حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

هواپرستی و تعصبات ابن الجوزی (عالم بزرگ اهل سنت) و برخورد سلیقه ای در توثیق و تضعیف روات احادیث به تصریح شمس الدین ذهبی

بارها دیده ایم که مخالفین شیعه به چیزی که آن را «علم الحدیث» می نامند افتخار کرده و معتقدند از طریق آن می توانند احادیث را پالایش کرده و صحیح و سقیم را از یکدیگر تشخیص دهند !


این ادعا در شرایطی صورت می پذیرد که اگر ما به راستی آزمایی آن بپردازیم، خواهیم دید که بسیاری از علمای مخالفین آلوده به هواپرستی و نظر دادن های سلیقه ای و برخاسته از تعصبات شخصی بوده اند و از این رو نمی توان اساسا به اقوال رجالی آن ها اعتماد کرد.


این مساله فقط ادعای ما نیست و این خود علمای مخالفین هستند که به این موضوع اعتراف کرده اند.

ابن الجوزی - عالم سرشناس اهل سنت - می نویسد :

قَالَ الدارقطنیُّ: هَذَا إسنادٌ صحیحٌ. فَهَذِهِ عصبیةٌ منهُ، کَانَ یحیى بنُ سعیدٍ لَا یرضى [ق 86 - ب] / معاویةَ.
وَقَالَ أَبُو حاتمٍ: لَا یحتجُّ بهِ.


الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى 748 هـ)، تنقیح التحقیق فی أحادیث التعلیق، ج1، ص 369، المحقق : مصطفى أبو الغیط عبد الحی عجیب، الناشر : دار الوطن - الریاض، الطبعة : الأولى ، 1421 هـ - 2000 م.


(ابن الجوزی می گوید) دارقطنی گفته است که این سند حسن صحیح است و من (ابن الجوزی) می گویم : این ناشی از تعصبی از سوی دارقطنی است و یحیی بن سعید حدیث معاویة را قبول نمی کرد.


و ابو حاتم گفته است : به حدیث او احتجاج نمی شود.

شمس الدین ذهبی - عالم سرشناس اهل سنت - در پاسخ وی می نویسد :



قلتُ: وَهَذِه مِنْک عصبیةٌ؛ فإنَّ معاویةَ احتجَّ بهِ مُسلمٌ.


الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى 748 هـ)، تنقیح التحقیق فی أحادیث التعلیق، ج1، ص 369، المحقق : مصطفى أبو الغیط عبد الحی عجیب، الناشر : دار الوطن - الریاض، الطبعة : الأولى ، 1421 هـ - 2000 م.


من (ذهبی) می گویم : این تعصب تو (ابن الجوزی) است چرا که مسلم به حدیث معاویه احتجاج کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter