تماس با شبکه ی وصال عربی و بحث در مورد معاویة (فرار شیخ محمد بن راجح از پاسخ علمی)
تماس با شبکه ی وصال عربی و بحث در مورد معاویة (فرار شیخ محمد بن راجح از پاسخ علمی)
این بنده ی حقیر (إبراهیم بن شیبة الإیرانی) در تاریخ 29/4/1395 (سه شنبه شب) تماسی با برنامه ی " محجة البیضاء " به کارشناسی شیخ وهابی " محمد بن علی بن راجح " گرفتم و در مورد شخصیت معاویه از دید علمای مخالفین شیعه بحثی بین بنده و ایشان صورت گرفت که نتایج جالبی را در پی داشت.
مشاهده ی کلیپ تماس بنده با شبکه ی وصال عربی از آپارات :
http://www.aparat.com/v/xQT6i
مشاهده ی کلیپ از یوتیوب :
https://www.youtube.com/watch?v=n5EZNt97DCc
مشاهده ی کلیپ از یوتیوب (کانال رسمی شبکه وصال عربی – شروع از ساعت 1 دقیقه ی 8 ثانیه ی 16) :
https://www.youtube.com/watch?v=PBGBd8iNW64
ابتدا قصد بنده این بود که در بحث " عدالت " و " عصمت " صحابه مطالبی را طرح کنم که با توجه به چند تماس قبلی بینندگان وهابی و دفاع ایشان به همراه کارشناس برنامه از معاویة بن ابی سفیان تصمیم بر آن شد که از زاویه ی شخصیت " معاویة " و اقوال علمای مخالفین شیعه در مورد وی به بحث عدالت صحابه بپردازم.
بعد از تلاش های مکرر برای برقراری تماس به عنوان بیننده ی آخر به داخل استودیو وصل شدم و دو قول از اقوال متعدد علمای مخالفین شیعه در طعن به معاویه و لعن و سرزنش وی را قرائت کردم که اصل اقوال و توضیحات مفصل را می توانید در دو لینک زیر مطالعه کنید :
http://al-shia.blog.ir/post/409
http://al-shia.blog.ir/post/399
بعد از قرائت دو قول بالا (که تنها دو نمونه از موارد متعدد در این موضوع می باشد) شیخ وهابی محمد بن علی بن راجح تا پایان در مورد قول دوم (نظر عبید الله بن موسی) صحبتی نکرد و پاسخی نداد و در مورد قول اول (جریر بن عبد الحمید که وی از ثقات و ائمه ی بزرگ مخالفین و از روات صحیحین می باشد) دست به تدلیس و دروغی عجیب زد و حتی بر بنده در حضور خودم نیز دروغ بست ! وی ادعا کرد این شخص " محمد بن جریر طبری " می باشد که یک " شیعه ی رافضی خبیث " می باشد ! یعنی با تدلیس و دروغ خواست تا " جریر بن عبد الحمید الضبی الکوفی " را همان " محمد بن جریر بن رستم الطبری " معرفی کند !!! وی این ادعا را تا پایان تکرار کرد و وقتی پاسخ این مدعی را دادم (بعد از قطع صداهای مکرر در تماس بنده) هیچ جوابی برای ارائه نداشت و ادعا کرد که چنین شخصی شیعی می باشد ! جدای از این که شیعی بودن در این موارد اصلا و ابدا ارتباطی به تشیع امروز و رافضی بودن ندارد (و در لینک دوم که در بالا قرار داده شده در این مورد توضیح داده ایم) در مورد " جریر بن عبد الحمید " اصلا و ابدا ادعای شیعی بودن نشده مگر به همین دلیل که وی از معاویه بدگویی کرده است ! یعنی اصل و اساس انتساب او به تشیع به همین دلیل است و این تشیع با تشیعی که مد نظر این کارشناس وهابی بود (و می خواست رافضی بودن و مبغض ابوبکر و عمر بودن را نتیجه بگیرد) کاملا تفاوت داشته و دارد.ضمنا وی از روات کثیر الحدیث و روات مشهور صحیح بخاری و مسلم می باشد که اجماع بر وثاقتش شده است !
این گونه بود که این مدعی وهابی بدون کوچک ترین پاسخی و با گاف و دروغ و تلبیس عجیب و خنده دار " جریر بن عبد الحمید الضبی الکوفی " را همان " طبری شیعی " معرفی کرد (!!!) و سپس با طرح مساله ی مصالحه ی امام حسن (ع) و معاویة قصد القای شبهه را داشت که بنده همان جا اعلام کرد آمادگی بحث و حوار علمی حتی تا صبح با این شخص را دارم و در مورد مصالحه ی امام حسن سلام الله علیه و معاویة بن ابی سفیان نیز کاملا آماده ی بحث و مناظره می باشم به شرط آن که ابتدا تکلیف معاویه مشخص شود اما این وهابی مدعی از پاسخ فرار کرد و بر دروغش اصرار کرد !
در مورد مصالحه ی امام حسن سلام الله علیه و معاویة بن ابی سفیان نیز اقوال و روایات زیادی از منابع شیعه و مخالفین شیعه آماده کرده بودم که قصد قرائت چند مورد را داشتم و این جا بود که متاسفانه تماس بنده را قطع کردند !
نکته ی پایانی و جالب آن که بنده با نام " ابراهیم از ایران " تماس گرفتم اما این وهابی مدلس چندین بار ادعا کرد که بنده اصلا ایرانی نیستم و از اهالی مصر می باشم و بر بنده اشکال گرفت که چرا به اسم ایرانی تماس گرفته ام !!! (به قدری در بحث علمی عاجز شده بود که قصد حاشیه سازی داشت)
در مورد مصالحه ی امام حسن علیه صلوات الله ومعاویة بن ابی سفیان نیز بارها مباحث مربوطه پاسخ داده شده و از باب نمونه فقط دو مورد را قرار می دهیم :
http://al-shia.blog.ir/post/463
و روایتی معتبر از قول امام حسن علیه السلام از منابع مخالفین که در آن معاویه را رسوا ساخته و خباثت های وی را آشکار می سازند :
قال: أخبرنا هوذة بن خلیفة. قال: حدثنا عوف. عن محمد قال: لما کان زمن ورود معاویة الکوفة. واجتمع الناس علیه. وبایعه الحسن ابن علی. قال: قال أصحاب معاویة لمعاویة: عمرو بن العاص والولید بن عقبة وأمثالهما من أصحابه: إن الحسن بن علی مرتفع فی أنفس الناس لقرابته من رسول الله ص. وإنه حدیث السن عیی. فمره فلیخطب فإنه سیعیی فی الخطبة فیسقط من أنفس الناس. فأبى علیهم. فلم یزالوا به حتى أمره. فقام الحسن بن علی على المنبر دون معاویة. فحمد الله وأثنى علیه ثم قال: والله لو ابتغیتم بین جابلق وجابلص. رجلا جده نبی غیری وغیر أخی لم تجدوه. وأنا قد أعطینا بیعتنا معاویة. ورأینا أن ما حقن دماء المسلمین خیر مما هراقها. والله ما أدری «لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَکُمْ وَمَتاعٌ إِلى حِینٍ» وأشار بیده إلى معاویة. قال : فغضب معاویة فخطب بعده خطبة عییة فاحشة ثم نزل. وقال له: ما أردت بقولک: «فِتْنَةٌ لَکُمْ وَمَتاعٌ إِلى حِینٍ» . قال: أردت بها ما أراد الله بها.
الطبقات الکبری – متمم الصحابة (الطبقة الخامسة) ،ج1،ص328،ح286 ط مکتبة الصدیق – الطائف (تعلیق محمد بن صامل السلمی : إسناده حسن)
إبراهیم بن شیبة الإیرانی
=========================
پوشش تماس اینجانب - إبراهیم بن شیبة الإیرانی - با شبکه ی وهابی وصال عربی در وبسایت خبری جماران :