حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات



بن عثیمین ( از علمای وهابی ) : برخی صحابه دزدی کردند،زنا کردند و شراب نوشیدند ! :



ولا شک أنه حصل من بعضهم سرقة وشرب خمر وقذف وزنى بإحصان وزنى بغیر إحصان، لکن کل هذه الأشیاء تکون مغمورة فی جنب فضائل القوم ومحاسنهم، وبعضها أقیم فیه الحدود، فیکون کفارة.

شرح العقیدة الواسطیة،ج2،ص292 ط دار ابن الجوزی
مجموع فتاوی و رسائل لابن عثیمین،ج8،ص623 ط دار الثریا


و شکی در این نیست که بعضی از صحابه مرتکب دزدی شدند و شراب نوشیدند و قذف کردند ( تهمت زنا یا لواط زدن ) و مرتکب زنای محصنه و غیر محصنه شدند اما تمامی این ها در مقابل فضائلشان و محاسنشان قابل چشم پوشی بوده و بر برخی از آنان نیز حد جاری شد که به منزله ی کفاره می باشد. ( !!! )

الله اکبر ! نکته ی عجیب این که ظاهرا بن عثیمین خود را جای خدا می گذارد و حکم می دهد ! می گوید تمام گناهان صحابه قابل چشم پوشی است !!! نکته ی عجیب تر آن که خود بن عثیمین می گوید بر برخی از صحابه در قبال این گناهان شنیع و کبیره حد جاری شد و این بدان معنی است که بر بخشی از آنان حتی حد نیز جاری نشد ! مثلا کسی که مرتکب زنای محصنه شود،بایستی سنگسار شود اما از نظر امثال جناب بن عثیمین اشکالی ندارد ! شاید اجتهاد کرده و ثواب نیز می برد !

آری این است عدالت تمامی اصحاب ! که مخالفین شیعه از آن دم می زنند !

حال ما برای هر کدام از جرائمی که بن عثیمین وهابی برای برخی صحابه ذکر کرده است،روایاتی را نقل می کنیم تا ببینید آیا همه ی صحابه انسان هایی با تقوا و پاک بوده اند یا خیر؟

سرقت و دزدی :

حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ إِسْمَاعِیلَ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الوَاحِدِ، حَدَّثَنَا الأَعْمَشُ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا صَالِحٍ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا هُرَیْرَةَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: لَعَنَ اللَّهُ السَّارِقَ، یَسْرِقُ البَیْضَةَ فَتُقْطَعُ یَدُهُ، وَیَسْرِقُ الحَبْلَ فَتُقْطَعُ یَدُهُ.


صحیح البخاری،کتاب الحدود،باب قول الله تعالی " السارق و السارقة فاقطعوا ایدیهما " ،ح6799 ط دار طوق النجاة


پیامبر فرمودند خدا دزد را لعنت کند که با دزدیدن تخم مرغ و ریسمانی،باعث می شود تا دستش قطع گردد.

شرب خمر :

حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ أَبِی شَیْبَةَ حَدَّثَنَا وَکِیعُ بْنُ الْجَرَّاحِ عَنْ عَبْدِ الْعَزِیزِ بْنِ عُمَرَ عَنْ أَبِی عَلْقَمَةَ مَوْلَاهُمْ وَعَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْغَافِقِیِّ أَنَّهُمَا سَمِعَا ابْنَ عُمَرَ یَقُولُ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: «لَعَنَ اللَّهُ الْخَمْرَ، وَشَارِبَهَا، وَسَاقِیَهَا، وَبَائِعَهَا، وَمُبْتَاعَهَا، وَعَاصِرَهَا، وَمُعْتَصِرَهَا، وَحَامِلَهَا، وَالْمَحْمُولَةَ إِلَیْهِ.


سنن ابی داود،ج3،ص326،ح3674 ط المکتبة العصریة  ( حکم الالبانی : صحیح )

پیامبر فرمودند : خداوند شراب و کسی که آن را می نوشد و کسی که ساقی آن است و فروشنده ی آن و کسی که انگور را برای تهیه ی آن می فشارد و کسی که آن را حمل می کند و کسی که محموله ی شراب به سوی او حمل می شود را لعنت کند.


حَدَّثَنَا عَارِمٌ حَدَّثَنَا أَبُو عَوَانَةَ عَنِ الْمُغِیرَةِ عَنْ مَعْبَدٍ الْقَاصِّ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَبْدٍ عَنْ مُعَاوِیَةَ قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ : مَنْ شَرِبَ الْخَمْرَ فَاجْلِدُوهُ، فَإِنْ عَادَ، فَاجْلِدُوهُ، فَإِنْ عَادَ، فَاجْلِدُوهُ، فَإِنْ عَادَ الرَّابِعَةَ، فَاقْتُلُوهُ.

مسند احمد،ج28،ص60و61،ح16847 ط موسسة الرسالة

پیامبر فرمودند هر کس که شراب نوشید،او را حد بزنید.اگر دوباره این کار را کرد،تازیانه بزنید.اگر برای بار سوم شراب نوشید او را حد بزنید.پس اگر بار چهارم این کار را کرد،او را بکشید.

قذف :

والذین یَرْمُونَ المحصنات ثُمَّ لَمْ یَأْتُواْ بِأَرْبَعَةِ شُهَدَآءَ فاجلدوهم ثَمَانِینَ جَلْدَةً وَلاَ تَقْبَلُواْ لَهُمْ شَهَادَةً أَبَداً وأولئک هُمُ الفاسقون

سوره ی نور،آیه ی 4

و کسانی که به زنان شوهردار تهمت زنا می زنند و چهار شاهد نمی آورند را هشتاد ضربه تازیانه بزنید و شهادت او را هرگز قبول نکنید و آنان خودشان فاسق هستند.

لازم به ذکر است که این گناه،از گناهان عظیم و از کبائر است.

زنا :

حَدَّثَنَا إِسْحَاقُ بْنُ سُوَیْدٍ الرَّمْلِیُّ حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِی مَرْیَمَ أَخْبَرَنَا نَافِعٌ یَعْنِی ابْنَ زَیْدٍ قَالَ: حَدَّثَنِی ابْنُ الْهَادِ أَنَّ سَعِیدَ بْنَ أَبِی سَعِیدٍ الْمَقْبُرِیَّ حَدَّثَهُ أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا هُرَیْرَةَ یَقُولُ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: إِذَا زَنَى الرَّجُلُ خَرَجَ مِنْهُ الْإِیمَانُ کَانَ عَلَیْهِ کَالظُّلَّةِ، فَإِذَا انْقَطَعَ رَجَعَ إِلَیْهِ الْإِیمَانُ.

سنن ابی داود،ج4،ص222،ح4690 ط المکتبة العصریة

پیامبر فرمودند که هر کسی زنا کند،ایمان از او خارج می شود و همچون سایبانی بالای سر او قرار می گیرد.هرگاه شخ از زنا دست بردارد،ایمان به او برمی گردد.





























نظرات  (۱)

۱۷ دی ۹۳ ، ۱۷:۱۶ محمد محمدیان
خیلی کامل بود

دوست عزیز
ایشالله موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter