حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

«سید کمال حیدری» : اگر شیخ مفید زنده می بود باید شاگردی من را می کرد !!!

قبلا در مورد چرایی نقد «سید کمال حیدری» و ضرورت آن نوشته ایم که توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی مطالب ما در نقد این شخص، حتما مطلب زیر را مطالعه بفرمایید :

http://al-shia.blog.ir/post/663

یکی از ویژگی های ناپسند «سید کمال حیدری» تکبر و غرور بیش از حد او می باشد تا جایی که نه تنها به احدی پاسخگو نیست ، بلکه به بزرگان و علماء و حتی در برخی موارد اصحاب معصومین طعن وارد می کند و خود را اعلم از ایشان می داند !

در این مطلب به یکی از این موارد اشاره می کنیم و ان شاء الله در آینده به موارد دیگری خواهیم پرداخت.

«سید کمال حیدری» در درس خارج فقه خود تحت عنوان «فقه المرأة» ، جلسه ی 37 در تاریخ 4 ربیع الثانی 1439 هـ از دقیقه ی 42 و ثانیه ی 01 تا دقیقه ی 42 و ثانیه ی 43 می گوید :

لأن البعض ثقل علیه أن أقول أن الشیخ المفید لو کان فی زماننا لکان ینبغی أن یجلس فی هذا المجلس هنا ویتتلمذ عندی کیف یمکن، وکأنه أنا هذا الکفر العظیم فعلته.

أنا بینی وبین الله اسألکم الشیخ المفید فی علم الأصول یعرف نظریة انقلاب النسبة للنائینی أم لا؟ والله لم یسمع بها، فلابد أن یتعلم یأتی هنا ویتعلم یعرف الفرق بین التزاحم والتعارض أو لا یعرف؟ هذه من زمان النائینی ظهرت وإلا قبلها الکل یتصورون تعارض والتعارض غیر التزاحم ؟؟؟؟

مشاهده ی جلسه ی درسی فوق به صورت تصویری :

http://alhaydari.com/ar/2017/12/61927

مطالعه ی متن پیاده شده از جلسه ی درسی فوق :

http://alhaydari.com/ar/2017/12/61928

چرا که برخی برایشان سنگین بود که من بگویم اگر شیخ مفید در زمان ما می بود جا داشت که در این مجلس بنشیند و در نزد من بیاموزد.[برخی ممکن است به اعتراض بگویند] چگونه ممکن است ؟؟؟!!! انگار من مرتکب کفر عظیم شده ام !!!

من بینی و بین الله از شما می پرسم.شیخ مفید  در علم اصول نظریه ی انقلاب نسبت میرزای نائینی را می داند یا نه ؟ به خدا قسم اصلا آن را نشنیده است.پس باید بیاید اینجا و یاد بگیرد.آیا شیخ مفید تفاوت بین تزاحم و تعارض را می داند یا نه ؟ این از زمان میرزای نائینی به وجود آمده است و الا قبل از آن همه تصور می کردند که فقط تعارض است در حالی که تعارض با تزاحم فرق دارد.

بخشی از ادعای «سید کمال حیدری» مانند آن است که بگوییم آیا در زمان معصومین اصحاب ایشان می دانستند که «اینترنت» چیست ؟! حقیقتا چنین ادعایی از سوی «سید کمال حیدری» مغلطه ای است مضحک که تنها خبر از غرور و تکبر زاید الوصف نامبرده می دهد ! علاوه بر این بسیاری از مباحث و اصطلاحات بسیاری از علوم از جمله علم اصول متناسب با شرائط زمانی و مکانی خاص خودشان به وجود آمده اند و در زمان علمای متقدم به بسیاری از این مباحث نیاز جدی نبوده است که بخواهند در این زمینه به نظریه پردازی و تولید علم مشغول شوند ! حتی بسیاری از علمای معاصر از امام خمینی رحمه الله تا افرادی همچون آیت الله سبحانی ، مباحث قابل توجهی از علم اصول که در حوزه های علمیه تدریس می شود را جزو زوائدی می دانند که هیچ کاربرد و فائده ای ندارد! به همین دلیل است که بسیاری از علمای متقدم به خصوص در مدرسه ی بغداد با توجه به شرائطشان و رصد فعالیت های علمی علمای مخالفین، اهتمام خاصی به مباحث کلامی داشتند و علمای مدرسه ی قم با توجه به شرائط ، اهتمام خاصی به جمع آوری و نقل و حفظ و کتابت حدیث داشتند.در گذر زمان و با توجه به فاصله گرفتن از زمان ائمه و سخت تر شدن تشخیص روایات معتبر از غیر معتبر به منظور عمل به آن در مسائل فقهی و عقیدتی ، مجموعه قواعدی وضع شد تا به وسیله ی آن بتوان بر اساس روایات معتبر فتاوای فقهی صادر کرد.

آن چه که مهم است قوت استدلال و نبوغ یک عالم و اخلاص و تلاش و کوشش و اخلاق مداری او می باشد که جایگاه وی را تثبیت می کند و شیخ مفید نیز به این دلیل است که چنین جایگاه عظیمی در بین پیروان اهل بیت دارد.

شمس الدین ذهبی - عالم متعصب مخالفین شیعه - در بخشی از شرح حال شیخ مفید به نقل از ابن ابی طی حلبی می نویسد :

ثمّ قَالَ: حدَّثنی رشید الدّین المازندرانیّ: حدَّثنی جماعة ممّن لقیت، أنّ الشّیخ المفید ما ترک کتابًا للمخالفین إلا وحَفِظه وباحَثَ فیه .....

الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (المتوفى 748 هـ)، تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام،ج9، ص 227، المحقق: الدکتور بشار عوّاد معروف، الناشر: دار الغرب الإسلامی، الطبعة: الأولى، 2003 م.

سپس ابن ابی طی گفته است : رشید الدین مازندرانی گفته است که عده ای از افرادی که من آن ها را دیدم برایم گفتند که شیخ مفید هیچ کتابی از مخالفین را رها نکرد مگر آن که آن را حفظ کرد و در موردش به بحث و گفت و گو پرداخت .....

به راستی کسی همچون «سید کمال حیدری» که بارها بر علماء دروغ بسته است و در نقل روایات مرتکب تدلیس شده و به تقطیع روایات پرداخته است و بخش اعظمی از تالیفات وی «سرقت علمی» از دیگران می باشد ، چگونه به خود جرات می دهد تا نام شیخ مفید را در کنار خودش بیاورد ؟! آیا این با تقوای اخلاقی و علمی سازگاری دارد ؟!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۱
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

آیت الله سید کمال حیدری

انحرافات سید کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دانلود کتاب های کمال حیدری

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سید کمال حیدری درس خارج فقه

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری علم اصول

سید کمال حیدری علمای شیعه

سید کمال حیدری فقه المراة

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری و شیخ مفید

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کیست

شبهات اهل سنت

شبهات سید کمال حیدری

شبهات وهابیت

شبکه توحید سید کمال حیدری

شبکه توحید کمال حیدری

شبکه نور سید کمال حیدری

شبکه نور کمال حیدری

شبکه وصال حق سید کمال حیدری

شبکه وصال حق کمال حیدری

شبکه کلمه سید کمال حیدری

شبکه کلمه کمال حیدری

علامه سید کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

مارتین لوتر شیعه

مارتین لوتر شیعه کمال حیدری

ندای سنت

ندای شیعه

نظر سید کمال حیدری در مورد شیخ مفید

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات سید کمال حیدری

پاسخ به شبهات وهابیت

کتاب های سید کمال حیدری

نظرات  (۶)

حالا خدا کنه در حد استادی شیخ مفید بمونن...کم کم نرسیم به اون قبیل روایات عمریه که میگن اگر بعد از حضرت محمد پیامبری می بود اون باید عمر می شد.
مقام بحث رو متوجه نمیشید و دائم مغالطه می کنید
واقعا فقط همینو بگم که حیف از وقتی که برای وبلاگ شما گذاشتم در حدی نیستید که با شما وارد بحث بشوم.
ان شاءالله برای فردای قیامت حجت کافی داشته باشید
پاسخ:
به جای احساسی صحبت کردن لطفا پاسخگو باشید ! این یکی از روش های مغالطه در علم منطق به حساب میاد که طرف مقابل رو متهم کنید به نادانی و جهل (دقیقا مثل روش سید کمال حیدری) و از پاسخگویی فراری باشید !
برادر گرامی تعصب چرا؟
یه نگاه به موقعیت شیعه در دنیا بندازید...شبانه روز از شبکه های لندن نشین گرفته تا شبکه های وهابی عربی در حال تخریب و تهمت هستند.منتظرن یه روحانی یه اشتباه لفظی کنه که گوش فلک رو کر کنند.حالا این شخص که بالباس پیامبر در قم"از مراکز اصلی تشیع"نشسته و افکار رو منحرف میکنه دفاع میکنید ازش؟بفرمایید ردیه بزنید تا ماهم روشن بشیم...اگر شما طلبه هستید بهتر میدونید در برخی مجالس درس!!!چی میگذره و چه اباطیلی داره اشاعه داده میشه به اسم اهل بیت...
البته این انحرافات برخاسته  از جامعه روحانیت چیز عجیبی نیست خطری بود که امام خمینی رحمه الله سی سال پیش گوشزد کردند و مثل بسیاری از فرمایشات ایشون و فتنه هایی که هشدار داده بودند به وقوع پیوست.


پاسخ:
احسنتم.کلام ما هم همینه دقیقا ! اگر کسی ادعایی داره به جای صحبت احساسی و تعصب بر افراد و اشخاص نقدش رو بیان کنه نه این که ما رو به تقطیع و تهمت متهم کنه ! اتفاقا امام خمینی رحمه الله کلامی دارن که دقیقا بر وضع و حال فعلی افرادی مثل سید کمال حیدری مطابقت داره و اون سخن ایشون رو در آینده قرار خواهیم داد.
۲۵ فروردين ۹۹ ، ۰۷:۲۵ عبدالله ایرانی

با سلام،چرا از حقیقت فرار میکنید،شیخ مفید همه میدوند به شیخ صدوق بی احترامی کرده،کتابش مستند موجود،چرا بجای حقیقت تخریب میکنید

پاسخ:
وعلیکم السلام.

اولا: این ادعای شما چه ارتباطی به مطلب دارد؟!

ثانیا: صحت انتساب کتاب مورد نظر به8 شیخ مفید محل بحث است.

ثالثا: علمای شما انواع و اقسام فحاشی ها و تکفیرها و اقدامات خشونت آمیز عملی را علیه یکدیگر انجام داده اند.

موفق باشید
۱۱ مهر ۹۹ ، ۱۷:۳۷ امین طلوعی

متاسفانه ادیان و مذاهب تحمل نقد رو ندارن.

چه اشکالی داره عقاید مکتب تشیع از داخل خودش و توسط عالمان دینی خودش نقد بشه. این نقدهایی که جناب حیدری دارند توسط وهابیون و شبکه های مخالف مطرح بشه خوبه و یا توسط یکی از خودمان.

بجای تهمت و فحش و افترا از عالمان دین و مذهب بخوایم که پاسخ صحیح این نقدها رو بدن.

اینکه فقط بشینیم و بگیم فقط ما خوبیم و حق فقط با ماست که برای هیچ کسی قابل قبول نیست.

من کار آقای کمال حیدری و امثال ایشون رو اتفاقا به نفع تشیع میدونم

پاسخ:
اولا: اتفاقا الان نقدهای آقای کمال حیدری کانال اصلی پخشش شبکه های وهابی و کانال های اسلام ستیز هست/

ثانیا: نقد با دروغ و افترا فرق داره! آقای کمال حیدری متاسفانه مرتکب افتراها و دروغ های فراوانی در ادعاهای خودشون شدن که این نشان دهنده عدم وجود نیت خالص هست.نمونه هایی از دروغ های ایشون رو در وبلاگ قرار داده ایم که میتونید مطالعه بفرمایید.

موفق باشید.

سلام خسته نباشید . دیگه وقتشه این وبلاگ رو تبدیل به یک سایت دات آی آر و یا داتکام کنید . تا بیشتر رسمیت پیدا کند و بیشتر مورد بازدید قرار بگیره . وگرنه کلام شما زایل قواعد شد ‌‌.  

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter