حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تماس با شبکه ی وصال عربی و بحث در مورد دیدگاه ابن تیمیة نسبت به مقلدین مذاهب اربعه ی اهل تسنن !

این بنده ی حقیر (إبراهیم بن شیبة الإیرانی) در تاریخ 17/5/95 (یکشنبه شب) تماسی با برنامه ی " نقض الشبهات " به کارشناسی " شیخ منصور السماری " و اجرای " شیخ عبد الاله الدوسری " در شبکه ی وهابی وصال عربی گرفتم و در مورد تکفیر پیروان مذاهب اربعه ی اهل تسنن به مطلبی از قول ابن تیمیة اشاره کردم که بلافاصله پس از طرح سوال به بنده دروغ بستند و از پاسخ صریح و مستقیم به سوال فرار کردند !!!

مشاهده ی کلیپ تماس از آپارات

http://www.aparat.com/v/YtQGk

مشاهده ی تماس از یوتیوب (کانال رسمی شبکه ی وصال عربی)

https://www.youtube.com/watch?v=SA6E5il6K8E

نظرات  (۷)

ای کفنشون کنم بی عرضه ها...اگر جوابتو میدادن الان  اینقدر اعتماد به نفس کاذب نداشتی که بگی اهل سنت جواب ندارن و....
پاسخ:
اهل سنت هرگز جوابی ندارن و طبیعی هست که عقاید و فرق و مذاهب باطل جوابی در برابر استدلال های علمی ندارن. اگر جوابی هست بفرمایید.
اینکه این دوتا چغندر نتونستن جوابتو بدن دلیل نمیشه که اهل سنت جواب ندارن...تا حالا با میکاییل مناظره داشتی؟ در ضمن اینی که میگی باطل بیش از یک میلیارد پیرو در جهان داره.
پاسخ:
اولا : این دو نفر چغندر نیستن ! بلکه کارشناسان و علمای شما هستند ! بنده تا به حال با شیخ سلفی «محمد بن راجح» و شیخ سلفی «عبد الاله الدوسری» و شیخ سلفی «منصور السماری» و شیخ سلفی «مصطفی العدوی» تماس تلفنی داشته ام (در برنامه هاشون در شبکه های وهابی - سلفی) و نتونسته اند پاسخی بدهند.

همچنین با شیخ سنی اشعری الازهری «منصور ابو موست» در مسنجر پالتاک بیش از یک ساعت گفت و گو در دو موضوع "خلافت" و "مظلومیت حضرت زهراء سلام الله علیها" داشته ام و متاسفانه فایل صوتیش الان در دسترس بنده نیست تا براتون آپلود کنم. شیخ منصور ابوموست از فارغ التحصیلان الازهر هستند و از شاگردان شیخ احمد محمود کریمه هم بوده اند و اهل علم هستند و بنده هم برای ایشون شدیدا احترام قائل هستم و بهشون ارادت دارم.

این فردی هم که اسم بردید هتاکی بیش نیست و بارها به شیعیان و ائمه ی شیعه اهانت کرده و متاسفم برای هر کسی که چنین فرد پلید و هتاک و بی سوادی رو اهل علم و مناظره بدونه ! ایشون بهتر هست اول روخوانی قرآن رو یاد بگیرن چون نه میتونن قرآن رو درست بخونن و نه متون عربی رو درست میخونن و بارها هم دوستان مفتضحش کرده اند و بر مبنای اهانت های شنیع و شدیدش به مادران ائمه علیهم السلام برمیاد که در نطفه ی ایشون مشکل هست و ولد الحرام هستند.

اما در مورد تعداد خوب هست بدونید که علمای شما گفته اند اصلا تعداد ملاک و معیار نیست و اهل حق اگر در قلت هم باشند اون ها معیار و ملاکند و باطل اگر زیاد هم باشند مهم نیست ! حتی محمد بن عبد الوهاب در یکی از کتبش میگه این که بر تعداد کسی تاکید کنه از اخلاق جاهلیت و مشرکین و کفار هست ! هر کدوم رو هم که دوست داشتید میتونم صفحات کتب رو براتون ارسال کنم.

پاسخ سایر کامنت هاتون هم به مرور داده خواهد شد.

صبور و موفق باشید
سلام
ببین خواهش میکنم مارو سلفی ندون.ما اهل سنت هستیم.اینا که باهاشون حرف زدی همه سلفی بودن.کی گفته ما پیرو امثال ابن تیمیه هستیم؟ در مورد مبحث مظلومیت فاطمه زهرا رضی الله صبر میکنم تا بحث المستقله تموم بشه..اونی هم که پرسیدم تا حالا باهاش مناظره داشتی یا نه.شنیدم جواب شیعیان رو میده و مناظره میکنه نمیدونستم به مادران ائمه توهین کرده!یا اصلا مسلط نیست به قران.اما یه جوری جواب نده که نطق آدم کور بشه.

پاسخ:
وعلیکم السلام

اولا : خب از اول بگید که سنیِ مقلد یکی از مذاهب اربعه هستید تا بنده نگم سلفی هستید. برای بحث علمی باید دقیق بدونیم که طرف مقابل بر چه راه و روش و منهجی هست.خب بنده با غیر سلفی هم همونطوری که عرض کردم بحث داشته ام. (شیخ منصور ابو موست الازهری حفظه الله)

ثانیا : در مورد مناظرات المستقله هم ان شاء الله تمام قسمت های نقد و بررسی رو به همراه متن روی وبلاگ قرار خواهم داد و خودتون با دقت دنبال کنید تا حق و حقیقت بر شما روشن بشه.

ثالثا : اون فرد هم که عرض کردم هم هتاک هست اهانت به اهل بیت و مادران ائمه میکنه و هم بی سواد هست و قرآن و متون عربی رو هم نمیتونه بخونه.
حالا که میخوای زحمت بکشی ابراهیم لطف کن همه مناظره رو بذار آخه دیشب گفتن فقط کلیپایی که شبکه کلمه پخش کرد   شبکه ولایتم نشون میده.
پاسخ:
اتفاقا در شبکه ی ولایت به تمامی محتوای علمی مناظرات در موضوع زندگانی حضرت زهراء سلام الله علیها پرداخته میشه.
سلام
ببخشید می پرسم اسم الدوسری واقعا عبدالاله هست یا عبدالله هست اما شما اینجوری نوشتید؟
پاسخ:
وعلیکم السلام.

بله اسم این شخص »عبد الاله» هست.
ممنون
چون این نوع کتابت که اسم شخص باحروف غلط نوشته بشه نوعی کنایه و اعتراض و عدم به رسمیت شناختن او هست.بین اینها این اسم رو هم نشنیده بودم.
ضمنا لینک قول ابن تیمیه هم باز نکرد.
پاسخ:
خواهش میکنم.

لینک قول ابن تیمیه برای اصلاح و ویرایش موقتا بسته شده و ان شاء الله در آینده مجددا باز خواهد شد.

سلام.من در مورد این مطلب که ابن تیمیه اهالی مذاهب اربعه رو کافر بدونه منهاج السنه ج6 مطلب وصال حق فارسی رو دیده ام که کاملا نشون داد و تقریبا نوعی تقطیع محسوب میشه این حرف،چون ابن تیمیه گفته اگر کسی تعصب بورزه نسبت به یکی از مذاهب اربعه و بفهمه که مثلا یک مورد از فقه مخالفش درسته و قبول نکنه این کفر میشه

پاسخ:
وعلیکم السلام

ابن تیمیه اهالی مذاهب اربعه را کافر ندانسته است. آن چه هم در مورد ارتداد و مذهب شافعی آمده نقل از کسی دیگر است نه کلام خود ابن تیمیه.

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter