حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

پاسخ به شبهه ی اسلام ستیزان : شمر؛ دایی تنی حضرت عباس (ع) و دایی ناتنی امام حسین (ع)!!!

یکی از اقدامات پر تکرار اسلام ستیزان و کفار معاند و دشمن اهل بیت علیهم السلام نشر اکاذیب و ادعاهای پوچ و بی اساس می باشد تا به نوعی به گمان باطلشان چهره ی اهل بیت را مخدوش سازند.


یکی از این منافقان که ید طولایی در دروغ پردازی دارد، فردی معلوم الحال به نام بهرام مشیری می باشد که در برنامه های خویش با دروغ پردازی و تدلیس و حیله گری سعی در اقناع مخاطب دارد!


در این مطلب به یکی از دروغ های او که چندی است در قالب شبهه مطرح می شود و پیروان جاهلش نیز آن را نشر می دهند می پردازیم.

طرح شبهه:

بهرام مشیری (دروغ پردازِ منافق و معاند):


بعد که شمر می خواهد که راه بیفتد و برود آن جا می گوید آقا خواهرزادگان من هم آن جا هستند من آن ها را نمی توانم که ... یک امان نامه می خواهم برای خواهرزاده های من بده که سه تا از پسران علی عرض می کنم این شمر دایی تنی شان است و شمر دایی حسین هم هست.

فایل صوتی:

http://s9.picofile.com/file/8307763284/1.mp3.html

و در جایی دیگر این دروغ پردازِ منافق می گوید:


شمر عرض کردم که دایی تنی حضرت عباس است از طریق ام البنین.ام البنین همسر حضرت علی است و شمر هم برادرش است.بنا بر این [شمر] می شود دایی خالص و تنی حضرت عباس و دایی ناتنی امام حسین.

فایل صوتی:

http://s8.picofile.com/file/8307763326/2.mp3.html


پاسخ به شبهه

این ادعا از جهت علمی کم ارزش تر از آن است که محل بحث و مناقشه ی علمی قرار گیرد اما از آن جهت که کفار و منافقان در نشر آن می کوشند و ممکن است امر بر برخی از عوام و افراد کم مطالعه مشتبه گردد و همچنین از باب اثبات دروغ گویی منافق و زندیقِ دروغ پرداز «بهرام مشیری» به آن پاسخ می دهیم.


«بهرام مشیری» بدون ارائه ی هیچ دلیل علمی ادعا می کند که «شمر بن ذی الجوشن» لعنه الله خواهر حضرت ام البنین و دایی تنی حضرت عباس (ع) و دایی ناتنی امام حسین (ع) بوده است!


به این ادعا در سه محور پاسخ می دهیم:

1) با مراجعه به کتب انساب خواهیم دید که هم نسب «حضرت ام البنین» مشخص است و هم نسب «شمر بن ذی الجوشن» لعنه الله!


نسب «حضرت ام البنین» از این قرار است:

أم البنین فاطمة بنت حزام بن خالد بن ربیعة ابن الوحید بن کعب بن عامر بن کلاب بن ربیعة بن عامر بن صعصعة بن معاویة بن بکر بن هوازن.


بن عتبة، احمد بن علی بن الحسین (المتوفى 828 هـ)، عمدة الطالب فی أنساب آل أبی طالب، ص 351، الناشر : المطبع الجعفری، الطبعة : الأولى.

مشاهده ی اسکن کتاب:

http://s9.picofile.com/file/8307764150/1.png

http://s8.picofile.com/file/8307764176/2.png


نسب «شمر» لعنه الله از این قرار است:

«شمر» فرزند «ذی الجوشن» است و در مورد «ذی الجوشن» داریم:

ذُو الْجَوْشَنِ الضِّبَابِیُّ قَالَ: قَالَ هِشَامُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ السَّائِبِ الْکَلْبِیُّ: اسْمُهُ شُرَحْبِیلُ بْنُ الْأَعْوَرِ بْنِ عَمْرِو بْنِ مُعَاوِیَةَ وَهُوَ الضِّبَابُ بْنُ کِلَابِ بْنِ رَبِیعَةَ بْنِ عَامِرِ بْنِ صَعْصَعَةَ.


البصری الزهری، محمد بن سعد بن منیع أبو عبدالله (المتوفى230 هـ)، الطبقات الکبرى ،ج6، ص 46، المحقق: إحسان عباس، دار النشر : دار صادر - بیروت ، الطبعة: الأولى، 1968 م.

مشاهده ی اسکن کتاب:

http://s8.picofile.com/file/8307764418/1.png

http://s8.picofile.com/file/8307764434/2.png

اکنون داریم :



أم البنین فاطمة => حزام => خالد => ربیعة => الوحید => کعب => عامر => کلاب


شمر => ذی الجوشن الضبابی شُرَحْبِیلُ الْأَعْوَرِ => عَمْرِو => الضِّبَابُ => کلاب

مشاهده می فرمایید که بر خلاف ادعای دروغ پردازان و حقه بازانی همچون بهرام مشیری، نه تنها شمر لعنه الله برادر حضرت ام البنین نمی باشد، بلکه حتی هیچ نسبت فامیلی نزدیکی هم ندارند و تنها از یک قبیله هستند و نسب آنان در «کلاب» به یکدیگر می رسد.


اکنون این سوال مطرح می شود که علت اصلی دروغگویی افرادی همچون بهرام مشیری چیست؟!

2) مساله ی دیگر آن است که ممکن است برخی از جهال به داستان امان نامه استناد کنند.


در برخی از منابع تاریخی آمده است که شمر اینگونه فرزندان حضرت ام البنین (س) را خطاب کرده است:

وَ جَاءَ شِمْرٌ حَتَّى وَقَفَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ ع فَقَالَ أَیْنَ بَنُو أُخْتِنَا فَخَرَجَ إِلَیْهِ الْعَبَّاسُ وَ جَعْفَرٌ وَ عُثْمَانُ بَنُو عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع فَقَالُوا مَا تُرِیدُ فَقَالَ أَنْتُمْ یَا بَنِی أُخْتِی آمِنُونَ فَقَالَتْ لَهُ الْفِتْیَةُ لَعَنَکَ اللَّهُ وَ لَعَنَ أَمَانَکَ أَ تُؤْمِنُنَا وَ ابْنُ رَسُولِ اللَّهِ لَا أَمَانَ لَهُ.


الشیخ المفید، محمد بن محمد بن النعمان ابن المعلم أبی عبد الله العکبری البغدادی (متوفاى413 هـ)، الإرشاد فی معرفة حجج الله علی العباد،ج2، ص 89، تحقیق: مؤسسة آل البیت علیهم السلام لتحقیق التراث، ناشر: کنگره شیخ مفید، الطبعة: الأولى، 1413هـ .


و شمر آمد تا برابر همراهان حسین علیه السّلام ایستاد و گفت: فرزندان خواهر ما کجایند؟ أبا الفضل العباس، و جعفر، و عبد اللَّه، و عثمان فرزندان على بن ابى طالب علیه السّلام بیرون آمده گفتند: چه می خواهى؟ گفت: شما اى خواهرزادگان در امانید، آن جوان مردان به او گفتند: خدا تو را و امانى که براى ما آورده‏اى لعنت کند، آیا به ما امان میدهى و فرزند رسول خدا امان ندارد؟

برخی از جهال و افراد کم علم و اطلاع با استناد به این متن در پی اثبات دروغ خود هستند اما نکته ی اساسی آن است که اساسا حتی تا به امروز در بین عرب (از جمله عزیزان عرب در کشور ایران) رسم است که افرادی که از یک قبیله باشند ، در بسیاری از موارد همدیگر را برادر و خواهر و یا فرزند برادر و خواهر خطاب می کنند و علت اصلی نیز آن است که از یک قبیله می باشند.این دقیقا مانند حالتی است که حتی ما نیز در بین خودمان گاهی فردی را که عموی حقیقی یک کودک نیست عموی او خطاب می کنیم و خود آن شخص و خود آن کودک نین چنین می کنند و علت اصلی هم ایجاد حس علاقه و محبت و نزدیکی می باشد.


به همین دلیل در ترجمه ی محلاتی از کتاب الارشاد آمده است:

(مقصودش چهار پسر ام البنین برادران حضرت سید الشهداء بود که چون مادرشان ام البنین از قبیله بنى کلاب بود و شمر نیز از آن قبیله بود از این رو آنان را خواهر زاده خطاب کرد)


الشیخ المفید، محمد بن محمد بن النعمان ابن المعلم أبی عبد الله العکبری البغدادی (متوفاى413 هـ)، الإرشاد فی معرفة حجج الله علی العباد،ج2، ص 89، تحقیق: مؤسسة آل البیت علیهم السلام لتحقیق التراث، ناشر: کنگره شیخ مفید، الطبعة: الأولى، 1413هـ .

بنا بر این ماجرای امان نامه نیز هیچ ارتباطی با نسبت فامیلی ندارد بلکه مرتبط با هم قبیله بودن حضرت ام البنین (س) و شمر لعنه الله می باشد و ما در بخش قبل ثابت کردیم که نه تنها بر خلاف ادعای دروغ پردازانی همچون بهرام مشیری نسبت خواهری و برادری بین حضرت ام البنین (س) و شمر لعنه الله برقرار نبوده است بلکه هیچ نسبت فامیلی نزدیک دیگری هم برقرار نبوده است و در نتیجه ادعای باطل منافقان و کفار مبنی بر این که شمر لعنه الله دایی تنی حضرت عباس (ع) و دایی ناتنی امام حسین (ع) بوده از اساس دروغ و باطل است.


3) وجود یا عدم وجود رابطه ی فامیلی ضرورتا چیزی را ثابت یا رد نمی کند و آن چه که مهم است «حق» و «حقیقت» می باشد. «ابولهب» نیز عموی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بود اما سوره‌ای در قرآن کریم در سرزنش و جهنمی بودن وی نازل شد و چه بسیار کسانی که کمترین رابطه‌ی خویشاوندی با پیامبر و اهل بیت علیهم السلام اجمعین نداشتند اما در بهشت برین در جوار ایشان خواهند بود.

مطلب مرتبط :

پاسخ به شبهه ی رابطه ی نسبی امام حسین (ع) و یزید علیه لعنة الله

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۷
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

آیا شمر دایی امام حسین است

آیا شمر دایی حضرت عباس است

برنامه سرزمین جاوید

برنامه سرزمین جاوید 2016

برنامه سرزمین جاوید 2017

برنامه سرزمین جاوید بهرام مشیری

بهرام مشیری

بهرام مشیری امام حسین

بهرام مشیری سرزمین جاوید

بهرام مشیری سرزمین جاوید 2017

بهرام مشیری نقد اسلام

بهرام مشیری پارس تی وی

بهرام مشیری کربلا

حقانیت شیعه و رد شبهات

دانلود برنامه بهرام مشیری

دروغ های برنامه سرزمین جاوید

دروغ های بهرام مشیری

دروغ های سرزمین جاوید

شبهات اسلام ستیزان

شبهات امام حسین اسلام ستیزان

شبهات بهرام مشیری

شبهات محرم

شبهات محرم عزاداری

شبهات محرم و امام حسین

شبکه توحید

شبکه جهانی ولایت

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال فارسی

شبکه ولایت

شبکه کلمه

شمر برادر ام البنین

شمر دایی امام حسین

شمر دایی حضرت عباس

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مولوی عبدالحمید

ندای سنت

ندای شیعه

پاسخ به بهرام مشیری

پاسخ به شبهات اسلام ستیزان

پاسخ به شبهات بهرام مشیری

نظرات  (۱۲)

ببخشید الان با این شبهه دقیقا میخواست ثابت کنه؟مثلا میخواست بگه جنگ درون قبیله ای بود و به ما ربطی نداره؟ درست متوجه نشدم.
پاسخ:
این رو باید از فرد کُند ذهنی چون مشیری پرسید که واقعا به دنبال جی هست با این اباطیل ؟!
اوایل فکر میکردم با پول وهابیت علیه تشیع فعالیت میکنه اما بعد دیدم نقد قران و پیامبر رو هم گذاشته!!!
اما یه نکته جالب اینکه شبکه های عاریایی خودشونم جواب همدیگرو میدن و پته های هم رو می ریزن رو آب:)...اینجاست که خدا رو شکر می کنیم دشمنان ما بنابر فرمایش معصوم از حمقا هستند:) و به قول معروف اب دریا نجس نمیشه با....حالا مشیری هم یکیش...
ماله کشی تم مثل خودت افتضاحه
الان شما چیزی رو ثابت کردی؟ بالاخره از یه تیره و طایفه هستن یا نه؟ حالا چقدر براتون مهم شده.خب پیامبرتم چنین عمویی داشت.اما اون اینقدر واضح هست که نمیتونی حرف بزنی.عباس هم که معصوم نیست فقط یه امامزاده است حالا شما چه اصراری داری که نسبت طایفه ای رو انکار کنی نمیدونم
پاسخ:
اولا : ثابت شد که بهرام مشیری منافق، دروغ گفته ! چرا در این مورد سکوت کردید ؟!

ثانیا : وقتی تعصبات بیجا دارید و کامل نمیخونید این نظرات رو میذارید ! ما خودمون نوشتیم که :

حتی اگر بر فرض محال این ادعای دروغ صحیح می بود مساله ی خاصی رخ نمی داد و آن چه که ما باید همواره بر آن اصرار کنیم دفاع از جبهه ی حق می باشد و هدف اساسی ما از نگارش این مطلب اثبات دروغ گویی اسلام ستیزانِ کذابی همچون بهرام مشیری بود.

ثالثا : الان عمومی پیامبر کافر بوده چه ضرری به اسلام و پیامبر رسید ؟!

رابعا : حضرت عباس معصوم هست.
ما که چیزی نفهمیدیم:| :|
اصلا برای چی به این پرداختی؟
پاسخ:
از باب اثبات دروغگویی های اسلام سیتزانی همچون بهرام مشیری بی سواد.
اهان .....استاد مشیری با اون همه تالیفات بیسواده؟ بعد شما جوجه طلبه ها که کل هنرتون خوندن صرف و نحوه...میشید اساتید فرهیخته کشوری/بله؟
پاسخ:
اولا : بنده طلبه نیستم.

ثانیا : تالیفات و مقالاتش روی هم دو ریال ارزش نداره ! وقتی کسی علمیت نداره هزار صفحه هم بنویسه جایگاهی نداره !

ثالثا : میتونید از این دروغش دفاع کنید ؟! چرا اینقدر بی سواده که مجبور میشه دروغ بگه ؟!
دروغ که تخصص شماست....مگه روایت ندارید سه جا دروغ رواست میدان جنگ و هنگام وعده دادن به زنان و...؟؟
دو دره کردن حریف در میدان جنگ اونم دروغ که کمال نامردیه.
زنهاتونم که با دروغ نگه می دارید....دستمریزاد.
اما داریوش کبیر میگه خداوند سرزمین مرا از دروغ و خشکسالی محفوظ بدار.یاد بگیرید
پاسخ:
این الان شد پاسخ به دروغ بهرام مشیری ؟!؟!؟! چرا توان این رو ندارید که از دروغ بی سوادی مثل مشیری دفاع کنید ؟!

در جنگ هم حلوا خیرات نمیکنن! زنان هم باید احساساتشون حفظ بشه و جریحه دار نشه.الان مثلا در جنگ از اسیر میپرسن انبار مهمات کجاست باید راستشو بگه ؟؟!!

الان مشیری بیسواد چرا دروغ گفته در بحث علمی ؟!از پاسخ به دروغ مشیری بیسواد فرار نکنید.
اولا ایشون دروغ نگفت و با استناد به کتب خودتون اینو گفت.والا ماهم هرچی از روضه و منبر محرم در دوره جاهلیت که میرفتیم یادمونه همه همینو میگفتند که عباس و شمر نسبت فامیلی داشتند.الان خود شما هم به نوعی اینو قبول کردی...فقط نسبت فامیلی رو به هم طایفگی تقلیل دادی.و اخرشم گفتی اصلا نسبت خونی و...مهم نیست.پس قبول کردی که نسبت داشتن اما خب مهم نیست!!!!

مثلا در جنگ می گید اومدیم مسلمون تون کنیم همه در صلح و صفا باشند.بعد اموال شون رو به عنوان غنیمت و ...مصادره می کنید و نوامیس شونم کنیزتون میشن.

اینجوری حفظ احساسات می کنید؟زنها هفتاد درصد سوالی رو که می پرسند جوابش رو می دونند بعد شما با دروغ می خوایید راضیش کنید؟

مشیری دروغ نمیگه فقط خوب میدونه چطور پته های شما رو روی آب بریزه.
پاسخ:
چالبه هنوز هم نمیتونید از دروغ بهرام مشیری بیسواد و گافش دفاع کنید!

مشیری بیسواد میگه شمر دایی تنی حضرت عباس بوده!!! بفرمایید ما اثبات کردیم ایندروغه شما دفاع کنید! تنی بودن رو ثابت کنید!

این نوع مسالهای که گفتید اصلا و ابدا در جنگ ها نیست و از مصادیق اون دروغ جایز نیست.همینطور در مورد زنان.در کتب فقهی هم در موردش مفصل بحث شده.

این ها جواب دروغ مشیری بیسواد نیست.لطفا تنی بودن رو ثابت کنید !
من همه برنامه های اریایی و اساتید باستان شناس رو دنبال می کنم باید خودم از اول فیلم ایشون رو در این زمینه ببینم از کجا معلوم تقطیع و ساختگی نباشه؟اشتباه لفظی نباشه؟ می بینم و حتما  جوابتو میدم.

اما این پاسخ شما مبنی بر جواز دروغ در جنگ و روابط با زنان سست و بیخود بود.کتب فقهی تونم دیدیم.اگر زن این کارو کرد و اونجوری بود و دوره قاعدگیش بود و فلان...همش تحقیر کردن و جواز دروغ و...
پاسخ:
اولا : هر چه زودتر در مورد دروغ مشیری بیسواد پاسخگو باشید!

ثانیا : همین کلامتون نشون میده اصلا کتب فقهی رو ندیدید نه از دور و نه از نزدیک ! فعلا دروغ مشیری بیسواد رو پاسخ بدید تا سراغ بحث های بعدی بریم.
البته با کمال تاسف بعضی از منبری ها و مداحان هم میگن.همین باعث میشه این شبهه بال و پر بگیره.اینا هم اینو مطرح می کنند بعد کلیپ بعضی از این مداحان کم اطلاع رو هم به عنوان سند حرفشون میذارن.من خودم اینو به کرات شنیدم.
پاسخ:
بله یکی از اشتباهات مصطلح در برخی منابر و مداحی ها همین مساله هست.
یعنی فقط کافیه اینو آذری زبانها بشنون...مشیری رو زنده نمیذارن.بین شون هیچ مراسمی نیست که با عرض ارادت به حضرت عباس تموم نشه...عباسیه های اون جا هم بسیار معروفه.گویا خود حضرت هم به آذری ها لطف دارن چون به محض اینکه متوسل میشن پاسخ می گیرن.
دروغ باشد یا راست شمر دایی عباس (ع)  باشد یا نباشد
مهم این است راهشان از هم جداست نوح (ع) پسرش 
مخالفش بود هلاک شد و آیا خدا گفت چون پسر پیامبرش است نجاتش دهد
هیچ کس را به گناه کسی عقاب نمی کنند یا هیچ کسی رو به ثواب کسی دیگر اجر 
 نمی دهند. هر کس مسئول اعمال خودش است هرکسی نزدیکانش بد باشند دلیل بد بودن او نیست و یا خوب باشند دلیل خوب بودن او نیست مثلا یکی بخواهد بره در ارتش جمهوری اسلامی استخدام بشه میرم می پرسن عمویش چکاره است اگر عمویش خلافکار باشه استخدامش نمی‌کنند چنین کاری از عدالت خداوند دوره ومیایم چنین کاری میکنیم
و ادعای اسلام داریم.کار مسئولان خودمان منافقانه است چه برسه به اونی که در جبهه 
دشمنان است.
پاسخ:
البته نهادهای نظامی و امنیتی قوانین خودشون رو دارن که میتونه مثل این مورد محل مناقشه هم قرار بگیره.

نوشتی نه تنها شمر خواهر ام‌البنین نمی‌باشد.... خخخ شمر زن نبو مرد بود:))

پاسخ:
اصلاح شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter