حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دروغ بستن جهاد التربانی وهابی بر شیخ طبرسی (رض) و کتاب الاحتجاج




اصلی ترین عامل تکفیر و قتل شیعیان در طول تاریخ ، دروغ هایی بوده که از سوی نواصب به مکتب اهل بیت  نسبت داده شده است.یعنی برخی از علمای مخالفین شیعه و اکثریت سلفی ها و اهل الحدیث بر شیعه دروغ بسته اند و بر مبنای همان دروغی که خودشان بر شیعه بسته اند فتوا به قتل و تکفیر پیروان مکتب اهل بیت – علیهم السلام – داده اند.

جهاد التربانی وهابی در کتابی با عنوان " مائة من عظماء أمة الإسلام غیروا مجرى التاریخ " دروغ های متعددی را به شیعیان و علمای شیعه و کتب شیعه نسبت می دهد که در این مطلب به یکی از آن ها اشاره می کنیم.

وی می نویسد :

(الطبرسی: کتاب الاحتجاج ص 82): "زیَّنت عائشة یومًا جاریة کانت لها، وقالت: لعلنا نصطاد شابا من شباب قریش ! " .

مائة من عظماء أمة الإسلام غیروا مجرى التاریخ،ص236 ط دار التقوى

شیخ طبرسی در کتاب الاحتجاج،ص82 نوشته است : عائشة جاریه ای که متعلق به وی بود را آرایش کرد و گفت : شاید بتوانیم جوانی از جوانان قریش را شکار کنیم !

سبحان الله ! این وهابی کذاب با نهایت وقاحت روایتی را به کتاب الاحتجاج شیخ طبرسی نسبت می دهد که هیچ اثری از آن نه در آدرس مذکور و نه در کتاب مذکور و نه در هیچ یک از آثار روایی شیعی پیدا نمی شود ! جالب آن که او بر مبنای این دروغ قصد دارد تا شیعه را متهم به اهانت به عائشة کند !!!

لینک دانلود کتاب " الإحتجاج " برای اطمینان بیشتر :

چاپ منشورات الشریف الرضی :

http://s7.picofile.com/file/8234464942/Al_I7tijaj_1.rar.html

چاپ مؤسسة الأعلمی :

http://s7.picofile.com/file/8234464992/Al_I7tijaj_2.rar.html

چاپ دار الکتب الاسلامیة :

http://shiabooks.net/library.php?id=3064

این روایت را چه کسی نقل کرده ؟ چه کسی به عائشة توهین می کند ؟!

جالب است بدانید که همین روایت را ابن ابی شیبة (از علمای بزرگ اهل سنت و شیخ بخاری) به صورت مسند در کتاب مصنف ابن ابی شیبة نقل کرده است :

حَدَّثَنَا أَبُو بَکْرٍ قَالَ: نَا وَکِیعٌ، عَنِ الْعَلَاءِ بْنِ عَبْدِ الْکَرِیمِ الْیَامِیِّ، عَنْ عَمَّارِ بْنِ عِمْرَانَ، رَجُلٍ مِنْ زَیْدِ اللَّهِ، عَنِ امْرَأَةٍ مِنْهُمْ، عَنْ عَائِشَةَ أَنَّهَا شَوَّفَتْ جَارِیَةً، وَطَافَتْ بِهَا وَقَالَتْ: لَعَلَّنَا نَصْطَادُ بِهَا شَبَابَ قُرَیْشٍ.

مصنف إبن أبی شیبة،ج6،ص341،ح17842 ط مکتبة الرشد

قضاوت با شما !

ألا لعنة الله على الکاذبین !

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

* به دلیل سوء استفاده ی عده ای از مطالب موجود در وبلاگ، از این پس نقل مطالب صرفا با ذکر منبع (به صورت درج لینک) مجاز بوده و در غیر این صورت شرعا حرام می باشد.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۱
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۵)

برادر عزیزم سلام. چاپ آخری احتجاج که ترجمه هست. چاپ دارالکتب الاسلامیة است. بی زحمت اصلاح کنید. با تشکر از زحمات شما
پاسخ:
اصلاح شد. با تشکر از شما
شبهه وهابیون : امام صادق ع مخالفت دستور خداوند درختان رو در منا قطع میکرد و این روایت عدم عصمت آنها رو ثابت میکنه :
رواه الشیخ فی الصحیح، عن جمیل بن دراج، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: رآنی علی بن الحسین علیهما السلام و أنا أقلع الحشیش منحول الفساطیط بمنى فقال: یا بنی إن هذا لا یقلع
و جوزنا الجهل علیهم فی الصغر.

مجلسی میگوید نعوذبالله آنها در کودکی جاهل بودند !!!
روضه المتقین ج 4 ص 166 .


پاسخ:
اولا این روایت رو برخی از علماء از جهت سندی منقطع میدونن و انقطاع سندی این روایت هم نکته ی ظریفی هست که کمتر کسی به اون برمیخوره و بر مبنای بررسی طبقات روات به دست میاد.

وهذا الحدیث منقطع الاسناد لانّ موسى بن القاسم یروى فی الأسانید المتکرّرة عن جمیل بن درّاج بواسطة أو سین ورعایة الطَّبقات قاضیة أیضا بثبوت أصل الواسطة وفى جملة من یتوسّط بینهما فی الطَّرق الَّتی أشرنا إلیها إبراهیم النّخعی وهو مجهول الحال فی علم الرّجال والعلامة مشى على طریقه فی الأخذ بظاهر السّند والاعراض عن امعان النّظر .....

مناهج الاخیار،ج3،ص718

وهذا الحدیث منقطع الاسناد .....

ذخیرة المعاد،ج1،ص596

وهذا الحدیث منقطع الاسناد .....

منتقی الجمان،ج3،ص32

نکته ی دیگه هم این که این خبر، خبر واحد هست و در عقیده نمیتونه حجت قرار بگیره.

نکته ی دیگه این که مجلسی اول نمیگه ائمه علیهم السلام در کودکی العیاذ بالله جاهل بودند و این تدلیس نواصب لعنهم الله هست بلکه مجلسی اول میگه اگر قرار باشه این خبر رو قبول کنیم بر مبنای این خبر میشه نتیجه گرفت که ائمه در زمان کودکی نسبت به برخی مسائل ، علم ندارند. (علم در مقابل جهل)
شبهه نواصب :

 ادعای شیخ صدوق در مورد سهو نبی:
وقال الشیخ الصدوق : وسأکتب رساله فی سهو النبی  صلى الله علیه وآله وسلم  إن وفقت لذلک .

 فقال المرحوم الشیخ البهائی : الحمد لله الذی لم یوفقه لتصنیف هذا الکتاب .
وکذلک قال السید المرتضى: إن الصدوق کذوب فی هذه المسأله

.الخصائص الفاطمیه ج۲ص۲۴۵- الشیخ محمد باقر الکجوری


لطفا این شبهه رو هم پاسخ بدید و چرا سید مرتضی به شیخ صدوق میگه ( إن الصدوق کذوب !!!! ) ؟؟؟؟

پاسخ:
در مورد ادعای شیخ صدوق و قول شیخ بهائی : اشکالی در این قول نیست. شیخ صدوق قصد داشته تا در مورد اسهاء کتابی بنویسه و قبل از این مساله از دنیا رفته اند و شیخ بهائی هم میگن خدا رو شکر که شیخ صدوق موفق به نگارش این کتاب نشد. بسیاری از اوقات ما در دعاهای روزانه ی خودمون هم میگیم که اگر قرار هست خودمون یا کسی که او رو دوست داریم دچار مشکلی و مساله ی سوئی بشن و از دنیا برن، در حالی که بر طریقه حق هستند از دنیا برن.

در مورد قول سید مرتضی : انتساب این قول به سید مرتضی ثابت نیست و در هیچ یک از کتب و رسائل سید مرتضی چنین قولی وجود نداره و قابل استدلال نیست.

نکته ی مهم : " کذوب " فقط به معنی " دروغگو " نیست و وهابیون و نواصب به قدری جاهل هستند که نمیدونند در این جا " کذب" به معنی " خطا " هست. یعنی این که شیخ صدوق خطای بزرگی مرتکب شده و نظر ما نیز همین هست که شیخ صدوق مرتکب خطای بزرگی در بحث اسهاء شده اند. اصلا استفاده از لفظ " دروغ " در این جا معنایی هم نمیده و دروغ وقتی به کارمیره که در مقابل یک راستی باشه و شیخ صدوق عقیده ی واقعیشون اسهاء بوده.
لطفا ه این شبهه مخالفین شیعه هم پاسخ بدید

امام صادق ع گفته منظور از الرجس در آیه تطهیر همان شک هست.. اگر معصوم بودند باید میگفت

1 - حدثنا أبی، ومحمد بن الحسن بن أحمد بن الولید - رضی الله عنهما - قالا: حدثنا عبد الله بن جعفر الحمیری، عن محمد بن الحسین بن أبی الخطاب، قال: حدثنا النضر بن شعیب، عن عبد الغفار الجازی، عن أبی عبد الله علیه السلام فی قول الله عزوجل: " إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت ویطهرکم تطهیرا [1] " قال: الرجس هو الشک.

نام کتاب : معانی الأخبار نویسنده : الشیخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 138


پاسخ:
اثبات شیء ، نفی ما عدا نمیکنه و نواصب هنوز این قواعد عقلی ساده رو هم یاد نگرفته اند ! این جا امام معصوم یکی از مصادیق رجس رو فرموده اند و در مقام بیان تمام معانی رجس نبوده اند. این مطلب نافی معانی دیگه نیست.

نکته ی دیگه که بسیار مهم تر هست اینه که " شک " ریشه ی اصلی هست و وقتی کسی فاقد کوچک ترین شکی باشه یعنی به یقین رسیده و چنین فردی دارای بالاترین درجه ی عصمت خواهد بود.
احسنت برادر
اگر درست در خاطرم باشد همین احتجاج را مصری ها حدود 120 سال قبل در قاهره چاپ کردند با تحریف بسیار.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter