حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

قتل و غارت در شهر کربلا در سال 1216 هجری از سوی وهابیت به اعتراف ابن بشر حنبلی (مورخ مشهور وهابی)

یکی از ویژگی های بارز بخش قابل توجهی از مکتب مخالفین شیعه، خشونت و بربریت و اقدام به اعمال همراه با توحش می باشد که با مراجعه به تاریخ در می یابیم سابقه ای بسیار طولانی داشته و از بدو اسلام، مسلمانان گرفتار این نوع رفتارهای به اصطلاح تروریستی از سوی کسانی شده اند که در بسیاری از مواقع به عنوان خلیفه و حاکم شرع بر جان و مال مسلمانان مسلط شده اند.

این نوع رفتارهای خشونت آمیز و تروریستی با ظهور وهابیت در چند قرن اخیر شکل جدیدی به خود گرفت و از آن جا که وسائل ارتباط جمعی و کتابت نسبت به قرون اولیه از قدرت به مراتب بیشتری برخوردار بود، بسیاری از این جنایات تروریستی به ثبت رسید.

عثمان بن بشر حنبلی - مورخ شهیر سلفی وهابی - در مورد جنایات وهابیت در سال 1216 هجری قمری در کربلا می نویسد:

ثم دخلت السنة السادسة عشر بعد المائتین والألف، وفیها سار سعود بالجیوش المنصورة والخیل العتاق المشهورة من جمیع حاضر نجد وبادیها والجنوب والحجاز وتهامة وغیر ذلک، وقصدوا أرض کربلاء ونازل أهل بلد الحسین، وذلک فی ذی القعدة، فحشد علیها المسلمون وتسوروا جدرانها ودخلوها عنوةً، وقتلوا غالب أهلها فی الأسواق والبیوت، وهدموا القبّة الموضوعة بزعم من اعتقد فیها على قبر الحسین. وأخذوا ما فی القبة وما حولها، وأخذوا النصیبة التی وضعوها على القبر، وکانت مرصوفة بالزمرد والیاقوت والجواهر، وأخذوا جمیع ما وجدوا فی البلد من الأموال والسلاح واللباس والفرش والذهب والفضة والمصاحف الثمینة وغیر ذلک مما یعجز عنه الحصر، ولم یلبثوا فیها إلا ضحوةً، وخرجوا منها قرب الظهر بجمیع تلک الأموال. وقُتلَ من أهلها قریب ألفا رجلٍ.

النجدی الحنبلی،عثمان بن عبد الله (المتوفى 1290 هـ)،عنوان المجد فی تاریخ نجد،ج1،ص 257 و 258،الناشر: مطبوعات ادارة الملک عبد العزیز،الطبعة: الرابعة، 1402 هـ - 1982 م.

سپس سال 1216 هجری فرا رسید.در این سال سعود با سپاهیان یاری شده و با اسب های اصیل مشهور از تمامی بخش های نجد، از جنوب و حجاز و تهامه و غیر آن، به سمت کربلا به راه افتادند و به اهالی سرزمین حسین رسیدند و این در ماه ذی القعدة رخ داد.مسلمانان علیه آنان گرد هم آمدند و از دیوارهای شهر ربالا رفتند و با قهر و خشونت وارد شهر شدند و اکثر اهالی شهر را در بازارها و خانه ها کشتند و گنبدی که بر قبر حسین - به گمان آن هایی که تصور می کنند آنجا قبر حسین است - را ویران کردند و هر آن چه را که در گنبد و اطرافش بود  و آن چه را که روی قبر بود و از کنار هم قرار دادن زمرد و یاقوت و جواهر ساخته شده بود را برداشتند و هر آن چه را که در شهر از اموال و سلاح و لباس و فرش و طلا و نقره و مصاحف گرانبها و غیر آن دیدند که بیان تمام آن امکان پذیر نیست برداشتند و تنها یک روز در آن جا ماندند و نزدیک ظهر با آن اموال از آن جا خارج شدند و از اهالی کربلا نزدیک هزار نفر کشته شدند.

مطالب مرتبط:

افتخار سعود بن عبد العزیز (امام وهابیت و از حکام آل سعود) به سر بریدن شیعیان کربلاء و بصره!

نظرات  (۱)

۱۷ آبان ۹۷ ، ۰۸:۳۰ فاطمه سادات داوری
مطالب اموزنده بود. باتشکر
پاسخ:
خواهش میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter