حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

بن عثیمین وهابی : در بین صحابه افراد فاسق هم وجود دارند !


یکی از اعتقادات مخالفین شیعه ، اصرار آنان بر عادل بودن تمامی صحابه می باشد تا جایی که تمام آنان را به مجرد کوچک ترین صحبت و هم نشینی با پیامبر عادل دانسته و مورد مدح قرار می دهند. این در حالی است که برخی از آنان مرتکب اعمالی شده اند که عدالتشان را نقض می کند و این مساله تا جایی واضح و ثابت می باشد که بن عثیمین وهابی نیز ناچار به اعتراف و اقرار به این مطلب شده و با وضع قاعده ای جدید در اثبات عدالت صحابه می گوید یک صحابی تا زمانی عادل است که قدح و طعنی در حق او ثابت نشود !

وقوله : وَالصَّحَابَةُ عُدُولٌ، وَالمُرَادُ: مَنْ لَمْ یُعْرَفْ بِقَدْحٍ ؛یعنی: المراد من قوله : إنَّ الصحابة عدول مَن لم یُعرَف بقَدْح، فأمَّا مَن عُرِفَ بقدْح فإنَّه لیس بعَدْل حسَب القدح الذی فیه.


ویدلُّ لذلک أنَّ الله تعالى قال : (والذین یرمونَ المُحصناتِ ثمَّ لم یأتوا بأربعة شهداءَ فاجلدوهم ثمانین جلدةً ولا تقبلوا لهم شهادةً أبداً وأولئکَ هُمُ الفاسقون (4) إلا الذین تابوا من بعد ذلک وأصلحوا) [النور : 4 -5 ] فدلَّ ذلک على أنَّ فیهم الفَسَقة، وأنَّ مَن رمى محصنةً ولو فی عهد الرسول فإنَّه فاسقٌ یجبُ أنْ یُجلَد ثمانین جلدةً، وأن لا تُقبَل له شهادةٌ أبداً، فالحاصل: أنَّ الصحابة عُدولٌ إلَّا مَن عُرف بقدحٍ.

شرح مختصر التحریر لإبن عثیمین،ص 669 و 670

و این قول او که : صحابه عادل هستند و مراد این که : کسی که به قدح شناخته نشود ؛ یعنی آن که : منظور از قول وی این است که : صحابه عادل هستند [به شرط آن که] به قدح شناخته نشوند اما کسی که به قدح شناخته شود به دلیل قدحی که در او وجود دارد عادل نیست.


و این قول خداوند بر این مطلب دلالت می کند که : (و کسانی که زنان پاکدامن را متّهم می کنند ، سپس چهار شاهد ( بر مدّعای خود ) نمی آورند ، آنها را هشتاد تازیانه بزنید و شهادتشان را هرگز نپذیرید و آنها همان فاسقانند (4) مگر کسانی که بعد از آن توبه کنند و جبران نمایند) پس این دلالت می کند که در بین آنان (صحابه) افراد فاسق وجود دارند و این که هرکس زن شوهرداری را ولو در زمان پیامبر متهم به زنا کند او فاسق است و واجب است که هشتاد تازیانه بخورد و شهادت برای او پذیرفته نمی شود . پی نتیجه آن که : صحابه عادل هستند مگر کسی که به قدح شناخته شود.

جالب آن که خود بن عثیمین در یکی دیگر از کتبش تصریح می کند در بین صحابه افرادی بودند که مرتکب زنا شدند و دزدی کردند و شراب نوشیدند !

http://al-shia.blog.ir/post/108

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۸
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۳)

پاسخ این شبهه رو هم بدید لطفا ..

  اتهام گمراهی و وهابی بودن به علمای شیعه.!!!


فطفق یقع فی الشیخ بتافه قوله و اساء الادب و قال فی کلام له : الصدوق کذوب کبرت کلمه تخرج من فیه بل هو 👈 الکاذب 👉فیما یفتریه و لا حاجته بنا فی هذا المقام الی رد هذا القائل لانه عند العلماء👈ضال وهابی👉 مفضل.

یعنی آن کسانی که گفته اند الصدوق کذوب است و در حق صدوق بی ادبی کرده خودش دروغگوه و منحرف و وهابی است .

پاسخ:
چنین قولی (کذوب) از قول هیچ عالم شیعی ثابت نشده و در هیچ یک از تالیفات سید مرتضی نیز چنین مطلبی وجود ندارد و انتساب آن به سید مرتضی مردود است. به علاوه بر فرض قبول، کذوب به معنای کسی است که خطای بزرگی مرتکب شده است و همیشه واژه ی " کذب " به معنای دروغ نیست و در معنای " خطا " هم به کار می رود.
شببه وهابیون : آیت الله خوئی البحرانی : ( شیخ صدوق رئیس اخباریهاست )

وقد ذهب رئیس الاخباریین الصدوق الی مذاهب غریبه لم یوافقه علیها مجتهد او اخباری.
(کتاب الحدائق الناضره البحرانی ج1 ص 170).

الشریف المرتضی قال: ان صدوق کذوب فی هذه المساله.    الخصائص الفاطمیه ج2 ص 245.


پاسخ:
مخالفین کلام بحرانی رو بریده اند و منظور بحرانی این هست که شیخ صدوق هم در برخی از مسائل با سایر علماء مخالفت هایی داشته و بر مبنای قول غیر مشهور و غیر معمول عمل کرده.

فإنا نرى کلا من المجتهدین والأخباریین یختلفون فی آحاد المسائل بل ربما خالف أحدهم نفسه ، مع أنه لا یوجب تشنیعا ولا قدحا . وقد ذهب رئیس الأخباریین الصدوق ( رحمه الله تعالى ) إلى مذاهب غریبة لم یوافقه علیها مجتهد ولا أخباری ، مع أنه لم یقدح ذلک فی علمه وفضله.

ما می بینیم که مجتهدین و اخباریین در آحاد مسائل اختلاف دارند بلکه حتی کسی با خودش مخالفت می کند با این که این موجب قدح و تشنیع نمی شود و رییس اخباریین صدوق رحمه الله تعالی به مذاهب غریبه میل کرده که احدی از مجتهدین و اخباریین با وی در آن موافقت نکرده با این که این در علم و فضل وی قدحی وارد نمی کند.

کاملا مشخص هست که منظور مواضع خلاف بین شیخ صدوق و سایرین هست.

در مورد لفظ " کذوب " هم در یکی دیگه از کامنت ها پاسخ دادیم.
آقا سلام خدا قوت
ماجور باشی انشاءالله
پاسخ:
وعلیکم السلام

ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter