حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تماس با شبکه ی وصال عربی و بحث در مورد معاویة (فرار شیخ محمد بن راجح از پاسخ علمی)


این بنده ی حقیر (إبراهیم بن شیبة الإیرانی) در تاریخ 29/4/1395 (سه شنبه شب) تماسی با برنامه ی " محجة البیضاء " به کارشناسی شیخ وهابی " محمد بن علی بن راجح " گرفتم و در مورد شخصیت معاویه از دید علمای مخالفین شیعه بحثی بین بنده و ایشان صورت گرفت که نتایج جالبی را در پی داشت.

مشاهده ی کلیپ تماس بنده با شبکه ی وصال عربی از آپارات :

http://www.aparat.com/v/xQT6i

مشاهده ی کلیپ از یوتیوب :

https://www.youtube.com/watch?v=n5EZNt97DCc

مشاهده ی کلیپ از یوتیوب (کانال رسمی شبکه وصال عربی – شروع از ساعت 1 دقیقه ی 8 ثانیه ی 16) :

https://www.youtube.com/watch?v=PBGBd8iNW64


ابتدا قصد بنده این بود که در بحث " عدالت " و " عصمت " صحابه مطالبی را طرح کنم که با توجه به چند تماس قبلی بینندگان وهابی و دفاع ایشان به همراه کارشناس برنامه از معاویة بن ابی سفیان تصمیم بر آن شد که از زاویه ی شخصیت " معاویة " و اقوال علمای مخالفین شیعه در مورد وی به بحث عدالت صحابه بپردازم.
بعد از تلاش های مکرر برای برقراری تماس به عنوان بیننده ی آخر به داخل استودیو وصل شدم و دو قول از اقوال متعدد علمای مخالفین شیعه در طعن به معاویه و لعن و سرزنش وی را قرائت کردم که اصل اقوال و توضیحات مفصل را می توانید در دو لینک زیر مطالعه کنید :

http://al-shia.blog.ir/post/409

http://al-shia.blog.ir/post/399

بعد از قرائت دو قول بالا (که تنها دو نمونه از موارد متعدد در این موضوع می باشد) شیخ وهابی محمد بن علی بن راجح تا پایان در مورد قول دوم (نظر عبید الله بن موسی) صحبتی نکرد و پاسخی نداد و در مورد قول اول (جریر بن عبد الحمید که وی از ثقات و ائمه ی بزرگ مخالفین و از روات صحیحین می باشد) دست به تدلیس و دروغی عجیب زد و حتی بر بنده در حضور خودم نیز دروغ بست ! وی ادعا کرد این شخص " محمد بن جریر طبری " می باشد که یک " شیعه ی رافضی خبیث " می باشد ! یعنی با تدلیس و دروغ خواست تا " جریر بن عبد الحمید الضبی الکوفی " را همان " محمد بن جریر بن رستم الطبری " معرفی کند !!! وی این ادعا را تا پایان تکرار کرد و وقتی پاسخ این مدعی را دادم (بعد از قطع صداهای مکرر در تماس بنده) هیچ جوابی برای ارائه نداشت و ادعا کرد که چنین شخصی شیعی می باشد ! جدای از این که شیعی بودن در این موارد اصلا و ابدا ارتباطی به تشیع امروز و رافضی بودن ندارد (و در لینک دوم که در بالا قرار داده شده در این مورد توضیح داده ایم) در مورد " جریر بن عبد الحمید " اصلا و ابدا ادعای شیعی بودن نشده مگر به همین دلیل که وی از معاویه بدگویی کرده است ! یعنی اصل و اساس انتساب او به تشیع به همین دلیل است و این تشیع با تشیعی که مد نظر این کارشناس وهابی بود (و می خواست رافضی بودن و مبغض ابوبکر و عمر بودن را نتیجه بگیرد) کاملا تفاوت داشته و دارد.ضمنا وی از روات کثیر الحدیث و روات مشهور صحیح بخاری و مسلم می باشد که اجماع بر وثاقتش شده است !


این گونه بود که این مدعی وهابی بدون کوچک ترین پاسخی و با گاف و دروغ و تلبیس عجیب و خنده دار " جریر بن عبد الحمید الضبی الکوفی " را همان " طبری شیعی " معرفی کرد (!!!) و سپس با طرح مساله ی مصالحه ی امام حسن (ع) و معاویة قصد القای شبهه را داشت که بنده همان جا اعلام کرد آمادگی بحث و حوار علمی حتی تا صبح با این شخص را دارم و در مورد مصالحه ی امام حسن سلام الله علیه و معاویة بن ابی سفیان نیز کاملا آماده ی بحث و مناظره می باشم به شرط آن که ابتدا تکلیف معاویه مشخص شود اما این وهابی مدعی از پاسخ فرار کرد و بر دروغش اصرار کرد !


در مورد مصالحه ی امام حسن سلام الله علیه و معاویة بن ابی سفیان نیز اقوال و روایات زیادی از منابع شیعه و مخالفین شیعه آماده کرده بودم که قصد قرائت چند مورد را داشتم و این جا بود که متاسفانه تماس بنده را قطع کردند !


نکته ی پایانی و جالب آن که بنده با نام " ابراهیم از ایران " تماس گرفتم اما این وهابی مدلس چندین بار ادعا کرد که بنده اصلا ایرانی نیستم و از اهالی مصر می باشم و بر بنده اشکال گرفت که چرا به اسم ایرانی تماس گرفته ام !!! (به قدری در بحث علمی عاجز شده بود که قصد حاشیه سازی داشت)

در مورد مصالحه ی امام حسن علیه صلوات الله ومعاویة بن ابی سفیان نیز بارها مباحث مربوطه پاسخ داده شده و از باب نمونه فقط دو مورد را قرار می دهیم :

http://al-shia.blog.ir/post/463

و روایتی معتبر از قول امام حسن علیه السلام از منابع مخالفین که در آن معاویه را رسوا ساخته و خباثت های وی را آشکار می سازند :

قال: أخبرنا هوذة بن خلیفة. قال: حدثنا عوف. عن محمد قال: لما کان زمن ورود معاویة الکوفة. واجتمع الناس علیه. وبایعه الحسن ابن علی. قال: قال أصحاب معاویة لمعاویة: عمرو بن العاص والولید بن عقبة وأمثالهما من أصحابه: إن الحسن بن علی مرتفع فی أنفس الناس لقرابته من رسول الله ص. وإنه حدیث السن عیی. فمره فلیخطب فإنه سیعیی فی الخطبة فیسقط من أنفس الناس. فأبى علیهم. فلم یزالوا به حتى أمره. فقام الحسن بن علی على المنبر دون معاویة. فحمد الله وأثنى علیه ثم قال: والله لو ابتغیتم بین جابلق وجابلص. رجلا جده نبی غیری وغیر أخی لم تجدوه. وأنا قد أعطینا بیعتنا معاویة. ورأینا أن ما حقن دماء المسلمین خیر مما هراقها. والله ما أدری «لَعَلَّهُ فِتْنَةٌ لَکُمْ وَمَتاعٌ إِلى حِینٍ» وأشار بیده إلى معاویة. قال : فغضب معاویة فخطب بعده خطبة عییة فاحشة ثم نزل. وقال له: ما أردت بقولک: «فِتْنَةٌ لَکُمْ وَمَتاعٌ إِلى حِینٍ» . قال: أردت بها ما أراد الله بها.

الطبقات الکبری – متمم الصحابة (الطبقة الخامسة) ،ج1،ص328،ح286 ط مکتبة الصدیق – الطائف (تعلیق محمد بن صامل السلمی : إسناده حسن)

إبراهیم بن شیبة الإیرانی

=========================

پوشش تماس اینجانب - إبراهیم بن شیبة الإیرانی - با شبکه ی وهابی وصال عربی در وبسایت خبری جماران :

http://jnews.jamaran.ir/videos/id/269898

نظرات  (۸)

سلام. استاد شرفی عزیزم خدا قوت

این وهابی که از جواب دادن عاجز بود. بیننده ها رو هم مثل خودش فرض کرده و با دروغ و تدلیس سعی در منحرف کردن بحث داشت که بحمدلله با هوشیاری شما آبروی این وهابی معاند ریخته شد. مطمئنم حداقل تا هفته دیگه خواب راحتی نداره و با کابوس های متعدد "ابراهیم بن شیبة الاریرانی" از خواب می پره

منتظر تماس های بعدی هستیم

شاگرد شما (مدافع امامت)
پاسخ:
وعلیکم السلام

لطف دارید برادر بزرگوار

موفق باشید
سلام

اگر وهابی در مناظره و بحث دروغ نگه باید تعجب کرد.

اگر ممکن حدیثی را که اوردید ترجمه کنید
آقا موید باشین
پاسخ:
موفق باشید
سلام لطفا در مورد این روایت توضیح بدید
<!-- p.MsoFootnoteText, li.MsoFootnoteText, div.MsoFootnoteText {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-link:"Footnote Text Char"; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:justify; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:10.0pt; font-family:"Traditional Arabic","serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Traditional Arabic; mso-bidi-language:AR-SA;} span.MsoFootnoteReference {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; vertical-align:super;} span.FootnoteTextChar {mso-style-name:"Footnote Text Char"; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Footnote Text"; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Traditional Arabic","serif"; mso-ascii-font-family:"Traditional Arabic"; mso-hansi-font-family:"Traditional Arabic"; mso-bidi-font-family:Traditional Arabic; mso-bidi-language:AR-SA;} --> علی بن إبراهیم ، عن أبیه ، عن ابن أبی عمیر ، عن رجل ، عن أبی عبد الله علیه السلام قال : سألته عن الرجل یطلی فیبول وهو قائم ؟ قال : لا بأس به..
پاسخ:
وعلیکم السلام

در مورد بول ایستاده دو دسته روایات داریم که یک دسته نهی میکنه و دسته ای هم فاقد اشکال میدونه.جمع این دو دسته از این روایات بدین شکل هست که این عمل کراهت داره و در شرایط اضطرار و خاص جوازش صادر شده.

نکته ی مهم این که مخالفین نمیتونن به این روایات در پاسخ به بول ایستاده ی پیامبر استناد کنن چرا که در کتب شیعه روایتی نیست که این عمل مکروه و ناپسند رو به معصومین علیهم السلام نسبت داده شده ( بر خلاف کتب مخالفین شیعه).
وای این جیرجیرک کی بود بهش زنگ زدی ابراهیم؟ به یه عالم مسلط زنگ بزن هم یواش حرف بزنه و هم ما متوجه بشیم چی گفتید.
پاسخ:
این به قول شما «جیرجیرک» و امثال این آقا شده اند علمای مذهب شما ! اگر شما عالم مسلط دارید بفرمایید تا ثابت بشه که به جز دروغ و تدلیس و مشتی عقاید باطله حرفی برای گفتن ندارند.
گفتم جیرجیرک چون صداش تیز و بنفش و سرسام آوره...اما من سنی هستم وهابی نیستم که میگی عالم شما...چرا هرکی کوچکترین مخالفتی با شما داره بهش میگید ناصبی و وهابی و ...الحمدالله حرعاملی هم در جلدبیست و هشت وسایل الشیعه جواز قتل شو رو داده وگفته دیوارورو سرش خراب کن و اموال شو مصادره کن.شگفتا.....
پاسخ:
اولا : ما هر مخالفی رو ناصبی نمیگیم بلکه ناصبی با وهابی و سنی سه مفهوم جداگانه هستند.

ثانیا : ناصبی قتلش جایز هست ولی با توفر شروط و ناصبی غیر از سنی هست.

ثالثا : الحمدلله علمای شما در طول تاریخ یا فتوا به قتل داده اند و یا دستیار قاتلین و سفاکان بوده اند. (مانند زهری عالم بزرگ شما که دستیار و مشاور هشام بن عبد الملک لعنه الله بود و تا حدی خدمت او را می کرد که برخی از علمای شما هم معترض بودند !!!)

آیا دین و مذهبی که عالم و امامش دستیار قاتلین ائمه و نواصب و دشمنان اهل بیت باشن دین و مذهب ارزشمند و قابل پیروی هست ؟
باز که دریای علمت مواج شد ابراهیم جان.تا جایی که میدونم زهری همیشه به امام سجاد احترام گذاشته و علمای خودتونم ازش نقل داشتن.تو جلد چهل وشش بحار سرچ بزن نمونش رو ببین.بعدشم حالاعلامه مجلسی که تو دربار شاه سلیمان و سلطان حسین مخنث خدمت میکرد اونا. آدم حسابی بودن؟؟ اصلا سفاکی ازشون ثبت نشده؟تازه همون مجلسی کلی در کتاب عین الحیات از زندگی اشرافیش و دم ودستگاه زنان و کنیزانش مطلب ذکر شده.خواجه نصیرالدین توسی هم در دربار مغولان بود.شیخ مفید هم در دربار آل زیار و.....
پاسخ:
زهری یک ناصبی و دشمن اهل بیت و یک منافق بود و در کتب شما، خدمتکاری او برای سفاکان و ظالمین ثابت هست و کار به جایی رسیده که برخی از علمای شما هم صداشون دراومده !

اما در مورد علمای شیعه اون ها هرگز در ظلم ظالمین اون ها رو یاری نکردند و براشون فتوا ندادند و بهتر هست که به شیخ مفید و شیخ طوسی و علامه ی مجلسی رحمهم الله تهمت نزنید و ادعاهای واهی و بی دلیل رو مطرح نکنید. ما هر چی میگیم با سند و مدرک اما شما فقط بدون دلیل صحبت می کنید.

به علاوه شیخ طوسی مصلح مغول ها بود و از یک مشت وحشی تونست افراد با فرهنگ تحویل بده و علماء و بزرگان شما بودند که کتابخانه ی ارزشمند شیخ طوسی رو به آتش کشیدند !

باز این عموجان ابراهیم عصبانی شد.....ببین دیگه همه میدونن علامه مجلسی تو دربار صفوی بود.خب دربار سلاطین همه فساد داشته...یعنی مجلسی هم در خدمت چنین درباری بود.میگی نه؟

تازه کی گفته کتابخونه خواجه نصیرالدین طوسی آتیش گرفت؟ اون کتابخونه شیخ طوسی قرن چهارم بود که نه عالم ما بلکه طغرل سلجوقی در حمله به بغداد اینکارو کرد....حالا سنی بود که باشه.ئادشاه بود دیگه...

بعدشم جو نده من کی تهمت زدم؟گفتم تو خدمت شاهان زمانشون بودن...در ثانی امثال ابن زهرا که جلوی ابن تیمیه قد علم کردن رو چرا نمیگی؟خودش خدمت به دین نبود؟سفرنامه ابن بطوطه.جلد یک.ص57

پاسخ:
اولا : عصبانیتی در کار نیست

ثانیا : بودن در یک حکومت با خدمت تمام و کمال به یک حکومت به خصوص اون هم حکومت نواصب و دشمنان اهل بیت کاملا متفاوته

ثالثا : بنده در مورد شیخ طوسی گفتم که کتابخانه ی ایشون رو نواصب و هم مذهبان شما به آتش کشیدند

رابعا : این اوجه اهتمام شیعیان به عقل و علم بود که از مغولان خونریز انسان هایی علاقه مند به علم تربیت کردند

خامسا : این که علمای اهل سنت بخش عظیمیشون در مقابل ابن تیمیه ایستادند مساله ای ثابت و قطعی هست اما الان چی ؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter