حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سلسله سرقت های علمی سید کمال حیدری در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» [17]

در مطالب قبلی مقدمات مهمی را در باب ضرورت نقد افکار و آراء و روش «سید کمال حیدری» و همچنین «سرقت علمی» نوشتیم که مطالعه ی این دومطلب قبل از مطالعه ی مطلب پیش روی شما مخاطبان گرامی بسیار ضروری است :

چرا نقد «سید کمال حیدری» ؟!


مقدمه ای بر سرقت های علمی «سید کمال حیدری»


در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است ، قصد داریم تا به یکی از سرقت های علمی پرشمار «سید کمال حیدری» در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» اشاره کنیم.

سید کمال حیدری در صفحه ی 405 می نویسد :

فإنّ لفظ «الضلال» وإن کان یستخدم فى کلّ حالات الخروج من الاعتدال وینطبق على کلّ ضروب الانحراف، فیکون شاملًا للمغضوب علیهم أیضاً، إلّا أنّه فى هذه الآیة مورد البحث، أُرید منه خصوص حالات الخروج غیر المتّصفة بالتمرّد والعناد بدلیل قوله تعالى: (غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ). فهناک نحو من الترقّى فى النفى، أى مجى العموم المنفىّ، وهو قوله: (وَ لَا الضَّالِّینَ).

الحیدری،کمال، اللباب فی تفسیر الکتاب - الجزء الأول (سورة الحمد)، ص 405، الناشر : دار فراقد، الطبعة : الأولى، 1431 هـ - 2010 م.

با جست و جویی ساده در می یابیم این عبارات از کتاب تفسیر سوره ی حمد آیت الله شهید سید محمد باقر حکیم رحمه الله به سرقت رفته است !

ومع أن لفظ (الضلال) یستخدم فی کل حالات الخروج من الاعتدال إلا أنه فی مثل هذه الآیة المبارکة استخدم فی حالات الخروج الأخرى غیر المتصفة بالتمرد والشدة بدلیل قوله تعالى: * (غیر المغضوب...) * مستخدما بذلک أسلوب الترقی فی النفی أی مجئ العموم المنفی * (ولا الضالین) * بعد الخصوص * (غیر المغضوب علیهم) * فکأن الإنسان یطلب من الله تعالى أن یکون من الذین أنعم الله علیهم * (الذین أنعمت علیهم) * أولا ثم یطلب منه أن لا یکون منحرفا انحراف أولئک المتمردین على الله تعالى * (غیر المغضوب علیهم...) * بل حتى ولا أن یکون منحرفا بأی شکل من أشکال الانحراف * (ولا الضالین)

الطباطبائی الحکیم،السید محمد باقر، تفسیر سورة الحمد،ص 228، الناشر : مجمع الفکر الاسلامی، الطبعة : الأولى، 1420 هـ .

آیا انسان اخلاق مدار و عادل و با تقوا دست به چنین عمل زشتی (سرقت علمی) می زند ؟!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter