمال حیدری» این بخش از این درس را به عنوان پاسخی به افتراءات و اکاذیبی که بر ضد «سید کمال حیدری» منتشر می شود قرار داده است :

https://www.instagram.com/p/BgEbOaynG4z

چرا که شما می دانید که مشکل اصلی که با سخن ما رو به رو شد آن است که چرا سید کمال حیدری می گوید بسیاری از روایات ما از اسرائیلیات است ؟ نه ! نه ! من نگفتم «اکثر» (بیشتر) این دروغی است که به من نسبت داده اند.من گفتم «بسیاری» از موروث روائی ما از اسرائیلیات و روایات جعلی و مانند آن است.طبیعتا نسبت به اهل سنت برای شما ثابت کردیم که علمای آنان می گویند 90 درصد از روایات آن ها از جعلیات است .....

تا اینجا دیدیم که «سید کمال حیدری» ادعا می کند من گفته ام «بسیاری» از روایات شیعه از اسرائیلیات و جعلیات است و هرکس بگوید که «سید کمال حیدری» معتقد است که «بیشتر» روایات شیعه از اسرائیلیات است دروغ گفته و تهمت زده است !

«سید کمال حیدری» در درس خارج فقه خود تحت عنوان «فقه المرأة» جلسه ی 15، در تاریخ 9 صفر 1439 هـ از دقیقه ی 46 و ثانیه ی 44 تا دقیقه ی 48 و ثانیه ی 55 می گوید :

هذا هم الإصلاحی مالنا والرؤیة الجدیدة شنو ؟ الشیخ محمد جواد مغنیة.هسه واقعا إنسان یسأل هذا السؤال.لماذا أن الشیخ محمد جواد مغنیة یذهب بهذا الإتجاه ؟ لماذا ؟ الجواب : أن های المنظومة الروائیة تحیط ماذا ؟ بفکر الإنسان، بعقل الإنسان، بتفکیر الإنسان، بدقة الإنسان، بعد تعطیه مجال أن یفکر أو لا تعطیه ؟ تغلق علیه کل المنافذ.فلا یرى إلا من خلال نافذة ؟ مع أنه مفسر للقرآن.فی تفسیره الکاشف سبع مجلدات بینی وبین الله تجد کذا وکذا إلى آخره إلى آخره وکنه لماذا لا یعرض هذه النصوص على ماذا ؟ على النص القرآنی ؟ أین فی النص القرآنی أنها شر کلها مذ آدم وإلى یوم یبعثون ؟ أین هذا فی القرآن ؟ لا أقل إشارة فی القرآن ! إشارة لا أرید تصریحا.لا أرید ظهورا.أرید ماذا ؟ تلمیحا وإشارة.هذا هو.هذا الذی أنبهکم إعزائی.بالکم وإیاکم أنکم تغوصون فی الموروث الروائی بنحو یکون جزءا من وجودکم بعد یمکنکم أن تنظروا إلى الأشیاء من غیر نظارة الروایة أو لا یمکن ؟ فإن قلت الروایة حدیث النبی والأئمة.یالیت کان الأمر کذلک.هذه أحادیث الإسرائیلیات.هذه أحادیث أعداء الدین.کثیر منها ! کثیر منها إحتراما لکم وللحوزة ولبعض العقول مولانا ! وإلا یا کثیر ؟! مو أکثر ! یا أکثر مولانا ؟! وعندی أدلة.هذا بعد مصداقه.کم روایة عندکم فی ذم المرأة أعزائی ؟ کم روایة عندکم ؟

مشاهده ی جلسه ی درسی فوق به صورت تصویری :

http://alhaydari.com/ar/2017/10/61487

این هم از عالم اصلاح گرِ ما و دیدگاه جدیدش ! شیخ محمد جواد مغنیه.الان واقعا انسان این سؤال را می پرسد : چرا شیخ محمد جواد مغنیه به این سمت و سو می رود ؟ چرا ؟ جواب این است که این منظومه ی روائی فکر و عقل و تفکر و دقت انسان را احاطه می کند و پس از آن به وی فرصت می دهد که بیندیشد یا نه ؟ منظومه ی روائی تمامی منافذ را بر انسان می بندد و در نتیجه انسان فقط از زاویه و منفذ روایات می بیند و می اندیشد.با این که محمد جواد مغنیه مفسر قرآن است و در تفسیر قرآنش در 7 جلد به نام الکاشف چنین و چنان می نویسد اما چرا این متون را بر قرآن عرضه نمی کند ؟ در کجای قرآن آمده است که زن از زمان حضرت آدم تا قیام قیامت تماما شر است ؟ این کجای قرآن است ؟ لا اقل اشاره ای در قرآن باید می شد ! فقط اشاره ! من تصریح یا به شکل واضح و کاملا مشخص نمی خواهم.فقط یک اشاره می خواهم.این همان چیزی است که در موردش به شما هشدار می دهم و توجهتان را بدان جلب می کنم.حواستان باشد که مبادا به شکلی در موروث روائی (روایات و احدیث) فرو بروید که جزئی از وجودتان شود.بعد از آن آیا دیگر ممکن است که با چیزی غیر از عینک و دید روائی و حدیثی به چیزی نگاه کنید ؟! اگر بگویی روایات ، حدیث پیامبر و ائمه است من می گویم : ای کاش اینطور می بود.این ها احادیث اسرائیلیاتی است.این ها احادیث دشمنان دین است.بسیاری از آن ها ! [می گویم] بسیاری از آن ها به خاطر احترام شما و حوزه و برخی از عقول و تفکرات ! و الّا کدام «بسیاری» (کثیر) ؟! «بیشتر» (اکثر) هم نه ! کدام «بیشتر» (اکثر) ؟! و من دلائلی دارم.خُب این (روایات ذم زن) مصداقش است.چند روایت در ذم و سرزنش زن دارید عزیزان من ؟ چند روایت دارید ؟

ملاحظه می فرمایید که «سید کمال حیدری» صریحا مدعی می شود که حتی این که بگوییم «بیشتر» روایات هم از اسرائیلیات است درست نیست بلکه قریب به تمامی روایات و منظومه ی روائی از اسرائیلیات و جعلیات است و مصداق آن را هم روایات ذم و سرزنش زنان معرفی می کند !

«سید کمال الحیدری» که در تاریخ 7 ربیع الاول 1438 هـ مدعی شد هر کسی بگوید که من می گویم «بیشتر» روایات از اسرائیلیات است بر من دروغ بسته ، در تاریخ 9 صفر 1439 هـ پا را از حد فراتر گذاشته و مدعی می شود که تقریبا تمامی روایات از اسرائیلیات و جعلیات هستند (حتی نه بیشتر آن ها !!!) و من تاکنون به خاطر احترام شما و احترام حوزه ی علمیه و برخی تفکرات می گفتم «بسیاری» ! (یعنی عقیده ی حقیقیش را پنهان می کرد و بدان تصریح نمی کرد!)

اشکال احتمالی برخی از متعصبین و پاسخ به آن :

ممکن است برخی از متعصبین بر «سید کمال حیدری» که زبان عربی را به خوبی متوجه نمی شوند اشکال کنند که منظور «سید کمال حیدری» فقط روایات سرزنش و ذم زنان است نه تمام روایات !

این ادعا بسیار سست و مخالف ظاهر کلام «سید کمال حیدری» می باشد چرا که وی در ابتدای کلامش می گوید :

های المنظومة الروائیة تحیط ماذا ؟ بفکر الإنسان، بعقل الإنسان، بتفکیر الإنسان، بدقة الإنسان، بعد تعطیه مجال أن یفکر أو لا تعطیه ؟ تغلق علیه کل المنافذ.فلا یرى إلا من خلال نافذة ؟

اینجا بسیار واضح و روشن است که وی از اصل «منظومه ی روائی» و اثرات آن بر روش و فکر و منهج انسان صحبت می کند.

سپس می گوید :

بالکم وإیاکم أنکم تغوصون فی الموروث الروائی بنحو یکون جزءا من وجودکم بعد یمکنکم أن تنظروا إلى الأشیاء من غیر نظارة الروایة أو لا یمکن ؟

اینجا نیز بسیار واضح و روشن است که وی از اصل «منظومه ی روائی» صحبت می کند و نه فقط از روایات ذم و سرزنش زنان ! وی در اینجا شاگردانش را از این که با دید روائی به همه چیز نگاه کنند بر حذر می دارد !

سپس می گوید :

فإن قلت الروایة حدیث النبی والأئمة.یالیت کان الأمر کذلک.هذه أحادیث الإسرائیلیات.هذه أحادیث أعداء الدین.کثیر منها ! کثیر منها إحتراما لکم وللحوزة ولبعض العقول مولانا ! وإلا یا کثیر ؟! مو أکثر ! یا أکثر مولانا ؟!

این بخش از کلام وی نیز صریح است که «سید کمال حیدری» اصل منظومه ی روائی را در نظر دارد چرا که به بحث «کثیر» و «اکثر» اشاره می کند که این مربوط به گذشته و کلام وی در مورد تمامی روایات است و نه روایات ذم و سرزنش زنان !

وی سپس می گوید :

وعندی أدلة.هذا بعد مصداقه.کم روایة عندکم فی ذم المرأة أعزائی ؟ کم روایة عندکم ؟

این بخش نیز در حقیقت تیر خلاصی است بر کسانی که چنین ادعای مضحکی را مطرح کنند! «سید کمال حیدری» می گوید من برای این ادعایم دلیل و مصداق دارم و مصداقش روایات ذم و سرزنش زنان می باشد !

یعنی وی تا قبل از این در مورد اصل منظومه ی روائی (تمامی روایات و احادیث) صحبت می کرده و اکنون به عنوان یکی از ادله و مصادیق روایات ذم و سرزنش زنان را مطرح می کند و آن را مصداقی برای این مطلب می داند که تقریبا تمام روایات و احادیث موجود در کتب شیعه از اسرائیلیات و جعلیات می باشد !

نتیجه :

محتوا و مضمون کلام «سید کمال حیدری» در تاریخ 7 ربیع الاول 1438 هـ :

من گفته ام «بسیاری» از روایات از اسرائیلیات و جعلیات می باشد و نگفته ام «بیشتر» (اکثر) روایات ! هر کس این ادعا را در مورد من مطرح کند دروغگوست !

محتوا و مضمون کلام «سید کمال حیدری» در تاریخ 9 صفر 1439 هـ :

من از باب احترام به شما و حوزه ی علمیه و برخی تفکرات گفتم «بسیاری» از روایات از اسرائیلیات و جعلیات می باشد ! والا کدام «بسیاری» ؟ حتی کدام «بیشتر» (اکثر) ؟! (یعنی تقریبا تمامی روایات از اسرائیلیات و جعلیات است)

[ممکن است برخی از افرادی که به زبان عربی مسلط هستند به ما بخندند که چرا چنین بحث واضحی را توضیح می دهیم ولی از باب بستن راه توجیهات عجیب و غریب کسانی که تعصب چشم و گوششان را بسته مجبور به این کار شدیم]

نکته ی مهم (1) : با مراجعه به متن پیاده شده از جلسه ی درسی «فقه المرأة» (15) در سایت رسمی «سید کمال حیدری» دریافتیم که دفتر ایشان فقط تا دقیقه ی 39 و ثانیه ی 8 از این جلسه ی درسی که 50 دقیقه و 45 ثانیه می باشد را پیاده کرده است !!! یعنی اصلا این بخش از کلام «سید کمال حیدری» که بدان استناد کردیم در متن پیاده شده موجود نمی باشد (!!!) که این مطلب با توجه به تناقض کلام «سید کمال حیدری» با ادعاهای قبلیش جای تامل دارد !

برای اطمینان از کلام ما به لینک زیر مراجعه کنید :

http://alhaydari.com/ar/2017/10/61488

نکته ی مهم (2) : یکی از شاگردان ثقه و مورد اعتماد «سید کمال حیدری» از یکی دیگر از شاگردان ثقه و مورد اعتماد «سید کمال حیدری» برای نگارنده ی این مطلب نقل کرد که نامبرده در یکی از دروس خارج خویش (حدود 3 سال قبل) بعد از اتمام جلسه گفته است که من جلوی دوربین می گویم «بسیاری» از روایات از اسرائیلیات و جعلیات است اما عقیده ی شخصی خودم آن است که «اکثر» (بیشتر) روایات از اسرائیلیات و جعلیات می باشد !

ما انتظار نداریم که طرفداران و اتباع «سید کمال حیدری» این سخن ما را بپذیرند اما با توجه به آن چه ارائه دادیم و این که خود «سید کمال حیدری» به صراحت می گوید «من از باب احترام حوزه ی علمیه و برخی تفکرات می گفتم «بسیاری» و الا کدام بسیاری ؟!» ثابت می شود که این نقل نیز صحیح است و صائب !

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۹
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

انحرافات سید کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دار العلوم زاهدان

دانلود کتاب های کمال حیدری

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری جایگاه زن در اسلام

سید کمال حیدری درس خارج فقه

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری شیعه

سید کمال حیدری فقه المراة

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مطارحات فی العقیده

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کیست

سید کمال حیدری یهود

شبهات اهل سنت

شبهات سید کمال حیدری

شبهات وهابیت

شبکه توحید سید کمال حیدری

شبکه توحید کمال حیدری

شبکه نور سید کمال حیدری

شبکه نور کمال حیدری

شبکه وصال حق سید کمال حیدری

شبکه وصال حق کمال حیدری

شبکه کلمه سید کمال حیدری

شبکه کلمه کمال حیدری

علامه سید کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

مارتین لوتر شیعه

مارتین لوتر شیعه کمال حیدری

مسجد مکی زاهدان

مولوی عبدالحمید

ندای سنت

ندای شیعه

نظر سید کمال حیدری در مورد روایات

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات سید کمال حیدری

پاسخ به شبهات وهابیت

نظرات  (۲)

ضعیف بودن بیش از هفتاد در صد روایات شیعه در کتب علامه مجلسی و دیگران نیز آمده است منتهی مثلا علامه مجلسی در مرآه العقول سند کافی را بررسی کرده و در ذیل هر حدیث گفته صحیح است یا نه و اگر بشماریم حدود دوهزار حدیث از حدود شانزده هزار حدیث را صحیح میداند.

پاسخ:
اولا: آیا این ادعای شما تناقض گویی آقای کمال حیدری را حل می کند؟ این سخنان شما چه ارتباطی به تناقض گویی آقای کمال حیدری دارد؟!

ثانیا: علامه مجلسی اساسا اکثر قریب به اتفاق روایات کافی را قبول دارد و حکم بر احادیث از باب ترجیح در مقام عمل می باشد.

ثالثا: علامه مجلسی در حکم بر احادیث کافی منهج مبتنی بر تشدد رجالی دارند دقیقا بر خلاف مرحوم پدرشان (مجلسی اول).

رابعا: مشکل این است که کسی مانند آقای کمال حیدری که مرتکب دروغ ها و تدلیس های فراوان شده اند نهایتا قائل به اسرائیلیاتی بودن اکثر و تقریبا تمامی روایات شیعه شده اند.
۱۵ آبان ۹۹ ، ۱۰:۳۷ مجتبی زنگنه

سلام علیکم.کلیپ اول از کمال حیدری کلیپ  004 بدون صداست.

 

پاسخ:
وعلیکم السلام والرحمة

اشکال از سایت رسمی ایشون هست.

موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter