اعتراف معلمی یمانی (عالم مشهور سَلَفی) به اعتقاد عبد الله بن مسعود (صحابی) به تحریف قرآن کریم
اعتراف معلمی یمانی (عالم مشهور سَلَفی) به اعتقاد عبد الله بن مسعود (صحابی) به تحریف قرآن کریم
یکی از تهمت هایی که مخالفین شیعه همواره علیه شیعیان مطرح می کنند، مساله ی تحریف قرآن است.این تهمت در حالی علیه شیعیان مطرح می شود که مصادیق و نمونه های آن به وفور در روایات و اقوال برخی از علمای مخالفین شیعه یافت می شود.
در این مطلب به اعتراف یکی از علمای بزرگ سَلَفی یعنی «عبد الرحمن معلمی یمانی» (مشهور به ذهبی دوران) می پردازیم.
وی در کتاب مشهور خویش یعنی «التنکیل بما فی تأنیب الکوثری من الأباطیل» می نویسد :
فأما التواتر فأمره واضح، فإنه قد یحصل لشخص دون آخر، وقد جاء عن ابن مسعود أنه کان یقول أن المعوذتین لیستا من القرآن واعتذر أهل العلم عنه بأنه لم یسمع من النبی - صلى الله علیه وسلم - ما یصرح بقرآنیتهما ولا تواتر ذلک عنده مع أن من المقطوع به تواتر ذلک عند غیره .....
المعلمی العتمی الیمانی، عبد الرحمن بن یحیى (المتوفى 1368 هـ)، التنکیل بما فی تأنیب الکوثری من الأباطیل،ج2،ص 780 و 781، الناشر: المکتب الإسلامی، الطبعة: الثانیة، 1406 هـ - 1986 م.
اما تواتر قضیه اش مشخص است و گاهی برای شخصی حاصل می شود و برای غیر از او نه و از ابن مسعود آمده است که او می گفت معوذتین (سوره ی ناس و فلق) جزو قرآن نیست و اهل علم این توجیه را آورده اند که ابن مسعود چیزی از پیامبر که قرآنی بودن معوذتین را ثابت کند نشنید و معوذتین در نزد او به تواتر نرسید با وجود این که تواتر این دو سوره در نزد دیگران قطعی است .....
کلام معلمی یمانی صراحت در پذیرفتن اعتقاد عبد الله بن مسعود (صحابی) به تحریف قرآن از سوی وی و جمعی دیگر از علمای مخالفین شیعه دارد.
اکنون چند سوال مهم مطرح می شود که بایستی مخالفین شیعه به آن پاسخ دهند :
1) چرا مخالفین شیعه عبد الله بن مسعود (صحابی) را تکفیر نمی کنند و در موارد مشابه ، شیعه ی امامیه را به سرعت تکفیر می کنند ؟!
2) قرآن کریم در عصر صحابه در اوج بالندگی و انتشار بوده است و به خصوص کسانی که نزدیک پیامبر بوده اند این مساله را به خوبی حس می کرده اند.چگونه ممکن است فردی مانند عبد الله بن مسعود که مخالفین شیعه وی را جزو اعلم صحابه به قرآن کریم می دانند ، چنین سوره ای و آیاتی به گوشش نخورده باشد ؟!
3) چرا عبد الله بن مسعود به سایر صحابه که معوذتین را جزو قرآن می دانستند اعتماد نکرد ؟! مگر آنان را انسان هایی عادل و ثقه نمی دانست ؟!
لطف نموده از کتاب "النصائح الکافیة لمن یتولى معاویة - محمد بن عقیل باعلوى الشافعى" مطالبی که در ذم معاویة ذکر شده مطلب بزارید.. ممنون