سلسله سرقت های علمی سید کمال حیدری در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» [12]
سلسله سرقت های علمی سید کمال حیدری در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» [12]
در مطالب قبلی مقدمات مهمی را در باب ضرورت نقد افکار و آراء و روش «سید کمال حیدری» و همچنین «سرقت علمی» نوشتیم که مطالعه ی این دومطلب قبل از مطالعه ی مطلب پیش روی شما مخاطبان گرامی بسیار ضروری است :
چرا نقد «سید کمال حیدری» ؟!
مقدمه ای بر سرقت های علمی «سید کمال حیدری»
در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است ، قصد داریم تا به یکی از سرقت های علمی پرشمار «سید کمال حیدری» در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» اشاره کنیم.
سید کمال حیدری در صفحه ی 395 در تعریف غضب می نویسد :
والغضب فى الإنسان کیفیة تعرض للنفس یتبعها حرکة الروح وثورانها فتطلب الانتقام.
الحیدری،کمال، اللباب فی تفسیر الکتاب - الجزء الأول (سورة الحمد)، ص 395، الناشر : دار فراقد، الطبعة : الأولى، 1431 هـ - 2010 م.
با جست و جویی ساده در می یابیم این تعریف از تفسیر ابن عاشور (عالم مشهور اهل سنت) به سرقت رفته است !
وَحَقِیقَةُ الْغَضَبِ الْمَعْرُوفِ فِی النَّاسِ أَنَّهُ کَیْفِیَّةٌ تَعْرِضُ لِلنَّفْسِ یَتْبَعُهَا حَرَکَةُ الرُّوحِ إِلَى الْخَارِجِ وَثَوَرَانُهَا فَتَطْلُبُ الِانْتِقَامَ.
ابن عاشور، محمد الطاهر (متوفای1284هـ) التحریر والتنویر،ج1، ص197، الناشر : الدار التونسیة للنشر - تونس، سنة النشر: 1984 هـ .
آیا انسان اخلاق مدار و عادل و با تقوا دست به چنین عمل زشتی (سرقت علمی) می زند ؟!