حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

بن عثیمین وهابی : خورشید به دور زمین می گردد نه زمین به دور خورشید !


یکی از مواردی که علوم تجربی آن را به اثبات رسانده اند و در متون دینی و قرآن کریم و روایات هم موجود است،گردش زمین به دور خورشید است که متعاقب آن روز و شب پدید می آید.
اما ظاهرا وهابیون که " بن عثیمین " یکی از آنان است،به قدری در جهل مرکب خویش غرق شده اند که مسائل بدیهی را نیز قبول نمی کنند ! جالب آن که بن عثیمین برای اثبات مدعای خود به قرآن متمسک می شود در حالی که با این کار،جهل خویش را بیشتر نشان می دهد و هیچ کدام از آیاتی که به آن استدلال می کند،دلالت بر گردش زمین به دور خورشید نمی کند.

اما ببینید اقوال بن عثیمین را در مورد گردش خورشید به دور زمین و پدید آمدن روز و شب در نتیجه ی آن !!!

(24) سئل فضیلة الشیخ: عن دوران الأرض؟ ودوران الشمس حول الأرض؟ وما توجیهکم لمن أسند إلیه تدریس مادة الجغرافیا وفیها أن تعاقب اللیل والنهار بسبب دوران الأرض حول الشمس ؟
فأجاب فضیلته بقوله: خلاصة رأینا حول دوران الأرض أنه من الأمور التی لم یرد فیها نفی ولا إثبات لا فی الکتاب ولا فی السنة ...

مجموع فتاوی و رسائل فضیلة الشیخ محمد بن صالح العثیمین،ج1،ص70 ط دار الثریا


(24) از بن عثیمین در مورد گردش زمین و گردش خورشید به دور زمین و همچنین استناد برخی به علوم جغرافیا مبنی بر گردش زمین به دور خورشید و به وجود آمدن روز و شب در اثر آن سوال شده است.
بن عثیمین در پاسخ گفته است : خلاصه ی نظر ما در مورد گردش زمین این است که این مساله از اموری است که در مورد آن نه نفی و نه اثباتی در کتاب و سنت وارد نشده است ...


این ابتدای کلام بن عثیمین است که از همین جا جهلش نسبت به درک مفاهیم قرآنی واضح است.خوانندگان عزیز می توانند به کتب مختلفی که در مورد اعجاز علمی قرآن و همچنین روایات اهل بیت علیهم السلام اجمعین تالیف شده است رجوع کنند تا اثبات گردش زمین را هم از قرآن و هم از اقوال اهل بیت ببینند.

اما بن عثیمین در ادامه چه می گوید ؟ :

أما رأینا حول دوران الشمس على الأرض الذی یحصل به تعاقب اللیل والنهار، فإننا مستمسکون بظاهر الکتاب والسنة من أن الشمس تدور على الأرض دورانا یحصل به تعاقب اللیل والنهار، حتى یقوم دلیل قطعی یکون لنا حجة بصرف ظاهر الکتاب والسنة إلیه - وأنى ذلک - فالواجب على المؤمن أن یستمسک بظاهر القرآن الکریم والسنة فی هذه الأمور وغیرها.
ومن الأدلة على أن الشمس تدور على الأرض دورانا یحصل به تعاقب اللیل والنهار ...


مجموع فتاوی و رسائل فضیلة الشیخ محمد بن صالح العثیمین،ج1،ص71 ط دار الثریا

اما نظر ما در مورد چرخش خورشید به دور زمین که روز و شب در اثر آن پدید می آید،ما به ظاهر قرآن و سنت تمسک می کنیم که خورشید به دور زمین می چرخد و روز و شب در اثر آن پدید می آید تا دلیلی قطعی بر مبنای قرآن و سنت برای ما باشد پس بر مومن واجب است که در این امور و غیر از آنبه ظاهر قرآن کریم تمسک بجوید.
و از دلایلی که خورشید به دور زمین می چرخد که روز و شب در اثر آن پدید می آید ...


و در ادامه بن عثیمین به آیاتی استناد می کند تا چرخش خورشید به دور زمین را به خیال خودش اثبات کند حال آن که هیچ کدام دلالت بر چرخش خورشید به دور زمین نمی کنند ! (به طور کلی وهابیون همواره برای ماست مالی عقاید باطل خود از قرآن مایه می گذارند حال آن که فهم قرآنی هم ندارند !)

همچنین در ادامه می گوید :

وأما ما ذکره علماء الفلک العصریون، فإنه لم یصل عندنا إلى حدّ الیقین فلا ندع من أجله ظاهر کتاب ربّنا وسنة نبینا.
ونقول لمن أسند إلیه تدریس مادة الجغرافیا یبین للطلبة أن القرآن الکریم والسنة کلاهما یدل بظاهره على أن تعاقب اللیل والنهار، إنما یکون بدوران الشمس على الأرض لا بالعکس.
فإذا قال الطالب: أیهما نأخذ به أظاهر الکتاب والسنة أم ما یدعیه هؤلاء الذین یزعمون أن هذه من الأمور الیقینیات ؟
فجوابه: أنا نأخذ بظاهر الکتاب والسنة ...


مجموع فتاوی و رسائل فضیلة الشیخ محمد بن صالح العثیمین،ج1،ص72 ط دار الثریا


و اما آن چه که دانشمندان ستاره شناسی معاصر در این مورد گفته اند،برای ما یقین حاصل نکرده است پس برای قول آنان ما ظاهر قرآن و سنت پیامبرمان را ترک نمی کنیم.
و برای کسی که به علوم جغرافیایی استناد می کند می گوییم که قرآن و سنت هر دو به ظاهرشان بر این دلالت می کنند که پدید آمدن روز و شب در اثر چرخش خورشید به دور زمین است و نه بر عکس. (!!!)
پس زمانی که دانشجو و علم آموزی گفت ما کدام قول را بگیریم ظاهر قرآن و سنت را یا آن چه که این گروه ادعای آن را دارند و گمان می کنند از یقینیات است ؟
جوابش این است که ما قول ظاهر قرآن و سنت را می گیریم ...


سئل فضیلة الشیخ: عن دوران الشمس حول الأرض ؟
فأجاب بقوله: ظاهر الأدلة الشرعیة تثبت أن الشمس هی التی تدور على الأرض، وبدورتها یحصل تعاقب اللیل والنهار على سطح الأرض ...


مجموع فتاوی و رسائل فضیلة الشیخ محمد بن صالح العثیمین،ج1،ص72و73 ط دار الثریا

از بن عثیمین در مورد گردش خورشید به دور زمین سوال شده است ؟
بن عثیمین در پاسخ گفته است : ظاهر دلایل شرعی ثابت می کند که این خورشید است که به دور زمین می گردد و با چرخش خورشید به دور زمین روز و شب در سطح زمین پدید می آید ...


به احتمال بسیار زیاد بن عثیمین اگر گالیله را درک می کرد،از اولین کسانی بود که حکم به اعدام او می داد !
ای کاش جناب علامه !!! و دانشمند !!! بن عثیمین تدریس و تحصیل علومی همچون جغرافیا و ستاره شناسی و کیهان شناسی و ... را حرام اعلام میکردند تا نشر علوم مخالف سنت و قرآن (به زعم بن عثیمین وهابی) صورت نگیرد !


























نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter