حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

 

عبد الله بن المبارک (از علمای بزرگ اهل سنت) : اگر سفیان ثوری قول باطلی در حدیث گفت باید بپذیرید !

 

هرگاه در اقوال علمای جرح و تعدیل اهل خلاف با دقت نگاه می کنیم، به نمونه های متعددی بر می خوریم که از روی هوای نفس و یا با عجله و بدون تحقیق یک راوی جرح و یا توثیق شده است و گاهی نیز به قدری در تضعیف و یا توثیق یک راوی مبالغه شده که به هیچ وجه قابل توجیه نیست.البته غالب این موارد از روی هوای نفس علمای جرح و تعدیل بوده که برای رد شدید روایت یک راوی او را تضعیف کرده اند ( چون روایاتی مخالف با عقایدشان نقل می کرده هرچند که ثقه بوده است) و در مقابل برای تثبیت روایات یک راوی او را شدیدا توثیق کرده اند. (چون روایات موافق با عقیده شان نقل می کرده است) با یکدیگر به یکی از این نمونه ها می پردازیم :

حدثنا عبد الرحمن قال ذکره أبی نا ابن أبی رزمه نا الفضل ابن موسى قال سمعت عبد الله بن المبارک یقول: تبا لمن خالف سفیان الثوری فی الحدیث وان کان محقا.

الجرح والتعدیل لابن ابی حاتم،ج1،ص68 ط مجلس دائرة المعارف العثمانیة

عبد الله بن المبارک (از علما و فقهای بزرگ اهل سنت،راوی کتب ستة) می گوید : وای بر کسی که در حدیث با سفیان ثوری مخالفت کند حتی اگر حق با او باشد.

سند روایت تا عبد الله بن المبارک صحیح است.

ملاحظه می کنید که عبد الله بن المبارک چگونه در شان سفیان ثوری غلو می کند و می گوید حتی اگر کلام شما حق بود (یعنی سفیان ثوری قول باطلی گفت) با سفیان ثوری در حدیث مخالفت نکنید !!! به راستی این چه نوع علم جرح و تعدیل و چه نوع علم الحدیثی است که بایستی مطلق قول شخصی را پذیرفت حتی اگر بر باطل باشد !!! مگر سفیان ثوری در حدیث معصوم بوده است ؟!

 

 













موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۶
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter