حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

قربانی گوسفند به صورت سالیانه به وسیله ی زرتشتیان در جشن هیرومبا ! (گزارش وبسایت زرتشتی همازور)

یکی از مواردی که که هرساله با نزدیکی به ایام عید قربان و یا ایامی که بیشتر قربانی های نذری در آن مصرف می شود (مانند ماه محرم) شاهد آن هستیم، هجمه ی اسلام ستیزان از جمله باستان گرایان و زرتشتی ها و یا افراد متمایل به زرتشتی گری است.


آنان مدعی هستند که قربانی کردن کار صحیحی نیست و نوعی گناه و جرم در حق حیوانات است و آن را امری ناپسند و نادرست به شمار می آورند.


با مراجعه به مراسم و آیین های زرتشتی گری در می یابیم که آنان هر ساله در جشن هیرومبا که آن را سالیانه در 26 فروردین ماه در شریف آباد یزد برگزار می کنند، گوسفندهایی را به عنوان قربانی نذر می کنند و از آن غذا درست کرده و مصرف می کنند ! حال این را مقایسه کنید با قربانی در اسلام که در بسیاری از موارد به مصرف فقراء و نیازمندان می رسد.


در وبسایت معتبر و مشهور زرتشتی «همازور» در گزارشی از برگزاری این جشن آمده است :

«در اینجا ذکر این نکته نیزضروری می باشد که همچنین در هنگام سپیده دم  تعدادی از مردان برگزار کننده جشن هیرومبا به سمت محل قربانی نمودن گوسفندان (این گوسفندان را تعدادی از همکیشان خیراندیش زرتشتی جهت مراسم هیرومبا نذر نموده اند) رفته و گوسفندان مزبور را  در جایگاه ویژه ای سر می برند.

 سپس تعدادی از برگزار کنندگان جشن اعضای مختلف گوسفندان را به خیله هیرومبا برده ودر نهایت برگزار کنندگان جشن هیرومبا به کمک جوانان زرتشتی ناهار روز جشن را که شامل کلیه وآبگوشت می باشد را تهیه و تدارک می بینند.( کلیه یک غذای خوشمزه و اصیل شریف آبادی می باشد که از پختن اعضای مختلف گوسفند از قبیل: گوشت ,  جگر ,  دل  , قلوه و سیب زمینی وپیاز بدست می آید.). در اینجا پس از آنکه ناهار(کلیه) آماده شد به همت برگزارکنندگان مراسم هیرومبا و با کمک و یاری جوانان زرتشتی ناهار مزبوردر بین همکیشان توزیع می شود. (در اینجا ذکر این نکته نیز ضروری می باشد که بسیاری از همکیشان زرتشتی در طول مدتی که در زیارتگاه پیر هریشت به سر می برند به صورت مکرر به پابوس وزیارت این پیر مقدس رفته  نماز نیایش روزانه خود را به جای می آورند.).»

منبع : وبسایت معتبر و زرتشتی همازور


http://hamazoor.com/persian/index.php?option=com_content&task=view&id=225&Itemid=155

اکنون این سوال مطرح می شود که چرا باستان گرایانِ اسلام ستیز و یا زرتشتیانِ اسلام ستیز اسلام را مورد انتقاد قرار می دهند و عمل خودشان را نادیده می گیرند ؟!

نظرات  (۸)

خب عزیز دلم گوسفند سر می بره....شما که ارتقای سطح پیدا کردید سر می برید...نگو ما شیعه ایم و فلان
رو پرچمش اسم پیغمبرته...محمد...اونم شکل ظاهرش مث گاز انبر هست و رنگشم سیاه...رنگ دلتون.
پاسخ:
اتفاقا ما شیعه هستیم و اون هایی که سر می برند برخسته از تفکرات مخالفین و دشمنان شیعه ! البته در ایران باستان هم سر می بریدند و بدن رو به عنوان مجازات و شکنجه تکه تکه می کردند ! داریوش هم از کسانیست که زیاد از این نوع شکنجه ها استفاده می کرد ! ایضا زرتشتی ها ! یعنی خیلی شبیه به داعشی ها بودند ! اما این اسلام نبوی بود که مُثله کردن رو حرام کرد !
این زرتشتیان اسلام ستیز بهتر هست یه سر به کتیبه های باستانی مثل نقش رستم و نقش رجب بزنند که ثبت ملی هم شدند.کرتیر موبد زرتشتی زمان بهرام اول ساسانی با افتخار تمام درباره سرکوب مانی و پیروانش حرف میزنه.از لحظه غل و زنجیر به گردنش تا سیاهچال و سر بریدن و پوست کندن و آویزون کردن جنازه بر دروازه جندی شاپور....در نهایت قساوت این جنایات داعشی رو بر سنگ هم حجاری کرد که برای آیندگان بمونه.با اینکه مانی اصلا شمشیر هم نکشیده بود...پژوهشکده فرهنگ و زبانهای باستانی مقاله مفصلی در این زمینه چاپ کرده که در پورتال علوم انسانی به عنوان(موبدان موبد اوایل ساسانی) بارگذاری شده و کلیه اسناد رو هم ارایه داده...
بریده شدن سر مزدکیان در محفل انوشیروان در حالی که مهمان بودند بماند...کریستین سن در کتاب ایران در زمان ساسانیان شرح کاملش رو آورده...
اوج فاجعه قربانی کردن انسان توسط داریوش برای دفع بلای لشکریانش هست.(امپراطوری هخامنشیان،پرفسور پیر بریان.ص ۳۷۳-۳۷۴

همه جا مخالفان رو جوری می کشند که عبرت بشه چون بر هم زننده نظم عمومی هستند....بعدم مزدکیان یه فرقه هستند شاید اینجور تشخیص داده شده بود که نباشن مثل بهاییت الان...

 

پاسخ:
نه دیگه نشد ! شما که همیشه دم از صلح و مدارای با دشمن میزنید و میزدید چه طور شد که الان که در مقابل اسناد تاریخی قرار میگیرید ژست برخورد با مخالف می گیرید ؟! مُثله کردن کجاش انسانی و مصداق برخورد با مخالف هست ؟!

اتفاقا همه جا نمیکشن ! پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم حتی یک منافق رو هم نکشتن ! امیر المومنین حتی یک منافق رو هم نکشتن ! امیر المومنین در حکومتشون حتی به مخالف سیاسی ای که علیه ایشون خروج نمی کرد اما مخالف بود به دلیل شهروند بودنش از بیت المال حقش رو میداد ! نه مثل داریوش که مُثله و تیکه تیکه کرد دشمنانش رو !

به علاوه بحث اصلا از مزدکیان نیست و خیلی فراتر از این هاست.

راستی این سایت ها رو که می بینید یه نگاهی به جشن های باستانم بندازید.گرامیداشت دها موسیقی و...همش شادی و نشاط

الان چی ؟دومین کشور افسرده دنیاییم.حتی آفریقایی ها هم از ما شادترند.همسین الان خود شما برای پیامبرتون جشن ولادت میگیرید یا برای ایام هجوم به خانه دخترش عزادارید؟خودتونم نمیدونید.....اما فکر نمیکنید صد روز عزا زیاد باشه؟یعنی یک سوم سال.خودتون افسرده نمیشیسد هی مشکی تن تونه؟از همه بدتر اینکه بچه ها رو هم مشکی می پوشونید.وای.

پاسخ:
ما همه رو می بینیم.ما به عنوان ایرانی مسلمان شیعه هم جشن های دینی رو برگزار می کنیم و هم جشن های ملی رو.

افسردگی هم ناشی از خیلی مواردی هست که خود شما اگر انصاف به خرج بدید می بینید ارتباطی به دین نداره.

اما در مورد ولادت پیامبر یا هجوم ظاهرا شما از تاریخ اطلاع ندارید ! هجوم سه روز بعد شهادت پیامبر هست و ولادت پیامبر فاصله ی قابل توجهی داره از این مناسبت پس لطفا بعد از تحقیق کامل صحبت کنید.

اما در مورد عزاداری : ما دو ماه عزاداری می کنیم اما نه به معنای عزاداری مطلق و تعطیلی همه ی امور ! بلکه همه چیزی سر جای خودش هست. اما افسردگی ای هم درکار نیست و بالعکس بسیار نشاط آوره ! شاید تعجب کنید اما این رو ازتون میخوام که از مردم خودتون بپرسید : همه ی این هایی که در مراسم عزاداری اهل بیت شرکت میکنن بعد از پایان جلسه ی هر شب و گریه بر مصائب ، یک شادی درونی بسیار عجیبی پیدا میکنن و مدام میخوان بخندند ! (این رو خودتون بپرسید و اگر دروغ گفتم بنده بگید دروغه) (این رو همه ی کسان که شرکت کرده اند تجربه کرده اند) فلذا شرکت در مجالس عزای اهل بیت با مجالس عزای دیگه کاملا متفاوته و نهایتش شادی درونی هم داره.

لباس مشکی هم فقط مخصوص ایام خاصی هست و یک شخص ممکنه بنا به اختیار خودش هر روز بوشه یا اصلا نپوشه.واجب نیست.
خیلی باحال بود....جالبه ادله باستانگراها. ..اما شما اجازه میدی به حضرت عمر فحش بدن/این روش علمی هست؟
پاسخ:
فحش ندادند ! کامنتی در بردارنده ی اهانت به مقدسات مذاهب باشه (و نه حقائق تاریخی) قطعا حذف میشه.
ای بابااااااااا
چرا این عزیزان سنی که دایم هم به ما میگن مجوسی توقع دارند ما محب خلفاشون باشیم؟عزیزمن در اون حمله اجداد خودتونم سلاخی شدند و به کنیزی رفتن ها...بعدم ما هرچی از اونها گفتیم مقالاتش رو از پایگاه های معتبر اسلامی خوندیم.خصوصا در وصف شجاعت و اخلاق مداری برخی حقیقتا شگفت زده شدیم.
با درود  تا انجا که من میدانم قربانی کردن در دین زرتشت و کتاب اصلی انها بنام "گات ها" منع شده و حتی میگوید نفرین بر کسانی باد که با شادی و هلهله قربانی میکنند . حالا چه شده که این مراسم هیرومبا بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی ان را برگزار میکنند را به پای دین زرتشتی میگذاریم را نمیدانم .
پاسخ:
درود

اولا: خود گات ها و انتسابش به زرتشت محل تامل جدی هست و دلایل فراوان در رد این انتساب هست. (فعلا قصد ورود به این بحث رو ندارم)

ثانیا: در یشت ها قربانی کردن تایید شده این هم لینک مطالبش:

http://al-shia.blog.ir/post/838

ثالثا: در متن زرتشتی معتبر و مشهور «شایست ناشایست» قربانی کردن تایید شده:

http://al-shia.blog.ir/post/839

رابعا: مدارک و اسناد دیگری هم در این زمینه موجوده که در آینده در وبلاگ قرار خواهیم داد.

خامسا: در مطلب مربوط به عملکرد زرتشتیان ما ننوشتیم که چون زرتشتیان در جشن هیرومبا چنین میکنند پس دین زرتشتی دستور به این کار داده بلکه خواستیم نشان دهیم که امروزه زرتشتیان هم این کار را انجام میدهند و این خلاف ادعایشان می باشد.

نکته ی پایانی این که مدارک فراوان از متون زرتشتی در مشروعیت قربانی هست و چند مورد رو هم بنده خدمتتون عرض کردم.بنا بر این جایی برای انکار نیست.

موفق باشید
پاسخ:
درود

خب الان این چه ارتباطی به مدارک و اسناد فراوانی داره که ما ارائه کردیم؟! ما هم از یشت ها هم از متن شایست ناشایست و هم از سایت های همازور و برساد این مطلب رو ثابت کردیم! این که در گزارش دیگه ای نیومده باشه دلیل بر اینه که نبوده؟!

لینک مطلب مربوط به سایت زرتشتی همازور در تایید قربانی کردن:

http://al-shia.blog.ir/post/569

لینک مطلب مربوط به سایت زرتشتی برساد در تایید قربانی کردن:

http://al-shia.blog.ir/post/570

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter