حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابن طولون (عالم اهل سنت و حنفی مذهب) : حتی اگر یزید قاتل امام حسین باشد کافر نیست و فقط معصیت کرده و باید نسبت به او حسن ظن داشته باشیم !

در طول تاریخ از زمان خروج امام حسین و عدم بیعت با یزید بن معاویة بن ابی سفیان - لعنهم الله - تا به امروز همواره جمع قابل توجهی از علماء و بزرگان مخالفین شیعه بوده اند که به هر طریق ممکن در پی مشروعیت بخشیدن به حکومت یزید لعنه الله و دفاع از وی بوده اند.


این دفاع تا جایی پیش رفته است که برخی از علمای مخالفین شیعه صراحتا گفته اند اگر یزید قاتل امام حسین (ع) هم باشد ، این فقط یک معصیت است و حق نداریم چون یزید قاتل است به او بدگمان شویم و وی را لعن کنیم !

ابن طولون - عالم اهل سنت و حنفی مذهب - هنگام صحبت در مورد یزید و این که آیا وی دستور به قتل امام حسین (ع) داده است یا خیر و این که آیا او قاتل امام حسین (ع) می باشد یا نه ، می نویسد :

ومع هذا ، فلو ثبت على مسلم أنه قتل مسلم ، فمذهب أهل الحق أنه لیس بکافر.والقتل لیس بکفر ، بل معصیة.وقد أمرنا الله تعالى باحسان الظن بالمسلم کلما امکن.واذا مات القاتل ، فربما مات بعد التوبة.والکافر لو تاب من کفره ، لم یجز لعنته.فکیف یحق من تاب عن قتل ، وبمن یعرف أن قاتل الحسین مات قبل التوبة.


ابن طولون، شمس الدین محمد بن علی (المتوفى 953 هـ)، قید الشرید من أخبار یزید، ص 47، تحقیق : دکتورة فاطمة مصطفى عامر، اناشر : دار العلوم للطباعة - القاهرة.


و با این وجود اگر ثابت بشود که که یک مسلمان مسلمانی دیگر را کشته است، مذهب اهل حق آن است که او کافر نیست بلکه این عمل او معصیت است و خداوند به ما دستور داده است که تا جایی که ممکن است به مسلمان حسن ظن داشته باشیم و زمانی که قاتل از دنیا رفت، شاید بعد از توبه از دنیا رفته باشد و کافر اگر از کفرش توبه کند ، لعن او جایز نیست پس چگونه کسی که از قتل توبه کرده است لعنش جایز باشد ؟ و چگونه دانسته می شود (می فهمیم/ پی می بریم) که قاتل حسین  قبل از توبه از دنیا رفته است ؟

ذکر چند نکته ی مهم :

1) ابن طولون (عالم اهل سنتِ حنفی مذهب) صراحتا یزید را مسلمان معرفی می کند.


2) ابن طولون (عالم اهل سنتِ حنفی مذهب) قتل امام حسین را صرفا یک معصیت می داند !


3) ابن طولون (عالم اهل سنتِ حنفی مذهب) همه را به حسن ظن به یزید دعوت می کند !


4) ابن طولون (عالم اهل سنتِ حنفی مذهب) امکان وقوع توبه را مطرح می کند !


5) ابن طولون (عالم اهل سنتِ حنفی مذهب) معتقد است حتی اگر یزید قاتل امام حسین باشد باز هم مسلمان است و لعنش جایز نیست و بایستی به او حسن ظن داشته باشیم !


6) چرا علمای مخالفین شیعه از جمله ابن طولون همین موارد را برای قاتلان افراد مورد علاقه ی خود مانند عثمان بن عفان مطرح نمی کنند و به سرعت و با شهامت تمام !!! قاتلان عثمان را لعن و نفرین می کنند ؟! چرا اینگونه در حق اهل بیت علیهم السلام ظلم می کنند ؟! به راستی علماء و اتباع عالم و اهل علمِ چنین مکتبی اهل بیت علیهم السلام را دوست دارند ؟!

مطلب مرتبط :

ابن الصلاح (عالم بزرگ اهل سنت) : حتی اگر یزید قاتل امام حسین هم باشد او را لعن نمی کنیم!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۴
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

ابن طولون عالم اهل سنت

ابن طولون کیست

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام تکس معاویه

اسلام تکس یزید بن معاویه

اسلام فتوا

اسلام فتوا یزید

اسلام فتوی

اسلام فتوی یزید

اسلام هاوس

اسلام هاوس یزید

حقانیت شیعه و رد شبهات

دار العلوم زاهدان

شبهات اهل سنت

شبهات عزاداری

شبهات محرم

شبهات وهابیت

شبکه توحید

شبکه جهانی ولایت

شبکه نور

شبکه های وهابی

شبکه وصال حق

شبکه وصال فارسی

شبکه ولایت

شبکه کلمه

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مسجد مکی زاهدان

مولوی عبدالحمید

مولوی محمد عمر سربازی

ندای سنت

ندای شیعه

نظر ابن تیمیه در مورد یزید

نظر اهل حدیث در مورد یزید

نظر اهل سنت در مورد یزید

نظر سلفی ها در مورد یزید

نظر صحابه در مورد یزید

نظر علمای احناف در مورد یزید

نظر علمای اهل سنت در مورد یزید

نظر وهابیت در مورد یزید

پاسخ به شبهات

پاسخ به شبهات اسلام ستیزان

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات عزاداری

پاسخ به شبهات محرم

پاسخ به شبهات وهابیت

یزید از مومنین است

یزید اهل سنت

یزید بن معاویة

یزید بن معاویه اهل سنت

یزید بن معاویه کتب اهل سنت

یزید در مصادر اهل سنت

یزید در کتب اهل سنت

یزید در کتب وهابیت

یزید سگ باز

یزید کتب اهل سنت

نظرات  (۸)

شماهم با این دین تون....
خودتون می کشید خودتون عزا می گیرید...خودتون دفاع میکنید خودتون سب می کنید...
با تمااااااااام این اوصاف بقیه ادیان رو نقد هم می کنید.و بسیاری مذاهب صلح رو فرقه ضاله میدونید
براوو به این بینش...
پاسخ:
السلام علی من اتبع الهدی ...

اولا ما نکشتیم بلکه نواصب و دشمنان اهل بیت و مخالفین مرتکب این جنایت شده اند.

ثانیا : کدام مذهب صلح ؟! کدا صلح ؟! کدام مذهب ؟! نکند منظورتان مذهب ازدواج با محارم و ادرار گاو است !
سلام و خدا قوت

ببخشید میشه متن زیر رو ترجمه کنین

حدثنا الحسین بن علی، قال حدثنا أبو محمد هارون بن موسى، قال حدثنی أبو العباس احمد بن علی بن ابراهیم العلوی بالجوانی ، قال حدثنی ابى علی بن ابراهیم، قال حدثنا عبد الله محمد المدینی، قال حدثنا عمارة بن زید الانصاری، قال حدثنی عبد العلا قال: قلت لزید بن علی علیه السلام: ما تقول فی الشیخین ؟ قال: ألعنهما. قلت: فأنت صاحب الامر ؟ قال: لا ولکنی من العترة. قلت: فالى من تأمرنا. قال: علیک بصاحب الشعر - وأشار الى الصادق علیه السلام.

کفایة الأثر، صفحه ۴۲۸
پاسخ:
وعلیکم السلام

عبد العلا می گوید به زید بن علی علیه السلام گفتم که در مورد شیخین (ابوبکر و عمر) چه می گویی ؟ گفت : من آن دو را لعن می کنم. گفتم : آیا تو صاحب امر هستی ؟ (یعنی آیا تو امام هستی ؟) گفت : نه اما من از عترت هستم. گفتم : ما را به چه کسی دستور می دهی ؟ (یعنی برای امامت) گفت : بر تو باد به آن که موی بلند دارد و به امام صادق علیه السلام اشاره کرد.
اوه چه متعصب....همه اشتباه می کنند فقط شما درست میگی....
مگر غیر از اینه؟حسین رو مگه مسلمان ها نکشتند؟اگر مسیحی عزا بگیره حق داره حق داره.مسیح رو یهود کشت اما شما چی؟
بعد یه سوالم داشتم حاج اقا....پیامبر شما در مدت23سال دعوت چه میکرد؟زمان خودش که اونجوری...زن خودشم که جنون جنسی داشت.الانم که اینطوره...پیروانش سر همدیگرو می برند...پس هدایت این دین کجاست؟
فکر نمی کنید این تفکر دیگه به اخرخط رسیده؟
پاسخ:
اولا : ما متعصب نیستیم بلکه بر چیزی که صحیح هست پافشاری می کنیم و دوست داریم کسی هم که مخالف هست با دلیل سخن ما رو رد کنه.

ثانیا : امام حسین صلوات الله علیه رو کسانی کشتند که در ظاهر بر اسلام بودند اما از هزاران منافق و کافر هم بدتر بودند و با این عملشون کفر و نفاقشون ثابت شد.

ثالثا : عزاداری یک مساله ی فطری هست قبل از هر چیزی و نکته ی دیگه این که ما قاتلان ائمه و انبیاء رو از کفاری که آسیبی نزده باشند به مراتب بدتر و پست تر میدونیم.

رابعا : حضرت مسیح کشته نشده اند.

خامسا : بنده حاج آقا نیستم ! یک جوان معمولی و دوستدار علم و مطالعه هستم.

سادسا : لطفا با احترام در مورد پیامر صحبت بفرمایید.

سابعا : این که عائشة جنون جنسی داشته است مساله ای هست که عقیده ی شیعه ی امامیه از اون مبراست و این در کتب اهل سنت وارد شده و اتفاقا ما هم اون رو به عنوان یک نقد محکم علیه اهل سنت مطرح می کنیم پس این اشکال شما بر ما وارد نیست و این اهل سنت و مخالفین شیعه در مذاهب اسلامی هستند که بایستی پاسخ بدهند.

ثامنا : همه ی انبیاء الهی با بیشترین دعوتی که داشتند کمترین نتیجه رو گرفتند و البته پیامبر اسلام موفق ترین پیامبر در این زمینه بودند ولی منافقین با غصب خلافت امیر المومنین کار خودشون رو کردند و اشکالی بر پیامبر نیست چرا که ایشون وظیفه ی خودشون رو به بهترین شکل ممکن انجام داده اند.

تاسعا : هدایت دین امری هست دو طرفه.باید خود فرد هم بخواهد (طبق قرآن) تا هدایت بشه ! وقتی خود مردم نخواستند عیبی بر خدا و پیامبر نیست.

عاشرا : گروه های تروریستی همچون داعش و القاعده و النصره و .... تمامی این ها خارج از مذهب حقه ی شیعه ی امامیه هستند و ما فقط و فقط شیعه ی امامیه رو قبول داریم و اون رو نماد اصلی و حقیقی اسلام می دانیم و بحمدلله در این زمینه ادله ی قطعی داریم. بسیاری از اشکالات شما متوجه سایر فرق به خصوص اهل سنت هست که ما اون ها رو از جهت عقیدتی و فقهی قبول نداریم.

حتی اگر نگاهی داشته باشید به گروه های تروریستی می بینید که در بین اون ها اصلا نه شیعه ای هست و نه خودشون رو شیعه میدونن بلکه تمامشون شیعه رو کافر میدونن !
ببخشید یه مطلبی هم میخواستم بپرسم از شما قشر مذهبی....
شما چطوری زندگی می کنید؟نه موسیقی گوش می دید...نه تفریحی نه کنسرتی نه هیچ چیزی رو حلال می دونید.اخه ادم چقدر زیارت بره و نماز بخونه؟ مقوله حجاب هم که حقیقتا ازار دهنده است...عین زندانه.
پاسخ:
خواهش میکنم

اولا : باید ببینیم منظور شما از قشر مذهبی چی هست ؟

ثانیا : کسی نگفته که قشر مذهبی اصلا موسیقی گوش نمیدن ! درجات و طبقات و حالات مختلفی هست و اون چیزی که حرام هست موسیقی مطرب هست و نه مطلق موسیقی که در بسیای از موارد هم تشخیص اون بر عهده ی خود مکلف هست.

ثالثا : چه کسی گفته که ما هیچ چیز رو حلال نمیدونیم ؟! چرا بر اساس ظواهر جامعه دارید قضاوت می کنید ؟ شما در حقیقت بر اساس رفتار و ظاهر مردم و مسولان دارید قضاوت می کنید و نه بر اساس اسلام حقیقی و دستورات اسلام ناب.

این که بر اثر خطای مسولین و برخی از مردم شما نسبت به دین بد بین شده اید تقصیر اون مسولان و اون بخشی از مردم هست و متاسفانه چون بر اثر اعمال غلط بسیاری از مسولین راه حلال های دین بسته شده این حالت به وجود اومده و ما هم از این مساله به شدت گله مند هستیم و در روایات هست که در چنین مواردی بر مردم هست که حاکمان رو امر به معروف و نهی از منکر کنن و اعتراض کنن و الا روز به روز وضع بدتر خواهد شد.

نکته ی دیگه هم این که هیچ مصدری نیست از مصادر معتبر که گفته باشه دین همه اش زیارت و نمازه ! اتفاقا ما در روایات خلاف این رو داریم ! تنها دینی که اعمالی همچون شوخی کردن و خندیدن و بسیاری از موارد دیگه مثل روابط زوجین و ... رو هم عبادت به حساب آورده و برای اون ثواب قائل هست اسلامه!

در مورد حجاب هم باید عرض کنم خدمتتون که هیچ کس منکر این نیست که در برخی موارد ممکن هست رعایت حجاب سختی هایی رو برای زن و دختر به همراه داشته باشه اما این یک مساله ی قطعی و پذیرفته شده در همه ی ادیان الهی و حتی بسیاری از ادیان غیر الهی و حتی بسیاری از تحقیقات علمی هست که پوشش زنان موجب حفظ جامعه (مردان و زنان) از بسیاری آفات میشه و در تنظیم مناسبات جنسی مردم و به خصوص زوجین هم اثر مستقیم داره.نتیجه ی اون حفظ سلامتی جامعه هست و بیشتر منفعتش حتی برای زنان هست تا مردان.

به همین دلیل هست که در تمام مجامع دنیا و همه ی مذاهب قوانین خاصی برای پوشش وجود داره.
ببخشید من موضع شما رو درباره عایشه نفهمیدم.میگید از اتهامات به اون مبرا هستید اما تا جایی که میدونم نزد شما زن محترمی نیست.بالاخره چطور شد؟
دیدگاه مکاتب اسلامی نسبت به شخصیت های صدراسلام خیلی متفاوت هست.یکیش همین عایشه که معلوم نیست تکلیفش
اونایی که بی اخلاقی هاشو گفتن اونو مادر خودشون میدونند.شما میگید ما اینارو نداریم اما بهش احترامم نمیذاریم...
پاسخ:
نظر ما در مورد عائشة مشخص هست و صریح.از دید ما عائشة دشمن اهل بیت و دشمن پیامبر بوده و بغض اهل بیت رو در دل داشته و در جنگ علیه امیر المومنین هم شرکت کرده و جزو رئوس دشمنان بوده و به همین دلیل در نزد ما ذره ای احترام نداره و بغض او رو در دل داریم اما هرگز اهانت نمی کنیم بلکه نقد می کنیم.
ببخشید من موضع شما رو درباره عایشه نفهمیدم.میگید از اتهامات به اون مبرا هستید اما تا جایی که میدونم نزد شما زن محترمی نیست.بالاخره چطور شد؟
دیدگاه مکاتب اسلامی نسبت به شخصیت های صدراسلام خیلی متفاوت هست.یکیش همین عایشه که معلوم نیست تکلیفش
اونایی که بی اخلاقی هاشو گفتن اونو مادر خودشون میدونند.شما میگید ما اینارو نداریم اما بهش احترامم نمیذاریم...
پاسخ:
ببینید نظر شیعه ی امامیه و پیروان اهل بیت در مورد عائشة واضح هست.

اولا : عائشة از دید ما یکی از اصلی ترین دشمنان اهل بیت علیهم السلام بوده و این رو بر اساس کتب اهل تسنن و مخالفین شیعه (که از محبان عائشة هستند) و هم چنین از کتب شیعه میتونیم ثابت کنیم و برخی موارد هم در وبلاگ موجوده اما اون چیزی که تا الان در وبلاگ قرار داده ایم قطره ای از اقیانوس هست !

ثانیا : عائشة بر اساس برخی اخبار و قرائن تاریخیِ قوی از عوامل شهادت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم هست و حفصه و البته افراد دیگری نیز در این زمینه دست داشته اند.

ثالثا : این که عائشة در این درجه از دشمنی با اهل بیت قرار داره، تکلیفش رو از دید شیعه مشخص میکنه اما این به معنای اون نخواهد بود که ما عائشة رو به فحش بکشیم و فحاشی کنیم ! بلکه کاملا علمی و بر اساس اخبار و روایات معتبر ادعای خودمون رو ثابت می کنیم و حکم مبغض اهل بیت و دشمن اهل بیت هم مشخص هست.

رابعا : تمامی مواردی که از آلودگی ها و پلشتی های جنسی در مورد عائشة وارد شده ، در کتب مخالفینِ شیعه (اهل تسنن) هست که بسیاری از اون روایات و اخبار هم طبق مبانی اهل تسنن صحیح و معتبر هست و اتفاقا ما این موارد رو علیه اون ها به کار می بریم تا ببینند که چه کسی اهل اهانت و فحاشی و بی احترامی به ازواج انبیاء هست ! اخبار و روایاتی که در کتب غیر شیعه (مانند اهل تسنن) وارد شده ابتداء به ساکن بر شیعه حجت نیستند و این چیزی هست که تمامی عقلاء و اهل علم درکش میکنند.
هر تفکری منابع خودش رو داره که اون منابع بر او حجت هست و اخبار و روایات اهل تسنن با شروط خاصی میتونن مورد قبول شیعه قرار بگیرند نه این که ابتداء به ساکن هرآن چه در کتبی مثل صحیح بخاری و صحیح مسلم و تاریخ طبری و ابن اثیر و ... هستن بر شیعه هم حجت باشه !

خامسا : از دید ما غالب مواردی که در افتضاحات جنسی عائشة در کتب مخالفین وارد شده از موضوعات بنی امیه هست چرا که عائشة از مبغضین عثمان و معاویه بود و بعدا که قدرت به دست بنی امیه افتاد مواردی رو علیه عائشة جعل کردند.
البته این منافاتی با این حقیقت تاریخی نداره که عائشة دشمن پیامبر و اهل بیت بوده و نسبت سایر زنان ، از حیاء و عفت کمتری برخوردار بوده.

سادسا : در حال حاضر مکاتب اسلامی گرچه موجودند اما عمده دو مکتب شیعه و اهل تسنن هست و شما باید ببینید دو گروه چه اعتقاداتی دارند.دیدگاه شیعه نسبت به شخصیت های صدر اسلام هم از کتب شیعه ثابت میشه و هم از کتب مخالفین شیعه به خصوص اهل تسنن و این باعث افتخار ما هست.

سابعا : بله ما هم با شما هم نظریم که افرادی که بی اخلاقی های عائشة رو نقل کرده و تصحیح هم کرده اند او رو مادر خودشون میدونن ! اتفاقا این یکی از نقد های ما به اون هاست که پاسخی براش ندارن.

ثامنا : ما بی اخلاقی های جنسی عائشة در کتبمون نیست اما دشمنی او با اهل بیت و دشمنی او با حق برامون ثابت شده (از کتب شیعه و اهل تسنن) و به این دلیل نه تنها حب او رو نداریم بلکه بغض او رو در دل داریم و هیچ ارزش و احترامی در نزد ما نداره مگر حرمت این که همسر پیامبر بوده است و البته خود او حرمت همسر پیامبر بودن رو هرگز نگه نداشت و مشمول این آیه ی قرآن شد که :

یَانِسَاءَ النَّبِیِّ مَنْ یَأْتِ مِنْکُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُبَیِّنَةٍ یُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَیْنِ وَکَانَ ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ یَسِیرًا (الأحزاب / 30)

O wives of the Prophet, whoever of you should commit a clear immorality - for her the punishment would be doubled two fold, and ever is that, for Allah, easy


ای همسران پیامبر! هر کدام از شما گناه آشکار و فاحشی مرتکب شود، عذاب او دوچندان خواهد بود؛ و این برای خدا آسان است.

کدوم ازدواج با محارم؟چرا اطلاعات غلط می دید؟مگه روایت ندارید شخصی نزد امام صادق از نکاح با محارم حرف زد و امام شما گفت اما علمت ان ذلک عندهم هو النکاح و کل قوم یفرقون النکاح عن السفاح فنکاحهم جایز و......این منظور ازدواج با خویشاوندان هست نه محارم.بعدشم چندتا کتاب روانشناسی هم بخونید بد نیست.در روابط جنسی هرچی شخص از نظر نژاد و نسب دورتر باشه لذت بیشتری داره. کسی در حالت عادی به محارمش گرایش نداره.

شما همون عربی بخون جواب اراذل و اوباش وهابیت رو بده حبیبی...بعد افتخار کن که جواب ندارن و تلفنت رو قطع می کنند.

پاسخ:
اولا : در مورد ازدواج با محارم تا الان هنوز مطلبی نگذاشتیم و ان شاء الله در آینده ی نزدیک از ده ها منابع مختلف و معتبر قرار خواهیم داد تا ببینید چنین چیزی بوده است یا خیر ؟!

ثانیا : روایتی که شما بهش اشاره فرمودید اتفاقا موید کلام ما هست ! این روایت یکی از دلائلی هست که در منابع اسلامی وارد شده و ثابت میکنه در بین زرتشتی ها ازدواج با محارم بوده است.

ثالثا : مگر ما به خاطر ازدواج با محارم به کسی نسبت ناروا دادیم و اهانت کردیم ؟! خیر بلکه نقد کردیم و نقد می کنیم.روایت هم ناظر به این هست که ما حق اهانت نداریم چون در بین اون ها ازدواج به حساب می اومده و این ربطی به نقد کردن یا نکردن نداره. | اساسا یکی از ظلم های فجیع در حق انسانیت و به خصوص زنان در ایران باستان همین ازدواج با محارم بوده است.

رابعا : ما هم فارسی میخونیم و نقد میکنیم و هم عربی و هم انگلیسی.ظاهرا شما و دوستان شما هم پاسخی ندارید که فقط کامنت های غیر علمی و احساسی میذارید.
سلام
برای این نظر مثبتی ندارم که چون فرق اسلامی همش در حال جنگ هستن.همین عایشه که پرسیدم خیلی دیدم مورد مناقشه است.متوجه نمیشم اطنهمه جدل برای چی هست....بهتر نیست جای اختلافات و کشتار به تولید علم پرداخته بشه
بسیاری از اندیشمندان مثل راسل اصلا دین رو رد کردند.
حالا در این میان اسلام خیلی بدتر....به خون هم تشنه اند شیعه و سنی.واقعاملال اور هست
پاسخ:
وعلیکم السلام

وقتی کشت و کشتارها در دنیا از بین خواهد رفت که عقائد شوم و باطلی که تئوری پرداز خشونت هستند از بین بره.

اگر شما از راسل صحبت میکنید خب در نقطه ی مقابل راسل اندیشمندان زیادی هستند که هم خودشون باورمند به خدا و یا دین بوده اند و هم در مورد اثرات مثبتش صحبت کرده اند.

اختلاف شیعه و اهل تسنن هم از روز سقیفه به صورت رسمی شروع شده و این شیعه بوده که همواره در طول تاریخ کشته شده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter