حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

الهام حفظ احادیث پیامبر بر بخاری (صاحب صحیح) در ده سالگی !



در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که نواصب و بسیاری از وهابیون تاب شنیدن فضائل اهل بیت – علیهم السلام – را ندارند و به همین دلیل پیروان مکتب اهل بیت را متهم به غلو می کنند تا شاید از این طریق مانع نقل فضائل اهل بیت گردند.


در مقابل ، خود همین افراد فضائل و کراماتی را برای علمای خود (و نه برای پیامبر و صحابه) نقل می کنند که در برخی موارد مشابه فضائلی است که برای اهل بیت نقل شده وچه بسا در برخی موارد بالاتر نیز باشد !
در این مطلب به بیان یکی از فضائلی که برای بخاری (صاحب صحیح) ادعا کرده اند می پردازیم.

عبد القادر ترشابی ،کارشناس (؟!) شبکه ی وهابی – تروریستی کلمه، در مقدمه ی ترجمه ی مختصر صحیح بخاری می نویسد :

و در آغاز تحصیل ، حفظ حدیث به وی الهام گردید. چنانکه خودش می گوید : در مکتب بودم که حفظ حدیث به من الهام شد در حالی که در آن زمان ، ده ساله بودم.

ترجمه ی مختصر صحیح بخاری (مقدمه ی مترجم) ،ص88

اکنون سوال ما این است که ادعای الهام حفظ احادیث پیامبر (ص) بر محمد بن اسماعیل بخاری آن هم در ده سالگی غلو می باشد یا خیر ؟ چگونه وقتی شیعیان با تکیه بر آیات و اخبار و روایت معتبر ثابت می کنند که مثلا امام جواد علیه السلام در کودکی به لطف و اذن خداوند صاحب علم الهی بوده اند این مطلب در نزد مخالفین غلو به حساب می آید و بعضا نواصب – لعنهم الله – شروع به تمسخر می کنند اما وقتی پای بخاری به میان می آید این مطلب که جزو بدیهیات می شود و آن را در بین عوام خود به عنوان کرامات و فضائل بخاری نقل می کنند ؟! (طبیعتا همان خدایی که قدرت این را دارد که حفظ احادیث نبوی را - طبق اعتقاد اهل سنت - بر بخاری الهام کند، توانایی الهام علوم الهی بر معصومین در کودکی را نیز دارد)

رونوشت :

ندای سنت | پایگاه رسمی حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان

اسلام تکس | بانک مقالات اسلامی و پاسخ به شبهات

کتابخانه عقیده

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۸
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱۰)

۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۳۱ دوستدار ولایت
سلام لطفا جواب این شبهه رو بدید :
لان کثیرا من مصنفی أصحابنا وأصحاب الأصول ینتحلون المذاهب الفاسدة
همانا بسیاری از اصحاب و نویسندگان کتب ما و خاصتا اصول اربعه مذاهب فاسد داشتن این شامل کلینی و حتی خودشم میشه شامل عیاشی و همه و همه
الفهرست طوسی
پاسخ:
وعلیکم السلام

کلام شیخ طوسی کاملا صحیح هست و بر خلاف زعم باطل مطرح کننده ی شبهه اصل ارتباطی با مرحوم کلینی و امثالهم نداره بلکه ناظر بر معتقدین به عقائد فاسده مثل عامی مذهب ها و فطحی ها و واقفی ها و امثالهم داره که فساد عقیده شون دلیلی بر عدم وثاقت نیست.

در مقابل خود علمای عامه هم زیاد مانند این کلام رو در کتب علوم حدیثی آوردن و خودشون اعتراف کردن که که اگر مثلا روات شیعی رو روایتشون رو کنار بذاریم چیزی از روایاتمون باقی نمیمونه یا گفتن اگر هرکس تضعیف داره رو بخوایم کنار بذاریم چیزی برامون نمیمونه.
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۰۹ دوستدار ولایت
اینکه گفتن { اگر روات شیعی رو روایتشون رو کنار بذاریم چیزی از روایاتمون باقی نمیمونه } رو میشه روایتشو نقل کنید..

و همینطور کلام شیخ طوسی (ره) رو کامل مطرح کنید که منظورش عامه هستند... ممنون

پاسخ:
کلام شیخ طوسی واضح الدلاله هست و اصلا نیازی به توضیح نداره و کلام شیخ متوجه واقفی ها و فطحی ها و عقائد فاسده هست.عقیده ی امامیه عقیده ی حقه هست و شیخ طوسی و عیاشی و ... همه امامی مذهب بوده اند.(عقیده ی فاسد یعنی عقیده ی بدعت آمیز و غیر امامی)
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۱۲ دوستدار ولایت
البته شبهه که نیست به این تدلیس وهابیون پاسخ بدید... روایت رو قیچی کردند :

یا بن رسول الله صلى الله علیه وآله ما تقول فی أبی بکر وعمر ؟ فقال علیه السلام: هما امامان عادلان قاسطان کانا على الحق وماتا علیه فرحمة الله علیهما یوم القیامة
نام کتاب : الصوارم المهرقة نویسنده : الشهید نور الله التستری جلد : 1 صفحه : 155
http://lib.eshia.ir/15077/1/155
جالب اینجاست امام صادق تا روز قیامت بر اونها رحمت میفرسته ولی شیعه برای فرار از مطلب در ادامش چیزی رو اضافه کردن ب دروغ اگه اینه چرا درود بر اونها فرستاده ؟؟؟؟؟
=========================


قال علی فی الشیخین هما امامان عادلان قاسطان کانا على الحق وماتا علیه
سید محسن الامین در کتابش اعیان این مطلبو میاره و اونا رو امام بر حق عادل و قاسط دونسته و میگه برحق نیز فوت کردن البه این مطلب در کتب دیگر شاخو برگهای زیادی دارره
نام کتاب : أعیان الشیعة نویسنده : السید محسن الأمین جلد : 8 صفحه : 175
http://lib.eshia.ir/71735/8/175


پاسخ:
جدای از عدم اعتبار سند روایت، اصلا روایت مشکلی نداره و امام صادق در برابر اون فرد تقیه کردن چون از مخالفین بوده : سال رجل من المخالفین عن مولانا جعفر الصادق علیه السلام

همچنین امام صادق وقتی اون عامی مذهب رفته کلامشون رو توضیح دادن : فقال علیه السلام نعم هما اماما أهل النار کما قال تعالى " وجعلناهم ائمة یدعون الى النار " واما القاسطان فقد قال تعالى " وأما القاسطون فکانوا لجهنم حطبا " وأما العادلان فلعدولهما عن الحق کقوله تعالى: " والذین کفروا بربهم یعدلون " والمراد من الحق الذى کانا مستولیین علیه هو أمیر المؤمنین علیه السلام حیث آذیاه وغصبا حقه عنه والمراد من موتهما على الحق انهما ماتا على عداوته ع من غیر ندامة على ذلک والمراد من رحمة الله رسول الله صلى الله صلى الله علیه وآله فانه کان رحمة للعالمین

واقعا زشت هست که مخالفین روایت رو بتر میکنن اون هم روایتی که نفاق و کفر باطنی رموزشون رو ثابت میکنه !

=====

اون لینک دوم هم اصلا قول سید محسن امین نیست ! ایشون یک داستان و مناظره رو ذکر کردن !ظاهرا این مخالفین کوچک ترین سواد عربی هم ندارن !

در پایان : این مطلب اصلا شاخ و برگی در کتب شیعه نداره بلکه روایتی هست که هر چند از نظر سندی ضعیفه اما امام صادق در برابر یکی از مخالفین تقیه میکنن و بعد میگن که منظورشون از اون عبارات چی بوده مثلا منظور از امامان ، دو امام اهل آتش هست الی آخر .....
۰۸ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۱۲ دوستدار ولایت
میشه متن عربیه این روایت رو بیاری من نتونستم پیدا کنم :
« اولین لقب و کلمه ای که در عهد رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلم ـ ظهور کرد کلمه « شیعه » بود. این کلمه, لقب چهار نفر از صحابه بوده است که عبارت اند از: ابوذر, سلمان, مقداد و عمّار.»

ابی حاتم رازی, حاضر العالم اسلامی, ج1, ص 188.

در همین آدرس رفتم ولی پیدا نشد
پاسخ:
ابن ابی حاتم چنین کتابی نداره و چندین کتاب از چند نویسنده ی مختلف با این اسم موجود هست.
۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۴۸ دوستدار ولایت
روایتی در بخاری هست که دجال یکی از مسلمانان را کشته و دوباره زنده میکند..
لطفا روایت رو نقل کنید
پاسخ:
حدثنا ‏ ‏یحیى بن بکیر ‏ ‏حدثنا ‏ ‏اللیث ‏ ‏عن ‏ ‏عقیل ‏ ‏عن ‏ ‏ابن شهاب ‏ ‏قال أخبرنی ‏ ‏عبید الله بن عبد الله بن عتبة ‏ ‏أن ‏ ‏أبا سعید الخدری ‏ ‏رضی الله عنه ‏ ‏قال ‏حدثنا رسول الله ‏ ‏صلى الله علیه وسلم ‏ ‏حدیثا طویلا عن ‏ ‏الدجال ‏ ‏فکان فیما حدثنا به أن قال ‏ ‏یأتی ‏ ‏الدجال ‏ ‏وهو محرم علیه أن یدخل ‏ ‏نقاب ‏ ‏المدینة ‏ ‏بعض ‏ ‏السباخ ‏ ‏التی ‏ ‏بالمدینة ‏ ‏فیخرج إلیه یومئذ رجل هو خیر الناس أو من خیر الناس فیقول أشهد أنک ‏ ‏الدجال ‏ ‏الذی حدثنا عنک رسول الله ‏ ‏صلى الله علیه وسلم ‏ ‏حدیثه فیقول ‏ ‏الدجال ‏ ‏أرأیت إن قتلت هذا ثم أحییته هل تشکون فی الأمر فیقولون لا فیقتله ثم یحییه فیقول حین یحییه والله ما کنت قط أشد بصیرة منی الیوم فیقول ‏ ‏الدجال ‏ ‏أقتله فلا أسلط علیه.

صحیح البخاری - الحج - لا یدخل الدجال المدینة - رقم الحدیث : ( 1749 )

۱۱ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۵۵ دوستدار ولایت
روایت صحیح در این مورد وجود داره؟؟
سمعنا أبا عبد الله علیه السلام وهو یلعن فی دبر کل مکتوبة أربعة من الرجال وأربعا من النساء التیمی والعدوی وفعلان ومعاویة ویسمیهم وفلانة وفلانة وهند وام الحکم اخت معاویة.

پاسخ:
روایت با این متن با سند معتبر حسب تتبع اندک وجود نداره اما لعن و نفرین دشمنان اهل بیت در روایات متواتر معنوی هست.
۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۱ دوستدار ولایت
لعن هایی که از ائمه (ع) درمورد ابن سبا وارد شده سندشان صحیح هستند؟؟؟
رجال کشی ج 1 ص 322 ح 169 و 171 و 172 و 173 ..
پاسخ:
عبد الله بن سبا بر فرض وجود، در نزد شیعه غال و کذاب و ملعون هست. (به کتب رجال مراجعه کنید)
۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۵۲ دوستدار ولایت
بله برادر همه ی این روایات رو دارم و نظر علمای شیعه و سنی رو هم دارم و هیچ شکی نیست که یک افسانست..
فقط میخواستم بدون این روایات لعن ائمه سندشان صحیحه یا نه؟
پاسخ:
 حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ قُولَوَیْهِ، قَالَ حَدَّثَنِی سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، قَالَ حَدَّثَنَا یَعْقُوبُ بْنُ یَزِیدَ وَ مُحَمَّدُ بْنُ عِیسَى، عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَهْزِیَارَ، عَنْ فَضَالَةَ بْنِ أَیُّوبَ الْأَزْدِیِّ، عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ، قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) یَقُولُ لَعَنَ اللَّهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَبَإٍ إِنَّهُ ادَّعَى الرُّبُوبِیَّةَ فِی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (ع) وَ کَانَ وَ اللَّهِ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ (ع) عَبْداً لِلَّهِ طَائِعاً، الْوَیْلُ لِمَنْ کَذَبَ عَلَیْنَا وَ إِنَّ قَوْماً یَقُولُونَ فِینَا مَا لَا نَقُولُهُ فِی أَنْفُسِنَا، نَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ مِنْهُمْ نَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ مِنْهُم‏.

از باب نمونه این روایت صحیح هست.
۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۵۶ دوستدار ولایت
برای اثبات امامی بودن راویان ثقه نزد شیعه روایتی وجود دارد..
سوالی است که مخالفین می کنند و میگم در تعریف حدیث شیعه برای وثاقت راوی حتما باید امامی (اثنی عشری) باشد ... مثلا رجالیون ثقه که از امام صادق ع روایت نقل میکنند چطور میشه امامیبودن آنها رو ثابت کرد ... البته برای مخالفین میخواستم جواب بدم...
پاسخ:
"در تعریف حدیث شیعه برای وثاقت راوی حتما باید امامی (اثنی عشری) باشد "

این ادعای مخالفین کاملا غلط هست بلکه وثاقت راوی ربطی به مذهبش نداره و واقفی یا فطحی یا امامی یا عامی هر کدوم میتونن ثقه باشن یا ضعیف باشن بلکه در تعریف سند صحیح داریم که سند صحیح باید تمام رواتش امامی باشند و امامی هم به معنای اثنی عشری نیست بلکه به معنای اعتقاد به امام های معصومی هست که اون راوی درک کرده و با ایمان به اون ها از دنیا رفته باشه.

برای این مورد هم نشانه ها و ادله ی زیادی وجود داره که برخیش صریح هست و برخیش هم تحقیقی و بر مبنای قرائن هست و توضیحش مفصل هست و برای اطلاع باید به کتب درایة الحدیث ( به عنوان نمونه کتاب درایة الحدیث آیت الله سبحانی) مراجعه کنید.

فضیلت بزرگ حضرت عمررض،حمله بر خانه ی وحی رو هم بیارید!چه فضیلت بزرگی :)))))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter