حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

شهاب الدین خفاجی (عالم اهل سنت) : بر اساس روایات صحیح ، عمر بن الخطاب گفت پیامبر (ص) هذیان می گوید !

یکی از تلخ ترین حقائق صدر اسلام، اتفاقی است که در روزهای پایانی عمر مبارک پیامبر - صلی الله علیه وآله وسلم - رخ داد.

ایشان درخواست کاغذی کردند تا وصیتی را بنویسند که پس از آن احدی از امت گمراه نشود و در این هنگام بود که جمعی از صحابه که در راس آنان «عمر بن الخطاب» بود مانع از این کار شدند و «عمر بن الخطاب» صراحتا با بی احترامی و اهانتی زشت به پیامبر نسبت هذیان گویی داد !

شهاب الدین خفاجی - عالم اهل سنت مصری - می نویسد :

وأما الإختلاف الذی وقع عنده صلى الله تعالى علیه وسلم کما ورد فی الأحادیث الصحیحة ، من أن النبی صلى الله تعالى علیه وسلم قال فی مرضه : «ایتونی بدواة أکتب لکم کتابا لا تضلون به من بعدی» فقال عمر رضی الله تعالى عنه : إن الرجل لیهجر حسبنا کتاب الله، فلغط الناس .....


الخفاجی المصری، شهاب الدین أحمد بن محمد (المتوفى 1069 هـ)، نسیم الریاض فی شرح شفاء القاضی عیاض،ج 1، ص 411، ضبطه وقدم له وعلق علیه : محمد عبد القادر عطا، الناشر : دار الکتب العلمیة، الطبعة : الأولى، 1421 هـ - 2001 م.


اما اختلافی که در نزد پیامبر (ص) رخ داد آن طوری که در احادیث صحیح آمده است آن است که پیامبر (ص) در هنگام بیماری اش گفت : برای من دوات و جوهری بیاورید تا چیزی برایتان بنویسم که به وسیله ی آن بعد از من گمراه نشوید.عمر گفت : این مرد (پیامبر) هذیان می گوید ، کتاب خدا برایمان کافیست.پس افراد حاضر در آن جا به سر و صدا و مشاجره پرداختند .....

ملاحظه می فرمایید که عمر بن الخطاب چگونه به ساحت قدسی پیامبر اهانت کرده و ایشان را با لفظی بسیار زشت (این مرد) خطاب کرده و به هذیان گویی متهم کردند !

ذکر چند نکته ی مهم :

1) این که فردی بخواهد وصیتی را مکتوب کند که سعادت بشر در آن است اساسا نشان دهنده ی آن است که وی در صحت کامل عقلی به سر می برد نه این که بیماری به او فشار آورده باشد ! کدام انسان عاقل و منصفی کسی همچون پیامبر را آن هم در شرایطی که می خواهد برای هدایت امت وصیتی را مکتوب کند متهم به هذیان گویی می کند ؟!

2) پیامبر صحبت از «هدایت» و «عدم گمراهی» زدند و پر واضح است که این کلام پیامبر در حوزه ی دین و سعادت بشر می باشد و چنین موضوعاتی قطعا و یقینا در حوزه ی وحی الهی قرار می گیرند.

حال چگونه ممکن است مساله ای برخاسته از وحی با هذیان گویی جمع شود ؟!

3) عمر بن الخطاب مدعی شد قرآن کافیست ! این سخن همان ادعای قرآنیون امروز و خوارج دیروز است که از سوی مخالفین شیعه به شدت مورد نقد قرار گرفته می گیرد !

علاوه بر این خود قرآن کریم دستور به تبعیت از پیامبر داده است ! چرا عمر بن الخطاب از پیامبر تبعیت نکرد ؟!

4) حکم عمر بن الخطاب با توجه به مخالفت صریح وی با قرآن و پیامبر (ص) چیست ؟!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

ابن عباس و رزیة الخمیس

اسلام تکس

اسلام تکس عمر بن الخطاب

اسلام فتوا

اسلام فتوی

اسلام هاوس

اهانت به پیامبر در کتب اهل سنت

اهانت به پیامر در صحیح بخاری

اهانت عمر بن الخطاب به پیامبر

اهانت عمر به پیامبر

جایگاه پیامبر در کتب اهل سنت

حقانیت شیعه و رد شبهات

رزیة الخمیس در صحیح بخاری

رزیة الخمیس چیست

سایت عقیده

سایت عقیده عمر بن الخطاب

شبهات رزیة الخمیس

شبکه توحید

شبکه جهانی ولایت

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال فارسی

شبکه ولایت

شبکه کلمه

شهاب الدین خفاجی مصری

طعونات عمر در کتب اهل سنت

عمر ان الرجل لیهجر

عمر ان الرجل یهجر

عمر بن الخطاب

عمر بن الخطاب در مصادر اهل سنت

عمر بن الخطاب در کتب اهل سنت

عمر بن الخطاب رزیة الخمیس

عمر در مصادر اهل سنت

عمر در کتب اهل سنت

عمر هذیان پیامبر صحح بخاری

عمر هذیان گفتن پیامبر

عمر و نسبت دادن هذیان به پیامبر

عمر پیامبر هذیان می گوید

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مثالب عمر در کتب اهل سنت

ندای سنت

ندای شیعه

نسب عمر بن الخطاب در کتب اهل سنت

نظر اهل بیت در مورد عمر بن الخطاب

نظر اهل سنت در مورد عمر بن الخطاب

پیامبر در صحاح سته

پیامبر در کتب اهل سنت

کتابخانه عقیده

کتابخانه عقیده عمر بن الخطاب

نظرات  (۱۲)

عمر کدومه؟همون که به ایران حمله کرد و بعد زنهای ایرانی رو بین وحوش سپاهیانش تقسیم کرد؟..خود نکبتش که میگن خیلی ترسو بوده...اما ما باز غیرت نشون دادیم و انتقام گرفتیم.

بعد یه سوال هم برام پیش اومد ببخشید...چرا برخی مسلمانها گفتند زنها به موز و خیار دست نزنند؟دیگه هیچ زنی اینقدر پلشت و لیزلیزی آبکی نیست.یعنی چه؟

 

پاسخ:
اولا : مگر ما عُمَر رو قبول داریم که شما اینطور صحبت می کنید ؟! ما شیعه ی دوازده امامی هستیم و پیرو اهل بیت علیهم السلام.از عمر هم به شدت متنفریم و بدمون میاد.

ثانیا : انتقامی در کار نبود بلکه فیروز غلام مغیره بود که به دلیل اختلافات مالی عمر رو کشت. (البته برخی نظرات دیگری هم مطرح کرده اند که محل تامله)

ثالثا : برخی از مسلمانان نگفته اند ! بلکه برخی وهابی ها و سلفی ها گفته اند که از دید ما اعتقادات و دیدگاه های اون ها پشیزی ارزش نداره. برید از خود اون ها بپرسید. البته زن در نزد اون ها معمولا موجود پست و حقیری هست.ما شیعه ی امامی هستیم و پیرو اهل بیت.نه سنی هستیم و نه سلفی و نه وهابی. در مکتب اهل بیت زن از با ارزش ترین مخلوقات الهی هست و در این زمینه احادیث متعدد داریم و نمونه های عملی چون حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها داریم که فعالیت های سیاسی و حضور در جامعه هم داشته اند.
چطوری صحبت کردم؟فقط پرسیدم عمر همونه که به ایران حمله کرد؟چون دیدم انگاری یه ترسوی بزدل همجنس باز روان پریش بوده گفتم خدا به داد بانوان ایرانی برسه که او موقع دست این ملعون افتادند.البته دلیلش هر چی هم بوده ما جناب فیروز رو قهرمانی میدونیم که بشریت رو از دست این نکبتی نجات داد.شما چقدر زود جبهه می گیرید...
پاسخ:
اولا : لحن مکتوباتتون کاملا آشفته هست و برخاسته از عصبیت و عصبانیت.میتونید از سایر افراد که بی طرف هم هستند بپرسید.

ثانیا : در مورد شخصیت عمر با شما موافق و هم نظریم.

ثالثا : ما کجا به ناحق جبهه گرفتیم ؟ در مورد فیروز هم لطفا از اسانید و مدارک تاریخی شخصیت مثبتش رو برای ما ثابت بفرمایید.چون همه ی ما میدونیم هرکسی که دشمن ما رو بکشه الزاما خودش آدم خوبی نیست و نمیتونه قهرمان ملی باشه.
۰۳ آذر ۹۶ ، ۱۸:۵۵ بژی کردستان
شما چرا اجازه میدی به صحابه برگزیده پیامبر بگن همجنسباز؟ از خدا نمیترسین؟
پاسخ:
اولا : عمر از دید ما صحابی راستین و حقیقی پیامبر نیست.

ثانیا : جنایات عمر در تاریخ ثبت شده و در کتب شیعه و سنی موجوده.

ثالثا : برخی از آلودگی ها و رذائل اخلاقی عمر بن الخطاب هم در کتب تاریخ ثبت شده است.

رابعا : بزرگ ترین جنایت عمر هم هجوم به خانه ی وحی (با همراهی ابوبکر) و به شهادت رساندن دختر رسول خداست.
این هم از فرهنگ شما....کامنت اهانت یه غیرمسلمان رو به داماد علی منتشر می کنی و تاییدشم می کنی.
پاسخ:
در مورد عمر بن الخطاب غیر از حقیقت چیزی گذاشته نشده ...
عجب ادمی هستی تو....دیگه چی میخواستی بگه: نکبت ترسو همجنسباز بزدل روان پریش...
لیاقت تون همون سجده به آتیش و دست بوسی شاهان خونریز باستان بود. باز این غیرت حضرت فاروق بود که اینارو جمع کرد.
پاسخ:
باید یک مقایسه ی دقیقی صورت بگیره بین خونریزی ها و جنایات برخی در ایران باستان و جنایات و خونریزی های خالد بن الولید و امثاله ...
هههههههه
برای ما باعث افتخاره خالدبن ولید سیف الاسلام تونست پشت امثال رستم فرخزاد رو به خاک بزنه و در تیسفون اذان بگه و نماز برپا کنه....حالا شما اینو جنایت میدونی مهم نیست.
پاسخ:
جنایت های خالد بن الولید در تاریخ ثبت شده و قابل انکار نیست.
این هم عملکرد شما...
هرجا می بینم باستانگراها هرچی دلشون خواسته به صحابه گفتن و شما تایید کردین...بهر حال سنی پیامبر رو قبول داره باستانگراهای مزداپرست چی؟
پاسخ:
«صحابه» از دید شیعه ی امامیه مفهوم خاصی داره که افرادی مثل ابوبکر و عمر و عثمان و عائشة و و و داخل در اون نیستن.افرادی مثل ابوبکر و عمر و عثمان و عائشة و حفصة و و و ... در نزد ما محترم نیستند و تنها وجه احترام عائشة هم همسر پیامبر بودن هست و الا از الد اعداء اهل بیت بوده.البته ما شدیدا مخالف لعن علنی و اهانت به مقدسات هر قوم و مذهب و دینی هستیم و در وبلاگ و هرجای دیگه هم این رو رعایت میکنیم اما قویا معتقدیم که مقدس ترین مقدسات هر مذهبی ولو مذهب شیعه ی امامیه باید در وادی بحث علمی نقد بشه و بحث علمی در موردش صورت بگیره.
وای چقدر از یه کامنت ساده ناراحت شدید....خب در کتب خود مسلمین اینها از عمر اومده...البته اگر می دونستم بحث تون میشه باهم ..نمی نوشتم.اما نظر ما درباره عمر همینه..
مزدا پرستی یا مزدیسنا هم همون معنی خداپرستی میشه.مقصود تویی کعبه و بت خانه بهانه است...بعدش هم الله متعالی که مسلمین قبول دارن آیا به شما تاییدیه رسمی داده که شما ازز همه برتر هستید؟که اینطور به خودتون اجازه می دید به بقیه حمله کنید؟
پاسخ:
خواهشمندم ما رو با اهل تسنن یکی ندونید و روش و منهج ما با اهل تسنن کاملا تفاوت داره.شما هم سعی کنید احترام به مقدسات هر مذهب و آیینی رو حفظ کنید.
ببخشید موضع شما رو در قبال نقد امامیه نفهمیدم...
بالاتر میگید نقدعلمی بشه اشکال نداره اما وقتی گفته شد امام دوازدهم شما هم حکومتش قابل نقد هست چرا مذهبیون ناراحت شدند؟
پاسخ:
موضع بنده کاملا مشخصه.نقد علمی و منطقی و محترمانه ی هر تفکری جائز و خوب هست.

در مورد ناراحتی دیگران هم بنده مسولیتی ندارم.البته باید این نکته رو عرض کنم که حق نقد برای هرکسی در حکومت معصومین هم جائزه و این در خطبه ی معروف امیر المومنین علیه السلام هم وارد شده اما در فرهنگ شیعی وقتی عصمت معصومین برای کسی ثابت شد دیگه جای نقدی نمیمونه اما حق نقد محفوظه و اشکالی هم نداره.
ما چکار کنیم که مقدسات یه عده مهاجم به خاک میهن ما و از جانی ترین افراد هستن؟...اینقدر مقدسات مقدسات راه نندازین.....خودتون به خون هم تشنه اید به ما که می رسید برادر میشید...اون هم برای کوبیدن شکوه باستان....
پاسخ:
درود

لازمه ی بحث علمی ، رعایت احترام به صورت طرفینی هست.شما هم به جای عصبانیت ،آرام باشید و نقد علمیتون رو بفرمایید.
بهتر هست وحدتیون گرامی یه نگاهی هم به کامنت های مخالفین درباب شیعه بندازند.غیرمسلمان اعم از باستانگرا و...تکلیف و دیدگاهش مشخص هست.اما ماشالله دوستان مخالف....از اهانت گرفته تا تعیین تکلیف.
کاش یه مقاله درباب مبانی وحدت می نوشتید اینقدر دچار افراط و تفریط نمی شدیم.
پاسخ:
ان شاء الله در آینده ی نزدیک بخشی مجزا در وبلاگ در باب نقد دیدگاه های افراطی و تفریطی در مورد مبانی وحدت و تقریب راه اندازی خواهد شد.
باعث تاسفه که خالدبن ولید زامبی بزرگ تاریخ هنوز پیرو و مدافع داره.از همه بدتر شیعه هم برای وحدت ازش دفاع میکنه!!! خوندم این از کسانی بود که دست جناب علی رو هم بست.والا خوبه بخدا ناراحت نمیشین و تازه معترض هستین چرا کامنت علیه صحابه منتشر میشه؟ حالا رستم رو هم کشت اهمیتی نداره رستم فرخزاد در جنگ بود و در دفاع از وطنش کشته شد.خب این وحشی که از خود صحابه هم سر برید.
بعدم مزدا پرست چشه؟اونم یه عقیده است بهتر نباشه هم بدتر از اپن خدای موفرفری خرسوار برخی نیست؟همینه که آب ما با بعضی از حزب اللهی ها تو یه جوب نمیره ها....حالا خوبه این صحابه بزگوار قاتل بانو فاطمه و حضرت علی و امام حسین هم هستن. مزدا پرست ها که عاشورا رو راه ننداختن.
کجا ما هرچی دلمون خواسته به صحابه گفتیم؟ هرچی خوندیم همینا بود.
واقعا نمیدونم ایا روزی میرسه که ما و حزب اللهی ها و مذهبی ها مسالمت امیز زندگی کنیم یا نه...؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter