حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

برای اطلاع از موارد مقدماتی به لینک زیر مراجعه کنید :

http://al-shia.blog.ir/post/500

مشاهده و دانلود قسمت اول

https://youtu.be/5OqlchdyfhE

متن پیاده شده از قسمت اول :

بررسی مناظره آیت الله حسینی قزوینی در شبکه المستقله و تحریف آن توسط شبکه‌‌های وهابی (قسمت اول)


حسینی:

بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صلی علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما بینندگان عزیز و ارجمند، بنده حسینی به همراه جناب آقای فرشید شرفی در خدمت شما هستیم با ویژه برنامه‌ای که قرار است بپردازیم به مناظراتی که در شبکه المستقله با موضوع زندگی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها برگزار شد.

ان شاءالله مطالبی درباره مناظراتی که در المستقله برگزار شده است، را تقدیم حضورتان می‌کنیم که برای شما روشنگری بشود.

جناب آقای شرفی سلام علیکم و رحمۀ الله


شرفی:

وعلیکم السلام ورحمة الله بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر و معین

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما بینندگان عزیز، ان شاءالله که بتوانیم برنامه‌ای را تقدیم حضورتان کنیم که درخور‌ شأن حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها باشد.


حسینی:

یک توضیحی مختصری در مورد شبکه المستقله داشته باشم.

در حول و حوش سال 2008-2007 میلادی شبکه تحت عنوان المستقله در رسانه‌‌‌ها ظاهر شد و مدعی بود که این شبکه، شبکه مستقلی است و به دنبال برگزاری گفتگو و مناظره بین شیعه و ‌‌‌اهل‌ سنت است. آنچه که ظاهر این قضیه بود برگزاری مناظرتی بود که در مواضعی اختلافات شیعه و ‌‌‌اهل‌ سنت مطرح می‌شود و آنها به تبادل مسائلی که در مورد اختلافاتی که در مورد شیعه و سنی است می‌پرداخت. اما بعد از اینکه مدتی از برگزاری مناظرات در المستقله گذشت، همه متوجه شدند که پشت پرده برگزاری مناظرات در شبکه المستقله ایجاد فتنه است و نه رسیدن به حقیقت و واقعیت. شبکه المستقله در خلال مناظراتی که داشت، چند شب موضوع زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها را مطرح کردند که از طرف شیعه و ‌‌‌اهل‌ سنت افرادی آمدند که خیلی قابل تأمل بود. آن افرادی که ‌‌‌به ‌عنوان ‌‌‌اهل‌ سنت در استودیو حاضر بودند افرادی بودند که وهابی بودند و برخی‌هایشان وهابی شناسنامه‌دار و با سابقه‌ای که مبلغین وهابی بودند، در استودیو المستقله از این اشخاص استفاده کرده بودند. و از طرف دیگر افرادی را که ‌‌‌به ‌عنوان شیعه آورده بودند چه در داخل استودیو و چه به صورت تلفنی روی خط آورده بودند، یا شیعیانی بودند که در تشیع‌شان شک و تردید وجود داشت، چون مطالبی را در مناظرات مطرح می‌کردند که اینها عقائد شیعه را زیرسؤال می‌برد و مطالبش خلاف اعتقادات شیعیان بود. یا گاهاً از عباراتی استفاده می‌کردند که این عبارات تند بود، گزنده بود و منطقی که بحث می‌کردند بر اساس منطق شیعیان نبود. بخاطر همین مراجع عظام تقلید برای اینکه هم جلوی فتنه گرفته بشود و هم اعتقادات شیعیان با منطق و روش صحیح در شبکه المستقله مطرح بشود، به آیت الله حسینی قزوینی دستور دادند که در این مناظرات شرکت بکنند، البته نه حضور فزیکی، اما ایشان در این مناظرات حضور تلفنی داشتند.

در شب‌‌‌های چهارم، ششم، و هشتم آیت الله قزوینی به صورت تلفنی در شبکه المستقله به بحث و گفتگو در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها پرداختند. بحث مهم، پشت پرده این شبکه‌‌‌های وهابی بود، آیت الله قزوینی وقتی حضور پیدا کردند در دو امر مهم توانستند تأثیرگذار باشند.

یکی اینکه جلوی فتنه و مطالب تندی که ممکن بود احیاناً مطرح بشود را گرفتند، به هرحال ایشان آگاه و بصیر به اتفاقاتی که در منطقه افتاده و به آنچه که خواسته مراجع عظام تقلید بود کاملاً واقف بودند

و اینکه برای همگان واضح و مشخص است جایگاه ایشان از لحاظ علمی و صلاحیت و شأنیت اظهار نظر ‌‌‌به ‌عنوان نماینده فکر شیعیان و مراجع عظام تقلید در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها به صورت کامل دارا هستند، به خاطر ید طولایی که در بحث و گفتگو در موضوعات علمی با وهابیت دارند.

ولی به هرحال باز هم در حضور آیت الله قزوینی آنچه که هدف شبکه المستقله بود که مناظرات به سمت و سوی برود که ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و یا ایجاد فتنه بکند


شرفی:

بله! کاملاً صحیح است و مطالبی که ما اینجا در مورد آن صحبت خواهیم کرد، در مورد اینکه هدف اصلی شبکه‌‌‌های وهابی و به خصوص این شبکه‌ی المستقله، هدف اصلی اینها ایجاد فتنه هست. ایجاد فتنه‌‌‌های قومی و سیاسی و هم فتنه‌‌‌های مذهبی و اصلاً برای ایجاد فتنه‌‌‌های مذهبی این مناظرات را در موضوعات مختلف عقیدتی و مذهبی برگزار کردند. اما این فقط ادعای بزرگان و علمای شیعه و ما نیست، حتی بسیاری از بزرگان ‌‌‌اهل‌ سنت و علمای ‌‌‌اهل‌ سنت و محققین ‌‌‌اهل‌ سنت که الآن هم بسیارشان حی و حاضر هستند، برنامه درس و بحث و برنامه‌‌‌های تلویزیونی دارند، آنها هم آمدند و تصریح کردند که اصلاً اولاً حضور پیدا نکنید، یا این مناظرات را مشاهده نکنید زیرا اینها به دنبال حق و حقیقت نیستند،

و اینکه یکسری پشت پرده‌‌‌های سیاسی و اقتصادی در مورد شبکه‌‌‌های وهابی مثل شبکه المستقله. و یکی از این افراد آقای عدنان ابراهیم که ایشان آمدند و توضیحات بسیار بسیار شفاف کننده‌ای در مورد شبکه المستقله دادند ایشان فردی هستند که منتقد حتی به منابی شیعه هستند و مبانی شیعه را هم نقد می‌کنند، اما در مورد شبکه المستقله با انصاف برخورد کردند. یک کلیپی آماده هست که ایشان توضیح می‌دهند هم در مورد پشت پرده اقتصادی این شبکه و هم اینکه از بحث‌‌‌های عقیدتی و دینی که شبکه المستقله چه چیزی را دنبال می‌کرد؟


پخش کلیپ: سخنان عدنان ابراهیم

عدنان ابراهیم: ماشاء الله! ماشاء الله! امروز ما شیعه و سنی و زیدی و اباضی و فرقه‌‌ها و طوائف مختلف هنوز می‌جنگیم و می‌خواهند که ما با یگدیگر بجنگیم، در ضمن بین پرانتز این را بگویم که من از کسانی هستم که در این موارد صحبت می‌کنم. در مورد فرقه‌‌ها صحبت می‌کنم، در مورد شیعه و سنی و زیدی و اباضی همیشه صحبت می‌کنم و هدف من کاملاً روشن است. من بسیار اهل تسامح هستم، من ضد تکفیر هستم. من مخالف درگیری و لشکرکشی هستم. من مخالف فتاوای کشتن و ذبح دیگران هستم، در حالی که افرادی هستند که چنین کاری را انجام می‌دهند. و سالانه در شبکه‌‌های ماهواره‌ای‌شان بیش از 100 میلیون دلار دریافت می‌کنند. شبکه‌‌های ماهواره‌ای در انگلیس، برادران من، گزارش‌‌های مکتوب به زبان انگلیسی آنها را مفتضح ساخته است. آنها می‌دانند که ما این گزارش را نمی‌خوانیم، مشایخ ما این گزارش‌‌ها را می‌خوانند اما هیچ کسی دیگر نمی‌خوانند. و هیچ کسی توجه نمی‌کند. چه کسی به این موضوع اهمیت می‌دهد؟ ای برادرانم مؤسسه راند، معروف است، یک مؤسسه‌ای راند و پشت پرده صهیونیستی ـ صلیبی آن، امسال در گزارش خودش نوشته است ما امسال 700 میلیون دلار داده‌ایم، 300 برای شبکه فلان و 100 میلیون دلار برای شبکه فلان در انگلیس داده‌ایم. این شبکه ماهواره‌ای چه کار می‌کند؟ من شما را شش هفت سال پیش از این تریبون به فضل الهی از این شبکه برحذر داشته‌ام. به شما گفتم که این شبکه ماهواره‌ای خیلی واضح است که تظاهر می‌کند به اینکه می‌خواهد بین شیعه و سنی گفت و گو برگزار کند.


شرفی:

این آقای عدنان ابراهیم که خیلی واضح هم کمک‌‌‌های چند صد میلیون دلاری به این شبکه و هم اینکه خود ایشان گفتند من خودم مکاتب مختلف و مذاهب مختلف را نقد می‌کنم، اما به شاگردانم و کسانی که این مباحث را دنبال می‌کنند ، توصیه‌ام این بود که نروید دنبال این مناظرات همه را برحذر داشتم و این مناظرات را دنبال نکنید، چون واقعاً هدف اینها تحریک احساسات شیعه و تحریک احساسات ‌‌‌اهل‌ سنت است و جالب است که در کنار همه این مسائل، فردی مثل آقای ملک سلمان، ایشان فعلاً پادشاه عربستان سعودی هستند، آن زمان امیر منطقه ریاض بودند، نامه‌ای به این شبکه المستقله نوشتند، نامه تقدیر و تشکر و حتی گفتند ما تقدیر می‌کنیم که افرادی را به این شبکه دعوت کنید که تخصص بیشتری دارند و خیلی واضح است منظور حکومتی مثل حکومت عربستان سعودی، یعنی آل سعود از تشویق بیشتر برای حضور کارشناسان و کسانی که علم بالاتری دارند، یعنی کسانی که بتوانند با مهارت بیشتری ایجاد فتنه بکنند، ایجاد فتنه‌‌‌های قومیتی، ایجاد فتنه‌‌‌های مذهبی که باعث تجزیه کشورها در منطقه بشود، باعث این بشوند که شیعه و سنی به جان هم بیفتند و این آتش فتنه در منطقه شعله‌ور تر بشود.


حسینی:

بله جناب آقای شرفی این سخنان آقای عدنان ‌‌‌به ‌عنوان سنی مذهب بود. اما در همان سالها، حول و حوش سالهای 2008 میلادی بود مقام معظم رهبری مد ظله العالی، در دیداری که با مردم در روز عید غدیر داشتند، نکاتی را گفتند که مطرح کردند این موضوعات و این نکات رهبری مصادف با برگزاری آن مناظرات در شبکه المستقله بود، ایشان فرمودند که:

در یک کشور اروپایی غیراسلامی دشمن تاریخی و بنیادین با کشورهای اسلامی، شما می‌بینید توی تلویزون‌‌هایشان مناظره شیعه و سنی راه می‌اندازند، یکی را از شیعه دعوت می‌کنند، یکی را از سنی دعوت می‌کنند که شما بیایید توی این تلویزیون با هم مناظره کنید! مقصودشان چیست؟ یک کشور مسیحی، یک کشور استعمارگر با سابقه سیاه، مناظره شیعه و سنی با چه مقصود راه می‌اندازند؟ می‌خواهند حقیقت معلوم بشود؟ می‌خواهند در بین مناظره و مباحثه مستمعین و مخاطبین‌شان حق را بفهمند؟ یا می‌خواهند از این گفتگوها و آنچه که در خلال این گفتگوها ممکن است از کسی سر بزند، این آتش اختلاف را تشدید کند؟

و ایشان هم اشاره دارند به اینکه برگزاری این مناظرات در پس پرده‌اش بحث فتنه ‌انگیزی است، به خصوص در آن دوره و آن برهه که خاورمیانه در شرائط خاصی وجود داشت و بیش از پیش نیاز بود که جوامع اسلامی با همدیگر متحد بشوند، که یکباره می‌بینیم شبکه المستقله مباحث اختلافی را بیان می‌کند و از افرادی هم استفاده می‌کنند که اینها عموماً عالم نیستند، به جز موارد خاصی که به آنها در خلال برنامه‌‌‌های‌مان اشاره خواهیم کرد.

اما یکی از نکات این موضوع است که جناب آقای الهاشمی الحامدی رئیس شبکه المستقله خودشان مجری مناظرات المستقله هم بودند. اگر ما به سایت شبکه المستقله مراجعه بکنیم، همینطوری که در تصویر ملاحظه می‌فرمایید در سمت راست تصویر هم تصویر جناب آقای الهاشمی الحامدی را ملاحظه می‌فرمایید، نکته‌ای در سایت ایشان آمده در مورد یک شبکه دیگر به اسم شبکه الدمقراطیه، در سایتش که

قناة الدیمقراطیة قناة شقیقة لقناة المستقلة

شبکه المستقله و شبکه الدمقراطیه با همدیگر کار می‌کنند.

البته آن موقع بیشتر مسائل سیاسی را واگذار می‌کرد به شبکه الدمقراطیه و شبک المستقله بیشتر به مباحث مذهبی می‌پرداخت. پس رئیس این دو شبکه یکی هستند و منهج‌شان هم در مباحث و موضوعات یکی هست. برای نمونه ببنییم که روش بحث و گفتگو و هدفی که اینها از بحث و گفتگو و مناظره در شبکه‌هایشان دارند به چه صورت و به چه کیفیت است؟ یک کلیپی را تقدیم حضور شما می‌کنیم برای نمونه که ببینید روش بحث و گفتگوی اینها آیا واقعا منطقی است و برای کشف حقیقت هست یا خیر؟!


پخش کلیپ:

نمونه‌ای از روش مناظره در این شبکه ها!!!

دعوا و زد و خورد در بین کارشناسان


حسینی:

ملاحظه فرمودید! آیا واقعاً این منطق و این روش برای کشف حقیقت هست؟ شبکه‌‌‌های که با این روش می‌آیند بحث می‌کنند و گفتگو می‌کنند، هدف‌شان این است که همین درگیری‌‌‌ها را به سطح جوامع اسلامی بکشند، همین درگیری‌‌‌ها را در بین مسلمان‌‌‌ها راه بیندازند و این فتنه‌ای که در پس پرده برگزاری مناظرات المستقله خوابیده را می‌توانستیم در این کلیپ ببینیم که نتیجه و نهایتش به چه صورت هست.


شرفی:

اما یکی از نکات بسیار جالب توجه حضور چهره آشنا برای بسیاری از شما بینندگان عزیز هست، فردی به نام آقای عبدالرحیم ملازاده که همه ما دیگر ایشان را می‌شناسیم، بسیاری‌‌‌ ایشان را با حرکات عجیب و غریب و رفتارهای عجیب‌شان و کلمات و عبارات عجیب‌شان می‌شناسند. بسیاری هم ایشان را به حتاکی و آن فحاشی‌هایشان در شبکه‌‌‌های وهابی سیاسی و عقیدتی می‌شناسند.

ایشان در شبکه المستقله هم حضور داشتند، و حضور فعال هم داشتند. اما حضور ایشان یک فراز و فرودی داشت، یک زمانی ایشان در اوج بودند در شبکه وهابی المستقله، و یک زمانی هم سقوط کردند. و زمانی که ایشان حضور فعال داشتند، آن برنامه‌‌‌ها را اگر بیننده دنبال می‌کرد، این احساس به او دست می‌داد که با رئیس شبکه وهابی المستقله یعنی آقای الهاشمی الحامدی ایشان روابط‌شان را در نهایت صمیمیت روز به روز تقویت می‌کنند، تا جایی که برخی از اوقات بحث علمی یا آن بحث سیاسی را که داشتند تعطیل می‌کردند و شروع می‌کردند به شعر خوانی، شروع می‌کردند به آواز خواندن، شروع می‌کردند به نشید خواندن و بیننده این احساس به او دست می‌داد که چقدر اینها با هم متحد هستند، چقدر اینها با همدیگر همدل هستند؟! حالا یک کلیپی را به صورت مختصر ما آماده کردیم که فکر می‌کنم با همدیگر ببینیم و بعد از آن ان شاءالله توضیحات بیشتر را خدمت شما بینندگان عزیز عرض خواهم کرد.


پخش کلیپ:

نشید خواندن الهاشمی و ملازاده در شبکه المستقله


شرفی:

خب این از حضور آقای ملازاده در زمانی که در شبکه وهابی سیاسی المستقله در فراز بودند و خیلی روابط خوبی البته علی الظاهر با آقای الهاشمی الحامدی رئیس آن شبکه داشتند، اما کار به جایی رسید که همین آقای ملازاده که با این احساسات و با این شور و شعف حضور داشتند در این شبکه و بحث می‌کردند و خیلی نشاط و فعالیت خاصی را داشتند، ایشان از این شبکه اخراج شدند. یعنی یک زمانی ایشان اینطور آواز می‌خواندند و اینطور نشید می‌خواندند، اینطور با رئیس شبکه شاد بودند، اما ایشان از همین شبکه اخراج و حذف شدند و کنار گذاشته شدند. و خود ایشان بارها در این مورد صحبت کردند که یک نمونه‌ کلیپش را آماده کردیم، از زبان خود ایشان بشنویم که اعتراف می‌کنند و تصریح می‌کنند که ممنوع التصویر شدند و اخراج شدند، کلیپ را با همدیگر ببینیم، در خدمت شما خواهیم بود.


پخش کلیپ:

ملازاده: من را از شبکه المستقله ممنوع التصویر کرد.

ملازاده: در شبکه المستقله اعلام شد بنده بعد از 5 سال که در تلویزیون المستقله ممنوع بودم، رفتم فقط به خاطر همین! قبول کردم که بروم البته و یک مدتی هم ممنوع بودم، یک مدتی خودم قبول نکردم.


شرفی:

خب دیدیم آقای عبدالرحیم ملازاده گفتند مدتی ممنوع التصویر بودند و مدتی هم خودشان نرفتند. یعنی خیلی روابط ظاهراً تیره و تار شد، از آن نوک قله ایشان سقوط کردند و آمدند پایین و واقعاً چه نزول بدی هم بود، چه سقوط بدی هم بود؟! که یک زمانی آن روابط صمیمانه و یک زمان هم کار به جای رسید که خود ایشان هم حتی حضور پیدا نکردند، برخلاف اینکه جوازش ظاهراً صادر شده بود که یعنی شما حق دارید بیایید برنامه بروید و در موضوعات دینی و موضوعات سیاسی در شبکه برنامه اجرا بکنید، اما خودشان گفتند من نرفتم.

ممکن است این سؤال برای بینندگان مطرح بشود که چرا آقای ملازاده اینطور یک زمانی روابط بسیار صمیمانه داشتند و یک زمانی اینطور روابط‌شان تیره و تار شد با مدیران و عوامل اجرایی شبکه المستقله؟! یعنی در حقیقت اینجا یک حلقه مفقوده ما داریم، علت اخراج آقای ملازاده و علت حذف ایشان، علت کنارگذاشتن ایشان از شبکه المستقله چه هست؟ اگر مراجعه کنیم به برنامه‌های خود ایشان در شبکه المستقله، از لابلای حرف‌هایشان می‌شود این را تشخیص داد که علت اصلی چه بود. خب آقای ملازاده شخصیتی هستند که خیلی اوقات وقتی که عصبانی می‌شوند یک‌سری حقائقی را هم بهش اعتراف می‌کنند. یا وقتی که با یک فردی دچار اختلاف می‌شوند، به یک حقائقی اعتراف می‌کنند. در اینجا هم همین مسأله ثابت هست، یعنی علت اصلی این بود که در برنامه‌‌‌های شبکه المستقله زمانی که ایشان در اوج آن حرارت و در اوج آن عصبانیت، یکسری حقائقی را بهش اعتراف کردند. با همدیگر ببینیم آن کلیپ را که ایشان چه اعترافاتی کردند و در چه موضوعاتی آمدند صحبت کردند که به ضرر وهابی‌‌‌ها تمام شد؟


پخش کلیپ:

ملازاده: ای ‌‌‌اهل‌ سنت بیدار شوید! ای ‌‌‌اهل‌ سنت از این خواب عمیق بیدار شوید! و الا مغول جدید شیعه می‌آید و آن چیزی که در عراق اتفاق افتاد رخ می‌دهد. برادران وهابی ما در خوابند! نسبت به عقیده‌‌تان غیرت داشته باشید. نسبت به دین‌‌تان غیرت داشته باشید! نسبت به دنیای‌‌تان غیرت داشته باشید! ای صاحبان مال و ای اصحاب عقیده به فکر دنیای‌‌تان باشید، به فکر جایگاه و صندلی‌‌تان باشید! به فکر کوتاهی‌‌تان باشید، عراق کجا رفت؟ افغانستان کجا رفت؟


شرفی:

خب این هم صحبت‌‌‌های پرشور و حرارت جناب آقای ملازاده در شبکه المستقله بود. و ایشان را دیدیم که به دو نکته مهم اشاره داشتند و همین باعث شد که از این شبکه حذف بشوند، یکی اعتراف ایشان به وجود وهابیت که خب همین الآن اگر ما برویم از آقای ملازاده بپرسیم آیا چیزی به نام وهابیت وجود دارد؟ ایشان می‌گویند نه اصلاً چیزی به نام وهابیت نداریم. اما خود ایشان یعنی واقعاً حواس‌شان هم شاید نبود و به این مسأله اعتراف کردند. نکته دیگر اشاره‌ای که خیلی خیلی مهم و کلیدی است برای ما، در حقیقت گفتند به فکر دنیای خودتان باشید، یعنی مضمون کلام آقای ملازاده این بود که خطاب به وهابی‌‌‌ها می‌گفت که فکر حکومت‌‌تان را بکنید، فکر آن میزتان، فکر اموال‌‌تان را داشته باشید، که ممکن است به هرجهت آن مناطقی که در دست شما هست مثل آل سعود سقوط کند و شما اموال‌‌تان را از دست بدهید، آن میزها و آن مناصب سیاسی و مقام‌‌‌های خودتان را از دست بدهید. و به همین دلیل ایشان از شبکه المستقله حذف و ممنوع التصویر شدند و خود ایشان هم مدتی به خاطر روابط بدی که داشتند با مدیران و عوامل اجرایی شبکه، حضور پیدا نکردند.


حسینی:

حالا شبکه المستقله با تمام این حواشی که داشت و اهدافی که در پس پرده برگزاری مناظراتش بود، مناظراتش برخی از بخش‌هایش ترجمه شد و در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش شد. بالتبع شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان شروع کردند یک فضاسازی کاذبی را ارائه بدهند در مورد آن مناظراتی که در آنجا بوده است. یکی از این مناظرات و از مهمترین مناظرات المستقله هم بود، حضور آیت الله حسینی قزوینی در شبکه المستقله بود. مجموعه مناظراتی که با موضوع زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد 8 شب بود، آیت الله حسینی قزوینی در 3 شب، یعنی شب چهارم، ششم و هشتم مناظرات حضور پیدا کردند، شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان دچار توهم شدند در این مورد و نکاتی را گفتند و ادعاهای را مطرح کردند که من خواهش می‌کنم از شما عزیزان، بدون هیچ تعصبی ادعاهای اینها را بشنوید، نقد ما را هم بشنوید و خودتان در این مورد قضاوت بکنید. یکی از ادعاهای که انجام دادند در خصوص تأثیرگذاری مناظرات در جهت تقویت فکر وهابیت در مناطقی از ایران بوده است. کلیپ را با همدیگر ببینیم بعد ان شاءالله بر می‌گردیم و در موردش گفتگو خواهیم کرد.


پخش کلیپ:

احراری: حتی بعد از جریان مناظره شبکه مستقله امروز ما شاهد بیش از 2 تا 5/2 میلیون ‌‌‌اهل‌ سنت در استان خوزستان هستیم.


حسینی:

بله ادعایی را مطرح کردند که بعد از مناظرات المستقله 2 تا 2.5 میلیون نفر از شیعیان خوزستان سنی شدند، ولی ما بشنویم وهابی شده‌اند. چون اینها هدف‌شان وهابیت است. حتی در المستقله مناظره بین ‌‌‌اهل‌ سنت و وهابیت هم برگزار کردند. ما می‌خواهیم یک دو دو چهارتای ساده بکنیم

اگر شخصی در خوزستان باشد و تحت تأثیر شبکه المستقله و مناظراتش مذهب تشیع را رها کرده باشد و وهابی شده باشد، باید چند تا ویژگی داشته باشد. یکی اینکه ایشان عرب باید باشد، چون مناظرات المستقله به زبان عربی بود، فارسی یا به زبان دیگر نبوده، مناظراتی که برگزار کردند عربی بود. نکته دوم اینکه ایشان شیعه باشد، از ‌‌‌اهل‌ سنت نباشد. نکته بعدی این است که در استان خوزستان باشد و نه از جای دیگری. و نکته بعد این است که بیننده برنامه‌‌‌های شبکه المستقله باشد که تحت تأثیر آن بخواهد مذهبش را تغییر بدهد. ما می‌خواهیم این چارچوب را ببینیم 2.5 میلیون نفر تحت تأثیر امکان دارد قرار گرفته باشند یا خیر؟ این چارچوب‌‌‌ها را برداریم، ما بیاییم بگوییم اصلاً هر عرب زبانی که در ایران زندگی می‌کند ولو اینکه در خوزستان نباشد، اصلاً کاری نداریم که جمعیت خوزستان چند درصد فارسی زبان، چند درصد عرب زبان، چند درصد بختیاری و غیره هستند. هر عربی که در ایران زندگی می‌کند، جمعیت را نگاه بکنیم به چه صورت است، بعد ببینیم با این آماری که اینها درباره خوزستان داده‌اند، جور در می‌آید یا خیر؟

چند تا مقدمه من خدمت‌‌تان عرض بکنم. نکته اول این است که این مناظرات در سال 2008 برگزار شد، جمعیت ایران در سال 2008 چقدر بوده؟ جمعیت خوزستان بر اساس آنچه که سایت رسمی آمار مطرح کرده است حدوداً 5/4 میلیون نفر بوده. جمعیت کل کشور را می‌گیرم 80 میلیون نفر، که جمعیت فعلی است. فرض می‌کنیم در همان سال 2008 که این مناظرات برگزار شده است، جمیعت کل ایران 80 میلیون نفر بوده است، اغماض می‌کنیم در مورد جمعیت. چند درصد از جمعیت کل ایران عرب زبان هستند؟ ما مراجعه می‌کنیم به برخی سایت‌ها، چون در ایران آمار رسمی گرفته نمی‌شود از اقوام و مذاهب آمار دقیقی در دست نیست، ولی مراجعه می‌کنیم به برخی از سایت‌ها، مثلاً سایت لوک لکس، یک سایتی است که در مورد کشورها، ادیان و مذاهب یکسری اطلاعات را می‌گذارد. وقتی که مراجعه می‌کنیم به سایت لوک لکس در مورد ایران، ایشان آماری را دارد که مطرح کرده درصد عرب‌‌‌های ایران به نسبت سائرین 2/2% است. پس آنچه که براساس دانشنامه لوک لکس ما می‌فهمیم این است که درصد عرب‌‌‌های کل ایران 2/2% است. البته این آمار می‌تواند آمار خیلی دقیقی نباشد و این را هم ما باید عرض بکنیم خدمت شما بینندگان عزیز کثرت جمعیت یا قلت جمعیت نه دال بر حقانیت هست و نه دال بر باطل بودن هست. و به هرحال همه می‌دانند که عزیزان عرب زبان ایران از غیورترین مردم ایران هستند و این شبکه‌‌‌های وهابی می‌خواهند از عرب زبان‌‌‌های ایران در جهت دفاع از عقائد خودشان سوء استفاده بکنند. 2/2% جمعیت عرب‌‌‌های ایران هست. جمعیت را هم ما در هنگام برگزاری مناظرات تخمین نمی‌زنیم، اصلاً جمعیت حال حاضر ایران را می‌گیریم که حول و حوش 80 میلیون نفر است. حالا ما می‌خواهیم نگاه بکنیم، اغماض می‌کنیم 3% بگیریم، 3% از 80 میلیون نفر چقدر می‌شود؟ می‌توانید به من کمک بکنید، ماشین حساب دارید؟


شرفی:

این خیلی ساده هست با ذهن هم می‌شود آدم محاسبه کرد، ولی ما می‌خواهیم با ماشین حساب خیلی خیلی دقیق است، 3% از 80 میلیون می‌شود 2 میلیون و 400 هزار نفر می‌شود


حسینی:

2 میلیون و 400 هزار نفر! بینندگان عزیز یعنی اگر در حال حاضر هم جمعیت نه فقط اعراب خوزستان بلکه اعراب کل کشور را در نظر بگیریم، و جمعیت حال حاضر ایران را در نظر بگیریم، نه در مورد سال 2008 و بگوییم تمام این جمعیت هم شیعه بوده‌اند که وهابی شده‌اند، باز آماری که اینها مطرح کرده‌اند با حقیقت سازگار نیست. با این چشم پوشی و اغماض ما، اختلاف جمعیت وجود دارد. شما بینندگان عزیز به راحتی دیگر در این مورد می‌توانید اظهارنظر بکنید حالا دیگر که آیا واقعاً اینها راست می‌گویند؟ 5/2 میلیون نفر در خوزستان بخاطر مناظرات المستقله وهابی شده‌اند یا خیر؟


شرفی:

این یک دروغی بود در مورد جمعیت و آمار و ارقام که خیلی ما راحت می‌توانیم مراجعه بکنیم و یک محاسبات ساده که انجام بشود، دروغ اینها ثابت می‌شود.

اما اینها شروع کردند به گفتن یکسری دروغ‌‌‌های دیگر، مثلاً یکی از این آقایانی که ادعا هم دارد و در واقع یک عرب زبان هست و در این شبکه‌‌‌های هم ایشان حاضر می‌شود و بحث‌‌‌های سیاسی برای ایجاد تفرقه‌‌‌های قومیتی مطرح می‌کند، ایشان آمدند گفتند که اصلاً زمانی که حضرت آیت الله قزوینی در مناظرات شبکه وهابی المستقله حضور پیدا کردند، یک سری مسائل را منکر شدند که از عقائد شیعی هست. ‌‌‌به ‌عنوان مثال ایشان گفتند حضرت آیت الله قزوینی اصلاً و اساساً منکر مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها شدند. خب این یک مسأله خیلی خیلی غیر قابل باور و غیر ملموس و عجیبی هست. یعنی هر شیعه‌ای اگر بشنود که یک عالم شیعه، یک محقق شیعه منکر چنین مسأله‌ای است، یا باور نمی‌کند یا اگر هم باور کند در عین بهت و ناباوری دنبال این مسأله می‌گردد که آیا واقعاً همچنین چیزی بوده، همچنین چیزی نبوده، آن درست هست یا درست نیست؟ ما اول برویم ببینیم که خود آقای اسدی نیا، از زبان خود ایشان بشنویم که چه ادعای را مطرح کردند، چه ادعای دروغی را مطرح کردند؟ و بعد از آن ان شاءالله در خدمت شما بینندگان خواهیم بود.


پخش کلیپ:

اسدی نیا: من از خود آقای آیت الله قزوینی در برنامه بحث و گفتگو بود به زبان عربی در کانال المستقله ایشان نفی کرد که به حضرت فاطمه زهرا ستم شده است


شرفی:

خب این از ادعای آقای اسدی نیا، یک فردی که ادعای عرب زبان بودن دارند در این شبکه‌‌‌ها و گفتند که حضرت آیت الله قزوینی منکر مظلومیت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها شدند! اما آیا واقعاً چنین ادعا کردند و چنین مطلبی را گفتند آیت الله قزوینی در زمان مناظرات یا اینکه خلاف این را اصلاً آمده بودند در اثبات مظلومیت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها مناظره بکنند؟ یعنی طبق آن چیزی که در عنوان مناظرات هم مشخص است و مشهود هست، این است که حضرت آیت الله قزوینی برای دفاع از شیعه حاضر شدند و طبیعتاً باید مدافع مظلومیت حضرت فاطمه سلام الله علیها باشند. برویم یک بخش و یک مقطع از کلمات و عباراتی که ایشان استفاده کردند و به ‌کار بردند ‌‌‌به ‌عنوان عقیده شیعه، با همدیگر ببینیم از خود آیت الله قزوینی و ان شاءالله برنامه را ادامه خواهیم داد.


پخش کلیپ:

آیت الله قزوینی: و در همان دیدار از من خواستند تا این جمله را برای بینندگان عزیز نقل کنم، و این عبارت یکی از مراجع عظام تقلید هست، گفت: مسأله اعتقاد به مورد ظلم قرار گرفتن زهرا سلام الله علیها مسأله‌ای ثابت شده با سندهای صحیح در کتابهای مورد اعتماد ماست، و قضیه‌ای جدید و تازه مطرح شده نمی‌باشد. بلکه همواره و از قدیم الایام در بین عموم شیعیان و مراجع آنها مطرح بوده است، و این کار با اظهار علایم حزن و بر افراشتن پرچم سیاه و برپایی مجالس عزاداری صورت می‌گرفته است و برای این کار خود، ادله خود را دارند، این سخن از این مرجع بزرگ است. و در رابطه با قضیه زهرا سلام الله علیها که چند شبی است که در شبکه المستقله مطرح می‌شود، برادران عزیز من! اعتقاد به شهادت زهرا سلام الله علیها، نزد پیروان مذهب تشیع از امور تازه و یا از اختراعات متأخرین نیست. بلکه این قضیه بسیار دیرینه است و شیعه از قدیم معتقد بوده است که فاطمه زهرا سلام الله علیها مظلوم و شهید از دنیا رفته است و از صدها سال قبل در سال روز شهادت آن بانو در مساجد و حسینه‌‌های خود اقامه عزا می‌نموده‌اند.

از همه برادران شیعه در سراسر جهان که صدای مرا می‌شنوند تقاضا دارم به این نکته از کلام امام کاظم علیه السلام با سند صحیح در کتاب کافی و نهج البلاغه توجه لازم را داشته باشند.

چون طرح این موضوع موجب ایجاد دشمنی بین امت اسلامی می‌شود ولی شما با اجتهاد خود این گفتگو را آغاز کردید شما هر شب این جمله را تکرار می‌کردید که شیعه حتی یک حدیث صحیح در این قضیه ندارد من خواستم این را ثابت کنم که روایات صحیحی از علمای اهل سنت وجود دارد که من آنها را نقل کردم و از علمای شیعه روایتی نیاوردم

من در سخنان خود روایاتی از کتب اهل سنت ارائه نمودم و صحیح بودن آن را طبق رجالی اهل سنت ثابت نمودم، جواب شرکت کنندگان در قسمت قبلی برنامه این بود که من نستجیر بالله با این روایات به اهل سنت اهانت کرده‌ام

اما در کتب معتبر شیعه همانطور که آیت الله العظمی شیخ مکارم شیرازی فرمودند و من عبارات ایشان را برای شما ذکر کردم و همچنین دیگر علمای شیعه، آیت الله العظمی تبریزی این قضیه را ذکر کرده‌اند‌،این قضیه نزد ما ثابت و متواتر است این سخن آیت الله میرزا جواد تبریزی است


شرفی:

بسیارعالی، این هم کلام حضرت آیت الله قزوینی در اثبات مظلومیت حضرت طاهره سلام الله علیها و تأکید بر مظلومیت‌شان خلاف آن چیزی که شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان به دروغ ادعا کردند و ما اینجا درخواست می‌کنیم از شبکه‌‌‌های وهابی کلیپی دارند از حضرت آیت الله قزوینی چه در زمان حضورشان در شبکه المستقله، چه در شبکه‌‌‌های دیگر، چه در برنامه‌‌‌های دیگر، که ایشان منکر مظلومیت شده‌اند، خب پخش کنند. ما آماده هستیم اگر کلیپی هست پخش بکنند، ما آماده هستیم و اعتراف خواهیم کرد که اینها راست گفته‌اند، در حالی که اینها خیلی صریح و واضح می‌آیند در شبکه‌هایشان دروغ می‌گویند.


حسینی:

آقای شرفی حالا این نمونه‌ای بود که شما فرمودید در خصوص مناظره المستقله ادعادی که مطرح کرده بودند، شخص دیگری در این شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان آمده ادعا کرده است که آیت الله قزوینی در شبکه المستقله منکر وجود روایت صحیح در موضوعاتی مثل هجوم وغیره شده‌اند. با همدیگر این ادعا را هم ببینیم بعد ان شاء الله بر می‌گردیم در خدمت‌‌تان هستیم


پخش کلیپ:

ترشابی: بحث تاریخی را نمی‌خواهیم بکنیم، گرچه آقای قزوینی هم در واقع در شبکه مستقله گفتند در کتب ‌‌‌اهل‌ سنت در آنجا که در برابر ‌‌‌اهل‌ سنت قرار گرفتند، اعتراف کرده‌اند که هیچ روایت صحیحی در این زمینه در کتب ‌‌‌اهل‌ سنت وجود ندارد.


حسینی:

این ادعای این وهابی بود در شبکه‌‌‌های فارسی زبان که گفتند بله آیت الله قزوینی روایت صحیحی در موضوع هجوم و غیره وجود ندارد و آن هم در شبکه المستقله. البته جناب آقای شرفی من فکر می‌کنم از یک دید نگاه بکنیم یک جورایی راست گفتند، چرا؟ چون آن مناظره‌ای که در شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان پخش شده است، بسیاری از سخنان آیت الله قزوینی در آنها سانسور و حذف شده است. ان شاءالله در برنامه بعد ما می‌خواهیم به موضوع سانسورهای که اعمال شده در موضوع مناظره المستقله بپردازیم به صورت مفصل اما با همدیگر ببینیم قسمت‌‌‌های از سخنان آیت الله قزوینی را در شبکه المستقله و تأکید ایشان بر ثابت بودن قضایای مثل هجوم در خصوص حضرت زهرا سلام الله علیها که البته این قسمت سانسور شده از مناظره آنها، ما زیرنویس کردیم و به سمع و نظر شما می‌رسانیم


پخش کلیپ

آیت الله حسینی قزوینی: هجوم به منزل حضرت زهرا سلام الله علیها و تهدید به آتش زدن، در کتب ‌‌‌اهل‌ سنت روایات صحیحی وجود و این قضیه ثابت است.


حسینی:

بله دیدید که آیت الله قزوینی قضیه هجوم را چقدر اصرار می‌کردند و ثابت می‌دانستند و صحیح می‌دانستند، اما این را وهابی‌‌‌ها آمدند و سانسور کردند. البته من این را هم لازم است که خدمت شما اینجا عرض بکنم، قسمت‌‌‌های که ما برای شما از مناظرات المستقله پخش می‌کنیم و زیرنویس بک سبز رنگ دارد، از شبکه وهابی فارسی زبان کلمه است و ترجمه متعلق به آنهاست، ولی بخش‌‌‌های که سانسور شده است مثل کلیپی که الآن ملاحظه فرمودید، خود ما ترجمه کردیم، به سمع و نظر شما عزیزان می‌رسانیم، تا برای‌‌تان حقیقت بهتر مشخص و روشن بشود. واقعاً سؤال است که چرا این بخش از سخنان آیت الله قزوینی باید حذف بشود؟

جناب آقای شرفی چرا واقعاً باید بیاید این عبارات آیت الله قزوینی حذف بشود که البته ما بخشی از آن را پخش کردیم و ایشان قضایایی که در اثبات قضیه هجوم داشتند، بررسی‌‌‌های سندی از کتب شیعه آورده بودند، همه حذف شده است. واقعاً انسان وقتی که فکر می‌کند شاید به این نتیجه برسد که اینها، شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان به فکر مستمعین خودشان بودند. چون اگر بیایند و این عبارات را از آیت الله قزوینی پخش بکنند، خب آن مستمع منتظر این است که رد قانع کننده از طرف‌‌‌های وهابی در موضوع هجوم و غیره دریافت بکنند. چون آن رد و ردود در مناظرات المستقله در ضد آیت الله قزوینی وجود ندارد، یا آن استدلال‌ها کافی نیست یا منطقی نیست و یا پاسخ‌‌‌های شان علمی نیست، مجبور شده‌اند صورت مسأله را حذف بکنند، این قسمت از سخنان آیت الله قزوینی را حذف کردند.


شرفی:

بله همینطور هست جناب آقای حسینی عزیز و به قدری این مسأله واضح بود که حتی همین مناظرات در شبکه المستقله برگزار می‌شد، یکی از کارشناسان وهابی که در آنجا حضور داشت، خود ایشان گفتند جناب آیت الله قزوینی به دنبال این هستند که ثابت کنند این قضیه هجوم صحیح است و رخ داده است. یعنی از یک طرفی یک کسی مثل اسدی نیا می‌گوید حضرت آیت الله قزوینی منکر مظلومیت‌اند، خلاف این را ثابت می‌کنند، آقای ترشابی می‌آیند می‌گویند که حضرت آیت الله قزوینی منکر هجوم‌اند، گفته‌اند سند صحیح ندارند، در حالی که خلاف این ثابت است. اما وقتی که مراجعه بکنیم به مناظراتی که در آنجا برگزار شد، در همان سال 2008 میلادی و حدود 87 شمسی، می‌بینیم که خود اینها خلاف آن را خطاب به حضرت آیت الله قزوینی در آن شبکه می‌گویند. ‌‌‌به ‌عنوان نمونه در بحث مظلومیت که با هم کلیپش را دیدیم،الان هم در بحث هجوم برویم از یکی از کارشناسان وهابی کلیپش را با هم ببینیم.


پخش کلیپ:

برادران عزیز در ابتدا تشکر می‌کنیم از آیت الله قزوینی برای نکاتی که در این برنامه بیان داشتند ولی همچنان ایشان را می‌بینیم که اصرار بر اثبات زشت‌ترین تهمت‌‌‌ها به صحابه پیامبر اکرم دارند و آن تهمت تعدی به فاطمه زهرا رضی الله عنها است و که درود خدا بر پدرش و آل و اصحاب او باد.


شرفی:

آقای ابوشارب یکی از وهابی‌‌‌های حاضر در همان مناظره بودند. ایشان گفتند "انا اراه مصراً، یا انی اراه مصراً" یعنی من دارم می‌بینم که حضرت آیت الله قزوینی یک اصرار عجیبی دارند که ثابت کنند هجوم صورت گرفته است. خلاف ادعای شبکه‌‌‌های وهابی و حتی ادعاهای دیگری هم مطرح شد، یعنی اینها اول از مظلومیت شروع کردند که حضرت آیت الله قزوینی منکر مظلومیت هست، بعد آمدند سراغ هجوم و الان آمدند سراغ احراق بیت، و همان آقای اسدی نیا که آن دروغ را گفتند و با هم دیدیم، ایشان آمدند و گفتند که حضرت آیت الله قزوینی در احراق بیت تشکیک کردند، گفتند که حالا معلوم نیست که احراق بیت و سوزاندن خانه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها انجام شده، انجام نشده و ایشان ادعا داشتند که مناظرات را هم دیدند. حالا کلیپ ادعای آقای اسدی نیا را با هم ببینیم و ان شاءالله توضیحات را خدمت‌‌تان عرض خواهم کرد.


پخش کلیپ:

اسدی نیا: در خانه را آتش زدند! آن بزرگ شما که آقای آیت الله قزوینی است در برنامه المستقله من خود مستقیم می‌دیدم برنامه را، گفت نه حالا در این شک است که آتش زده است... نه آتش زده است، خب چه؟ بعد کجا؟ چه شد؟


شرفی:

آقای اسدی نیا گفتند مناظرات را دیده‌اند و ادعای عرب زبان بودن دارند، دروغ‌‌‌های متعددی گفتند و این هم یک دروغ دیگر! چرا ما می‌گوییم دروغ؟ چون کلیپ داریم، کلیپ‌‌‌های متعدد که یکی از آنها را می‌خواهیم پخش بکنیم از حضرت آیت الله قزوینی که ایشان در مورد احراق بیت و سوزاندن خانه حضرت زهرا سلام الله علیها چه گفتند؟ آیا تشکیک کردند؟ گفتند دروغ است؟ گفتند صحیح است؟ گفتند متواتر است و یقینی؟ چه گفتند بالاخره؟ با همدیگر این کلیپ را از حضرت آیت الله قزوینی ببینیم،


پخش کلیپ:

آیت الله حسینی قزوینی: در مورد آتش زدن خانه، ما روایت ابن شیبه را قبول داریم، اما بقیه را نه، چون ممکن است خود راوی اضافه کرده باشد.


شرفی:

دیدیم حضرت آیت الله قزوینی حفظه الله ایشان فرمودند که ما برای ثابت کردند سوزانده شدن بیت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها روایت مصنف ابن ابی شیبه را داریم و ایشان از زبان آن وهابی‌‌‌های که آنجا حاضر بودند می‌خواستند اعتراف بگیرند، ایشان گفتند این روایت که در کتب ‌‌‌اهل‌ سنت وارد شده است این مسأله را ثابت می‌کند. یعنی حتی از زبان خودشان هم نگفتند، یعنی گفتند ما استناد می‌کنیم به روایت و مباحث علمی را مطرح می‌کنیم. حالا آقای اسدی نیا یک دروغی را نسبت داد که دیگر ثابت شد ایشان واقعاً دروغ گفتند.


حسینی:

ملاحظه فرمودید بینندگان عزیز که اینها چگونه سعی کردند با یک ایجاد فضای منفی در مورد مناظرات المستقله ذهن مستمعین و مخاطبین خودشان را تغییر بدهند در مورد این مناظرات و طوری وانمود کنند که انگار حضرت آیت الله قزوینی رفته آنجا که شهادت، مظلومیت، احراق بیت، هجوم و اینها را زیرسؤال ببرد. در حالی که اگر واقعاً فلسفه حضور آیت الله قزوینی در شبکه المستقله این بود که اینها را قبول نکنند و اینکه بگویند سند صحیح ندارند، پس چرا 3 شب در آنجا حاضر شدند؟ خب در همان شب اول می‌توانستند بگویند نه خیر اینها صحیح نیست و دیگر نیازی به حضور در شب ششم و هشتم مناظرات وجود نداشت.

این بار جناب آقای هاشمی شبکه‌‌‌های وهابی فارسی زبان، یک ادعای را مطرح کردند در مورد آیت الله قزوین و ایشان نقل می‌کنند که آیت الله قزوینی در شبکه المستقله گفته سند صحیح در مورد شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها وجود ندارد! کلیپ را با هم ببینیم چه ادعایی را مطرح کرده‌اند، پاسخش را بشنویم.


پخش کلیپ

هاشمی: شخصی به نام قزوینی در شبکه مستقله شرکت می‌کند و در آن شبکه می‌گوید که ما روایتی نداریم در مورد شهادت حضرت زهرا. این آقای قزوینی گفتند همان چیزی که شما گفتید همان نظر من است به اینکه هیچ روایت صحیحی در کتب ‌‌‌اهل‌ سنت وجود ندارد مبنی بر شهادت حضرت زهرا. همین روحانی زمانی که مصاحبه می‌دهد با شبکه‌‌های عربی خارج از ایران، می‌گوید نه خیر ما هیچ روایتی نداریم که شهادت حضرت زهرا را ثابت کند.


حسینی:

دیدید چه ادعایی را مطرح کردند؟ گفتند که آیت الله قزوینی گفته است روایت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها سند صحیح ندارد، یا روایت با سند صحیح در این مورد وجود ندارد. خب حالا ما دوست داریم ببینید بینندگان عزیز که آیت الله قزوینی چه گفته‌اند در شبکه المستقله که اینها دارند اینگونه خلافش را به دروغ به شما می‌گویند؟ کلیپ بعدی برخی از سخنان آیت الله قزوینی در خصوص شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را با هم ببینیم


پخش کلیپ:

آیت الله حسینی قزوینی: برادران عزیز من! اعتقاد به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نزد پیروان مذهب تشیع از امور تازه و یا از اختراعات متأخرین نیست، بلکه این قضیه بسیاری دیرینه است و شیعه از قدیم معتقد بوده است که فاطمه زهرا سلام الله علیها مظلوم و شهید از دنیا رفته است و از صدها سال قبل، در سال‌روز شهادت آن بانو در مساجد و حسینه‌‌های خود اقامه عزا می‌نموده‌اند.


حسینی:

دیدید بینندگان عزیز آیت الله قزوینی چگونه اصرار داشتند بر شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و اینکه برگزاری مراسم عزاداری برای شهادت حضرت چیز جدیدی نیست و سالیان سال است که شیعیان و علمای شیعه این کار را می‌کنند.

دیدید چگونه شبکه‌‌‌های وهابی در این مورد هم دروغ گفتند؟ اما ادعا در شبکه وهابی فارسی زبان توسط جناب آقای عقیل هاشمی مطرح شد. دوست داریم برگردیم و برویم سراغ الهاشمی که مجری شبکه المستقله است. آقای هاشمی گفتند آیت الله قزوینی منکر شهادت شدند، ببینید آقای الهاشمی در خصوص عباراتی که آیت الله قزوینی در مناظرات المستقله ‌‌‌به‌ کار بردند چه نتیجه گیری را کردند و چه گفتند؟ کسی که در آن مناظرات خودش حاضر بوده و مجری مناظرات بوده است.


پخش کلیپ:

الهاشمی: شما گفتید که قضیه هجوم و شکستن پهلو و سقط جنین ثابت هست، آیا می‌توان گفت که دخالت ابوبکر و عمر نیز در آن امر ثابت است؟


حسینی:

ملاحظه فرمودید مجری مناظره می‌گوید نه تنها بحث شهادت را آیت الله قزوینی قبول دارند و بر آن مصر هستند، بلکه قضایایی مثل هجوم، مثل اسقاط جنین و همچنین قضیه شکستن پهلوی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را آیت الله قزوینی در آنجا مطرح کردند و گفتند ثابت است و صحیح است. آقای هاشمی که ادعا می‌کنی آیت الله قزوینی منکر این قضایا شده است، مجری مناظره می‌گوید آیت الله قزوینی اینها را مطرح کرده است به کرات و معتقد است و ثابت می‌داند. چرا شما دروغ می‌گویید به دیگران به اینکه ذهن‌هایشان را از آنچه که در مناظره المستقله و حقیقت آن مناظره بوده است، دور بکنید.


شرفی:

اما فقط یک مشکل اینجا وجود دارد! بازهم حالا از الهاشمی شبکه المستقله، بیاییم سراغ آقای هاشمی شبکه وهابی کلمه، ایشان گفتند ما یک کلیپی داریم که ادعای‌مان را ثابت می‌کند و گفتند کلیپ هم از خود شبکه المستقله و همان مناظرات هست و کلیپی را پخش کردند و گفتند که ثابت کنند ادعای ما هست که می‌گوییم حضرت آیت الله قزوینی منکر حالا شهادت یا تفاصیل و جزئیات مسأله شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بودند. ما با همدیگر این کلیپ را ببینیم و ببینیم چه پخش کردند که گفته‌اند این ثابت کننده ادعای‌شان هست؟ کلیپ جالبی هم هست، فکر می‌کنم بینندگان هم با دقت دنبال بکنند، خیلی خیلی قابل استفاده خواهد بود که ثابت می‌کند که وهابیت همیشه در ادعاهایش اینطور رفتار می‌کند. یعنی کاملاً متناقض.


پخش کلیپ:

رسوا شدن وهابیت در استناد به سخنان آیت الله قزوینی در مناظره المستقله

هاشمی: آقای جناب قزوینی که شما فرمودید که در شبکه‌‌های خارج از کشور می‌رود و در آنجا می‌گوید که نه شهادت حضرت زهرا یک افسانه‌ای است، فقط یک جا در کتب ‌‌‌اهل‌ سنت آمده است، بله ایشان در داخل ایران بلبل زبان و به هرصورت همه این مطالب یک و دو سه و صدتا ردیف می‌کند. خارج از کشور اینها خیلی بلدند، آن شهاته بنده خدا هم متوجه نمی‌شد، آنجا می‌رفت، خارج از کشور بد و بیراه می‌گفت. خب می‌آمد توی ایران شبکه‌‌ها همه در اختیارش بود، هر نحو فحش، فحش‌‌های مدرن، تخصصی و غیر تخصصی هر طور می‌توانست به زنان پیامبر به یاران پیامبر، اصلاً مهم نبود. اما خارج از کشور بایستی مانند ایشان باشد، این کلیپ را من هم پخش خواهم کرد، ببینید به زبان عربی در شبکه المستقله عربی صحبت می‌کند و آنجا می‌گوید به هیچ عنوان، ما یک روایت، فقط یک کتاب هست و این کتاب هم نیازی به بررسی دارد و این حدیث هم به هرصورت جعلی است. اگر اتاق فرمان تصویر را به ما بدهید ما این را پخش کنیم، قبل از تماس با استاد عبدالله حیدری. اتاق فرمان، خب بله گویا صدا...

آیت الله قزوینی: و در رابطه با قضیه زهرا سلام الله علیها که چند شبی است که در شبکه المستقله مطرح می‌شود، برادران عزیز من! اعتقاد به شهادت زهرا سلام الله علیها، نزد پیروان مذهب تشیع از امور تازه و یا از اختراعات متأخرین نیست. بلکه این قضیه بسیار دیرینه است و شیعه از قدیم معتقد بوده است که فاطمه زهرا سلام الله علیها مظلوم و شهید از دنیا رفته است و از صدها سال قبل در سالروز شهادت آن بانو در مساجد و حسینه‌‌های خود اقامه عزا می‌نموده‌اند. شیعیان در تمامی مجالس برگزاری ماتم برای فاطمه سلام الله علیها هرگز صحابه را سب و شتم نمی‌کنند.

هاشمی: خب پس این باشد برای یک وقت دیگر، من عذر می‌خواهم چون وقت ما پنج دقیقه بیشتر به پایان برنامه وقت نداریم، ارتباط ما با استاد عبدالله حیدری هم برار شده است و جناب قزوینی در این مستند در این برنامه می‌گوید که در کتب ‌‌‌اهل‌ سنت فقط یک کتاب ما داریم که آمده و این را ارائه داده است.


شرفی:

خب با همدیگر دیدیم کلیپی که پخش کردند این بود، واقعاً نهایت مدارک علمی‌شان، یعنی این آخر آخر مدرک بود! یعنی یک کلیپی را پخش کردند دقیقاً خلاف آن چیزی که ادعا می‌کردند، کاملاً خلاف ادعای‌شان. در این کلیپ حضرت آیت الله قزوینی داشتند دفاع می‌کردند از مظلومیت‌‌‌ها و عقائد شیعه و بعد هم خود اینها هم ظاهراً متوجه شدند و گفتند دیگر وقت نداریم که کلیپ را پخش کنیم، می‌خواهیم برنامه را تمام کنیم یا برویم سراغ یک کارشناس دیگر و سریع برنامه‌شان متوقف شد و رفتند سراغ یک مورد دیگر. یعنی کلیپی که اینها دارند، یا کلیپ‌‌‌های که دارند احیاناً و با آنها ادعا می‌کنند حضرت آیت الله قزوینی منکر مظلومیت و همه این مسائل شده‌اند، از این دست هست و از این جنس هست. بنده دیگر توضیحی ندارم و فقط یک سؤال را مطرح می‌کنم و ان شاءالله در خدمت شما خواهم بود، و سؤالم این است که علت این همه دروغگویی، نسبت‌‌‌های دروغ به حضرت آیت الله قزوینی که حضور داشتند در این مناظرات چه هست؟ واقعاً هر فرد منصفی این سؤال را مطرح کند و خودش به هر پاسخی رسید، قطعاً برایش حجت خواهد بود.


حسینی:

بله این سؤال شما و 10 سؤال بی پاسخ دیگر واقعی است در مورد مناظرات المستقله و امیدواریم که اگر شبکه‌‌‌های وهابی خواستند بیایند پاسخ بدهند، هرچند می‌بینیم واقعاً پاسخی وجود ندارد، مطالبی را که در این قسمت ما مطرح کردیم سؤالات مهم و اساسی از آن استخراج می‌شود، واقعاً چرا شخصی حتی مثل آقای ملازاده از شبکه المستقله اخراج می‌شود و ممنوع التصویر می‌شود؟ در پس پرده شبک المستقله چه هست؟ چرا مؤسسه راند که به گفته جناب آقای عدنان ابراهیم یک مؤسسه صهیونیستی انگلیسی است، دارد مسائل مالی شبکه المستقله را برای‌شان تأمین می‌کند و پوشش می‌دهد؟ چرا اینها آمدند و گفتند حضرت آیت الله قزوینی منکر مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها شده است، در حالی که هیچ ادله‌ای برای این قضیه نداشتند و ما خلافش را ثابت کردیم و آیت الله قزوینی اینقدر مصر بر اثبات مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها بودند. چرا آمدند گفتند آیت الله قزوینی منکر وجود روایت صحیح در مورد هجوم شده است، در حالی که خود کسانی که آنجا بودند در شبکه وهابی المستقله، تصریح کردند که آیت الله قزوینی مصر بر اثبات وجود هجوم با سند صحیح هست؟ چرا اینها آمدند ادعا کردند بعد از مناظرات المستقله بیش از 5/2 میلیون نفر در خوزستان وهابی شدند، در حالی که جمعیت تمام اعراب ایران بر اساس آنچه که در سایت‌‌‌ها وجود دارد، در حال حاضر حتی ممکن است به 5/2 میلیون نفر ممکن است نرسد، این ادعای کذب را چرا آمدند و مطرح کردند؟ چرا آمدند سخنان آیت الله قزوینی را سانسور کردند، در جایی که تأکید داشتند بر صحت سند روایات هجوم؟ و چرا آقای هاشمی در زمانی که می‌خواست سندی ارائه بدهد مبنی بر اثبات حرف خودش، دال بر اینکه آیت الله قزوینی منکر هجوم و منکر مظلومیت و اینها شده است، کلیپی را پخش کرد که آیت الله قزوینی در آنجا به دنبال اثبات قضیه هجوم و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بودند؟

ممنونیم از شما عزیزان که با ما همراه بودید و ان شاءالله که قسمت‌‌‌های بعدی این ویژه برنامه‌‌‌ها را هم ببینید، برنامه‌ای که تحت عنوان بررسی مناظرات المستقله با حضور آیت الله قزوینی به سمع و نظر شما عزیزان می‌رسد. ممنونیم از شما جناب آقای شرفی عزیز!


شرفی:

بنده هم تشکر می‌کنم و ان شاءالله که این برنامه مورد توجه شما بینندگان عزیز قرار گرفته باشد.


حسینی:

التماس دعا دارم از همه شما خوبان، یا علی مدد، خدانگهدار!

نظرات  (۲)

ملازاده  آواز میخوند؟شگفتا ...من دلم  بعضی اوقات براش میسوزه.همه بهش می خندن.بیرونشم کردن.پولشو میخورن...امیدوارم نگی این عالم مذهب شماست.چون آ واز خوندن این در مقابل مداحی های رپ و متالیک شما هیچه عموجان ابراهیم.
پاسخ:
این که عالم شما باشه یا نباشه محل بحث ما نیست.هر چند که ایشون از علمای اهل سنت بلوچستان بوده اند که بعدا سلفی شدند و الان هم اوضاعشون اینه !
چقدر سرنوشت آقای ملازاده شبیه عمرسعد هست که نه به حکومت ری رسید نه اون دنیا رو برای خودش نگه داشت.اینم همینطور....نه در جمع وهابی های عرب به جایی رسید چقدرم تحقیرش کردن،نه از وهابی های فارسی زبان خیری دید و نه کاری برای اون دنیاش کرد و این یعنی اوج بدبختی...
پاسخ:
عبد الرحیم ملازاده کسی هست که زمانی از حامیان انقلاب اسلامی بود و به همین دلیل در عربستان سعودی زندانی هم شد اما رفته رفته گرایش های ضد شیعی و ضد جمهوری اسلامی در ایشون تقویت شد و در جهان عرب مطرح شد تا اینکه در شبکه ی المستقله هم روابطش با مدیران اون شبکه تیره و تار شد. بعد از اون در شبکه های فارسی مطرح شد ولی باز هم اختلافات داخلی باعث شد تا چیزی عاید ملازاده نشه و الان ایشون در بدترین شرایط قرار داره و در حقیقت سقوط آزاد کردن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter