حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

 

حاکم نیشابوری (از علمای بزرگ اهل سنت) : اخبار و روایات مربوط به ولادت علی بن ابی طالب در کعبه، متواتر است

یکی از فضائل بی نظیر امیرالمومنین علیه السلام ،ولادت ایشان در کعبه است که همواره برخی از نواصب به دلیل کینه و بغضی که نسبت به امیرالمومنین (ع) داشته اند، در پی انکار این فضیلت امیرالمومنین (ع) بوده اند اما به کوری چشم تمامی دشمنان امیرالمومنین، به تصریح حاکم نیشابوری (از محدثین و علمای مشهور و بزرگ اهل سنت) این فضیلت، امری است متواتر :

فَقَدْ تَوَاتَرَتِ الْأَخْبَارِ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ وَلَدَتْ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ کَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَهُ فِی جَوْفِ الْکَعْبَةِ.

المستدرک علی الصحیحین،ج3،ص550 ط دار الکتب العلمیة

اخبار و روایات متواتر است که فاطمه بنت اسد امیرالمومنین علی بن ابی طالب – کرم الله وجهه – را در کعبه به دنیا آورد.

نکته ای که بد نیست به آن اشاره کنیم این است که طبق اعتقاد بسیاری از علمای مخالفین ،کسی که امر متواتر را انکار کند دچار کفر شده و کافر به حساب می آید.به عنوان مثال :

وَمَنْ أَنْکَرَ الْمُتَوَاتِرَ فَقَدْ کَفَرَ، وَمَنْ أَنْکَرَ الْمَشْهُورَ یَکْفُرُ عِنْدَ الْبَعْضِ .....

الفتاوی الهندیة،ج2،ص265 ط دار الفکر

و هرکس متواتر را انکار کند کافر است و هر کس مشهور را انکار کند در نزد برخی کافر به حساب می آید.

بنابراین نواصب دقت کنند تا مبادا طبق اعتقاد و فتاوای علمایشان کافر به حساب بیایند !

 

 












موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۲
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱۱)

۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۳۲ محب اهل بیت علیهم السلام
 در اسلام حجاب زن باید چقدر باشه؟؟
چون این زنان عرب حتی صورتهایشان را هم میپوشانند و فقط چشمهایشان نمایان است.. میخواستم بدونم درستش کدومه؟؟
مگر نه اینکه اسلام اجازه داده قرص صورت زن دیده بشه اشکال نداره پس چرا بعضی ها کل صورت به چشم هارو میپوشانند؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
این مطلب یکی از مباحث فقهی هست و مجتهدین باید در موردش نظر بدن به صورت اختصاصی و اتفاقا فحاشی البانی و تویجری نسبت به همدیگه هم به همین موضوع مرتبط هست !
۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۵۴ محب اهل بیت علیهم السلام
درمورد مکان تولد عمر و ابوبکر اگر ممکنه با سند ذکر کنید..
(این حرامزاده ها ادعا میکنند عمر هم در کعبه به دنیا آمده)
به عنوان مثال میگن :
همین آقای یزید ابن قعنب ( که تنها راوی تولد حضرت علی در کعبه است ! ) در این روایت گفته بود که من دیدم مادر عمر ابن خطاب ، عمر را در کعبه به دنیا آورد !
پاسخ:
حاکم نیشابوری میگه متواتر هست یعنی از طرق و سند ها و افراد مختلف نقل شده و نه از یک نفر ! به علاوه برای ادعاشون دلیل بیارن و ادعای صرف به درد نمیخوره!
۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۵۶ محب اهل بیت علیهم السلام
بله بنده هم اینو گفتم که حدیث متواتره..
درمورد نسب و محل تولد عمر روایت بیارید.
پاسخ:
در مورد نسب و محل تولد عمر فعلا از گذاشتن مطلب معذوریم ! ان شاء الله وقتش صلاح بود قرار میدیم! :) 
۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۴۰ محب اهل بیت علیهم السلام

در کدام جنگ است که امیرالمومنین (ع) به طرف خراسان می مونه و به شهدای ایران سلام میده؟؟؟

پاسخ:
ظاهرا در جنگ جمل اما در مورد منبع روایی این مطلب اطلاعی ندارم.
۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۷ محب اهل بیت علیهم السلام
روایت رو لطفا ترجمه کنید

حَدَّثَنِی أَبُو الْحُسَیْنِ مُحَمَّدُ بْنُ هَارُونَ بْنِ مُوسَى التَّلَّعُکْبَرِیُّ، قَالَ:حَدَّثَنِی أَبِی، قَالَ: حَدَّثَنِی أَبُو عَلِیٍّ مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامِ بْنِ سُهَیْلٍ (رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ)، قَالَ: رَوَى أَحْمَدُ ابْنُ مُحَمَّدِ بْنِ الْبَرْقِیِّ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِیِّ الْقُمِّیِّ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِی نَجْرَانَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ، عَنِ ابْنِ مُسْکَانَ، عَنْ أَبِی بَصِیرٍ، عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (عَلَیْهِ السَّلَامُ)، قَالَ:وَلَدَتْ فَاطِمَةُ (عَلَیْهَا السَّلَامُ) فِی جُمَادَى الْآخِرَةِ، یَوْمَ الْعِشْرِینَ مِنْهُ، سَنَةَ خَمْسٍ وَ أَرْبَعِینَ مِنْ مَوْلِدِ النَّبِیِّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ).وَ أَقَامَتْ بِمَکَّةَ ثَمَانَ سِنِینَ، وَ بِالْمَدِینَةِ عَشْرَ سِنِینَ، وَ بَعْدَ وَفَاةِ أَبِیهَا خَمْسَةً وَ سَبْعِینَ یَوْماً. وَ قُبِضَتْ فِی جُمَادَى الْآخِرَةِ یَوْمَ الثَّلَاثَاءِ لِثَلَاثٍ خَلَوْنَ مِنْهُ، سَنَةَ إِحْدَى عَشْرَةَ مِنَ الْهِجْرَةِ. وَ کَانَ سَبَبُ وَفَاتِهَا أَنَّ قُنْفُذاً مَوْلَى عُمَرَ لَکَزَهَا بِنَعْلِ السَّیْفِ بِأَمْرِهِ، فَأَسْقَطَتْ مُحَسِّناً وَ مَرِضَتْ مِنْ ذَلِکَ مَرَضاً شَدِیداً، وَ لَمْ تَدَعْ أَحَداً مِمَّنْ آذَاهَا یَدْخُلُ عَلَیْهَا.وَ کَانَ الرَّجُلَانِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِیِّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) سَأَلَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْ یَشْفَعَ لَهُمَا إِلَیْهَا، فَسَأَلَهَا أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ (عَلَیْهِ السَّلَامُ) فَأَجَابَتْ، فَلَمَّا دَخَلَا عَلَیْهَا قَالا لَهَا: کَیْفَ أَنْتِ یَابِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ؟قَالَتْ: بِخَیْرٍ بِحَمْدِ اللَّهِ.ثُمَّ قَالَتْ لَهُمَا: مَا سَمِعْتُمَا النَّبِیَّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) یَقُولُ: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی، فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی، وَ مَنْ آذَانِی فَقَدْ آذَى اللَّهَ»؟ قَالا: بَلَى.قَالَتْ: فَوَ اللَّهِ، لَقَدْ آذَیْتُمَانِی.قَالَ: فَخَرَجَا مِنْ عِنْدِهَا وَ هِیَ سَاخِطَةٌ عَلَیْهِمَا.

دلائل الامامة، ص 134و 135، ح 43 .


پاسخ:
حضرت فاطمه سلام الله علیها در روز بیستم جمادی الثانی (45 سالگی پیامبر) به دنیا آمد و هشت سال در مکه و ده سال در مدینه بود و پس از پدرش 75 روز زنده بود و در سوم ماه جمادی الثانی سال 11 هجری در روز سه شنبه از دنیا رفت. سبب فوت فاطمه علیهاالسلام ضرباتی بود که قنفذ، غلام عمر با غلاف شمشیر بر آن حضرت به فرمان عمر زد؛ پس (فرزندش) محسن را از دست داد و به شدت بیمار شد و هیچ یک از آزار دهندگان خویش را راه نداد (که به دیدن او بیایند) پس آن دو نفر از اصحاب پیامبر(ص)-ابوبکر و عمر- از امیرالمومنین(ع) خواستند که نزد فاطمه برایشان وساطت نماید. پس امیرالمومنین(ع) از زهرا(س) درخواست کرد تا ایشان را بپذیرد. –و زهرا(س) پذیرفت- پس زمانی که به خدمت فاطمه(س) رسیدند به حضرت عرض کردند: حالت چطور است ای دختر رسول خدا(ص)؟ فرمود: حالم خوب است به حمد خدا. سپس فاطمه(س) فرمود: از پیامبر(ص) نشنیدید که فرمود فاطمه(س) پاره تن من است پس هر کس که وی را بیازارد مرا آزرده و هر که مرا بیازرد همانا خداوند را آزرده است؟ هر دو گفتند: بله شنیده ایم. حضرت فرمود: پس قسم به خدا شما دو نفر مرا آزردید. پس آن دو نفر از نزد فاطمه(س) رفتند در حالی که حضرت از دستشان غضبناک بود.
۱۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۵۲ محب اهل بیت علیهم السلام
سلام ببخشید آیا این روایت حضرت زهرا سلام الله علیها که فرمودند :
مثل الامام مثل الکعبة إذ تؤتى ولا تأتی
میخواستم بدونم آیا این روایت در کتب اهل سنت هم نقل شده یا نه؟؟
بعد اینکه آیا در روایات اهل سنت آمده است که پیامبر (ص) مقام امامت هم داشته است؟؟
پاسخ:
سلام علیکم ورحمة الله

روایت تشبیه امیرالمومنین علیه السلام به کعبه در کتب اهل سنت هم نقل شده و با چندین سند هم وارد شده :

أسد الغابة (ج 4 ص 31 ط مصر سنة 1285) قال: أنبأنا، عبد الله بن أحمد بن عبد القاهر، أنبأنا أبو غالب محمد الحسن الباقلانی إجازة، أنبأنا أبو علی بن شاذان، أنبأنا عبد الباقی بن قانع، حدثنا محمد بن زکریا العلائی حدثنا العباس بن بکار، عن شریک، عن سلمة، عن الصنابجی، عن علی، قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله، أنت بمنزلة الکعبة تؤتى ولا تأتی، فإن أتاک هؤلاء القوم فسلموها إلیک یعنی الخلافة فاقبل منهم وإن لم یأتوک فلا تأتهم حتى یأتوک.

ذیل اللئالی " (ص 62) قال: روى، عن الدیلمی قال: أنبأنا أبی، أنبأنا الکساوی، أنبأنا الدارقطنی: حدثنا عبد الصمد بن علی بن محمد بن مکرم، حدثنا محمد بن زکریا الغلابی، حدثنا بشیر بن میمون، حدثنا شریک فذکر الحدیث، بعین ما تقدم عن " أسد الغابة " سندا ومتنا إلا أنه ذکر بدل قوله فسئلوها إلى آخره: فبکوا لک هذا الأمر فاقبله منهم وإن لم یأتوک فلا تأتهم.

کنوز الحقایق " (ص 203 ط مصر) روى من طریق الدیلمی قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله: یا علی أنت بمنزلة الکعبة.

(ینابیع المودة)(ص 182 ط اسلامبول) : روى من طریق الدیلمی قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله:یا علی أنت بمنزلة الکعبة.

(تاریخ دمشق). (ج 2 ص 406 ط بیروت) قال: أخبرنا أبو منصور عبد الرحمن بن محمد بن عبد الواحد، أنبأنا أبو بکر الخطیب، أنبأنا أبو طاهر إبراهیم بن محمد بن عمر بن یحیى العلوی، أنبأنا أبو المفضل محمد بن عبد الله بن محمد الشیبانی، أنبأنا محمد بن محمود بن بنت الأشج الکندی الکوفی نزیل اسکران سنة ثمانی عشرة وثلاثمائة، أنبأنا محمد ابن عنبس بن هشام الناشری، أنبأنا إسحاق بن یزید، حدثنی عبد المؤمن بن القاسم عن صالح بن میثم، عن یدیم بن العلاء ( کذا ) عن أبی ذر، قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: مثل علی فیکم - أو قال فی هذه الأمة - الکعبة المستورة النظر إلیها عبادة، والحج إلیها فریضة.

(مناهج الفاضلین مخطوط) قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم لعلی: یا علی إنما أنت بمنزلة الکعبة تؤتى ولا تأتی، فإذا أتاک هؤلاء القوم فسلموا إلیک الأمر فاقبله منهم وإن لم یأتوک فلا تأتهم.

فردوس الأخبار (ج 5 ص 406 ط بیروت) قال: وعن علی ( عن النبی صلى الله علیه وآله ): یا علی إنما أنت بمنزلة الکعبة تؤتى ولا تأتی، فإن أتاک هؤلاء القوم فمکنوا لک هذا الأمر فاقبله منهم، وإن لم یأتوک فلا تأتهم.

(( غایة المرام فی رجال البخاری إلى سید الأنام )) (ص 73 والنسخة مصورة من مکتبة جستربیتی بإیرلندة) قال: قال علی رضی الله عنه: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: أنت بمنزلة الکعبة تؤتى ولا تأتی، فإن أتاک هؤلاء القوم فسلموها إلیک - یعنی الخلافة - فاقبل منهم، وإن لم یأتوک فلا تأتهم حتى یأتوک.

=========

در مورد مقام امامت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم هم باید خدمت شما عرض کنیم که حضرت ابراهیم مقام امامتشون ثابت هست و پیامبر هم افضل از ایشون هستن پس به طریق اولی پیامبر هم صاحب مقام امامت هستند.
۱۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۱۸ محب اهل بیت علیهم السلام
لطفا صحیح بودن این روایت رو ثابت کنید.. ممنون
احتجاج حضرت زهرا سلام الله علیها به غدیر خم
در الاحتجاج شیخ طبرسی ج 1 ص 105
پاسخ:
تمامی روایات احتجاج شیخ طبرسی به صورت مرسل نقل شده اند و بدون سند.
۱۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۴۱ محب اهل بیت علیهم السلام
مرسل یعنی روایت ضعیف؟؟؟؟؟
پاسخ:
طبعا طبق مبانب رجالی شیعی مطلبی که به صورت مرسل نقل شده باشه از نظر سندی ضعیف هست. (از نظر سندی و نه از نظر متنی)

باسلام لطفا جواب این شبهه رو بدید

لسؤال : هل یجوز للمرأة أن تضع مولودة فی المسجد ؟ وهل صحیح أن سیدنا علی بن أبی طالب قد ولد فی الکعبة ؟ وإذا کان صحیحا فالمرأة أثناء الوضع لا تکون على طهور ، فکیف تدخل المسجد وهو بیت من بیوت الله وهی نفساء ؟

طبق نظر شیعه دخول زن باردار به مسجد حرام است بنا براین وضع حمل در مسجد هم حرام است . در این صورت مادر امام علی کار حرامی مرتکب شده !!!!
پاسخ:
وعلیکم السلام.

اولا : طبق اعتقادات و روایات شیعه مادران اهل بیت علیهم السلا مطهرات هستند و از این مسائل پاکند.

ثانیا : ظاهرا نواصب دقت نکرده اند که در زمان وقوع واقعه خبری از اسلام نبوده و هنوز خبری از ظهور اسلام نبوده است که بخواهند چنین قوانینی را لازم الاجرا بدانند.
درباره بتهای نجسی که اونجا بودند و میگید علی بین اونها به دنیا اومده جوابتون  چیه
پاسخ:
ظاهرا شما نمی دونید که قداست کعبة ی مکرمة قداستی هست الهی و به قبل از اسلام بر می گرده ! به قول معروف آب دریا با پوزه زدن سگ نجس نمیشه !

الان مثلا بیت المقدس که در دست صهیونیست ها (برادران تنی و نزدیک آل سعود و وهابیت) هستش نجس هست و قداستش از بین میره ؟! یا مثلا وقتی که پیامبر می دید که کعبه در دست مشرکین هست می گفت الان دیگه کعبة قداست نداره ؟!  (ما دوست نداریم در مورد نحوه و کیفیت و مکان ولادت برخی از صحابه ی مورد احترام شما صحبت کنیم)

ادعاهای خنده داری رو مطرح می کنید در حالی که خبر ندارید قداست الهی برای یک شیء یا یک مفهوم مانع از ضرر غیر هست ! ابتدا کمی مطالعاتتون رو بالا ببرید و بعد سوال کنید و ادعا کنید !

آیا اخبار صحیحی از اهل سنت مبنی بر اینکه حضرت علی در کعبه متولد شده است ، وجود دارد؟

پاسخ:
بنده تا کنون روایت صحیح ندیده ام اما تصریحات و اقوال علمای مخالفین فراوان هست و اتفاقا یکی از سوالات مهم و اساسی ما از مخالفان شیعه همین هست که با وجود ادعای تواتر، این روایات کجا رفته و چرا علمای شما نقل نکرده اند؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter