حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اعتراف سید کمال حیدری به اثرات انحرافی و تخریبی برخی از دروسش بر روی مسلمانان! (از بی حجاب شدن برخی زنان تا تشکیک برخی در عقائد خود!)

در تاریخ 26 دی ماه سال 1396 خورشیدی بود که اولین مطلب ما تحت عنوان «چرا نقد سید کمال الحیدری؟!» در راستای نقد عقائد و افکار و روش سید کمال حیدری بر روی وبلاگ قرار گرفت و پس از آن به صورت مصداقی موارد متعددی و عمدتا در راستای اثبات تدلیس ها و سرقت های علمی نامبرده بر روی وبلاگ قرار گرفت که مجموع آن ها تا این لحظه به «74» مطلب می رسد.

ما همواره چه در متن بسیاری از مطالب و چه در بخش نظرات بارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به خطر انحراف فکری سید کمال حیدری و همچنین عدم رعایت امانت از جانب وی در نقل بسیاری از اقوال و امکان ایجاد انحراف فکری در اشخاص در صورت قبول تمام و کمال سخنان وی اشاره کردیم.

بحمد الله وی اخیرا در جلسه ی درس خارج فقه خود تحت عنوان «فقه المرأة»، جلسه ی 124،از دقیقه ی 50 و ثانیه ی 47 تا دقیقه ی 52 و ثانیه ی 12 در اعترافی صریح چنین می گوید:

الیوم وصلتنی رسائل متعددة تقول سیدنا هذه الأبحاث التی تطرحونها فی فقه المرأة وفی فقه غیر المرأة أدى بالبعض أن یشکک فی عقیدته أدى ببعض الأخوات أن ینزعوا حجابهم أدى، أدى أدى إلى غیر ذلک فرجاءً انه هذا بینوه للناس.

أقوله صریحاً أعزائی هذه أبحاث علمیة تخصصیة ولیست فتاوى فقهیة ولا فتاوى عقائدیة حتى تعملون علیها وترتبون علیها آثارها ولهذا الذی عنده قدرة عالیة على فهمها فلیستمع وإلا إذا واقعاً تؤدی به إلى التشکیک إلى کذا لا ما یحق له أن یستمع إلى مثل هذه الأبحاث هذه دروس للمختصین هذه بحوث تسمى بحث الخارج فی الحوزات العلمیة، نعم إلا أن یقول قائل سیدنا لا تضعوها على المواقع.

الجواب لا معنى لذلک لماذا لأنه یوجد الآلاف بل عشرات الآلاف ممن ینتفعون بهذه الأبحاث لا معنى لان نمنع هذه الأبحاث عنهم لأنه یوجد بعض الناس لا یستطیعون الاستفادة منها.

امروز نامه های زیادی به من رسیده است که می گویند سیدنا، این بحث هایی که شما آن را در «فقه المرأة» و غیر آن مطرح می کنید باعث شده است تا برخی در عقائدشان شک کنند و باعث شده است تا برخی از خواهران حجابشان را بردارند و باعث شده است که چه و چه و چه ... .پس خواهش می کنیم در این مورد برای مردم توضیح دهید.

عزیزانم من صریح می گویم که این مباحث، علمی و تخصصی است و فتاوای فقهی و عقیدتی نیست که به آن عمل کنید و به آن ها ترتیب اثر دهید و به همین دلیل کسی که قدرت بالا در فهم این مباحث دارد باید آن را گوش کند و الا اگر واقعا این مباحث موجب تشکیک در عقائد می شود آن شخص حق ندارد چنین مباحثی را گوش کند.این ها درس هایی برای متخصصین است که در حوزه های علمیه درس خارج نام دارد.بله، مگر این که کسی بگوید سیدنا، این جلسات درسی را روی سایت ها قرار ندهید.

پاسخ آن است که این کار معنایی ندارد.چرا که هزاران بلکه ده ها هزار نفر هستند که از این بحث ها سود می برند و معنایی ندارد که ما آن ها را از دنبال کردن این بحث ها به بهانه ی این که افرادی هستند که نمی توانند از این مباحث به درستی استفاده کنند محروم کنیم.

مشاهده ی کلیپ مربوط به بحث از آپارات:

https://www.aparat.com/v/zuYjN

لینک متن پیاده شده از جلسه ی درسی فوق از سایت رسمی سید کمال حیدری:

http://alhaydari.com/ar/2018/11/66413

لینک مشاهده ی جلسه ی درسی فوق به صورت تصویری:

http://alhaydari.com/ar/2018/11/66414

در این جا ذکر چند نکته ی مهم و اساسی را وظیفه ی خود می دانیم:

الف) متاسفانه جناب سید کمال حیدری در مورد نشر گسترده ی جلسات درسی خود صرفا به توجیهی ضعیف پرداخته است چرا که صِرفِ استفاده ی عده ای از این دروس دلیل بر نشر آن ولو به قیمت انحراف عقیدتی برخی از مؤمنان و مسلمانان نمی گردد!

ضمن این که بسیاری از شبکه های معاند - از اسلام ستیزان تا شبکه های وهابی - با استفاده از همان کلیپ ها به طرح شبهه علیه تشیع در سایت ها و شبکه های اجتماعی - که بسیاری از مردم عادی نیز آن ها را دنبال می کنند - می پردازند. [1]

از دید ما کسی که خود را عالِم و مجتهد و مرجعِ تقلید می خواند بایستی درک صحیحی از شرایط زمانی و مکانی داشته باشد و مباحث خود را به گونه ای مطرح نکند که موجب سوء استفاده ی دشمنان و همچنین انحراف عقیدتی مؤمنان و مسلمانان گردد.

ب) این ادعای جناب سید کمال حیدری مبنی بر آن که این مباحث متعلق به «متخصصان» می باشد با عملکرد ایشان تطابق ندارد! چرا که ایشان مشابه بسیاری از مباحث دروس خارجشان را در شبکه ی ماهواره ای متعلق به خودشان مطرح کرده اند و یا مثلا بسیاری از همین مباحث تشکیکی را در مصاحبه با جناب دهباشی - که دنبال کننده ی برنامه های ایشان طیف های مختلف جامعه هستند - مطرح کردند که البته موجب جنجال نیز شد!

همچنین کانالی در یوتیوب فعال است که سابقا «محمد البحرینی» نام داشت و سپس به «محمد البحرانی» و بعد از آن به «طریق السلام» تغییر نام داد. [2]

فعالیت این کانال از این قرار است که در اکثر مواقع بحث های جنجالی و تشکیکی دروس جناب سید کمال حیدری را جدا کرده و به نشر آن می پردازد.بنا بر شهادت افرادی ثقه (که این شهادت قرائن و شواهد فراوانی نیز دارد) این کانالِ غیر رسمی از سوی دفتر جناب سید کمال حیدری و با هدایت ایشان فعالیت می کند و البته جامعه ی هدف آن عموم مردم است!

به راستی اگر ایشان مباحث و دروس خود را صرفا متوجه متخصصین می داند به چه دلیلی به نشر آن در بین عوام می پردازد؟!

ج) بسیاری از علماء سالیان طولانی است که دروس خارج خود را برگزار کرده و اتفاقا به طرح بسیاری از مباحث اختلافی - در کمال متانت و آرامش و بدون جنجال و تلاش برای مطرح کردن خویش - می پردازند و اتفاقا صوت یا تصویر آن نیز در فضای مجازی قرار می گیرد.به راستی چرا این حجم از سوء استفاده ای که از دروس جناب سید کمال حیدری انجام شده و می شود، از دروس این علماء انجام نمی گیرد؟! (به توضیح [1] در پایان مطلب مراجعه کنید)

آیا وقت آن نرسیده است تا جناب سید کمال حیدری به جای اشکال گرفتن بر این و آن و جاهل خواندن منتقدین و مخالفین خویش در بسیاری از مواقع، در روش خود تجدید نظر کند؟!

د) یکی از مواردی که موجب تاسف می باشد آن است که متاسفانه در بسیاری از موارد، استدلال های تشکیکی و جنجالی جناب سید کمال حیدری مبتنی بر «تدلیس» و «دروغ بستن های صریح» بر علماء می باشد که ما موارد متعددی را در وبلاگ قرار داده ایم و شما مخاطبان گرامی می توانید با مراجعه به آن مطالب و راستی آزمایی ادعاها و استدلالات ما قضاوت کنید.

هـ) بخش قابل توجهی از استدلالات جنجالی جناب سید کمال حیدری استدلالاتی کاملا تقلیدی و کُپی پیستی از افراد مدعی روشنفکری (فارسی زبان و عرب زبان) می باشد.افرادی مانند دکتر عبدالکریم سروش و مجتهد شبستری و دکتر شحرور و جورج طرابیشی و ...

متاسفانه این رویه ی کپی پیستی و در حقیقت «سرقت علمی» در بسیاری از تالیفات ایشان نیز به چشم می خورد و ما تا لحظه ی نگارش این مطلب نزدیک به «40» مورد از سرقت های علمی نامبرده را در وبلاگ قرار داده ایم که می توانید با مراجعه به آن ها و راستی آزمایی ادعای ما، قضاوت کنید.

و) بنده (نگارنده ی این مطلب) افرادی را می شناسم که با دروس و مباحث جناب سید کمال حیدری دچار انحرافات عقیدتی جدی شده اند که برخی از آن ها بحمد الله به مسیر صحیح بازگشته اند.

در بین این افراد حتی کسانی که طلبه ی دروس خارج بوده اند نیز وجود دارد و همین مورد مثال نقضی است بر ادعای سید کمال حیدری مبنی بر این که این دروس متعلق به متخصصین است حال آن که «میثاق العسر» از شاگردان مشهور و برجسته ی خود ایشان بود و نقش کلیدی و محوری در اداره ی موسسه ی ایشان نیز داشت و از مقررین اصلی مباحث ایشان نیز به شمار می رفت اما رفته رفته دچار انحرافات عقیدتی فراوان شد و بعد از مهاجرت به لندن، شروع به نگارش مطالبی کرد که در حقیقت صورت تُند و شدیدی از استدلالات تشکیکی جناب سید کمال حیدری بود! متاسفانه این فرد هتاکی های زشتی به امام زمان (عج) و برخی از علماء و مراجع کرده و می کند و بسیاری از روایات را مورد تمسخر قرار می دهد.عجیب آن که موسسه ی جناب سید کمال حیدری کماکان تقریرات این فرد و همچنین تمجید سید کمال حیدری از این شخص را نشر می دهد!!!

آیا بهتر نیست جناب سید کمال حیدری در این مورد و موارد مشابه تامل جدی کند؟!

ز) ما هرچه بگوییم و نگوییم جبران خسارت آن دسته از زنان مسلمانی که به واسطه ی طرح برخی مباحث حجاب خود ا کنار گذاشته اند و یا افرادی که در عقائد خود شک اساسی کرده اند نخواهد شد.بدیهی است که این مساله از مصادیق واضح حق الناس است.چه کسی پاسخگوی انحراف عقیدتی مسلمانان است؟!

ح) توصیه ی ما به مخاطبان گرامی آن است که در صورت دنبال کردن مباحث و دروس جناب سید کمال حیدری، در استناد به مصادر و ادعاهای مطرح شده بسیار دقت و تامل کنند چرا که ایشان متاسفانه در بسیاری از موارد - همانطور که در وبلاگ نمونه های متعددی را ذکر کرده ایم - در نقل اقوال علماء امانت را رعایت نمی کند !

از دید ما هرکس حق دارد هر نوع که مایل است بیندیشد اما هیچ کس حق ندارد خود را شیعه ی امامی اثنی عشری بنامد و با تحریف و تقطیع کلام علماء یا دروغ بستن بر ایشان یا با سرقت علمی به نشر افکار خویش بپردازد.

[1] ما موارد فراوانی از استدلال شبکه ها و سایت ها و کانال های تلگرامی اسلام ستیز و وهابی و معاند به دروس و مباحث جناب سید کمال حیدری جمع آوری و مرتب کرده ایم که تمامی آن ها آماده ی انتشار است اما تاکنون بنا بر ملاحظاتی به نشر آن ها نپرداخته ایم.متاسفانه اکثر این موارد - بر خلاف ادعای جناب سید کمال حیدری و طرفداران ایشان - فاقد هر نوع تحریف و تقطیعی می باشد و ما آماده ی اثبات این ادعای خود هستیم.

[2] یکی از شاگردان سابق جناب سید کمال حیدری که بیشتر از یک سال پیش از ایشان جدا شده و به نقد وی پرداخت، در یکی از افشاگری های خویش پرده از راز کانال یوتیوبی «محمد البحرینی» برداشت که مسول این کانال (دفتر جناب سید کمال حیدری) در عملی شتاب زده و به خیال این که این قضیه لو نرود به سرعت نام کانال را از «محمد البحرینی» به «محمد البحرانی» و سپس به «طریق السلام» تغییر داد! غافل از این که خود همین عمل شتابزده و نسنجیده مهر تاییدی شد بر ادعای این شاگرد سابق جناب سید کمال حیدری!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۷
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

افشای دروغ های سید کمال حیدری

افشای سرقت های علمی سید کمال حیدری

انحرافات سید کمال حیدری

برنامه اینترنتی بن بست

برنامه اینترنتی بن بست فرشید شرفی

برنامه بن بست آپارات

برنامه بن بست فرشید شرفی

برنامه بن بست نقد کمال حیدری

برنامه های سید کمال حیدری

برنامه های کمال حیدری

دروغ های سید کمال حیدری

سرقت های علمی سید کمال حیدری

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری بحار الانوار

سید کمال حیدری جایگاه زن در احادیث

سید کمال حیدری جایگاه زن در اسلام

سید کمال حیدری دیدار امام زمان

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری سرقت علمی

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری شیعه

سید کمال حیدری شیعه و تکفیر

سید کمال حیدری فقه المراة

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب کافی

سید کمال حیدری کیست

سید کمال حیدری یهود

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی برنامه اینترنتی بن بست

فرشید شرفی برنامه بن بست

نظر علما در مورد کمال حیدری

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

کمال حیدری امام زمان

کمال حیدری بن بست

کمال حیدری خمس

کمال حیدری سرقت علمی

کمال حیدری شبکه کوثر

نظرات  (۴)

به این مطالب شما به لحاظ علمی فقط لبخند میزنیم☺
پاسخ:
طبیعی هست که وقتی در برابر نقدهایی که به سید کمال حیدری میشه و پاسخی ندارید چاره ای جز لبخند ندارید! هم سرقت های علمی و هم دروغ بستن های این شخص بر علما همچون علامه مجلسی و آیت الله حکیم و و و .... اگر پاسخی براش داشتید لبخند نمیزدید!
۰۹ آذر ۹۷ ، ۰۶:۱۷ شمس الدین
الحمدلله که خودش هم بالاخره اعتراف کرد!
پاسخ:
الحمدلله.
۰۱ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۳۴ پارسا عبدی

این الان نقد علامه بود؟!

هههههه...

مشقاتو نوشتی شما؟

رو مسواکتو تو بزن عمو جون...  شیرتم بخور... آآآآآآآآآآ باریک الله گل پسرِ..... بددددووو تا مامانی نیومده لوف بوفت نکرده!

بوس بوس لالا!

 

:))))

سلام. ببخشید ایشون درباره حجاب چی گفتن که اون خانمها حجاب برداشتن؟

پاسخ:
وعلیکم السلام

مجموعه بحث هایی داشته اند که مفصل هست و نهایتا میتواند منجر به تشکیک و ایجاد شبهه در عوام شود.

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter