حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اعتراف طه علی سواح (از فارغ التحصیلان الازهر) به گسترش چشمگیر تشیع در مصر و عراق

با افزایش فعالیت های رسانه ای و تبلیغی فعالان شیعه در نقاط مختلف دنیا در سال های اخیر، افراد زیادی از مذاهب و ادیان و عقائد و باورهای مختلف و به ویژه جوانان و آن هم جوانان اهل سنت و سلفی، مکتب حقه ی اهل بیت - علیهم السلام - را انتخاب می کنند.

این مساله به قدری واضح و آشکار است که حتی مخالفین متعصب شیعه نیز بدان اعتراف می کنند.

طه علی سواح - از فارغ التحصیلان الازهر - در پایان نامه ی ارشد خود که آن را علیه تشیع به نگارش درآورده با ناراحتی به این مساله اعتراف می کند.

ولقد أتى ذلک المخطط أکله وانتشر التشیع فی أماکن عدة حتى فی القرى الصغیرة واله المستعان.

السواح، طه علی، موقف الأزهر الشریف من الشیعة الإثنى عشریة، ص11، الناشر: دار الیسر، الطبعة: الأولى، 1431 هـ - 2010 م.

این طرح و برنامه آمد و در نتیجه ی آن تشیع در مکان های مختلف حتی در روستاهای کوچک منتشر شد.

فإنه مما لا شک فیه أن الدعوة إلى تقریب السنة والشیعة إنما هی فی حقیقتها تقریب للسنة من الشیعة، حتى یسهل علیهم صیدهم إلى ذلک المذهب تحت غطاء حب آل البیت؛ لذلک لا ترى أثرا لهذه الدعوة فی بلاد الشیعة، بل قد تحول کثیر من السنة فی هذه البلاد إلى المذهب الشیعی.

السواح، طه علی، موقف الأزهر الشریف من الشیعة الإثنى عشریة، ص364، الناشر: دار الیسر، الطبعة: الأولى، 1431 هـ - 2010 م.

شکی نیست که دعوت به تقریب بین اهل سنت و شیعه در حقیقت نزدیک شدن اهل سنت به شیعه است تا شکار ایشان برای مذهب شیعه در پوشش حب اهل بیت آسان گردد و به همین دلیل است که اثری از این دعوت را در سرزمین های شیعه نمی بینی بلکه بسیاری از اهل سنت در این سرزمین ها شیعه شده اند.

یقول الدکتور یوسف بن صالح الصغیر ... وأما فی العراق: فقد نشر فیها الشیعة والتشیع عن طریق التمدد السلمی، ودخلت قبائل بأسرها فی التشیع بالاستعانة بمشایخ القبائل الذین تم استمالتهم بإباحة زواج المتعة، وقد ذکر العلامة محمد کامل الرافعی أسماء هذه القبائل فی رسالة أرسلها إلى صدیقه الشیخ محمد رشید رضا، نشرت فی مجلة المنار المجلد السادس عشر.وهی: «ربیعة، وتمیم، والخزاعل، وزبید، وبنو عمیر وهم بطن من تمیم، والخزرج وهم بطن من مزیقیا من الأزد، وشمرطوکه، والدوار، والدفافع، وآل محمد، وعشیرة بنی لام، وعشائر الدیوانیة، وعشیرة کعب».

السواح، طه علی، موقف الأزهر الشریف من الشیعة الإثنى عشریة، ص364، الناشر: دار الیسر، الطبعة: الأولى، 1431 هـ - 2010 م.

دکتر یوسف بن صالح الصغیر می گوید ... اما در عراق: شیعه وتشیع در آن از طریق همزیستی مسالمت آمیز منتشر شد و برخی از قبائل به صورت کامل با کمک مشایخشان که به وسیله ی مباح بودن نکاح متعه دلشان به دست آورده شد شیعه شدند و علامه رافعی نام های این قبائل را در نامه ای که آن را برای دوستش شیخ محمد رشید رضا ارسال کرده آورده است و این نامه در شماره ی شانزدهم مجله ی المنار منتشر شده است.این قبائل عبارتند از: «ربیعه،تمیم،خزاعل،زبید، بنی عمیر که از تمیم هستند، خزرج که از مزیقیا از ازد هستند، شمرطوکه، دوار، دوافع، آل محمد، عشیره ی بنی لام، عشایر دیوانیه، عشیره ی کعب».

نکته: ادعای شیعه شدن مشایخ قبائل فوق به دلیل نکاح متعه ادعایی است فاقد دلیل و به خصوص آن که در عراق و آن هم در بین بسیاری از قبائل و عشایر اهل تسنن چند همسری امری است رایج و قبل از هر چیز این ادعا اهانت است به شعور مشایخ قبائل اهل تسنن که با چنین وعده هایی شیعه می شوند و غیرتی بر دین و مذهب خود ندارند! بدیهی است که چنین ادعاهایی برخاسته از عصبانیت مخالفین شیعه از گسترش تشیع می باشد.

مطلب مرتبط:

اعتراف تلخ ناصر القفاری (عالم سَلَفی) : بسیاری از جوانان ما شیعه شده اند!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter