حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سلسله سرقت های علمی سید کمال حیدری در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» [6]

در مطالب قبلی مقدمات مهمی را در باب ضرورت نقد افکار و آراء و روش «سید کمال حیدری» و همچنین «سرقت علمی» نوشتیم که مطالعه ی این دومطلب قبل از مطالعه ی مطلب پیش روی شما مخاطبان گرامی بسیار ضروری است :

چرا نقد «سید کمال حیدری» ؟!


مقدمه ای بر سرقت های علمی «سید کمال حیدری»


در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است ، قصد داریم تا به یکی از سرقت های علمی پرشمار «سید کمال حیدری» در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» اشاره کنیم.

سید کمال حیدری در صفحه ی 329 در مورد دلالت الف و لام در «الحمد» بر جنس می نویسد :

ومعنى تعریف الجنس أنّ هذا الجنس هو معروف عند السامع، فإذا قلت: الحمد لله، أو العجب لک، فکأنّک ترید أنّ هذا الجنس معروف لدیک ولدى مخاطبک لا یلتبس بغیره، کما أنّک إذا قلت: الرجل، وأردت معیّناً فى تعریف العهد النحوى، فإنّک ترید أنّ هذا الواحد من الناس معروف بینک وبین مخاطبک، فهو فى المعنى کالنکرة من حیث إنّ تعریف الجنس لیس معه کبیر معنىً، إذ تعیّن الجنس من بین بقیّة الأجناس حاصل بذکر لفظه الدالّ علیه لغةً، وهو کافٍ فى عدم الدلالة على غیره، إذ لیس غیره من الأجناس بمشارک له فى اللفظ ولا متوهّم دخوله معه فى ذهن المخاطب، بخلاف تعریف العهد الخارجى فإنّه یدلّ على واحد معیّن بینک وبین مخاطبک من بین بقیّة أفراد الجنس التى یشملها اللفظ.


وبهذا یتبیّن أنّ التعریف الداخل على الجنس لا یفید إلّا توکید اللفظ وتقریره وإیضاحه للسامع، لأنّک لمّا جعلته معهوداً فقد دللت على أنّه‏ واضح ظاهر، وهذا یقتضى الاعتناء بالجنس وتقریبه ممّا هو معروف عند المخاطب.

الحیدری،کمال، اللباب فی تفسیر الکتاب - الجزء الأول (سورة الحمد)، ص 256، الناشر : دار فراقد، الطبعة : الأولى، 1431 هـ - 2010 م.

با یک جست و جوی سریع و ساده در می یابیم که سید کمال حیدری این مطلب را تماما از تفسیر ابن عاشور سنّی مذهب سرقت کرده است !

وَمَعْنَى تَعْرِیفِ الْجِنْسِ أَنَّ هَذَا الْجِنْسَ هُوَ مَعْرُوفٌ عِنْدَ السَّامِعِ فَإِذَا قُلْتَ الْحَمْدُ لِلَّهِ أَوِ الْعَجَبُ لَکَ فَکَأَنَّکَ تُرِیدُ أَنَّ هَذَا الْجِنْسَ مَعْرُوفٌ لَدَیْکَ وَلَدَى مُخَاطَبِکَ لَا یَلْتَبِسُ بِغَیْرِهِ کَمَا أَنَّکَ إِذَا قُلْتَ الرَّجُلُ وَأَرَدْتَ مُعَیَّنًا فِی تَعْرِیفِ الْعَهْدِ النَّحْوِیِّ فَإِنَّکَ تُرِیدُ أَنَّ هَذَا الْوَاحِدَ مِنَ النَّاسِ مَعْرُوفٌ بَیْنَکَ وَبَیْنَ مُخَاطَبِکَ فَهُوَ فِی الْمَعْنَى کَالنَّکِرَةِ مِنْ حَیْثُ إِنَّ تَعْرِیفَ الْجِنْسِ لَیْسَ مَعَهُ کَبِیرُ مَعْنًى إِذْ تَعَیُّنُ الْجِنْسِ مِنْ بَیْنِ بَقِیَّةِ الْأَجْنَاسِ حَاصِلٌ بِذِکْرِ لَفْظَهِ الدَّالِّ عَلَیْهِ لُغَةً وَهُوَ کَافٍ فِی عَدَمِ الدَّلَالَةِ عَلَى غَیْرِهِ، إِذْ لَیْسَ غَیْرُهُ مِنَ الْأَجْنَاسِ بِمُشَارِکٍ لَهُ فِی اللَّفْظِ وَلَا مُتَوَهَّمٍ دُخُولُهُ مَعَهُ فِی ذِهْنِ الْمُخَاطَبِ بِخِلَافِ تَعْرِیفِ الْعَهْدِ الْخَارِجِیِّ فَإِنَّهُ یَدُلُّ عَلَى وَاحِدٍ مُعَیَّنٍ بَیْنَکَ وَبَیْنَ مُخَاطَبِکَ مِنْ بَیْنِ بَقِیَّةِ أَفْرَادِ الْجِنْسِ الَّتِی یَشْمَلُهَا اللَّفْظُ، فَلَا یُفِیدُ هَذَا التَّعْرِیفُ أَعْنِی تَعْرِیفَ الْجِنْسِ إِلَّا تَوْکِیدَ اللَّفْظِ وَتَقْرِیرَهُ وَإِیضَاحَهُ لِلسَّامِعِ لِأَنَّکَ لَمَّا جَعَلْتَهُ مَعْهُودًا فَقَدْ دَلَلْتَ عَلَى أَنَّهُ وَاضِحٌ ظَاهِرٌ، وَهَذَا یَقْتَضِی الِاعْتِنَاءَ بِالْجِنْسِ وَتَقْرِیبِهِ مِنَ الْمَعْرُوفِ الْمَشْهُورِ.

ابن عاشور، محمد الطاهر (متوفای1284هـ) التحریر والتنویر،ص 159 و 160، الناشر : الدار التونسیة للنشر - تونس، سنة النشر: 1984 هـ .

آیا می توان کسی که دست به چنین عمل شنیعی (سرقت علمی) می زند را فردی عادل و با تقوا و اخلاق مدار دانست ؟!

قضاوت با شما!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۳۱
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

انحرافات سید کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دانلود کتاب های کمال حیدری

درس خارج سید کمال حیدری

درس خارج فقه سید کمال حیدری

درس فقه المراة سید کمال حیدری

دروس خارج فقه سید کمال حیدری

دروس سید کمال حیدری

دروغ های سید کمال حیدری

سرقت علمی سید کمال حیدری از ابن عاشور

سرقت علمی سید کمال حیدری از علمای اهل سنت

سرقت علمی سید کمال حیدری از کتب اهل سنت

سرقت های علمی سید کمال حیدری

سرقت های علمی کمال حیدری در اللباب فی تفسیر الکتاب

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری اللباب فی تفسیر الکتاب

سید کمال حیدری درس خارج فقه

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری سرقت علمی

سید کمال حیدری سرقت علمی از ابن عاشور

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری شیعه

سید کمال حیدری فقه المراة

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مطارحات فی العقیده

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب اللباب

سید کمال حیدری کیست

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی برنامه اینترنتی بن بست

فرشید شرفی برنامه بن بست

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

کتاب اللباب فی تفسیر الکتاب

کتاب اللباب فی تفسیر الکتاب کمال حیدری

کتاب های سید کمال حیدری

کمال حیدری امام زمان

کمال حیدری بن بست

کمال حیدری خمس

کمال حیدری سرقت علمی

کمال حیدری شبکه کوثر

کمال حیدری ولایت فقیه

نظرات  (۵)

حیف و صدحیف که تو توی اینستاگرام پیج نداری.او نموقع راحتتر میشد بهت عرض ادب کرد جناب فرشید عربی صادره از مدینه.
پاسخ:
بله ! همه از ادب آریایی !!! امثال شما درفضای مجازی بهره مند شده و خبر دارند!
نفرمایین اوستاد...شنیدن کی بود مانند دیدن؟
بالاخره در مقابل حجازی های ایرانی نما و مهاجم به باستان و مدافعان اعراب ۱۴قرن پیش که نمیشه بی تفاوت بود.
اما هرچی گشتیم دیدیم پیجی صفحه ای چیزی تو شبکه ها نداری...شما هم خیلی از آریایی ها ناراحتی؟بفرما تو همون نجف و مدینه و سامرا و مکه و کربلا زندگی کن و همون حرم ها رو جارو بکش تا هم ارادتت به عربها کامل نمایان بشه هم ما اریایی ها رو نبینی...تو رو چه به نقد زرتشت و باستان؟
پاسخ:
خیلی جالبه که نژاد پرست ها ذره ای تاب و تحمل نقد شدن رو ندارن! چیزی هم جز فحاشی و نژاد پرستی در چنته ندارن! خوش باشید با توهماتتون مادامی که پاسخی ندارید در برابر نقدها!
الان شما در مقام نقد هستی؟باستان شناسی؟مورخی؟ادیان رو هم اون هم ادیان ابراهیمی در حد قران تون میشناسی .چه هنری جز علوم اسلامی و زبان عربی داری؟کی بهت اجازه نقد داده؟چرا ما نمی تونیم شما رو نقد کنیم؟

پاسخ:
بله نقد میکنیم و شما اگر میتونید دفاع کنید! حالا که به زعم شما ما شناختی نداریم و بلد نیستیم پس مطالب بی ارزش ما رو نقد کنید و مفتضح کنید ما رو !!! چرا فقط حرف می زنید ؟! چرا اینقدر از نقد شدن می ترسید ؟!
در ضمن به تو چه ربطی داره که از پست های کانال های تاریخ باستان بذاری تو کانالت و بعد هم بگی فاشیست و احمق و....ماشالا مشاهبر ادبیات در مقابل ادب شما باید لنگ بندازن.اصلا غلام ادبتم...
اینم مد جدید شده اخوندا و طلاب و جماعت رو به زوال حزب اللهی به باستان حمله می کنند.بچسبید به همون جنگ قدرت  ابوبکر و عمر و علی تون...
الهی بمیری تو همون بقیع خاکت کنم.
پاسخ:
خب شما اگر میتونید دفاع کنید ! نقدهای ما ادامه خواهد داشت ...
حالا نمیخواد عصبانی بشی جوجه بسیجی..اینجا کامنت گذاشتن فایده نداره.چون کامنتها اول برای خودت میاد میتونی بری سرچ بزنی ،با بقیه حزب اللهی ها اهانت های جدید ابداع کنی و اینقدر بگردی که یه مورد غیر معتبر پیدا کنی و بزرگش کنی که مثلاچی؟جواب دادی....
اینجوری که فایده نداره.اما اگر پیج داشتی و اینو اونجا مینوشتی میتونستیم بیاییم برات کامنت بذاریم و همونجا بحث بشه که همه ببینند.
حالا چرا تو اینستا نیستی؟نکنه چشمت میفته به عکس های شخصی بانوان و به گناه میفتی به زعم خودت...بابا مومن.قدیس.فرشته.نایب امام زمان...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter