حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سانسور و انکار شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها از سوی حجت الاسلام بی آزار شیرازی؟!


فاطمه (س) از غم فراغ پدر و تقدّم اصحاب بر على (ع) و تصرف فدک سخت دلتنگ و ناراحت بود و از دنیا رفت!

یکی از انحرافات جدی در بین کسانی که مدعی تشیع می باشند، عدم اعتقاد به شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها یا کمرنگ جلوه دادن اهمیت این مساله می باشد.

با مراجعه به کتابی با نام «پاره ی پیامبر» نوشته ی حجت الاسلام عبدالکریم بی آزار شیرازی دریافتیم که متاسفانه نامبرده در بخش مربوط به روزها و لحظات پایانی عمر مبارک حضرت زهراء سلام الله علیها ضمن استفاده از لفظ «وفات» در مورد آن بانوی مکرمه، کوچک ترین اشاره ای به شهادت حضرت و از دنیا رفتن ایشان در اثر هجوم به خانه ی وحی نمی کند به شکلی که خواننده تصور می کند حضرت زهراء سلام الله علیها به شکل طبیعی از دنیا رفته اند!

به روایت اربلى، وفات آن حضرت شب سه شنبه سوم ماه مبارک رمضان سال یازدهم هجرى در سن 29 سالگى اتفاق افتاد [کشف الغمّة، ج 1، ص 503.] در روایتى از امام صادق (ع) روز سه شنبه سوم جمادى الاخر سال یازدهم هجرى را تاریخ وفات آن حضرت ذکر کرده اند و در روایتى از امام باقر (ع) نقل شده که سن آن حضرت به هنگام وفات 18 سال و 75 روز بود.


 منبع:


https://library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/65078/15

چون دو ماه و نیم و به قولى سه ماه و پنج روز و به روایتى شش ماه از وفات پیامبر اکرم (ص) بگذشت، فاطمه (س) از غم فراغ پدر و تقدّم اصحاب بر على (ع) و تصرف فدک سخت دلتنگ و ناراحت بود ... «هذا فِراقٌ بَینى و بَینک» دولت وصال بسر آمد و نوبت فراق بدر آمد، روز مواصلت به آخر رسید و شب مهاجرت روى نمود ... اسماء از خانه بیرون آمد و پس از ساعتى مراجعت کرد، هر چه آن حضرت را صدا کرد هیچ جواب نیامد. ملافه از روى مبارکش کنار زد، دید که فاطمه (س) جان به جان آفرین تسلیم کرده است ...

منبع:


https://library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/65078/15

توضیح مهم: لفظ «وفات» به هیچ وجه منافاتی با «شهادت» ندارد اما وقتی فردی ضمن تاکید بر استفاده از این لفظ و عدم استفاده از لفظ «شهادت» ولو یک بار، در بخش مربوط به روزها و لحظات پایانی عمر حضرت زهراء سلام الله علیها هیچ اشاره ای به حقایق تلخی که موجب شهادت ایشان شده نکرده و آن را طبیعی جلوه می دهد، نمی توان به سادگی از کنار استفاده از چنین لفظی عبور کرد.

نظرات  (۲)

قالب های جدید بیان بلاگ رو میتونید از وب من دانلود کنید 
۱۸ بهمن ۹۷ ، ۲۳:۳۱ ناظرالدین
الا لعنت الله علی القوم الظالمین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter