حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اعتراف شعبة (عالم و امام بزرگ اهل سنت) به ضعیف بودن اکثر روات احادیث اهل سنت


بسیار مشاهده شده است که مخالفین شیعه به چیزی که آن را علم جرح و تعدیلشان می نامند افتخار کرده و آن را مایه ی سر بلندی خویش می دانند حال آن که در حقیقت تعارضات و تناقضات و مشکلات بسیاری در این علم (؟!) در نزد مخالفین وجود دارد.

به عنوان نمونه شعبة بن الحجاج می گوید :

وکان شعبة یقول: لو لم أحدثکم إلا عن الثقات لم أحدثکم إلا عن نفر یسیر.

شرح علل الترمذی،ج1،ص376 ط مکتبة الرشد

و شعبة می گفت : اگر برای شما فقط از افراد ثقه حدیث نقل می کردم، جز از افرادی اندک حدیث نقل نمی کردم.

این قول شعبة بن الحجاج (امیر المومنین در حدیث در نزد مخالفین) بدان معناست که اکثریت قریب به اتفاق روات مخالفین ضعیف هستند.

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۸
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۴)

۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۲ رسانه بلندآوا


کپی برداری از مطالب این سایت با ذکر نام نویسنده و نام سایت مجاز است .
بسیار مفید
جزاکم الله خیرا
پاسخ:
ممنون

موفق باشید
سلام علیکم ورحمه الله استاد شرفی عزیز،استاد من دو تا سوال دارم ازتون،استاد در مورد نسب ابو بکر در کتب اهل سنت چیز های خوبی نیومده دیگه اون مشخص هست،که پدر ابوبکر با برادر زاده اش ازدواج کرده که استاد ابو القاسمی هم گفتند این ازدواج حتی در جاهلیت هم مذموم بوده،در کتب شیعه وسنی هم در مورد نواصب اومده که حرامزاده هستند،الان امام صادق ع از نسل ابوبکر هستند،استاد اینرو چطوری میشه جمع کرد؟با توجه به اینکه روایات در مورد نسب اهل بیت ع خیلی داریم که نسب های طاهر واز اصلاب طاهر بودند تا به دنیا آمدند،سوال دومم هم استاد با چه برنامه ای اسکن ها رو رنگی میکنید؟ممنون ومتشکر
پاسخ:
وعلیکم السلام

اون چیزی که در مورد اشکال در نسب ابو بکر بن ابی قحافه و ناصبی بودنش هست با اعتقاد شیعه در عبارت " أشهد أنک کنت نورا فی الأصلاب الشامخة والأرحام المطهّرة لم تنجسک الجاهلیة بأنجاسها ولم تلبسک من مدلهمّات ثیابها " منافاتی نداره. چرا که " اصلاب شامخه " مربوط به آباء و پدران معصومین هست که طبق اعتقاد شیعه تا حضرت آدم موحد و پاک هستند و " ارحام مطهره " هم صرفا ناظر به پاکی مادران معصومین هست و نه پاکی آباء و اجداد مادران ائمه. این که در بین اجداد مادران ائمه علیهم السلام افراد مشرک یا ناسالمی بوده باشند منافاتی با این مطلب نداره. نکته ی مهم این که ام فروة - رضی الله عنها - جد بزرگوار ایشان محمد بن ابی بکر - رحمة الله علیه - هست که دیدگاه ایشون نسبت به ابو بکر و عائشة نیز کاملا روشن هست. " اصلاب " پاک و " رحم " پاک طبق عقیده ی شیعه شرط هست و نه این که این " رحم " پاک هم الزاما از " اصلاب " پاک باشه.( جد و صلب از طرف پدر هست و نه از طرف مادر)

نرم افزار snagit

موفق باشید
ببخشید رد نقل روایات سن ملاکه ؟؟ چون میگن سن ابن عباس در نقل احادیث کم بوده و نمیشه بهش اعتماد کرد
پاسخ:
وعلیکم السلام.

در نقل روایت، سن راوی در هنگام نقل مهم هست اما در مورد این که سن چه قدر باشه علماء بحث کرده اند و مخالفین نظرات متفاوتی دارند و برخی گفته اند همین که بچه فرق بین مثلا گاو و الاغ رو تشخیص بده کافیه و بعضی هم سن بلوغ رو ملاک دونسته اند.

جدای از این مباحث ابن عباس روایتش در بخاری اومده و نمیتونن رد کنن و همچنین اگر منظورتون روایت رزیة الخمیس هست از طریق غیر ابن عباس هم نقل شده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter