حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

فخر رازی (از علمای بزرگ اهل سنت) : هرکس در دینش به علی بن ابی طالب اقتدا کند هدایت می شود




فخر رازی از جمله ی علمای بزرگ اهل سنت می باشد که در کتاب تفسیر معروفش به نکته ای اشاره می کند که این نکته بیانگر بسیاری از حقایق بوده و تاییدی است بر کلام اصلی شیعه ی امامیه – اعلی الله برهانهم - .

ثُمَّ إِنَّ الشَّیْخَ الْبَیْهَقِیَّ رَوَى الْجَهْرَ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ، وَابْنِ عَبَّاسٍ، وَابْنِ عُمَرَ، وَابْنِ الزُّبَیْرِ، وَأَمَّا أَنَّ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ کَانَ یَجْهَرُ بِالتَّسْمِیَةِ فَقَدْ ثَبَتَ بِالتَّوَاتُرِ، وَمَنِ اقْتَدَى فِی دِینِهِ بِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَقَدِ اهْتَدَى، وَالدَّلِیلُ عَلَیْهِ قَوْلُهُ عَلَیْهِ السَّلَامُ: اللَّهُمَّ أَدِرِ الْحَقَّ مَعَ عَلِیٍّ حَیْثُ دَارَ.

تفسیر الرازی،ج1،ص210 ط دار الفکر

بیهقی جهر به بسم الله را از عمر بن الخطاب و ابن عباس و ابن عمر و ابن الزبیر نقل کرده است و علی بن ابی طالب هم بسم الله را بلند می گفت و این به تواتر ثابت شده است و هرکس در دینش به علی بن ابی طالب اقتدا کند هدایت می شود به این دلیل که پیامبر فرموده اند : خدایا، حق را هر جا که علی بود قرار بده.

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۸
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۲)

درسته که همه اینارو با اسکن و سند گفتی اما اگر واقعا نظر خود فخررازی بوده پس چرا به عصمت ابوبکر و سایر صحابه اذعان کرده و علی رو بر بقیه ترجیح نداد مثل شما؟
پاسخ:
اولا : این سوال رو علمای شما باید جواب بدن که عمری دروغ گفتند و حقیقت رو کتمان کردند و نه ما ! علمای شما در بسیاری از موارد به افضلیت و احق بودن امیر المومنین علی بن ابی طالب اعتراف کردن اما ابوبکر رو امام اول خودشون میدونن ! این یعنی انکار حقیقت ثابت ! این یعنی عناد و دشمنی با اهل بیت !

چرا احمد بن حنبل که امام شما و عالم شما هست می گفت در مورد حدیث غدیر و حدیث منزلت (که از فضائل بی نظیر امیر المومنین هست) صحبت نکنید و سکوت کنید ؟! چرا امام شما و عالم شما احمد بن حنبل می گفت حقایق صفین و جمل را پنهان کنید و آتش بزنید و نگذارید کسی با خبر شود ؟!

بسیاری از علمای شما به حقیقت (حتی خلافت بلافصل امیر المومنین در برخی از موارد - مانند ابو الفتح ازدی و امیر صنعانی و غزالی -) اعتراف کرده اند اما امام اولشون ابوبکر هست و امام دومشون عمر ! چون که دشمن حق و حقیقت بوده و هستند ! چون که می خواهند عوام رو فریب بدهند ! جالب هست که بعضی از علمای شما اصلا امیر المومنین علی بن ابی طالب رو حتی خلیفه هم نمی دونستند ! نصب و حقد و کینه و عناد تا کجا ؟!

* نکته ی مهم : بر مبنای قرآن کریم، اهل کتاب پیامبر خاتم رو همچون فرزندان خودشون می شناختند :

یَعْرِفُونَهُ کَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ
(البقرة / 146)

خب چرا گروهی از این ها کتمان کردند و انکار کردند ؟! این که انکار کردند و کتمان کردند در ادامه ی همین آیه اومده :

وَإِنَّ فَرِیقًا مِنْهُمْ لَیَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ یَعْلَمُونَ (البقرة / 146)

این سوال ما هم هست که چرا امثال فخر رازی و احمد بن حنبل و شافعی و مالک و و و و ... حق و حقیقت رو می دانستند و انکار و پنهان کردند ؟!
۱۱ آذر ۹۶ ، ۲۱:۳۵ ننگی بالا تر از مدد خواستن زغیر خدا نیست
پاسخ:
این راوی ضعیف است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter