سلسله سرقت های علمی سید کمال حیدری در کتاب «علم الامام» [3]
سلسله سرقت های علمی سید کمال حیدری در کتاب «علم الامام» [3]
در مطالب قبلی مقدمات مهمی را در باب ضرورت نقد افکار و آراء و روش «سید کمال حیدری» و همچنین «سرقت علمی» نوشتیم که مطالعه ی این دومطلب قبل از مطالعه ی مطلب پیش روی شما مخاطبان گرامی بسیار ضروری است :
چرا نقد «سید کمال حیدری» ؟!
مقدمه ای بر سرقت های علمی «سید کمال حیدری»
در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است ، قصد داریم تا به یکی از سرقت های علمی «سید کمال حیدری» در کتاب «علم الامام» اشاره کنیم.
«سید کمال حیدری» در کتاب «علم الامام» می نویسد :
فإنّه ظاهر فى أنّ هناک کتاباً مبیناً عَرَض علیه جعله مقروّاً عربیّاً، وإنّما أُلبس لباس القراءة والعربیّة لیعقله الناس، وإلّا فإنّه وهو فى أُمّ الکتاب، والکتاب المکنون، واللّوح المحفوظ عند الله، علىٌّ لا یصعد إلیه العقول، حکیمٌ لا یوجد فیه فصل فصل. وفى الآیة تعریف للکتاب المبین وأنّه أصل القرآن العربى المبین.
العبادی،علی حمود، علم الإمام بحوث فی حقیقته ومراتب علم المعصومین (تقریر أبحاث السید کمال الحیدری)ص 97.
با یک جست و جوی ساده در می یابیم که این متن که سید کمال حیدری و موسسه اش آن را به نام وی ثبت کرده اند و هیچ ارجاعی هم به هیچ مصدری نداده اند، از علامه طباطبائی رحمه الله می باشد!
فإنه ظاهر فی إن هناک کتابا مبینا عرض علیه جعله مقروا عربیا ، وإنما ألبس لباس القراءة والعربیة لیعقله الناس وإلا فإنه - وهو فی أم الکتاب - عند الله ، علی لا یصعد إلیه العقول ، حکیم لا یوجد فیه فصل وفصل وفی الآیة تعریف للکتاب المبین وأنه أصل القرآن العربی المبین.
طباطبایى، سید محمد حسین (متوفاى1412هـ)، المیزان فى تفسیر القرآن،ج 2، ص 97، ناشر: منشورات جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة فی قم المقدسة، الطبعة : الخامسة، 1417هـ .
جالب آن است که در برخی مواردی که سید کمال حیدری» قبل از سخن گفتن اشاره می کند که از علامه طباطبائی نقل خواهد کرد به منبع اصلی ارجاع داده شده است اما در مواردی که وی سخنی از علامه طباطبائی بر زبان نمی آورد، هیچ ارجاعی در کار نیست !
به راستی کسی که مرتکب چنین رفتار زشتی می شود (سرقت علمی) از عدالت ساقط نیست ؟!
سلام
این مطالب از جناب حیدری نشان دهنده نوع مطالعه و تبحر نظر مبارکشان میباشد ذهنی منطقی فراتر از ذهن تقلیدی دارند و شجاعانه قلم و سخن دارند
سخنی نو از متون قدیم
پارادوکس گذشتگان بیان شد دارد میرود به سمت حل مسائل
آیات صانعی،محقق داماد، علوی بروجردی، سروش محلاتی، وووو ادامه دارد.
سخن تازه بر متعصبین ناگوار است.
محسن اراکی ، محمد یزدی، میلانی جاماندگان تاریخی هستند در زمانه !