دروغ بستن «سید کمال الحیدری» بر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی در موضوع قرار گرفتن حضرت فاطمه (س) بین در و دیوار
دروغ بستن «سید کمال الحیدری» بر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی در موضوع قرار گرفتن حضرت فاطمه (س) بین در و دیوار
در سه مطلب پایانی از مطالب «نقد سید کمال الحیدری» به دروغ پردازی های «سید کمال الحیدری» در مورد دیدگاه «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» نسبت به شکستن پهلوی حضرت زهراء (س) پرداختیم و به آن پاسخ دادیم.
این مطالب را از طریق لینک های زیر می توانید مطالعه کنید :
پاسخی به دروغ پردازی و تهمت سید کمال الحیدری در مورد نظر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی نسبت به شکستن پهلوی حضرت زهراء (س)
پاسخ کوبنده ی دفتر «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» (ره) به ادعای دروغ «سید کمال الحیدری»
مدرکی جدید از وبسایت رسمی آیت الله تبریزی در رد دروغ و تهمت «سید کمال الحیدری» در موضوع شکستن پهلوی حضرت زهراء (س)
اما «سید کمال الحیدری» در حرکتی عجیب و با اصرار بر دروغ پردازی مدعی شده است که «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» رحمه الله قرار گرفتن حضرت زهراء (س) بین در و دیوار را هم قبول نداشته اند !!!
«سید کمال الحیدری» در دقیقه ی 22 و ثانیه ی 27 از درس «فقه المرأة» ، جلسه ی 68 تا دقیقه ی 26 و ثانیه ی 42 می گوید :
أما تعالوا معنا موقفه من الکتاب هذه الأنوار الإلهیة فی المسائل العقدیة آیة الله العظمى میرزا جواد التبریزی فی صفحة 254 کتاب سلیم بن قیس وهنا أقولها الأعزة إذا عندهم مطالب أخرى وراء هذا الکتاب غیر الذی ینقله فلیأتوا به بینی وبین الله أنا سوف أقول أن المیرزا أستاذنا المیرزا التبریزی فی مکان آخر قال شیئاً آخر غیر الذی أنا أقوله ما رأیکم فی کتاب سُلیم بن قیس؟ بسمه تعالى کتاب سلیم بن قیس کتاب معتبر أنت قد ماذا تقول؟ تقول خلص انتهت القضیة ولکن لم یثبت أن الکتاب المتداول بین أیدینا هو نفس ذلک الکتاب، فإذن هذا الذی بأیدینا معتبر أو لیس بمعتبر؟ لیس بمعتبر.
إذن کل ما یثبت من خلال کتاب سُلیم لیس فقط قضیة ظلامات الزهراء بل مسائل أخرى کثیرة، تفاصیل کثیرة أخرى موجودة لا تثبت إلا من خلال حجیة کتاب سلیم ولهذا تجده بشکل واضح عندما یسألوه عن مسألة عصرها بین الحائط والباب صفحة 153 ما حقیقة ما جرى وعصرها بین الحائط والباب؟ الآن أیضاً بشکل دبلوماسی سمه دبلوماسی سمه هروب سمه لین عنق الجواب ابتلاء بنت رسول الله بمثل هذه الأمور معلوم ومحرز إجمالاً والسلام علیکم ورحمة الله إذن یقبل أو لا یقبل؟ تفصیلاً یقبل أو لا یقبل؟ واضح فلا یقبل یقول إجمالاً توجد ظلامة واقعاً ومن ینکر هذا یقولون بأنه ما کان ینبغی أن یصدر هذا العمل ولکن هم یوجهون ماذا یوجهون یقولون إذا صدر هذا من الخلیفة الأول أو الثانی أو کذا نحن لا ندعی العصمة لأنهم اجتهدوا فأخطئوا وانتم تستندون تقولون بأنّه فی أخریات حیاة الخلیفة الأول کان نادماً على أمور ثلاثة فعلها ومنها قضیة کشف بیت فاطمة.
انظروا کم هؤلاء ناس متدینین عندما أحسوا بالخطأ تابوا إلى الله الآن هذا تعتبره کذا هو یعتبره کذا هذا بحث آخر وانتم تنقلون سننقل لعل هذا الیوم انه أرادوا أن یرضوها أن یرضوا فاطمة سلام الله علیها بعد أن غضبت علیهم أرادوا أن یرضوها أو لا؟ هی ما قبلت سلام الله علیهم إذن هم قاموا بتکلیفهم بتعبیرهم هم، هم لا یعتقدون بعصمة سیدة نساء العالمین هم یعتقدون أنها بنت المصطفى ولابد أن تحترم وحاولوا ولکنه لم یوفقوا یقول الذی علیهم ماذا؟ قاموا به، أنا ما أرید أقول هذا عمل إذن لابد أن نبرر لهم أبداً الله یعلم لیس بصدد هذا بس أرید أتکلم رؤیة الطرف الآخر کیف یفهم القضایا إذن المیرزا التبریزی أیضاً لا یقبل مسألة العصر بین الباب والحائط.
اما بیایید با هم ببینیم نظر او (آیت الله میرزا جواد تبریزی) در مورد کتاب سلیم چیست ؟ این کتاب «الانوار الالهیة فی المسائل العقدیة» از آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی استودر صفحه ی 254 در مورد کتاب سلیم صحبت می کند و این جا می گویم که اگر عزیزان مطالب دیگری به غیر از این کتابی که که ایشان در آن صحبت می کنند بیاورند که در این صورت بینی و بین الله من خواهم گفت که استادمان میرزای تبریزی در جایی دیگر چیز دیگری غیر از آن که من می گویم گفته است.در این کتاب می گوید نظر شما در مورد کتاب سلیم بن قیس چیست ؟ در پاسخ می گوید : «بسمه تعالی ، کتاب سلیم کتاب معتبری است» [سید کمال الحیدری می گوید] الان تو احتمالا چه می گویی ؟ می گویی تمام شد ! (کتاب را قبول دارد) اما او در ادامه می گوید : «اما ثابت نشده که این کتاب متداول که در دستان ماست همان کتاب است» [سید کمال الحیدری می گوید] بنا بر این کتابی که در دسترس ماست معتبر است یا نه ؟ معتبر نیست.
بنا بر این هر چیزی که از طریق کتاب سلیم ثابت می شود و فقط هم قضیه ی مظلومیت های حضرت زهراء نیست بلکه بسیاری از مسائل دیگر و جزئیات دیگر هم هست که فقط از طریق حجیت کتاب سلیم ثابت می شود [معتبر نیست].به همین دلیل شما می بینید که وقتی [از آیت الله میرزا جواد تبریزی] در مورد قرار گرفتن حضرت زهراء (س) در بین در و دیوار در صفحه ی 153 می پرسند که «حقیقت آن چه که بر زهراء (س) گذشت و قرار گرفتنش بین در و دیوار چیست ؟» الان به شکل دیپلماسی ، شما نامش را بگذارید دیپلماسی ، نامش را بگذار فرار (!!!) ، [آیت الله میرزا جواد تبریزی] در پاسخ می گوید : «مبتلا شدن دختر رسول الله به مثل این امور به صورت اجمالی معلوم و محرز است» والسلام علیکم و رحمة الله ! پس او این مسائل را به شکل تفصیلی قبول می کند یا نه ؟ واضح است که که قبول نمی کند ! می گوید به صورت اجمالی حقیقتا مظلومیت موجود است.[سید کمال الحیدری می گوید] و چه کسی این را انکار می کند ؟ می گویند شایسته نبود که مانند این عمل از خلیفه ی اول یا دوم سر بزند یا می گویند ما ادعای عصمت برای آنان نداریم چرا که آنان اجتهاد کردند و خطا کردند و شما [یعنی شیعیان] استدلال می کنید و می گویید که ابوبکر در اواخر عمرش از سه چیز پشیمان بود و از جمله ی آن سه مورد هجومبه خانه ی فاطمه بود.
[و در ادامه (اهل تسنن) می گویند] ببینید این ها چه قدر متدین بودند که زمانی که احساس خطاکار بودن کردند توبه کردند و الان تو این ها را اینطوری به حساب می آوری و این ها این طوری به حساب می آورند خلفاء را این بحث دیگری است و شما نقل می کنید - و شاید امروز ما در این جلسه این را نقل کنیم – که خلفاء تصمیم گرفتند که فاطمه سلام الله علیها را بعد از آن که بر آنان غضب کرد راضی کنند.این تصمیم را گرفتند یا نه ؟ او قبول نکرد.سلام و درود خداوند بر آن ها.پس آن ها به تعبیر اهل تسنن به تکلیفشان عمل کردند.[سید کمال الحیدری می گوید] آن ها (اهل تسنن) به عصمت سیدة نساء العالمین اعتقاد ندارند.آن ها اعتقاد دارند که او دختر پیامبر است و بایستی احترام شود و خلفاء هم در این راستا تلاش کردند اما موفق نشدند.اهل تسنن می گویند آن چه که بر گردن خلفاء بود چیست ؟ همین تکلیفشان که بدان عمل کردند.من [سید کمال الحیدری] نمی خواهم بگویم که این کاری است که باید برای آن ها توجیه و بهانه بتراشیم.هرگز ، خدا می داند که در مقام چنین چیزی نیستم.فقط می خواهم از دیدگاه طرف دیگر صحبت کنم که چگونه به این قضایا می نگرد.بنا بر این میرزای تبریزی هم مساله ی قرار گرفتن حضرت زهراء (س) بین در و دیوار را قبول نمی کند.
لینک مشاهده ی جلسه ی 68 فقه المرأة از وبسایت «سید کمال الحیدری» :
http://alhaydari.com/ar/2018/02/64742
لینک مطالعه ی متن پیاده شده از جلسه ی فوق از وبسایت «سید کمال الحیدری» :
http://alhaydari.com/ar/2018/02/64743
ملاحظه فرمودید که «سید کمال الحیدری» در دو جا صراحتا ادعا می کند که «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» رحمه الله به قرار گرفتن حضرت زهراء (س) بین در و دیوارد اعتقاد نداشته اند !
در خوش بینانه ترین حالت بایستی بگوییم «سید کمال الحیدری» در اظهار نظر تسرع به خرج داده است (که البته در حقیقت چنین نیست و کثرت چنین مواردی نمی تواند خطایی عادی باشد) و «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» رحمه الله قویا به قرار گرفتن حضرت زهراء - سلام الله علیها – اعتقاد داشته اند.
اولا : در وبسایت رسمی «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» رحمه الله در بخش استفتاءات مرتبط به مظلومیت حضرت زهراء (س) چنین می خوانیم :
سؤال: ما هو نظرکم بالشخص الذی یقول انی لا اتفاعل بشأن کسر الضلع وضرب فاطمة و ما جری علیها من المصائب (سلام الله علیها) ؟
جواب؛ المصائب التی جرت علیها بعد أبیها (ص) من المسلّمات و متواتر اجمالا و من جملتها کسر ضلعها و عصرها بین الباب و الجدار و ضربها و لطمها على خدها، واسقاط جنینها و…. والله الهادی الی سواء السبیل.
http://yon.ir/jl8uo
سوال : نظر شما در مورد کسی که می گوید من مواردی همچون شکستن پهلوی حضرت زهراء (س) و مضروب شدن ایشان و مصائب وارده بر ایشان را قبول نمی کنم چیست ؟
پاسخ : مصائبی که بر ایشان پس از پدرشان (ص) وارد شده از مسلمات است و به صورت اجمالی متواتر است و از جمله ی آن شکستن پهلوی ایشان و قرار گرفتنشان بین در و دیوار و مضروب شدنشان و سیلی خوردنشان و سقط جنینشان و ... می باشد ... والله الهادی الی سواء السبیل.
ثانیا : آیت الله میرزا جواد تبریزی رحمه الله از بانیان اصلی مراسم فاطمیه و از احیاء کنندگان آن بوده اند و در بیت خویش نیز روضه های متعددی برگزار می کردند که در آن مجالس مصائبی همچون شکستن پهلو و مضروب شدن و سقط جنین و قرار گفتن حضرت زهراء (س) بین در و یوار ذکر می شد و ایشان نیز ب نمصائل می گریستند.
نمونه ای از این مجالس را که اتفاقا در آن بر مصائبی همچون شکستن پهلو و مضروب شدن حضرت و قرار گرفتنشان بین در و دیوار تصریح می شود در لینک زیر تماشا کنید :
https://www.aparat.com/v/KsMaH