حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

برای اطلاع از موارد مقدماتی به لینک زیر مراجعه کنید :


http://al-shia.blog.ir/post/500


مشاهده و دانلود قسمت دوم


لینک آپارات :


http://www.aparat.com/v/hTea3


لینک یوتیوب :


https://www.youtube.com/watch?v=ew5Gy0Dd-g4

متن پیاده شده از قسمت دوم :

حسینی:

بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صلی علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما خوبان بینندگان عزیز و ارجمند، ما با قسمت سوم از ویژه برنامه از هیاهو تا واقعیت با موضوع بررسی مناظرات المستقله در خصوص زندگی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، باز هم در خدمت شما عزیزان هستیم و همچنان بنده با جناب آقای شرفی مطالبی را تقدیم حضور شما عزیزان می‌کنیم. جناب آقای شرفی سلام علیکم و رحمۀ الله.


شرفی:

و علیکم السلام و رحمة الله، بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صلی علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

بنده هم عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما بینندگان عزیز، ان شاءالله که بتوانیم برنامه خوب دیگری را تقدیم حضور شما خوبان بکنیم


حسینی:

ان شاءالله، عزیزان قسمت سوم از این ویژه برنامه است که ملاحظه می‌فرمایید، ما در قسمت اول در خصوص شبکه المستقله گفتیم و مناظراتی که در شبکه المستقله برگزار شد و اهدافی که شبکه المستقله داشت در آن، را ما توضیح دادیم. در قسم دوم شروع کردیم موضوعی را تحت عنوان تحریف مناظرات المستقله در شبکه‌‌‌های وهابی و ثابت کردیم چه نکاتی را اینها حذف کردند و سانسور کردند، تقسیم بندی داشتیم در خصوص تحریف‌‌‌ها و سانسورهای که در خصوص مناظرات بوده و خدمت شما عرض کردیم بخشی از این سانسورها مربوط بود به سخنان آیت الله قزوینی در شب‌‌‌های که در شبکه المستقله حضور داشتند، و برخی از عبارات آیت الله قزوینی از این مناظرات حذف و سانسور شده بود. بخش دیگری از سانسورها مربوط بود به نکاتی که در خصوص آیت الله قزوینی بود. برای مثال اعترافاتی که وهابی در مورد جایگاه آیت الله قزوینی داشتند و نکته بعد در مورد سانسورهای بود که در زیرنویس شبکه‌‌‌های وهابی اعمال شده بود، عباراتی که پخش شده بود در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان ولی در زیرنویس ترجمه نشده بود. و یک عمده تحریفی که در این مناظره رخ داده بود برای بینندگان اثبات کردیم که این قضیه‌اش از این قرار بود که شبکه‌‌‌های وهابی آمده بودند از چند شب برنامه المستقله که آیت الله قزوینی هم در برخی از آن شب‌‌‌ها اصلاً حضور نداشتند، تکه‌‌‌های را بریده بودند و در مناظره گنجانده بودند. به صورتی که بیننده وقتی که این مناظره را ببیند احساس بکند که آیت الله قزوینی در مناظره هست اما پاسخگو نسبت به آن موضوعات و مطالبی که طرف‌‌‌های وهابی مطرح می‌کنند نیست. و ثابت کردیم که بخش‌‌‌ها با توجه به تغییر رنگ لباس‌ها، تغییر جای نشستن کارشناسان وهابی کاملاً محرز و مسلم است و درخواست کردیم از شبکه‌‌‌های وهابی که این مناظره را پخش بکنند، چون بینندگان عزیزی که دارند این برنامه را ملاحظه می‌فرمایند، دیگر بعد از دیدن این برنامه متوجه می‌شوند با یک کم دقت نسبت به ترتیب نشستن‌‌‌ها در شبکه المستقله و تغییر لباس‌‌‌ها و تغییر رنگ کراوات ها، کاملاً متوجه خواهد شد که این مناظره یک مناظره کاملاً ساختگی است و این‌که چقدر خیانت‌‌‌های فراوانی صورت گرفته است. امشب هم قرار هست ما بپردازیم به سائر تحریف‌‌‌های که در این مناظره اعمال شده است، ما ببینیم که اول چه مطالبی را تحریف و سانسور کرده‌اند، که کم کم آماده بشویم و ورود پیدا بکنیم به مباحث و مسائل اصلی مناظره در شبکه المستقله در موضوع حضرت زهرا سلام الله علیها، در خدمت شما هستیم.


شرفی:

در ادامه تحریف‌‌‌های که اینها در زیرنویس انجام دادند و در ترجمه مناظرات خیانت کردند، یکجا یکی از کارشناسان خود شبکه المستقله به صداقت آیت الله قزوینی بعد از کلی کشمکش و جنجال اعتراف می‌کنند، یعنی می‌گویند این اصراری که حضرت آیت الله قزوینی دارند بر مواضع خودشان، مثلا در باب عدم توهین شیعیان به صحابه، این اصرا ایشان باعث می‌شود ما اعتماد کنیم که ایشان فرد صادقی هستند، اما در شبکه‌‌‌ها وهابی فارسی زبان اینجا را به گونه دیگری را ترجمه کرده‌اند، حالا ما کلیپ را ببینیم و آن بخش هم چند بار تکرار می‌شود. حالا بعد ازاینکه کلیپ را با هم دیدیم بنده مجدداً توضیح خواهیم داد که اینها به چه شکل ترجمه را تغییر داده اند.


پخش کلیپ:

ابوشوارب: آیت الله قزوینی خداوند شما را حفظ کند، در حقیقت این اصرار شما ما را قانع می‌کند که شما معتقد هستید که نباید به صحابه دشنام داد.


شرفی:

آقای ابوشوارب گفتند "انت تلح الحاح یقنعنا بصدقک" یعنی این اصرار شما آیت الله قزوینی باعث می‌شود که ما بفهمیم که بله شما فرد صادقی هستید و اعتماد می‌کنیم، قانع می‌شویم به اینکه شما فرد صادقی هستید، اما این شبکه‌‌‌های وهابی چطور ترجمه کردند؟ اینها گفتند منظور از کلام ایشان آیت الله قزوینی این هست که اصرار آیت الله قزوینی ما را قانع می‌کند. خب به چه قانع می‌کند؟ ایشان داشت می‌گفت به صداقت شما ما قانع می‌شویم، اما این صداقت را اینها اصلاً و ابداً ترجمه نکرده بودند. دلیلش هم مشخص است، چون اگر ترجمه می‌کردند، هم برای خود شبکه وهابی المستقله مشکل پیش می‌آمد، هم برای شبکه‌‌‌های فارسی زبان، وقتی که صداقت آیت الله قزوینی ثابت بشود، خب به طریق اولی استدلال‌‌‌های دیگر ایشان هم ثابت می‌شود که بر مبنای صدق ایشان هست و ایشان به هیچ وجه اهل تدلیس و دروغ و خیانت نیستند، و این ثابت می‌کرد که حضرت آیت الله قزوینی فرد صادقی هستند اما شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان این را اصلاً و ابداً در ترجمه‌‌‌ها بهش اشاره نکردند.


حسینی:

این هم نکته‌ای بود بینندگان عزیز، متوجه شدید که این هم بخشی از آن تحریف‌‌‌های که در خصوص آیت الله قزوینی و از کلام این شخص وهابی بود.

اما یک نکته جالبی در این مناظرات بود، آقایان وهابی تحریف کردند، وقت هم خیلی برای این تحریف و سانسور گذاشتند، اما یک مقدار بی دقتی کردند، مثلاً در شبی که آیت الله قزوینی در ابتدای همان برنامه مطالبی را می‌فرمایند و استدلالهای را می‌آورند، شخص وهابی که شروع می‌کند پاسخ دادن، البته در آن چیزی که ما در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان که ترجمه شده است، می‌بینیم، وقتی که آن شخص وهابی شروع می‌کند پاسخ داده به آیت الله قزوینی، ایشان می‌گوید که آیت الله قزوینی در شب گذشته اینچنین گفته‌اند! با همدیگر کلیپ را ببینیم


پخش کلیپ:

کارشناس المستقله: نکته‌ای که می‌خواهم امشب به آن اشاره کنم این است که دیشب قزوینی 4 دلیل در اثبات روایت شکستن پهلوی زهرا ذکر کردند.


حسینی:

ملاحظه فرمودید آقای حسن الحسینی گفتند "بالامس ذکر آیت الله القزوینی"، خود شبکه‌‌‌های وهابی هم ترجمه کرده بودند که دیشب آیت الله قزوینی این را فرموده است، اما در آن مناظره طوری گنجانده که آیت الله قزوینی در در ابتدای این مناظره این را گفته است، چرا؟ چون پاسخی که اینها خواستند به آیت الله قزوینی بدهند، مربوط به حضور آیت الله قزوینی نیست. شب بعد برنامه‌ای را بدون حضور آیت الله قزوینی اینها رفتند و بعداً از آن برنامه مطالبی را گنجانده‌اند در مناظراتی که با آیت الله حسینی قزوینی داشته‌اند. بخاطر اینکه حداقل پاسخ‌‌‌ها دیگر اینقدر خالی نباشد، ولو یک پاسخ‌‌‌های خیلی سست و غیر علمی ولی دیگر عدم پاسخگویی‌شان را سعی بکنند با این قضایا جبران بکنند. خیلی جالب است اینها بعد از اینکه در روایات ‌‌‌اهل‌ سنت گیر کردند این آقایان و پاسخی نسبت به روایات صحیح ‌‌‌اهل‌ سنت و بررسی‌‌‌های که آیت الله قزوینی داشتند، نداشتند که ارائه بدهند، گفتند که شما که اصلاً کتب ‌‌‌اهل‌ سنت را قبول ندارید! از کتب شیعه استدلال بیاورید. آیت الله قزوینی شروع کردند و روایات متعددی را از کتب شیعه آوردند و بعد از اینکه آنها گفتند این روایات مرسل است و سند ندارد، آیت الله قزوینی سند آن روایات را هم بررسی کردند. شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان موقع ترجمه این مناظره به صورت کلی بررسی روایات شیعه را از مناظره حذف کردند، مدت زیادی از مطالب آیت الله قزوینی مختص بود به بررسی روایات شیعه، بعد از اینکه اینها نتوانستند به روایات اهل سنت پاسخ بدهند، آیت الله قزوینی از کتب شیعه روایت آورد. بررسی‌‌‌ها را با جایش از مناظره حذف کردند!


شرفی:

نکته جالبی هست که درخواست خود آنها هم بود که از کتب شیعه روایت بیاورند، اما خودشان در شبکه‌‌‌های فارسی زبان مجبور شدند آن را حذف بکنند، چون اینهایی که در شبکه وهابی المستقله در آنجا حاضر بودند واقعاً پاسخ نداشتند. نکته جالب دیگر این هست که فقط به حذف روایات شیعی اینها اکتفا نکردند، حتی برخی از استدلال‌های حضرت آیت الله قزوینی که مرتبط با استدلالهای علمایی از علمای ‌‌‌اهل‌ سنت معاصر، اینها اعتراف کرده‌اند به مسأله هجوم و حضرت آیت الله قزوینی به آنها اشاره کردند و کامل از کتابهای آنها با آدرس و با سند و مدارک قوی آن را آنجا خواندند ولی باز هم در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان به صورت کلی حذف شد! و هیچ خبری از آنها نیست. یعنی اصلاً خبری از آن استدلالات نیست. مثلاً ‌‌‌به ‌عنوان نمونه از آقای حسن بن فرهان یا شاعر نیل یا آقای عبدالفتاح عبدالمقصود، اینها قرائت شد، اما شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان چون در آن مناظرات پاسخی داده نشد، مجبور شدند حذف کنند. حالا کلیپش هم آماده هست، با همدیگر ببینیم، در خدمت‌‌تان خواهیم بود


پخش کلیپ:

آیت الله قزوینی: از افراد با انصافی که به این موضوع پرداخته جناب شیخ حسن بن فرحان مالکی، استاد و محقق تربیتی در اداره آموزش و پرورش کشور عربستان سعودی در شهر ریاض که می‌گوید: یاران حضرت علی علیه السلام در زمان بیعت با عمر کمتر شده بودند، و این به خاطر تفرقه‌ای بود که از همان اول به سبب هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها پیش آمده بود و اکراهی که سایر صحابه همراه با علی علیه السلام از بیعت با ابوبکر پیدا کرده بودند و این خصومت و هجوم ناگهانی به خانه فاطمه سلام الله علیها مطلبی است که با سند‌‌های صحیح ثابت گردیده و یادآور خاطرات دردناکی است که تکرار آن را دوست نمی‌دارند. (قرائۀ فی کتب العقائد، حسن بن فرحان مالکی، ص52) و یا شاعر نیل حافظ ابراهیم که از علمای بزرگ و مورد افتخار و مباحات مصر است را می‌بینیم که در شعر خود می‌گوید: و گفتاری که از سوی عمر به علی علیه السلام صادر شد. به چه شنوده بزرگواری! و چه گوینده مهمی! به او گفت: اگر بیعت نکنی خانه‌ات را به آتش می‌کشیم. و کسی را در آن باقی نمی‌گذارم؛ هرچند که دختر پیامبر مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم در آن باشد. جز ابوحفص (عمر) کسی چنین جسارتی را به شهسوار و مدافع عرب نکرد‌‌ه‌ است. دیوان محمد حافظ ابراهیم، جلد یک ص 82. و یا عبدالفتاح عبدالمقصود در این رابطه می‌گوید: مگر دهان مردم بسته و بر زبان‌‌ها بند زده شده که داستان هیزم را بازگو نکنند؟ قصه هیزمی که زاده خطاب دستور به جمع آوری آن به درب خانه فاطمه سلام الله علیها شده بود، آری زاده خطاب (عمر) گرداگرد خانه را که علی علیه السلام و اصحابش در آن بودند، محاصره کرد تا به این وسیله آنان را قانع سازد یا بی محابا بر آنان بتازد. و اما راجع به روایاتی که در برنامه قبل از کتاب‌‌های ‌‌‌اهل‌ سنت خوانده و سند را نیز تصحیح نمودم، لازم است اینجا اعلام کنم که حاضران در استودیو و دیگر شرکت کنندگان تلفنی برنامه هیچ دلیلی بر ضعف این روایات ارائه نکرده‌اند.

الهاشمی: این خلاصه سخنان شما در مورد روایات ‌‌‌اهل‌ سنت بود و در پایان سخنان‌‌تان از برادر حسن فرحان مالکی سخن به میان آوردید، که زمانی که من در همین برنامه با ایشان گفتگو داشتم وایشان به شکل کلی روایات شیعه را تأیید می‌نمود.


شرفی:

ملاحظه فرمودید بینندگان عزیز؟ چه چیزهای را در این مناظره سانسور کرده‌اند! آقای حسن بن فرحان مالکی یک عالم سنی مذهب است که ایشان در تألیف کتب درسی در کشور عربستان سعودی یکی از نویسندگان کتب درسی بودند، خودشان یک زمانی حتی سلفی هم بودند و بعداً مذهب و مسلک سلفی‌گری را رها کردند و یک عالم سنی هستند، به این مسأله اعتراف کردند،

بعد آنجا آقای الهاشمی تنها جوابی که دادند در آن مناظرات المستقله این بود که ایشان روایات شیعه را دارند تأیید می‌کنند. خب یک عالم سنی هستند و دارند به این مسأله اعتراف می‌کنند، این برای ما مهم است. یا شاعر نیل، یا آقای عبدالفتاح عبدالمقصود در آن مناظرات هیچ پاسخی ندادند. ولی خب شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان تنها راهی که داشتند حذف اینها و سانسورش بود، مثل روالی که در سائر برنامه‌‌‌ها و در سائر مناظرات و در سائر برنامه‌‌‌ها دارند.


حسینی:

این هم یک بخش سانسور شده از مناظرات المستقله که براساس آنچه که در شبکه وهابی فارسی زبان پخش شد، هیچ کس این بخش از مناظره را نمی‌توانست ببیند. چون اگر اینها این بخش را پخش می‌کردند، باید پاسخ وهابی‌‌‌ها در آن مناظره را هم پخش می‌کردند، پاسخی وجود نداشت و اینجا به صورت کلی صورت مسأله را پاک کردند.

نکته بعدی، در مناظرات المستقله در سه شبی که آیت الله قزوینی حضور داشتند، شب اول و دوم تقریباً شرائط مساعد بود برای اینکه آیت الله قزوینی در آن تایم خاص بتوانند مطالب خودشان را مطرح بکنند، هر چند باز تقسیم وقت‌‌‌ها به گونه‌ای نبود که عدالت رعایت شده باشد. زمانی که به آیت الله قزوینی فرصت می‌دادند که مطالب خودشان را مطرح بفرمایند، بسیار کمتر از زمان دیگران بود. اما در شب سوم که دیگر رئیس شبکه المستقله متوجه شده بودند با چه کسی طرف هستند و مراجع عظام تقلید چه نماینده‌ای را فرستاده بودند، دیگر وقتی که آیت الله قزوینی می‌خواستند مطالب را ارائه بدهند، شب سوم که مهمترین شب بود و باید نتیجه گیری می‌شد، دیگر اجازه نمی‌دادند آیت الله قزوینی صحبت بکند. مدام به مباحث آیت الله قزوینی ورود پیدا می‌کردند، چه ابوشوارب، چه آقای الهاشمی و سخنان‌شان را تقطیع می‌کردند، تا متوجه می‌شدند نکته‌ای را می‌خواهند آیت الله قزوینی اثبات بکنند یا مقدمه‌ای را بچینند، بلافاصله به بهانه سؤال جدید، به بهانه مطرح کردن موضوع دیگر، می‌آمدند و سخنان آیت الله قزوینی را حذف می‌کردند و تقطیع می‌کردند. این تقطیع در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان هم باز اعمال شد. یعنی همین قطع سخنان در شبکه‌‌‌های وهابی از مناظره حذف و سانسور شد. برای اینکه همه متوجه می‌شدند که اینها اجازه نمی‌دهند آیت الله قزوینی سخنان خودشان را به صورت کامل مطرح بکنند. بخش‌‌‌های از این ورودهای بی جای مجری مناظره و یا کارشناس وهابی مناظره به مباحث آیت الله قزوینی، جاهای که خیلی هم مهم بود و خیلی حساس بود آن مطالب را با همدیگر می‌بینیم و بعد باز بر می‌گردیم و در خدمت‌‌تان خواهیم بود. این قطعاتی که می‌خواهیم خدمت‌‌تان پخش بکنیم وخواهید دید این هم از مناظره‌ای که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش کرده‌اند، حذف و سانسور شده است.


پخش کلیپ:

قطع مکرر سخنان آیت الله قزوینی در شبکه المستقله

آیت الله قزوینی: یا اخوی العزیز الاخوۀ لایصبر حتی یکمل کلامی

ابوشوارب: انت تتحدث عن الرجال و تقول لی هذا ثقۀ عند اهل المذهب و کلهم روافض و تقول هذا حسن عند اصحابنا، یا اخی کلهم من الروافض کلهم روافض!

الهاشمی: یا سید القزوینی عندنا ثلاث ضیوف...

آیت الله قزوینی: عندنا عن الدکتور ابوشوارب سؤال واحد، ان کان هذالرجال من الروافض ماذا یعملون فی کتاب صحیح مسلم؟

الهاشمی: ثانیۀ بس

آیت الله قزوینی: روایۀ عن آبائهم مسنداً عن علی بن ابی طالب عن رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم...

الهاشمی: سید القزوینی لحظۀ.

آیت الله قزوینی: انا نقلت الروایۀ من مصادر الشیعه...

الهاشمی: فی غور علمک، الروایۀ اللتی نقلت من الشیعه و السنۀ

آیت الله قزوینی: یا دکتر ما عندنا علم غیب...

الهاشمی: لا لا لا انا ما اسئلک عن العلم الغیب! لحظۀ یا سید القزوینی

آیت الله قزوینی: ... حتی اقضی و احکم بالادانۀ

الهاشمی: طیب، انت الآن تکلمت ...

آیت الله قزوینی: ... الروایۀ یدل بکذا..

الهاشمی: انت الآن تکلمت، یا اخی! یا اخی! ...

آیت الله قزوینی: انا رجل واحد ...

الهاشمی: یا اخی انا ماسألتک عن هذا، یا شیخ القزوینی!


حسینی:

ملاحظه فرمودید چقدر اینها ورود بی جا داشتند به مطالب آیت الله قزوینی و سعی می‌کردند جلوی ارائه مطالب را بگیرند که غالب این ورودها و تقطیع سخنان از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان هم حذف شده بود و سانسور شده بود و اجازه پخش را در شبکه‌شان نداده بودند تا اینکه بی منطق بودن افرادی که در شبکه المستقله بودند، ‌‌‌به‌عنوان طرف‌‌‌های وهابی و طرفهای مقابل آیت الله قزوینی بیش از پیش برای دیگران مشخص نشود. و این هم یک نوع تحریف بود که در شبکه‌‌‌های وهابی اعمال شد.


شرفی:

یکی از نکات جالب دیگر حذف یکی از ادعاهای خود این آقایان وهابی است. خب اینها گفتند هدف ما از برگزاری 8 شب مناظره در موضوع زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها این هست که دیگر عزاداری برای شهادت را ما تعطیل کنیم. شیعیان می‌آیند در مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها گریه می‌کنند، عزاداری می‌کنند، قائل به شهادت هستند، ما می‌خواهیم یکسری مناظراتی را برگزار کنیم در شبکه المستقله که این عزاداری‌‌‌ها تعطیل بشود. و کار به جای رسید که در شب‌‌‌های آخر این ادعا را مطرح کرد، خود آقای الهاشمی رئیس و مجری شبکه وهابی المستقله، گفت شما نگاه کنید، ببینید از اثرات مناظرات ما این هست که درسالهای آینده آن‌چنان در بین شیعیان برای حضرت زهرا سلام الله علیها دیگر کسی عزاداری نمی‌کند. به صورت سؤالی مطرح کردند ولی به نوع پرسش تأکیدی بود، گفتند یعنی بسیار کم خواهد شد کسانی که در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند. خیلی عجیب هست، در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان این را حذف و سانسور کردند! خب دلیلش چه هست؟ اول کلیپش را ببینیم، دلیلش را بنده توضیح خواهم داد


پخش کلیپ:

الهاشمی: شما از خودتان سؤال کنید که چه تعداد شیعه در سال آینده وقتی مجالس عزاداری حضرت زهرا برگزار می‌شود، در این مجالس شرکت می‌کنند؟ چه بسیارند شیعیانی که دیگر (به خاطر این مناظرات) مردد شده اند!!!


شرفی:

بینندگان عزیز ما الآن در همان سالهای هستیم که آقای الهاشمی گفتند، مناظرات در سال 2008 میلادی بود و چندین و چند سال گذشت، اما می‌بینیم به برکت اهل بیت علیهم السلام و به لطف و عنایت خود الله سبحانه و تعالی این مراسم عزاداری سال به سال دارد با جمعیت بیشتری و با شور و شوق و اشتیاق بیشتری برگزار می‌شود.


حسینی:

الآن اگر ما نگاهی بیندازیم به اتفاقاتی که در ایام فاطمیه دارد می‌افتد و حسینیه‌‌‌ها و مساجدی که مملو از عزاداران برای حضرت زهرا سلام الله علیها هست، پی خواهیم برد که چرا این شبکه‌‌‌های وهابی مجبور شده‌اند که این قسمت را بیایند حذف و سانسور بکنند. اینقدر این استدلال سخیف و خنده دار بود که خود وهابی‌‌‌ها هم به آن پی برده‌اند. اما همانطوری که ما در جلسات اول هم برای شما نکاتی را گفتیم در مورد علت برگزاری مناظرات المستقله و گفتیم هدف اینها ایجاد فتنه و ایجاد آشوب و ایجاد افتراق بین امت اسلامی بوده و نه مشخص و واضح کردن حق و حقیقت، حتی عباراتی که آیت الله حسینی قزوینی در شبکه وهابی المستقله در خلال مناظره در مورد تأکید بر وحدت امت اسلامی و تأکید بر یک‌پارچه بودن امت اسلامی داشتند، شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان آمدند و از مناظره حذف و سانسور کردند! یعنی همین‌قدر نتوانستند تحمل بکنند که آیت الله قزوینی علی‌رغم اینکه با استدلال و جدال احسن از مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها دفاع کرد، در کنارش تأکید هم بر وحدت داشتند، تأکید بر یکپارچگی امت اسلامی داشتند، آمدند به صورت کلی عبارات آیت الله قزوینی در خصوص وحدت امت اسلامی را از یکی از بخش‌‌‌های مناظره کاملاً حذف کردند. این بخش را هم باهمدیگر ببینیم که از پخش فارسی این مناظرات سانسور شده بود اما در شبکه المستقله وجود داشت.


پخش کلیپ:

آیت الله قزوینی: آقای دکتر الهاشمی! من می‌خواهم آخرین سخن خود را نیز با شما داشته باشم، با توجه به آنچه که گذشت و آنچه در کتابهای شما هست و ما بر خود لازم می‌دانیم از آنها چشم پوشی کرده و همانگونه که علماء و فقهاء و مراجع ما نگاه می‌کنند، نگاه کرده و آنچه آنها در ایجاد وحدت اسلامی می‌گویند، بگوییم و در این امور فقط از آنها پیروی کنیم.


حسینی:

این هم نکاتی در مناظره بود که آیت الله قزوینی در مورد اهتمام به وحدت اسلامی مطرح کردند که حذف شد و سانسور شد از مناظراتی که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش کردند. خب آیت الله قزوینی یکی از نکاتی که در اینجا فرمودند و بسیار مهم بود، این بود که در صدر اسلام اتفاقاتی افتاده ولی ما چشم پوشی می‌کنیم از آنها به این معنایی که ما نمی‌خواهیم ایجاد آشوب و فتنه بکنیم و کسی را الآن متهم به قتل بکنیم که بخواهیم تقاص ازش بگیریم یا بخواهیم قصاصش بکنیم. نکاتی و مسائل اعتقادی اتفاق افتاده است، ما آنها را حقیقت آنچه که هست بهش ایمان داریم و عقیده داریم، اما آنها باعث نمی‌شود که در بین امت اسلامی ما بخواهیم شروع بکنیم به فتنه انگیزی، یعنی کاری که شبکه‌‌‌های وهابی دارند انجام می‌دهند. این هم از سخنان آیت الله قزوینی حذف شده بود.

باز هم یک استدلالی بود، یکی از ادله‌ای بود که می‌شد به آن استدلال کرد مبنی بر اینکه هدف شبکه‌‌‌های وهابی از برگزاری مناظرات و پخش این مناظرات ایجاد فتنه بوده و نه رسیدن به حق و حقیقت.


شرفی:

بسیار عالی و اما یکی از نکاتی بسیار مهم دیگر آن‌چیزی است که در شب سوم مناظره اتفاق افتاد. خب ما قبلاً خدمت شما عرض کردیم که اینها در تایم مناظره و زمان مناظره چه تغییراتی را ایجاد کردند، و 3 شب مناظره شاید اگر ما بخواهیم مجموعش را حساب کنیم، شاید بیشتر از 12الی 13 ساعت بشود، آن مجموع قطعاتی که اینها بریده‌اند و کنار هم قرار داده‌اند. و خب شب سوم مناظره، یعنی شب سوم حضور حضرت آیت الله قزوینی که شب هشتم مناظرات در شبکه المستقله بود، یک چیزی حدود 4 ساعت مناظره طول کشید، اما آن‌چیزی که در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش شد، یک چیزی کمتر از نصف این مدت زمان بود. و یک جایی می‌رسد که در خود مناظرات المستقله خود یکی از کارشناسان حاضر در استودیو می‌گوید ما حدود 4 ساعت است که داریم صحبت می‌کنیم و این را هم حذف کرده‌اند شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان تا آن همه تقطیع و آن همه سانسورها را کسی به آن پی نبرد. کلیپش را باهمدیگر ببینیم


پخش کلیپ:

الهاشمی: برنامه به پایان رسید، این برنامه چهارساعت طول کشید.


شرفی:

گفتند "اربع ساعات"، در شب سوم 4 ساعت مناظره حدوداً طول کشیده است! چرا شبکه‌‌‌های فارسی زبان یک چیزی کمتر از نصف را پخش کردند؟ چه چیزهای گفته شد که اینها مجبور شدند اینقدر حذف و تقطیع کنند تا آن مطالب در مناظرات نباشد. این یک علامت سؤالی است در اینجا در ذهن هر بیننده‌ای قطعاً ایجاد می‌شود، که ما ان شاءالله در اینجا هستیم تا تک تک اینها را به آن بپردازیم و ثابت بکنیم که اینها مواردی را حذف کرده‌اند که اگر در مناظرات می‌بود اصلاً نتیجه چیز دیگری می‌شد. اما یک جایی دیگری که اینها حذف کرده‌اند، یکی از افرادی که در آنجا حاضر هست و خیلی هم به یک حالت پرخاشگری در آنجا صحبت می‌کردند، در جایی می‌رسد که صحبت می‌شود در مورد حکومت صفویه، ما بارها شنیده‌ایم در این شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان، حکومت صفویه را از اساس می‌زنند و نقد می‌کنند و رد می‌کنند، فحاشی می‌کنند، حتی اهانت می‌کنند، از الفاظ زشت استفاده می‌کنند و باعث شده است که حتی شیعیان امروزی هم به خاطر حکومت صفویه فحاشی می‌کنند. اما جای رسید خود یک از افراد حاضر در استودیو گفتش که همه حکومت صفویه هم بد نیست، یعنی منظور ایشان این بود که بالاخره خدماتی داشتند، نکات مثبتی هم داشته‌اند، حتی به این نکته هم رحم نکردند و آن را حذف کردند. با همدیگر آن کلیپ را ببینیم که ایشان چه گفتند، بنده آن عبارت عربی را هم خدمت بینندگان عزیز که اینها در ترجمه آن خیانت کرده‌اند و نیاورده‌اند، خدمت بینندگان عرض می‌کنم.


پخش کلیپ:

کارشناس شبکه المستقله: همچنین وقتی حکومت صفوی در ایرن شک گرفت، "لیس کل الدولۀ الصفویۀ سیئۀ" برخی شروع به ساختن این قصه‌‌‌ها کردند


شرفی:

گفتند که "لیس کل الدولۀ الصفویۀ سیئۀ" عین کلام ایشان بود. در زیر هیچ خبری از ترجمه این عبارت نبود و ترجمه این عبارت هم این است که همه دولت صفویه بد نیست، یعنی خوبی‌‌‌ها و نکات مثبتی هم داشته‌اند. اما چون شبکه‌‌‌های وهابی فارسی همیشه خلاف این را ادعا داشته‌اند، برای اینکه دروغ‌شان ثابت نشود، یا یک تناقضی ایجاد نشود مجبور شدند این را ترجمه نکنند.


حسینی:

شبکه‌‌‌های وهابی که حتی به این عبارت رحم نمی‌کنند و در همین حد که یک کسی که در آن استودیو هست، این موضوع را مطرح می‌کند که همه دولت صفوی هم بد نبوده، این نکته را در ترجمه و زیرنویس هم سانسور می‌کنند، دیگر ما باید چه انتظاری داشته باشیم در قبال سخنان آیت الله قزوینی که در مورد اثبات قضایای هجوم و غیره بوده است. اما تحریف‌‌‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود، یک سری برش‌‌‌های در تصاویری که در شبکه‌‌‌های وهابی پخش می‌کنند وجود دارد، برای نمونه در سخنان آقای ابوشوارب یک پرشی وجود دارد، ما این صحنه را که از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش شده و آن پرش در آن هست را می‌بینیم، بعد بر می‌گردیم و توضیح خواهم داد که چه نکاتی در آن بین بوده است که در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان حذف شده است؟


پخش کلیپ:

ابوشوارب: فی الثناء الصحابه، و فی الثناء ابی بکر و عمر و فی الثناء علی صحابۀ النبی علیه الصلوۀ و السلام اجمعین...


حسینی:

ملاحظه فرمودید یک برشی در این سخنان و در این کلیپ واضح بود و مشخص بود. اما چه نکاتی از این بخش حذف شده بود؟ کلیپی را که دیدیم مربوط به دقیقه 42َ مناظره است که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان حذف کرده‌اند. این برش مربوط می‌شد به 15 دقیقه حذف سخنان آقای ابوشوارب! یکسری نکات مهمی در این 15 بود. مثلاً در مورد بیعت آقا امیرالمؤمنین علیه السلام ادعا کردند که بیعت آقا امیرالمؤمنین علیه السلام با خلیفه به صورت فوری بوده است بعد از شهادت حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ! در حالی که این مخالف روایت بخاری است. می‌دانستند شبکه‌‌‌های وهابی اگر این را بیاورند، خب بیننده‌شان دیگر متوجه می‌شود که این حرف مخالف روایت صحیح بخاری است. یا روایتی را از کتب شیعه آوردند که تمام این روایات بریده شده بود، به صورتی که این برش معنای روایت را %100 تغییر می‌داد. که ما ان شاءالله در جلسات آینده اینها را پخش می‌کنیم که چه بخش‌‌‌های بوده سانسور شده است

دقت بکنید ببینید این 15 دقیقه‌ای که از این بخش از این مناظره حذف شد، چه روایاتی را از کتب شیعه خواندند که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان مجبور شدند به صورت کلی از مناظره حذف و تقطیع بکنند؟ البته در دقیقه 53َ در همان قسمت دوم، یعنی چند دقیقه بعد از اینکه کلیپی که دیدیم، نکاتی را گفته بودند در مورد کم شدن گرایش‌‌‌ها و عزاداری و غیره، اینها را هم حذف کرده بودند، خودشان فهمیده بودند که ادعاهای بی موردی هست.


شرفی:

باز هم برگردیم به زیرنویس و ترجمه این مناظرات در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان. یکی از مطالب دیگری که اینها تغییر دادند، آقای ابوشوارب ایشان صحبت می‌کردند در مورد کتاب تاریخ طبری و روایاتی که در تاریخ طبری موجود هست. ایشان یک چیزی را مطرح کردند که خیلی مهم هست، ایشان گفتند که در مقابل روایتی که حضرت آیت الله قزوینی در آنجا خواندند، گفتند این روایت قطعاً اگر شما مراجعه بکنید به کتاب تاریخ طبری، یا از ابومخنف نقل شده است یا از کلبی، اما در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان این را به گونه دیگر ترجمه کردند! حالا کلیپ را با هم ببینیم، تغییر در ترجمه و آن تحریفی که صورت گرفت را هم در کلیپ خواهیم دید


پخش کلیپ:

ابوشوارب: با اجازه شما دکتر هاشمی، طبری در آوردن روایاتش، شرط به صحت نمی‌کند، و شاید اگر به این روایت مراجعه نمایید یا از هشام بن سائب کلبی روایت شده است و یا از ابومخنف لوط ابن یحیی


شرفی:

ایشان گفتند که اگر همین روایت را ما بهش مراجعه کنیم که آیت الله قزوینی آن روایت را در آنجا خواندند و سندش را هم ثابت کردند که از کتاب تاریخ طبری معتبر هستند یا صحیح است، گفتند همین روایت را اگر ما برویم و کتاب تاریخ طبری را باز بکنیم و بخوانیم، می‌بینیم یا از ابومخنف نقل شده است یا از کلبی! خب چرا شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان این را یک اگر اضافه کرده‌اند؟ یا یک شاید را آمدند کنار آن اگر اضافه کردند و گفتند شاید اگر مراجعه کردی شما به کتاب تاریخ طبری، شاید مثلاً از ابومخنف نقل شده باشد یا شاید از کلبی! در حالی که ایشان دارد قطعی و جزمی می‌گوید، که می‌گوید قطعاً از یکی از این 2 نفر نقل شده باشد


حسینی:

چرا باید این تحریف در زیرنویس اعمال بشود؟


شرفی:

خب به این دلیل اگر ما کتاب تاریخ طبری را باز بکنیم که ان شاءالله در جلسات آینده ما این کار را انجام خواهیم داد، می‌بینیم این روایت نه از کلبی و نه از ابومخنف نقل شده است


حسینی:

بله بسیار عالی. این هم بخش دیگری از تحریف‌‌‌های بود که در مناظره اعمال شده بود، اما کلیپ بعدی را ببینیم، از قسمت سوم مناظره است، یک پرشی باز در اینجا وجود دارد، بر می‌گردیم و توضیح خواهیم داد که چه نکاتی در این بخش وجود داشته که باز هم شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان مجبور شده‌اند با کات زدن مناظره آن بخش را به صورت کلی حذف بکنند؟


پخش کلیپ:

ابوشوارب: آیا هر چه در آن آمده است صحیح است؟ روایات دیگری از طبری هست بر ضد این روایت...

الهاشمی: آقای قزوینی در پایان این مناظرات من از هر یک از مهمانان سؤالی می‌پرسم


حسینی:

متوجه پرش در تصویر شدید بینندگان عزیز؟ می‌دانید چه نکاتی در اینجا بود که مجبور شدند شبکه‌‌‌های فارسی زبان از سخنان این شخص وهابی حذف و سانسور بکنند؟ این تحریف و این پرش در دقیقه 50َ:45ً شب سوم مناظره بود که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش کرده بودند. یکسری نکاتی خیلی مهم در آن بود. مثلاً: روایت هجوم در کتاب تاریخ طبری در این زمان بررسی شده بود حذف کرده بودند. چون اولین نکته‌ای که مشخص می‌شد این بود که روایت نه از کلبی هست و نه از ابومخنف هست. و این دروغ‌شان ثابت می‌شد. نکته بعد اعتراض آیت الله قزوینی به تقسیم وقت، آمدند از اینجا حذف کردند به خاطر اینکه بیننده احساس بکند که آیت الله قزوینی هیچ اعتراضی به تقسیم وقت ندارد و خیلی وقت عادلانه تقسیم شده است. حتی اعتراض آیت الله قزوینی را هم حذف کردند. قطع مکرر سخنان آیت الله قزوینی که ما کلیپش را در همین برنامه دیدیم، در این بخش بود که در 1:01َ:16ً که از مناظره قسمت سوم می‌گذشت، قطع سخنان آیت الله قزوینی شروع شد، و در این بخش حذف شده بود. اینکه آیت الله قزوینی تأکید کرده بودند کشف بیت حضرت زهرا سلام الله علیها قضیه ثابت هست، در این بخش بود که شبکه‌‌‌های وهابی حذف کرده بودند تا بعداً بخواهند ادعای مضحکی را در مورد سخنان آیت الله قزوینی در شبکه المستقله بخواهند مطرح بکنند. آقای الهاشمی نکته‌ای را گفتند که خیلی از وهابی را این را بر نمی‌تابند، به هرحال اعترافی بود یا اشتباهی بود که مطرح کردند و آن هم این بود که اهل سنت، با محبت خلیفه دوم به سمت خداوند تقرب می‌جویند، همین را هم حذف کردند! چون شائبه‌ای این وجود داشت که یک زمان بگویند که این بالاخره از شما توسل به جاه هست یا نیست؟ آیا شما این را شرک می‌دانید، کفر می‌دانید یا نه؟ آقای الهاشمی رئیس المستقله مشرک شده‌اند یا نه؟ همین را آمدند شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان حذف کردند.

اگر ما مراجعه بکنیم به زمانی که 1:05َ:35ً از مناظره در شب سومی که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش کردند، می‌گذرد، باز متوجه پرش دیگری در مناظره می‌شویم. در آنجا آقای الهاشمی رئیس المستقله قسم می‌خورد که سخنان آیت الله قزوینی را حذف نکند، در حالی که بارها سخنان آیت الله قزوینی را آمد و حذف کرد و روی قسم خودش باقی نماند.

باز جلوتر که می‌رویم 1:08َ:40ً که می‌گذرد، عبارات بن فرحان را آیت الله قزوینی می‌آورند و به نقل از اینکه ایشان قضایای هجوم را به آن کیفیتی که البته خود آقای بن فرحان گفته است، ثابت می‌دانند و این قضایا را به صورت منکر رد نکرده‌اند.

1:09َ:30ً که می‌گذرد آیت الله قزوینی عبارت شاعر نیل را می‌آورند که باز از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان حذف شده بود،

1:10َ:05ً که می‌گذرد عبارت عبدالفتاح عبدالمقصود را آیت الله قزوینی می‌آورند، باز این حذف شده بود و سانسور شده بود که در همین برنامه قسمت‌هایش را دیدیم. 1:10َ:40ً که می‌گذرد، سخنان آیت الله قزوینی را به مراتب قطع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که دیگر آیت الله قزوینی بخواهند ادامه بدهند و استدلال خودشان را کامل بکند.

وقتی که می‌رسیم به تایم 1:11َ:50ً، بحث سایت ابحاث العقائدیه مطرح می‌شود و کتابی که در آن سایت بوده، این را با جایش کلاً شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان حذف و سانسور کرده‌اند.

و در 1:20َ:20ً که از مناظره می‌گذرد، گاف‌‌‌های متعددی که وهابی‌‌‌ها در استودیو داده بودند، در قرائت‌شان و نکاتی که خواسته بودند مطرح بکنند، کاملاً از مناظره حذف شده بود.

1:26َ:40ً که از مناظره اصل مناظره المستقله که می‌گذرد، شروع می‌شود روایات شیعه را آیت الله قزوینی شروع می‌کنند بررسی کردن و بحث در مورد روایات شیعه شروع می‌شود که از شبکه‌‌‌های وهابی به صورت کلی حذف شده بود. و روایتی که آیت الله قزوینی از صحیح مسلم را می‌آورد، از یکی روات را که اینها می‌گویند از دشمنان خلفا بوده، آیت الله قزوینی می‌گویند این روات مسلم است، پس چه کار می‌کنند در صحیح مسلم؟ پاسخی نسبت به این قضیه نداشتند، این را هم حذف کردند و سانسور کردند.

1:38َ:30ً وقتی که از مناظره در شب سوم می‌گذرد آقای ابوشوارب می‌گوید جرح همیشه مقدم بر تعدیل است و شما اگر راوی جرح داشته باشید، دیگر نباید به او استناد بکنید، چون خودشان بارها به رواتی که پر از جرح هستند، استناد کردند، مجبور شدند این قسمت را هم حذف بکنند.

1:40َ:07ً که از مناظره قسمت سوم می‌گذرد، آقای ابوشوارب در ابتدای مناظره خود وهابی‌‌‌ها درخواست کرده بودند از روایات شیعه روایت آورده بشود، آیت الله قزوینی از امام موسی کاظم علیه السلام روایتی را آوردند، بررسی هم کردند، ایشان گفتند که اصلاً امام موسی کاظم علیه السلام در قضیه حضور نداشته است! چون این نقیض حرف خودشان بود را از مناظره به صورت کامل حذف کردند. و البته اگر من بخواهم به صورت لیست وار آن مواردی را که حذف شده و سانسور شده از این مناظره را خدمت‌‌تان عرض بکنم، خیلی خیلی طولانی هست. این یکسری نکاتی هست که در خلال این یک پرش کوتاه ما می‌توانستیم به دنبالش باشیم.


شرفی:

بسیار عالی، و یک پرش دیگری هم اگر ما بخواهیم در این تصاویر به او بپردازیم، جایی هست که ما می‌بینیم در همان شب سوم آقای صباح الخزاعی آنجا حضور داشتند و قرار بود ایشان هم مثل سائر افراد یک تایمی را داشته باشند و صحبت کنند. اما می‌بینیم حضور ایشان خیلی کمرنگ هست و فقط در مقاطعی خیلی کوتاه ایشان صحبت می‌کنند. اما وقتی که بررسی بکنیم می‌بینیم علتش این هست که صحبت‌‌‌های ایشان هم خیلی هایش حذف شد و اصلاً در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش نشد. حالا چرا پخش نشد؟ چون باز هم چیزهای گفته شد که همان ادعاهای ما در این برنامه را ثابت می‌کند. حالا برویم پرش تصویر را با همدیگر ببینیم، ان شاءالله توضیح خواهم داد که ایشان چه گفته است که مجبور شده‌اند شبکه‌‌‌های وهابی آن را حذف بکنند؟


پخش کلیپ:

الهاشمی: این گام را کوچک نشمارید و ما همچنان به مراحل بعدی بیشتر امیدوار هستیم ان شاءالله.... برادر بزرگوار دکتر محمد مصطفی ابوشوارب، دانشگاهی مصری، رئیس بخش زبان عربی دانشکده تربیت دانشگاه اسکندریه می‌باشند.


شرفی:

خیلی واضح بود این پرش در تصویر که آقای هاشمی در تصویر پرش داشت. 1:09َ:45ً از مناظره سومی که از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش شد. اما این پرش چه بینش بود که اینها حذف کردند؟ همان آقای صباح الخزاعی که حضورشان را عرض کردم کمرنگ بود در شب سوم، در حالی که در مناظره اصلی حضور ایشان کمرنگ نیست، بالعکس ایشان خیلی هم جنجال می‌کنند. چه مطالبی گفته شد؟ مثلاً ایشان خودشان گفتند من اصلاً متخصص نیستم، گفتم من آیت الله نیستم، من عالم نیستم! ادعای خود شبکه المستقله این بود که برای مناظرات افراد متخصص را می‌آورند، خب این را مجبور شدند حذف بکنند تا تناقض و دورغگویی شبکه المستقله ثابت نشود.

و جای دیگر خود همین صباح الخزاعی در همین حذفیات می‌آیند یکسری مسائل نژادی و قومیتی را مطرح می‌کنند! خیلی واضح هست وقتی ثابت بشود که این شبکه دارد مسائل نژادی و قومی را مطرح می‌کند، همان ادعای ما مبنی بر ایجاد تفرقه به وسیله این شبکه ثابت می‌شود. یا جای دیگر ایشان تحریک می‌کنند به اینکه طبق عقیده خودشان شیعیان ‌‌‌اهل‌ سنت را باید بکشند! می‌گویند اگر شیعیان قائل به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها هستند، خب باید شمشیر بردارند و ‌‌‌اهل‌ سنت را بکشند! دیگر لزومی ندارد بگوییم صحبت از وحدت بکنیم. و شروع می‌کنند به تحریک کردن و جو را احساساتی کردن و با احساس ایشان صحبت می‌کنند و ایشان به شیعیان و ‌‌‌اهل‌ سنت و به علمای شیعه ایشان بارها توهین می‌کنند، مسائل نژادی را مطرح می‌کنند، و همه اینها از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان سانسور و حذف شد و هیچکدام از این صحبت‌‌‌های آقای صباح الخزاعی پخش نشد.


حسینی:

بله این هم بخش‌‌‌های دیگری که تحریف شد از مناظره المستقله و می‌بینید که در یک پرشی با اینکه خیلی کوتاه است، چقدر نکته نهفته بود که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان از مناظره به صورت کلی حذف و سانسور کرده بودند. اما باز هم اگر به مناظره مراجعه بکنیم، پرش‌‌‌های دیگری را می‌بینیم که قسمت دیگری از این پرش‌‌‌ها را می‌بینیم، بر می‌گردیم من توضیح خواهیم داد که چه نکاتی در آن بخش از مناظره بود که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان مجبور شدند آنها را هم از مناظره حذف بکنند.


پخش کلیپ:

پرش تصویر

ابوشوارب: امام جعفر صادق از دست دروغگویانی که بر وی دروغ می‌بستند شاکی شده بود ... من عبارت بسیار خطرناکی را بار دیگر برای شما خواهم خواند که حقیقت این مذهب را بر شما آشکار می‌کند.


حسینی:

پرشی که در تصویر وجود داشت مربوط بود به 1:19َ:30ً که از مناظره گذشته بود، اما اگر مراجعه بکنیم به شبکه المستقله و اصل مناظره و آن شبی که این قسمت‌‌‌ها پخش می‌شد، 2:25َ:14ً که از مناظره گذشته است، این تحریف‌‌‌ها شروع می‌شود، یعنی از اصل المستقله حذف می‌شود تا 2:36َ:57ً، یعنی حدود 12 دقیقه از سخنان ابوشوارب در اینجا حذف و سانسور شده بود، که در آن پرش تصویر که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان مطرح کرده بودند، مشخص بود. اما چه نکاتی در اینجا بود؟

ایشان یک اهانت و جسارتی را نسبت به آیت الله قزوینی داشت و نکاتی را راجع به آیت الله قزوینی گفت که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان مجبور شدند حذف و سانسور بکنند تا اینکه ادب آنها در شبکه‌‌‌های فارسی زبان مشخص نشود. ایشان در مورد اینکه برخی از روات بخاری در مورد خلفاء یکسری نکاتی را داشتند و مطالب تندی را مطرح می‌کردند، گفتند نه شیعیان دارند این حرف را می‌زنند، اصلاً این از ساخته و پرداخته شیعه است! در حالی که ما می‌بینیم ‌‌‌اهل‌ سنت آنها را آورده‌اند و آیت الله قزوینی بعد از اینکه توضیح دادند مجبور شدند که این قسمت‌‌‌ها را حذف بکنند تا آن سؤال باقی بماند و نه جواب آیت الله قزوینی. چون پاسخ آنقدر قانع کننده بود که شبهه را کلاً منحل کرده بود.

2:26َ:48ً که از اصل مناظره المستقله ما جلوتر می‌رویم در آن شب که جزء پرشی بود که کلیپش را با هم دیدیم و شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش نکرده بودند، ایشان جناب آقای عبدالرزاق را که استاد آقای بخاری است، دو سه بار ایشان گفتند که آقای عبدالرازق، یعنی اینقدر اینها، حالا یک بار ممکن است که طرف اشتباه لفظی باشد و سهوی این را بگوید، این خیلی طبیعی است. ولی چندین بار ایشان عبدالرزاق را فکر می‌کردند که عبدالرازق است. و مشخص است وقتی کسی که شخص با این اسم و رسم در بین ‌‌‌اهل‌ سنت را نشناسد، واقعاً صلاحیت اظهار نظر در مناظرات را ندارد. این را هم حذف کردند تا برای بینندگان فارسی زبان مشخص نشود. همچنین این عبارت را که اگر عبدالرزاق مرتد هم بشود، ما باز روایتش را می‌پذیریم که در کتب ‌‌‌اهل‌ سنت و در شرح حال ایشان آمده است و آیت الله قزوینی خواند، ایشان گفت که نه این را که روافض به دروغ بسته‌اند! و بعد از اینکه آیت الله قزوینی آدرس را آوردند، مجبور شدند که این را هم باز از مناظره حذف و سانسور بکنند.

2:27َ:40ً که از مناظره می‌گذشت، ایشان ادعا کرد که امیرالمؤمنین علیه السلام همان لحظه بلافاصله رفتند و با خلیفه اول بیعت کردند و اصلاً فاصله‌ای وجود نداشت بین شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و بیعت امیرالمؤمنین علیه السلام با خلیفه اول، که آن هم چون مخالف صحیح بخاری بود، این را حذف کردند، که کسی متوجه این گاف‌شان هم نشود.

2:31َ:20ً که از مناظره گذشت، شبهاتی را مطرح کردند در مورد حضرت امام حسین علیه السلام که آیت الله قزوینی پاسخش را دادند و آن را هم با جایش حذف کردند.

2:32َ:28ً که از مناظره گذشت، به روایتی از البدایه و النهایۀ به نقل از امیرالمؤمنین علیه السلام استناد کردند، که وقتی که ما مراجعه می‌کنیم به البدایۀ و النهایه، می‌بینیم که اصلاً این روایت از امیرالمؤمنین علیه السلام نیست که ان شاءالله در شب‌‌‌های آینده هم به صورت مفصل در مورد این موضوعات توضیح خواهیم داد، کلیپش را هم پخش خواهیم کرد و ثابت خواهیم کرد که چرا این بخش‌‌‌ها را مجبور شدند شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان به صورت کلی از مناظره حذف بکنند.


شرفی

 اما یک نکته خیلی عجیب از شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان در مورد مناظره‌ای که تحت عنوان شب سوم حضور آیت الله قزوینی پخش شد، اینکه مناظره اصلاً بدون خداحافظی تمام می‌شود. ما وقتی که این برنامه را تمام می‌کنیم، با همدیگر خدا حافظی می‌کنیم، با بینندگان عزیز خدا حافظی می‌کنیم، هر برنامه‌ای رسمش این است، در هر شبکه تلویزیونی، با هر عنوانی باشد، با هر موضوعی باشد. به خصوص اگر یک مناظره‌ای با این حساسیت، بالاخره باید نتیجه گیری بشود. و با این تایم طولانی که 4 ساعت طول کشید و این شبکه ها کمتر از 2 ساعت را پخش کردند، خب چرا مناظره بدون خدا حافظی تمام می‌شود؟ کلیپ را با هم ببینیم که چطور تمام می‌شود این مناظره در شبکه وهابی کلمه و بعد ان شاءالله برخواهیم گشت و در خدمت شما بینندگان عزیز خواهیم بود.


پخش کلیپ:

الهاشمی: بسیار خوب آقای قزوینی من هرچقدر به شما فرصت خدا حافظی می‌دهم، اما شاید از فرصت برای حمله به صحابه محمد صلی الله علیه وسلم استفاده می‌کنید. واحد تأمین شبکه جهانی کلمه


شرفی:

بینندگان عزیز مناظره در شبکه وهابی کلمه مناظره قسمت سوم اینطوری تمام شد، بدون خدا حافظی، بدون هیچ نتیجه گیری! یعنی حتی لفظ خدا حافظی هم وجود نداشت، حتی جرأت نکرده بودند ببرند یک خدا حافظی را از شب‌‌‌های دیگر و در آخر قرار بدهند. و بعد هم نوشتند تأمین شده مثلاً در این شبکه وهابی


حسینی:

باید می‌نوشتند سانسور شده در شبکه وهابی کلمه.


شرفی:

دقیقاً همینطور هست


حسینی:

بینندگان عزیز که این برنامه را ملاحظه فرمودید واقعاً سؤالات متعددی در مورد این مناظره‌ای که پخش کردند وجود دارد. چرا زمانی که آقای الهاشمی رئیس شبکه وهابی المستقله اعتراف کرد که وهابی وجود دارد و حتی خودش با وهابی‌‌‌ها ملاقات کرده است، این بخش از مناظرات شبکه المستقله حذف و سانسور شد؟


شرفی:

چرا شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان معرفی حضرت آیت الله قزوینی را از مناظرات اصلی حذف کردند؟


حسینی:

چرا شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان غلط‌‌‌های قرآنی که وهابی در شبکه المستقله داشتند و یا گاف‌‌‌های که اینها در ارائه مباحث علمی‌شان داشتند را به صورت کلی از مناظره حذف کرده بودند؟


شرفی:

چرا اعتراف یکی از کارشناسان وهابی حاضر در استودیوی شبکه وهابی المستقله مبنی بر راستگویی و صداقت حضرت آیت الله قزوینی به صورت کامل حذف شد؟


حسینی:

چرا زمانی که آیت الله قزوینی روایات شیعه‌ای که دلالت بر هجوم بر بیت حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بود را به صورت کامل از مناظره حذف کردند؟


شرفی:

چرا آراء و نظرات برخی از علمای ‌‌‌اهل‌ سنت معاصر مبنی بر وقوع هجوم به خانه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها به صورت کامل سانسور و حذف شد؟


حسینی:

چرا مناظراتی که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش کردند، درشب اول و شب سوم خدا حافظی نداشت و در شب دوم هم خدا حافظی به صورت بریده از آخر مناظره بهش اضافه شده بود؟


شرفی:

علت خیانت‌‌‌های متعدد در ترجمه مناظرات از سوی شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان چیست؟


حسینی:

این سؤالات به همراه ده‌‌‌ها سؤال دیگر در مورد مناظرات المستقله باقی است و ما از شما دعوت می‌کنیم با قسمت‌‌‌های بعدی هم ان شاءالله همراه باشید، تا حقائق بیش از پیش برای شما واضح و مشخص بشود. ممنونم از همراهی‌تان، متشکرم از شما جناب آقای شرفی

التماس دعا دارم، یا علی مدد، خدا نگهدار!

نظرات  (۳)

ابراهیم بن شیبة الایرانی عزیز, سلام و درود
خواهشمندم از سایت های ما دیدن کنید:

چاپ سررسید 96 - سالنامه 1396 - هدایای تبلیغاتی
آگهی نامه و نیازمندی های پارت لیست
خدمات چاپ دیجیتال و افست - ساک دستی - ساخت جعبه و...
ساخت قطعات سنگ شکن - صنایع مجد

در ضمن بابت مطلب " بررسی مناظرات برگزار شده در شبکه ی المستقله تحت عنوان «زندگانی حضرت زهراء (س)» (3) " ممنونم.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خدا *** ****** **** ** ** لعنت کنه

**** میگه هرکی به مسئله شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بپردازه جاسوسه
پاسخ:
بهتر هست به جای دروغ پردازی و اهانت به علماء و محققین توبه کنید و در مورد حقیقت ماجرا تحقیق کنید.

آیت الله قزوینی اولا حرفی از جاسوس نزده اند.ثانیا ایشون کلامشون متوجه شبکه ی المستقله هست و الا خود آیت الله قزوینی مناظره ی دیگری هم در مورد حضرت زهراء سلام الله علیها داشته اند که از طریق لینک زیر می تونید اون رو ببینید :

http://www.aparat.com/v/2lxBH
سلام و احترام
وهابیون شبهه ایجاد می کنند که پیامبر به حضرت صدیقه طاهره س فرمودند تو اولین کسی هستی از اهل بیتم که به من ملحق می شود.اما اولین کسی که در این درگیری ها از بین رفت حضرت محسن بود.
پاسخ این تضاد یا تناقص از نظر دشمن،،چی هست؟
ممنون
پاسخ:
وعلیکم السلام

تناقضی نیست.باید به این دو نکته ی مهم و اساسی توجه کرد :

الف) در اون زمان که پیامبر این رو فرمودن اهل بیت خاص موجود 5 تن بوده اند و حضرت محسن هنوز نبوده اند.

ب) منظور پیامبر اهل بیت اصطلاحی آیه ی تطهیر هست که مستقیما مشمول آیه می شوند و این بزرگواران 5 تن هستند و حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت محسن و سایرین داخل در این مصداق نیستند.

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter