حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

غزنوی حنفی (عالم حنفی مذهب اهل سنت) : بهتر است امام از بنی هاشم باشد!

شیعیان امامیه - اعلی الله مقامهم - معتقدند که ائمه ی اثنی عشر تماما از قریش و بنی هاشم و از فرزندان حضرت زهراء - سلام الله علیها - می باشند به این دلیل که رسول الله - صلی الله علیه وآله وسلم - چنین فرموده اند.


جالب است که با مراجعه به برخی از کتب کلامی مخالفین شیعه در می یابیم که مخالفین نیز اذعان داشته اند که بهتر است امام ، هاشمی باشد!


جمال الدین غزنوی (عالم بزرگ حنفی مذهب) می نویسد :

والأفضل أن یکون هاشمیا .....


الغزنوی الحنفی،جمال الدین أحمد بن محمد (المتوفى 593 هـ)، أصول الدین،ص 275،التحقیق : عمرو فیق الداعوق، الناشر : دار البشائر الإسلامیة، الطبعة : الأولى، 1419 هـ - 1998 م.


بهتر آن است که امام هاشمی باشد .....

جایگاه «جمال الدین غزنوی حنفی» در نزد مخالفین :

الشیخ الإمام الفقیه أحمد بن محمد بن محمود بن سعید الغَزْنَوی الحنفی، المتوفى بعد سنة ثلاث وتسعین وخمسمائة.


حاجی خلیفة، مصطفى بن عبد الله القسطنطینی العثمانی (المتوفى 1067 هـ)، سلم الوصول إلى طبقات الفحول، ج1،ص 233، المحقق: محمود عبد القادر الأرناؤوط، إشراف وتقدیم: أکمل الدین إحسان أوغلی، تدقیق: صالح سعداوی صالح، إعداد الفهارس: صلاح الدین أویغور، الناشر: مکتبة إرسیکا، إستانبول - ترکیا، عام النشر: 2010 م.

احمد الغزنوی (000 - 593 هـ) (000 - 1197 م) احمد بن محمد بن محمود بن سعید الغزنوی، الکاشانی، الحنفی : فقیه، أصولی.


کحالة، عمر بن رضا بن محمد (المتوفى 1408 هـ)، معجم المؤلفین،ج2،ص 156، الناشر: مکتبة المثنى - بیروت، دار إحیاء التراث العربی بیروت.

اکنون جا دارد از مخالفین شیعه بپرسیم که با وجود امیر المومنین که از تمامی جهات افضل بودند و هاشمی نیز بودند، سایرین چه حقی در خلافت داشتند ؟!

نظرات  (۲)

ابراهیم سلام
غدیرت مبارک.....در جلد یکم احتجاج اومده معاذ بن جبل جزو تهدیدکنندگان خانه حضرت علی و طرفدار خلافت ابوبکر بود...حالا در کتاب هزار و یک کلمه ج دوم.ص62 جناب حسن زاده آملی  اون رو اجل صحابه دونسته.....تشابه اسمی هم نیست.معاذبن جبل انصاری خزرجی....این یعنی عالم شیعه دشمن امام علی روتکریم کرد؟ مگه حضرت علی ملاک و فاروق حق و باطل شما نیست؟...گیج مون می کنید چرا؟
پاسخ:
وعلیکم السلام

عید غدیر بر شما هم مبارک و ان شاء الله که همواره پایبند به ولایت امیر المومنین باشید و مبغض و دشمن سقیفه و دشمنان امیر المومنین باشید.

اولا : نقل مورد اعتماد ما در این زمینه و در این موضوعی که شما اشاره کردید کتاب احتجاج هست و نه کلام آقای حسن زاده ی آملی.

ثانیا : کلام آقای حسن زاده مبتنی بر کتب اهل تسنن هست و این برای ما ارزشی نداره ولو این که ایشون قبول کنن هم برای ما اصلا ارزش استناد نداره.

ثالثا : آقای حسن زاده تخصص اصلیشون عرفان هست و نه تاریخ اسلام و کلام و فقه و ...

رابعا : برخی علماء و مراجع در مورد تفکرات آقای حسن زاده نظراتی دارند که ما شما رو به اون ها ارجاع می دهیم.این کلیپ رو مشاهده بفرمایید :

http://www.aparat.com/v/WgRmv

خامسا : امیر المومنین در نزد اهل سنت فاروق و صدیق و ملاک حق و باطل هست و در این زمینه روایاتی در کتب اهل تسنن موجوده و البته اهل سنت به دلیل کم لطفی و رویگردانی از اهل بیت در بسیاری از موارد، اون اخبار رو کنار گذاشته اند !

سادسا : تا زمانی که آیات قرآن کریم و روایات موجود هست، قول عالم و یا علماء اگر در مخالفت صریح با اون آیات و یا روایات باشه مورد قبول قرار نمی گیره.

سلام برادر این متن آخر این گفتارش ردش میکنه اگه اشتباه نکنم میگه این نزد ما نیس (آخر گفتار خودش نه محقق کتاب )

پاسخ:
وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته

رد نکرده بلکه میگه «لیس بشرط» یعنی این در امامت شرط نیست اما «افضل» است که چنین باشد همانطور که در عنوان مطلب هم آمده است.

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter