حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

اعتراف عثمان الخمیس در مورد فدک : عمر فدک را به علی بن ابی طالب داد تا آن را مدیریت کند و سپس فدک در بین اهل بیت منتقل شد

بی شک غصب فدک یکی از ظلم هایی است که در حق حضرت فاطمه سلام الله علیها شد و هر چه قدر هم که مخالفین شیعه سعی در توجیه و مخفی کردن حقایق داشه باشند باز هم در این عمل ناکام خواهند بود.
عثمان الخمیس که از وهابیون و نواصب معاصر است،اعترافی خطرناک در مورد فدک دارد که با یکدیگر آن را می خوانیم:

 

ثم أن الصحیح فی ذلک أن فدک کانت وقفا لما کان یحتاجه النبی صلى الله علیه وآله وسلم لنفسه وأزواجه وآل بیته وکان أبو بکر رضی الله عنه یدیرها بعد وفاة النبی صلى الله علیه وآله وسلم ثم عمر فی خلافته ثم أعطاها علی لیدیرها وظلت فی ید علی رضی الله عنه فی خلافة عمر وخلافة عثمان وخلافته رضی الله عنهم أجمعین قرابة من عشرین سنة أو یزید حتى توفی (أعنی علی) فأستلمها الحسن فظلت فی یده حتى توفی رضی الله عنه فأخذها الحسین وکانت فی یده حتى توفی رضی الله عنه فکانت بعد ذلک فی ید الحسن بن الحسن المشهور بالحسن المثنی وعلی بن الحسین المشهور بزین العابدین ثم صارت بعد وفاتیهما بید زید بن الحسن بن الحسن.



من القلب الی القلب،ص53

 

صحیح آن است که فدک وقفی بود که پیامبر به آن برای خودش و همسرانش و اهل بیتش نیاز داشت و ابوبکر پس از وفات پیامبر آن را اداره می کرد و سپس عمر در دوران خلافتش آن را اداره می کرد و فدک را به علی داد تا آن را اداره کند و در دوران خلافت عمر و عثمان و خلافت علی نزدیک به بیست سال یا بیشتر فدک در دست علی بود تا اینکه از دنیا رفت و سپس فدک در دست حسن بود تا اینکه از دنیا رفت و سپس حسین آن را در اختیار گرفت تا اینکه از دنیا رفت و پس از آن در دست حسن بن حسن مشهور به حسن مثنی و علی بن الحسین مشهور به زین العابدین بود و پس از آن ها در دست زید بن حسن بن حسن بود.

 

این اعتراف از جانب عثمان الخمیس چند نکته ی مهم را در برمی گیرد :

 

1. کلام عثمان الخمیس وهابی پاسخی است دندان شکن به کسانی که میگویند اگر فدک حق حضرت علی (ع) بود پس چرا آن را در دوره ی خلافتش پس نگرفت ؟! ما در پاسخ می گوییم نه تنها در دوره ی خلافت بلکه امرالمومنین در دوره ی خلافت عمر تا زمان شهادتشان فدک را در اختیار داشتند.اینگونه است که این شبهه ی قدیمی و ضعیف از اساس ساقط می شود.

2. نکته ی مهمی که در اعتراف عثمان الخمیس وهابی به چشم می خورد این است که فدک به صورت ارثی بین اهل بیت منتقل شده است.به راستی اگر فدک متعلق به تمامی مسلمانان بود (طبق ادعای ابوبکر و اتباع ابوبکر و مخالفین شیعه) پس چرا به صورت ارثی بین اهل بیت منتقل شد و در دوره ی خلافت عمر و عثمان و پس از آن در اختیار اهل بیت بود ؟! همین مساله دلیل واضح دیگری است بر این که فدک مختص حضرت فاطمه سلام الله علیها بود و حقی بود که از ایشان غصب شد و پس از اینکه ابوبکر خلافت خود را تثبیت کرد و آن را به اتمام رسانید و عمر هم خلافت خود را تثبیت شده می دید،آن را به امیرالمومنین برگرداند.

3. اگر وهابی در پاسخ بگوید که در زمانی که فدک در اختیار علی بن ابی طالب و حسنین علیهما السلام و دیگر افراد از اهل بیت بود از سود و منافع آن به عموم مسلمانان می دادند در پاسخ باید بگوییم که اولا باید در مورد این ادعای خود دلیل صحیح و معتبر بیاورند و ثانیا باید اثبات کنند که اگر کمکی هم از محل منافع فدک به عموم مسلمانان شده است به دلیل این بوده که فدک متعلق به تمامی مسلمانان بوده است و الا اهل بیت از حق خودشان بارها به مردم می بخشیده اند همانطور که امام حسن علیه السلام چندین بار تمامی اموال و نصف اموال خویش را بین مردم نیازمند تقسیم کردند.حتی اگر فرض محال کنیم که فدک متعلق به تمامی مسلمانان بود و در اختیار اهل بیت بود باز هم وهابی در استدلالش به مشکل می خورد چرا که با وجود خلیفه ی رسمی چه دلیلی دارد که مالی که متعلق به بیت المال است در دست عده ای خاص آن هم به صورت موروثی منتقل شود مگر این که بگوییم اصولا امیرالمومنین و حسنین و سایرین و از اهل بیت اصلا مشروعیت خلافت عثمان و معاویه و خلفای پس از او را قبول نداشتند که بخواهند فدک را به آنان بدهند !














موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۶
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter