حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سلسله سرقت های علمی «سید کمال الحیدری» در کتاب «الشفاعة» [1]

در مطالب قبلی مقدمات مهمی را در باب ضرورت نقد افکار و آراء و روش «سید کمال الحیدری» و همچنین «سرقت علمی» نوشتیم که مطالعه ی این دومطلب قبل از مطالعه ی مطلب پیش روی شما مخاطبان گرامی بسیار ضروری است :

چرا نقد «سید کمال الحیدری» ؟!


مقدمه ای بر سرقت های علمی «سید کمال الحیدری»



در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است ، قصد داریم تا به یکی از سرقت های علمی «سید کمال الحیدری» در کتاب «الشفاعة» اشاره کنیم.

«سید کمال الحیدری» در کتاب «الشفاعة» می نویسد :

لما کان أخذ النوم أقوى تأثیراً وأضرّ على القیّومیة من السِنة، کان مقتضى ذلک أن ینفى تأثیر السنة وأخْذها أوّلًا، ثم یترقّى إلى نفى تأثیر ما هو أقوى منها تأثیراً، ویعود معنى لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لَا نَوْمٌ إلى مثل قولنا: لا یؤثّر فیه هذا العامل الضعیف بالفتور فى أمره ولا ما هو أقوى منه.

الحیدری، السید کمال، الشفاعة ؛بحوث فی حقیقتها وأقسامها ومعطیاتها، ص 21،الناشر : مؤسسة الهدى للطباعة والنشر - بیروت، 1434 هـ - 2013 م.

ما با جست و جویی ساده در می یابیم که این متن از کتاب «المیزان فی تفسیر القرآن» اثر علامه طباطبائی رحمه الله برداشته شده است !

لما کان أخذ النوم أقوى تأثیرا وأضر على القیومیة من السنة کان مقتضى ذلک أن ینفى تأثیر السنة وأخذها أولا ثم یترقى إلى نفی تأثیر ما هو أقوى منه تأثیرا ، ویعود معنى لا تأخذه سنة ولا نوم إلى مثل قولنا : لا یؤثر فیه هذا العامل الضعیف بالفتور فی امره ولاما هو أقوى منه .

طباطبایى، سید محمد حسین‏ (متوفاى1412هـ)، المیزان فى تفسیر القرآن‏،ج2، ص 332، ناشر: منشورات جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة فی قم المقدسة‏، الطبعة : الخامسة، 1417هـ .

با مقایسه ی دو متن به سادگی مشخص می شود که «سید کمال الحیدری» متنی را از کتاب «المیزان» برداشته و آن را در کتابش به نام خودش ثبت و ضبط کرده است !

در چاپ «دار فراقد» که قدیمی تر می باشد نیز این عدم امانت و سرقت علمی از سوی «سید کمال الحیدری» وجود داشته است :

الحیدری، السید کمال، الشفاعة ؛بحوث فی حقیقتها وأقسامها ومعطیاتها، ص 21،الناشر : دار فراقد،الطبعة : الأولى،المطبعة : ستاره، 1425 هـ - 2004 م.

نکته ی جالب توجه آن که «سید کمال الحیدری» در همین کتاب به عنوان نمونه در صفحه ی 25 وقتی متنی را از کتاب المیزان نقل می کند ، هم آن را داخل گیومه قرار می دهد و هم متن را ذکر می کند اما در ده ها مورد چه در این کتاب و چه در سایر کتب (که در آینده قرار خواهیم داد) اصلا و ابدا امانت در نقل را رعایت نمی کند و چنین متونی را از قول خودش ذکر می کند !

اکنون جای سوال دارد که چرا و با چه انگیزه ای «سید کمال الحیدری» تلاش و تحقیقات و زحمات دیگران را به نام خود نشر می دهد ؟! آیا این ساقط کننده ی عدالت نیست ؟! آیا چنین شخصی مورد اعتماد و امین است ؟!

مساله ی اساسی آن است که در آثار «سید کمال الحیدری» ده ها مورد از این سرقت های علمی به چشم می خورد و تنها یکی دو مورد نیست و ما در مطالب آینده آن ها را یک به یک قرار خواهیم داد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۲
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

آیت الله سید کمال حیدری

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام هاوس

اسلام هاوس اهل سنت

التقوی فی القرآن سید کمال حیدری

انحرافات سید کمال حیدری

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سایت عقیده

سایت عقیده اهل سنت

سرقت های علمی سید کمال حیدری

سید کمال حیدری آیت الله خوئی

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری بحار الانوار

سید کمال حیدری جایگاه زن در احادیث

سید کمال حیدری جایگاه زن در اسلام

سید کمال حیدری دیدار امام زمان

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری شیعه

سید کمال حیدری شیعه و تکفیر

سید کمال حیدری عرفان

سید کمال حیدری علامه طباطبائی

سید کمال حیدری علامه مجلسی

سید کمال حیدری فقه المراة

سید کمال حیدری فلسفه

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وحدت اسلامی

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب کافی

سید کمال حیدری کیست

سید کمال حیدری یهود

شبهات اهل سنت

شبهات سید کمال حیدری

شبهات وهابیت

شبکه نور

شبکه نور سید کمال حیدری

شبکه وصال حق

شبکه وصال حق سید کمال حیدری

شبکه وصال حق کمال حیدری

شبکه وصال فارسی

شبکه وصال کمال حیدری

شبکه کلمه

شبکه کلمه سید کمال حیدری

شبکه کلمه کمال حیدری

علامه سید کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مسجد مکی زاهدان

مولوی عبدالحمید

ندای سنت

ندای شیعه

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات وهابیت

کانال سید کمال حیدری

کتاب های سید کمال حیدری

کتابخانه عقیده

کتابخانه عقیده اهل سنت

کلیپ های سید کمال حیدری

کمال حیدری شبکه کوثر

نظرات  (۱۸)

سلام علیکم ورحمه الله،خسته نباشید استاد بزرگوار،استاد بنده به کتاب التقوی فی القرآن مراجعه کردم،چند صفحه بعد هم خوندم،وفقط این تیکه نیست که سید کمال حیدری از آقای طباطبایی آورده،استاد در ادامه هم در صفحه ی 31 تا سر موضوع (التقوی غایه العباده) هم دقیقا کلمات علامه طباطبایی هستند فقط توی چند کلمه تفاوت دارند،ولی استاد آخر مطلب سید کمال حیدری دقیقا آدرس داده که این کلام کلام علامه ی طباطباییه،در پاورقی گفتند:المیزان فی تفسیر القرآن ج11ص155 بتصرف،ودقیقا هم مطابق همون آدرسی هست که شما از pdf تفسیر المیزان آوردید،ممنون میشم جواب بدید وپیشاپیش ممنون از جوابتون
پاسخ:
وعلیکم السلام

بنده بررسی کامل کردم و متوجه شدم که بعدا تغییر داده شده ! ظاهرا pdf جایگزین در بخش تالیفات وبسایت سید کمال الحیدری ، تفسیر المیزان رو در صفحه ی 32 آورده اند (که امروز دانلود کردم از وبسایت سید کمال الحیدری) اما در نسخه ای که قبلا گذاشته بودند در صفحه ی 32 منبعی وجود نداره !

به هر چهت چون در نسخه ی جدید اصلاح کرده اند (و شاید از اثرات کتاب ازمة التوثیقات باشه) این مطلب به زودی ویرایش خواهد شد و سایر سرقت های علمی قرار خواهد گرفت. (هر موردی که اینطور باشه قطعا از وبلاگ پاک خواهد شد و این مورد هم چون در ویرایش جدید کتاب ظاهرا اصلاح شده اصلاح خواهیم کرد و موارد دیگه رو جایگزین می کنیم)

موفق باشید و ممنون از نظر مهم و خوبتون
شما که کامنت ها رو یکی در میون جواب میدین و تحمل انتقادم ندارید چطور داعیه دفاع از عقیدتون دارید؟
یا مکتب شما پاسخی برای سوالات نداره یا شما علم و سواد کافی ندارید که در این صورت ادعاهاتون و تحدی هاتون رو کم کنید خیلی بهتره.
پاسخ:
میشه بفرمایید کدوم کامنت و کدوم سوال ؟! همه ی کامنت ها و سوالاتی که در اون ها اهانتی نباشه منتشر میشه و پاسخ داده میشه.فقط کامنت هایی که نیاز به پاسخ تفصیلی داشته باشه دیرتر جواب داده میشه.
کامنت ها و سوالاتی که دوستان براتون گذاشتند هیچکدوم رو تایید نکردید.البته میدونم وظیفه ندارید برای بقیه وقت بذارید...
یکیش همین اختلاف بین زنان پیامبر شمابود که جواب ندادید کسی که تو خونه خودش اینقدر اختلاف هست ایا میتونه یک امت رو هدایت کنه؟

پاسخ:
ما فرصت محدودی داریم و تعداد کامنت ها هم زیاد و در موضوعات مختلف هست.

در مورد سوالتون هم باید عرض کنم که اتفاقا به نص قرآن پیامبر بیش از وظیفه ی خودشون هم اتفاقا تلاش میکردند.اما بذارید با یه مثال براتون توضیح بدم.اگر بهترین استاد و معلم رو بذارید برای کسی که درس نمیخونه و اون دانش آموز نمره ی قبولی نگیره این تقصیر استاد هست یا کم کاری شاگرد ؟!
همچنین نظر شما درباره اتحاد فقها در جبهه گیری علیه امام عصر چیه؟ وهابیت و اهل سنت که مشخصه با منجی مخالف هستند اما من روایاتی رو دیدم که گفته شده فقها جزو اقشاری هستند که مقابل منجی می ایستند.اگر میگید اطلاعی ندارید که بعیده اینطور باشه ادرسها رو براتون بنویسم.
ضمنا مقاله شهبازیان در این باره رو خوندم اصلا قانع کننده نبود.
سپاس از شما
پاسخ:
درود

از نظر بنده (نظر شخصی بنده هست و تا الان به این معتقدم و ممکن هست در آینده تغییر کنه) این روایات اشکالی در پذیرششون نیست و قطعا خواهند بود فقهائی که در زمان ظهور علیه حضرت مهدی (عج) موضع خواهند گرفت و دلایلش هم متعدد هست و یکی از ملموس ترین و واضح ترین دلایلش هم این هست که با ظهور حضرت ، جایی برای سایرین باقی نخواهند موند و طبیعی هست که افرادی که دلبسته ی مقام و منزلتشون هستن وقتی موقعیت خودشون رو در خطر ببینن در برابر حضرت بایستند.البته قاطبه ی این افراد از فقهاء و علمای مخالفین هستند اما این که افرادی با ادعای تشیع و حب اهل بیت هم چنین کنند عجیب یا غیر قابل تصور نیست.

در طول تاریخ تشیع هم ما نمونه هایی داریم که با روی کار آمدن امام معصوم بعدی ، امامت او رو منکر شدند و بر امامت امام قبلی پافشاری کردند مانند واقفه. (انگیزه های مالی و قدرت و مقام)

اما این نکته نیز بسیار مهم و اساسی هست که علمای حقیقی و علمای ابرار از اصلی ترین زمینه سازان ظهور هستند و روایات هم در نقش و تاثیر اون ها موجوده.
در مورد منجی مهدی اگر معذوریتی برای پاسخ دارید ایرادی نداره جواب ندین
ممنون و سپاس
پاسخ:
درود

لطفا سوال یا سوالاتتون در مورد حضرت مهدی - عجل الله تعالی فرجه الشریف - رو به صورت کامل و دقیق بنویسید تا پاسخ داده بشه.

سپاس
بله همینطوره.شاید اگر سالها پیش این موارد مطرح میشد به عدالت ایشون شک میکردیم اما در شرایط فعلی و مواردی که می بینیم معنی برخی روایات رو متوجه میشیم.
اما ببخشید یه سوال هم برای من مطرح شد وقتی پیج های مهدویت رو می دیدم و اون هم اینکه چرا اینقدر روی بحث حجاب بانوان تکیه شده؟روایات خاصی در این زمینه هست؟چون در طول همین مطالعات جزیی چیزی در این زمینه ندیدم
سپاس
پاسخ:
در مورد حجاب مبنای قرآنی و همچنین روایات متعددی از اهل بیت علیهم السلام داریم و تاکید زیادی روی حجاب هست و واجب شرعی است.
ببخشید اما جایی ندیدم امام زمان بگن بانوان حتما حجاب رعایت کنند در ظهور من تاثیر داره؟
حتی در کتب افرادی که به دیدار ایشون مشرف شدند ندیدم چنین چیزی بگن...ندبه دسته جمعی در صبح جمعه و لقمه حلال تاکید ایشون بود نه چادر و حجاب در این حدی که تبلیغ میشه
پاسخ:
اولا : سخن تمامی ائمه ی اهل بیت حجیت داره و در یک درجه از اعتبار و اهمیت هست.

ثانیا : از ائمه ی اهل بیت چنین اخباری رسیده است که تاکید زیادی بر رعایت حجاب و وجوب اون شده.

ثالثا : انجام گناه و نافرمانی خداوند ، موجب جلوگیری از رشد روحی و معنوی انسان میشه و چون حجاب هم واجب شرعی است نافرمانی از اون موجب سقوط معنوی میشه.

رابعا : شما بهتر هست قبل از جنبه ی صرفا شرعی حجاب ، در مورد ابعاد دیگه ی اون و فلسفه ی اون بیشتر تحقیق کنید.

خامسا : مجموع کلمات و احادیثی که از امام زمان (عج) به ما رسیده بسیار کم هست چرا که ایشون در بین مردم ظهور علنی و صریح نداشته اند و فرصت حکومت و دولتشون هم هنوز نرسیده تا در مورد مباحث مختلف دینی و اجتماعی و سیاسی و و و و ... صحبت کنند.

سادسا : هم حجاب مهمه و هم سایر موارد.هر چیزی باید در جای خود رعایت بشه.
سپاس از راهنمایی تون...
استفاده کردم واقعا..سایر مطالب رو هم دنبال میکنم تا حدی که متوجه میشم.پایدار و مانا باشید.
پاسخ:
خواهش می کنم.موفق باشید.
درپاسخ هایتان فرمودین واقفه به خاطر در خطر دیدن پست و مقام و انگیزه مالی منکر امامت امام بعدی شدند. ببخشین چطور به این نتیجه رسیدین در حالی که واقفه در مدتی به اشتباهات خود پی بردند و بر گشتند از نظریه خود 
پاسخ:
اولا : بنده نگفتم «فقط» به خاطر این مساله منکر امامت امام بعدی شدند بلکه یکی از دلایل برای برخی از واقفه این بوده است.

ثانیا : برخی از واقفه هرگز برنگشتند و توبه نکردند.
اولا شما کلمه برخی نیاوردین ثانیا طبیعی است برخی باز نگشتند چون حقیقت را نفهمیدند و در جهل غیر عمد از دنیا رفتند
 
پاسخ:
اولا : بنده بعد از اون اشاره کردم که عمده ی دلیل همون مسائل بود که این افراد واقفی شدند.

ثانیا : خود شما هم فرمودید «واقفه در مدتی به اشتباهات خود پی بردند و بر گشتند از نظریه خود» ! خب شما هم که مطلق فرمودید ! در حالی که بسیاری از واقفه اصلا توبه نکردند!

ثالثا : برخی از واقفه عامدانه واقفی شدند و نه از سر جهل ! لطفا به کتب رجال مراجعه کنید.
واقفیه همون اسماعیلیه هستند که بعد از امام ششم در واقع در امامت متوقف شدند؟ روابط شما 12 امامی ها با اونها چطوره؟ در شرق خراسان زندگی می کنند.
پاسخ:
خیر ، واقفیه بر امامت امام کاظم (ع) توقف کردند و اسماعیلیه بر امامت اسماعیل فرزند امام صادق (ع).

در حال حاضر تعداد اسماعیلیه بسیار بسیار بسیار کم هست و واقفیه هم تقریبا وجود ندارند.
ببخشید چرا بعد از فوت هر امامیه فرقه در اومده؟
اونا که بین مردم بودند و شاگرد تربیت می کردند این انحرافات برای چیه
پاسخ:
شما فرمودید که : قبول دارم که برخی در تبیین اولویت ها خطاهای متعدد کرده و می کنند.از جمله در بحث حجاب.

اتفاقا دقیقا خلاف این بود ! و به خاطر همین هم بود که این انحرافات شکل می گرفت. (در کنار برخی عوامل دیگه.ارتباط با ائمه ی اهل بیت بسیار سخت بود و کسانی که متهم به ارتباط با ایشان می شدند تحت تعقیب قرار می گرفتند و مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند.فقط به دوره ی امام صادق (ع) نگاه نکنید.دوران امام جواد و امام هادی و امام حسن العسکری سلام الله علیهم را هم ببینید.
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۰۲ ابواحمد توسّلی
سلام
کتاب التقوی فی القرآن ص 31 انتشارات دار فراقد سال 1384
حاشیه 1 :

(1) المیزان فی تفسیر القرآن، ج 11 ص 155 بتصرّف.

لطفا تهمت بی جا نزنید

<!-- p.MsoFootnoteText, li.MsoFootnoteText, div.MsoFootnoteText {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-link:"Footnote Text Char"; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:justify; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:10.0pt; font-family:"Traditional Arabic","serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Traditional Arabic; mso-bidi-language:AR-SA;} span.MsoFootnoteReference {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; vertical-align:super;} span.FootnoteTextChar {mso-style-name:"Footnote Text Char"; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Footnote Text"; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Traditional Arabic","serif"; mso-ascii-font-family:"Traditional Arabic"; mso-hansi-font-family:"Traditional Arabic"; mso-bidi-font-family:Traditional Arabic; mso-bidi-language:AR-SA;} -->
پاسخ:
وعلیکم السلام

مگر ما از کتاب التقوی فی القرآن آوردیم که شما میگید تهمت نزنیم ؟! خیلی عجیب هست رفتار شما و سایر طرفداران کمال حیدری که ایشون سرقت علمی کرده و ما متهم میشیم به تهمت زدن!!! ما تا این لحظه سرقت های علمی کمال حیدری از کتاب های «الشفاعة» و «علم الامام» و «اللباب فی علوم الکتاب» رو قرار دادیم و در بین اون ها کتاب «التقوی فی القرآن» وجود نداره! همه ی موارد رو در وبلاگ ببینید و بررسی کنید و اگر جایی ایشون آدرس داده بود اطلاع بدید!

در مورد اون چیزی هم که در کتاب «ازمة التوثیقات» اومده بارها توضیح داده ایم که بر اساس نسخه های قدیمی و pdf های قدیمی بوده و چون اصلاح شده دیگه داعیه ی سرقت علمی در موردش صدق نمیکنه.

موفق باشید.
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۱۵ ابواحمد توسّلی
سلام مجدد
در مورد این مطلب :
اگر واقعا همین یک مورد را در این کتاب 387 صفحه ای پیدا کرده اید
و خودتان هم معترفید که ایشان در مواردی که کلامی را از المیزان نقل کرده آدرس داده است
با خودتان فکر نکرده اید شاید سهو القلمی یا اشتباهی در مراحل چاپ پیش آمده باشد؟
کسی که همه ی متن این قسمت از خودش بوده و تنها همین یک پاراگراف را عین کلام علامه آورده، چه لزومی داشته که عین کلام ایشان را بیاورد (آنهم با دو نقطه که نشان می دهد کلام دیگری است) 
خدا همه ی ما را به راه راست هدایت کند

وَ مَنْ یَکْسِبْ خَطِیئَةً أَوْ إِثْماً ثُمَّ یَرْمِ بِهِ بَرِیئاً فَقَدِ اِحْتَمَلَ بُهْتٰاناً وَ إِثْماً مُبِیناً  ﴿النساء، 112

و کسی که خطا یا گناهی مرتکب شود، سپس بیگناهی را متهم سازد، بار بهتان و گناهِ آشکاری بر دوش گرفته است.

 

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع نَاقِلًا عَنْ حَکِیمٍ‏: الْبُهْتَانُ عَلَى الْبَرِی‏ءِ أَثْقَلُ مِنَ الْجِبَالِ الرَّاسِیَاتِ.

بهتان زدن به آدم بی گناه سنگین تر از کوههاى استوار است.

الخصال       ج‏2       348      


پاسخ:
وعلیکم السلام

اتفاقا این که ایشون بعضی جاها منبع و مصدر میدن بیشتر به ضرررشون هست ! چرا که متوجه بوده اند و ملتفت بوده اند که جایی که از منبع دیگری هست باید آدرس بدن! به علاوه ایشون این سرقت های علمی رو فقط در یک کتاب مرتکب نشده اند و در کتب متعدد ایشون و در موضوعات مختلف وجود داره.

به علاوه سرقت علمی، سرقت علمی هست ! چه یک کلمه و چه صد کلمه و چه صد صفحه ! هیچ تفاوتی نیست.خداوند همه ی ما و به خصوص کسانی که سرقت علمی می کنند رو به راه راست هداتیت کنه.

مدارک و اسناد جلوی شما هست و به جای این که نسبت به اشخاصی غیر از اهل بیت تعصب بیجا به خرج بدید بررسی کنید و ببینید سرقت علمی رخ داده یا خیر.

به علاوه ظاهرا این شما هستید برادر محترم که چون پست های ما رو کامل نخوندید متوجه نشده اید که موارد متعدد وجود داره! فقط یک مورد در یک کتاب نیست! لینک زیر رو مشاهده بفرمایید که در حال تکمیل هم هست :

سرقت های علمی سید کمال حیدری

به علاوه باز هم بنده تکرار میکنم : حتی اگر یک کلمه هم باشه طبق استاندارد تمام مراکز علمی در تمام دنیا سرقت علمی به حساب میاد.تفاوتی بین یک کلمه با هزار صفحه در استاندارد بین المللی که در کشور ما هم مورد قبوله وجود نداره.

موفق باشید.
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۴۹ حمید اسدپور
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام

از نظرات جناب ابو احمد خیلی تعجب کردم چون مطالب وبلاگ رو هر چند روز یک بار کامل دنبال میکنم و مطالب سرقت های علمی رو هم همینطور و آخه یکی دو تا نیست که بگیم اتفاقی بوده یا مثلا حواسشون نبوده.این برای من تعجب آوره که اگر کسی بیاد آقای حیدری رو نقد کنه میشه اهل تهمت و تخریب اما یه درصد هم دوستان نمیرن تحقیق کنن که مثلا واقعا اینا سرقت علمی هست یا نه.الان نگاه کردم دیدم 21 مطلب در مورد سرقت های علمی آقای حیدری هست.خب این ها رو همه بررسی کنیم ببینیم درست هست یا نه.اگر هم کسی تهمت بزنه یا سرقت علمی کنه باید اون دنیا حداقل جوابش رو بده.**** **** ***** ***** *** *** **** **** **** * **** *** **** *** **** *** ** **** ***** ** **** **** ***** **** *** **** * ***** *** **
پاسخ:
وعلیکم السلام.

بخش پایانی نظرتون به دلیل مغایرت با قوانین حذف شد.

موفق باشید.
من به عنوان یکی از دنبال کنندگان مطالب وبلاگ در پاسخ به آقای توسلی عزیز میگم واقعا بررسی کرده ام و این کار مصداق سرقت علمی هست.از این برادر عزیز هم میخوام همه ی مطالب رو بررسی کنن و خودشون به هر نتیجه ای رسیدن همون براشون حجته.
سلام.
نقد شما درباره کمال حیدری کامل و مستند هست و همین فراربه جلو و  اهانت های مکرر شاگردانش هم مهر تاییدی به بطلان عقیده و عملکرد استادشون هست.نکنه کمال حیدری رو معصوم می دونند که نمیخوان اشتباهاتش رو قبول کنند؟

پاسخ:
وعلیکم السلام

ممنون از نظرتون.موفق باشید.

سلام علیکم
برای همه ما  اتفاق افتاده مطلبی را از جایی کپی کردیم ، و به علت کثرت ارجاعات سهوا فراموش شده، به نظرم قرار باشه با هر بند نوشته ای به خودمون اجازه بدهیم که عالمی که این همه تلاش و زحمت کشیده و تبلیغ اسلام را کرده و علیه وهابیت ملعون دفاع نموده، کمال بی انصافی است.

اگر تعصبات جاهلی را کنار بگذاریم، و کمی به وجدانمان رجوع کنیم، هرگز هرسخنی را به زبان نمی آوریم. تهمت زدن بزرگان کار سختی نیست، از این ایرادات که شما فرمودید در کتب بسیاری از بزرگان و علمای عالیقدر دیده می شود، قرار نیست که اگر از بین ده ها کتاب یک جمله مشابه  از کتاب بزرگی دیگر پیدا کردیم ایشان را  به دزدی متهم کنیم. نعوذ بالله از هواهای نفسانی و هیجانات شیطانی.

پاسخ:
وعلیکم السلام

یکی دو مورد ساده نیست که به این راحتی از کنار آن عبور کنیم.این توجیهات پذیرفتنی نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter