حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

حسن بصری (تابعی و از بزرگان اهل سنت) یکی از صحابه را دنیا پرست می داند!

مخالفین شیعه هر نوع طعن در صحابه و نسبت دادن صفات ناپسند به احدی از صحابه را مصداق سب و اهانت به حساب می آورند (حتی اگر آن صحابی لایق آن صفت باشد) و شخصی که آن صفت را به صحابی مورد نظر بدهد، زندیق می خوانند!


این در حالی است که حسن بصری (از تابعین و بزرگان مخالفین شیعه) یکی از صحابه را دنیا پرست خوانده است !

قَالَ: أَخْبَرَنَا مُعَاذُ بْنُ مُعَاذٍ، قَالَ: أَخْبَرَنَا أَبُو عَوْنٍ، عَنِ الْحَسَنِ، قَالَ: کَانَ الْحَکَمَانِ أَبُو مُوسَى وَعَمْرُو بْنُ الْعَاصِ، وَکَانَ أَحَدُهُمَا یَبْتَغِی الدُّنْیَا وَالْآخَرُ یَبْتَغِی الْآخِرَةَ.


البصری الزهری، محمد بن سعد بن منیع أبو عبدالله (المتوفى230 هـ)، الطبقات الکبرى ،المحقق: إحسان عباس، دار النشر : دار صادر - بیروت ، الطبعة: الأولى، 1968 م.


الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى748 هـ)، سیر أعلام النبلاء،ج2،ص 401، تحقیق: شعیب الأرنؤوط، محمد نعیم العرقسوسی، ناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ . [تعلیق شعیب الأرنؤوط : رجاله ثقات]


حوّى، سعید (المتوفى 1409 هـ)، الأساس فی السنة وفقهها - السیرة النبویة،ج4،ص 1873، الناشر: دار السلام للطباعة والنشر والتوزیع والترجمة، الطبعة: الثانیة، 1412 هـ - 1992 م. [تعلیق سعید حوى : رجاله ثقات]


حسن بصری می گوید : دو حَکَم بودند.ابو موسی اشعری و عمرو بن العاص و یکی از آن ها به دنبال دنیا بود و دیگری به دنبال آخرت.

روایت از جهت سندی کاملا صحیح است و «شعیب الارنووط» سَلَفی و «سعید حوی» سَلَفی آن رجال و روات این روایت را تماما «ثقه» دانسته اند. (با توجه به متصل بودن سند،طبیعتا این روایت صحیح الاسناد می باشد)

ما انتخاب را به مخالفین شیعه واگذار می کنیم تا خودشان انتخاب کنند که کدام یک از این دو صحابی دنیا پرست بوده است ! اما مهم آن است که مخالفین شیعه پاسخ دهند آیا حسن بصری راست گفته و حقیقت را گفته است یا خیر ؟! اگر حرف او صحیح نیست و کلام او طعن در صحابه به حساب می آید چرا او را به جای زندیق خواندن از بزرگان و اجلاء و ثقات تابعین به حساب می آورید ؟!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter