حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تصریح پروفسور کریستین بارتلمه (خاورشناس مشهور) به وجود برده داری و اسیران زن و کودک فروشی در دوره ی ساسانیان !

بارها شنیده ایم که باستان ستایان و باستان گرایان و زرتشتیان با شور و حرارتی فراوان از برده داری در اسلام و به اسارت گرفتن زنان در اسلام می گویند و البته در بسیاری از موارد مسائلی نادرست و غیر صحیح را نیز به دروغ با آن می آمیزند و سعی در زشت جلوه دادن چهره ی اسلام دارند.

ما در این مطلب به هیچ وجه قصد پرداختن به فلسفه و قوانین برده داری در اسلام و چرایی آن را نداریم و در آینده به صورت مفصل در مطالبی جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

هدف ما در این مطلب اثبات وجود برده داری و اسیران زن و همچنین کودک فروشی (!!!) در دوره ی ساسانیان (دینی ترین و زرتشتی ترین حکومت تاریخ ایران) می باشد.

پروفسور کریستین بارتلمه - خاورشناس مشهور آلمانی - می نویسد :

در مورد اختیارات پدر حتی صریحا ذکر شده است که وی می تواند کودکان خود را از خود براند و یا بفروشد و آن هم به عنوان «برده» و یا حتی به منظور کشتن و لطمه وارد ساختن به آن ها.

بارتلمه، کریستیان، زن در حقوق ساسانی ، ص 40، مترجم : دکتر ناصر الدین صاحب الزمانی، ناشر : مؤسسه مطبوعاتی عطائی - تهران ، 1337 خورشیدی.

می بینید که پدران حق داشتند تا کودکان خود را (که انسان های آزاد و حرّ به حساب می آیند) به عنوان برده به فروش برسانند و یا حتی به منظور کشتن و یا لطمه وارد ساختن به آنان !!! و تمام این موارد جز قوانین پذیرفته شده ی دوره ی ساسانی بوده است !

و حتی بردگان در امپراتوری ساسانی بدون تردید وضعشان در حال ترقی و تحول از پایین به بالا بود.آنان در راهی بودند که می بایست به طرف استقلال و رهایی از بردگی جسمانی و عقلانی هدایتشان کند.

بارتلمه، کریستیان، زن در حقوق ساسانی ، ص 41، مترجم : دکتر ناصر الدین صاحب الزمانی، ناشر : مؤسسه مطبوعاتی عطائی - تهران ، 1337 خورشیدی.

این متن نیز صراحت در وجود و پذیرفته شده بودن و مشروع بودن برده داری نه تنها در دوره ی ساسانی که در دوره های قبل از ساسانیان می باشد.(به این دلیل که پروفسور بارتلمه از بهبود وضعیت بردگان در دوره ی ساسانیان نسبت به قبل سخن می گوید)

ممکن است برخی از خوش خیالان گمان کنند که وقتی پروفسور بارتلمه می گوید وضعیت بردگان در دوره ی ساسانی در حال ترقی بود یعنی اوضاع برای بردگان بسیار قابل قبول بوده است ! این ادعا کاملا باطل و مخالف واقع است و باید در مورد این ادعا به دو نکته ی اساسی دقت داشت :

1) اصل وجود برده داری پذیرفته شده و مشروع بوده است و برداشته نشده و این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم و باستان ستایان و باستان گرایان و زرتشتیان به دلیل آن همواره بر مخلافانشان و از جمله مسلمانان اشکال می کنند و می بینیم که این اشکال به خودشان به طریق اولی وارد است.

2) با مراجعه به متون زرتشتی که پس از دوره ی اسلامی نگارش یافته است در می یابیم که هم برده داری موجود و مشروع بوده و هم رفتارهایی مانند «کتک زدن بردگان» و «اعدام و کشتن آنان» در صورت عدم انجام دستورات خوب صاحبشان کاملا در بین زرتشتیان مشروع و قانونی بوده است !

این یعنی آن که باید بگوییم چه قدر وضعیت بردگان در دوره ی قبل از ساسانیان فاجعه بار و اسفناک بوده است که پس از اصلاحات و بهبودی به این مرحله رسیده است !!!

پروفسور کریستین بارتلمه در جایی دیگر می نویسد :

هر ملک خانوادگی که متشکل از پول ، تزیینات ، البسه و وسائل خانه داری ، و همچنین شتر ، اسب ، الاغ ، گاو و گوسفند بوده است ، از یک خانه ی آریایی و چند خانه ی روستایی تشکیل می شده است.این ملک در تحت نظارت یک «برده» به عنوان «ناظر» اداره می گشت.

بارتلمه، کریستیان، زن در حقوق ساسانی ، ص 44 و 45، مترجم : دکتر ناصر الدین صاحب الزمانی، ناشر : مؤسسه مطبوعاتی عطائی - تهران ، 1337 خورشیدی.

سایر اعضای خانواده - علاوه بر نفرات برشمرده - عبارت بودند از زنان دیگر رئیس خانواده و «زن مقام اول» یا «پادشازن» با کودکان خود ؛ و همچنین بردگان با زن و فرزندان خود ، و بالاخره نیز زنانی که در جنگ به اسارت گرفته شده بودند با کودکانشان.

بارتلمه، کریستیان، زن در حقوق ساسانی ، ص 46 ، مترجم : دکتر ناصر الدین صاحب الزمانی، ناشر : مؤسسه مطبوعاتی عطائی - تهران ، 1337 خورشیدی.

این کلام نیز صراحت در وجود برده داری و اسیران زن و عادی بودن و مشروع بودن آن در دوره ی ساسانی می باشد.

به راستی چرا باستان گرایان و باستان ستایان و زرتشتیان فقط نوک پیکان را به سمت دیگران گرفته و از خودشان غافل شده اند.

ما اینجا هستیم تا به ایشان بگوییم دوران هجوم آنان به دیگران به سر آمده و اکنون آنان هستند که بایستی پاسخگو باشند و دفاع کنند !

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۲
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

اسیر زن در جنگ شبهات

اسیر گرفتن در ایران باستان

اسیر گرفتن زنان در ایران باستان

اسیر گرفتن زنان در دوره ساسانیان

انتشارات فروهر

انجمن جوانان زرتشتی

انجمن زرتشتیان تهران

انجمن زرتشتیان کرمان

انجمن زرتشتیان یزد

انجمن زردشتیان تهران

انجمن زردشتیان کرمان

انجمن زردشتیان یزد

انجمن زنان زرتشتی

برده داری در آیین زرتشت

برده داری در احادیث

برده داری در ایران

برده داری در ایران باستان

برده داری در دوره ساسانیان

برده داری در قرآن

برده داری در متون زرتشتی

برده داری در کتب زرتشتی

بهرام مشیری زن در اسلام

بهرام مشیری سرزمین جاوید

بهرام مشیری سرزمین جاوید 2017

بهرام مشیری نقد اسلام

جایگاه زن آیین زرتشت

جایگاه زن در اسلام

جایگاه زن در ایران

جایگاه زن در ایران باستان

جایگاه زن در دوره ساسانیان

جایگاه زن در دوره هخامنشیان

جایگاه زن در دوره ی ساسانیان

جایگاه زن زرتشتی گری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دانلود کتاب زن در حقوق ساسانی

دروغ های برنامه سرزمین جاوید

دروغ های بهرام مشیری

دروغ های سرزمین جاوید

زرتشتی گری

زرتشتیان ایران

زردشتیان ایران

زن در آیین زرتشت

زن در ایران باستان

زن در حقوق ساسانی بارتلمه

زن در دوره ی ساسانیان

زن ستیزی در اسلام

زن ستیزی در ایران باستان

سازمان جوانان زرتشتی تهران

سازمان زنان زرتشتی تهران

سایت امرداد

سایت برساد

سایت خردگان

سایت خردگان ارتداد در ایران باستان

سایت خردگان برده داری در ایران باستان

سایت خردگان زن در ایران

سایت خردگان زن در ایران باستان

سایت راه راستی

سایت همازور

سایت همازور زن در ایران باستان

سایت پارسیان دژ ارتداد در ایران باستان

سایت پارسیان دژ برده داری در ایران باستان

سایت پارسیان دژ زن در ایران باستان

شبهات اسلام ستیزان

شبهات اسلام ستیزان در مورد زن

شبهات اسیر گرفتن در اسلام

شبهات ایران باستان

شبهات ایران ستیزان

شبهات باستان ستایان

شبهات باستان گرایان

شبهات برده داری در اسلام

شبهات بهرام مشیری

شبهات در مورد جایگاه زن در اسلام

شبهات زرتشتی گری

شبهات زن در اسلام

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

موبد اردشیر خورشیدیان

موبد شهزادی

موبد مهران غیبی

موبدیار مهران غیبی

ندای سنت

ندای شیعه

نقد آیین زرتشت

نقد آیین زردشت

نقد ایران باستان

نقد باستان ستایان

نقد باستان گرایان

نقد باستان گرایی

نقد دین زرتشت

نقد زرتشت

نقد زرتشتی گری

نقد زردشتی گری

نقد کورش پرستان

نقد کوروش پرستان

پروفسور کریستین بارتلمه

کودک فروشی در آیین زرتشت

کورش نیکنام

کورش پرستان

کوروش پرستان

نظرات  (۲)

در قران آیه ای هست که میگه زنان شما کشتزارهای شما هستند.میشه بگید این یعنی چه؟چرا کشتزار؟
پاسخ:
یکی از وجوه «کشتزار» بودن زنان این هست که فرزند از زنان متولد میشه و محل رشد و نمو و تربیت فرزندان و نسل ها هستند. (دقت داشته باشید که در ادبیات غربی نیز «زن» نماد سرزمین هست)
این فلسفه و قوانین برده داری در اسلام که گفتی در اینده بهش می پردازی پس کو؟
چرا شما حزب اللهی ها مسایل مربوط به خودتون رو همیشه میخوایید در آینده جواب بدین؟
پاسخ:
به زودی.عجله نکنید ! فعلا برده داری در ایران باستان رو یه فکری براش بکنید شما که یک عمری فریب دادید بقیه رو و گفتید در ایران باستان برده داری نبوده :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter