حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات



علمای وهابی : هرکس در اثر تصادف بمیرد در حکم شهید است !!!


یکی از فتاوای عجیب وهابیون این است که معتقدند اگر کسی در اثر تصادفات رانندگی از دنیا برود، در حکم شهید است! با این حساب راه برای شهادت وهابیون باز است و نیازی نیست که فقط خود را منفجر کنند!

بن باز در این مورد می گوید :

قال شیخنا : من یموت فی حوادث السیارات داخل فی حدیث : "وصاحب الهدم" فهو شهید.

مسائل الامام ابن باز،المجموعة الثانیة،ص41 ط دار التدمریة

بن باز گفته است : هرکس در اثر حوادث رانندگی بمیرد داخل در حدیث "وصاحب الهدم" است و شهید است.

س: الأخ / ع. ح. ع. یقول: المتوفون فی حوادث السیارات هل هم شهداء؟
ج: یرجى لهم الشهادة، لأنهم من جنس صاحب الهدم، صاحب الهدم شهید.....


http://www.alifta.net/Fatawa/FatawaSubjects.aspx?languagename=ar&View=Page&HajjEntryID=0&HajjEntryName=&RamadanEntryID=0&RamadanEntryName=&NodeID=3799&PageID=3780&SectionID=5&SubjectPageTitlesID=50154&MarkIndex=3&0

http://audio.islamweb.net/audio/Fulltxt.php?audioid=123251

سوال : آیا کسانی که در حوادث رانندگی از دنیا می روند، شهید هستند؟
پاسخ : برای آن ها امید شهادت است چرا که آن ها صاحب هدم هستند و صاحب هدم نیز شهید است .....


همچنین بن باز وهابی در پاسخ به استفتائی دیگر بر این امر تاکید می کند که می توانید از طریق لینک های زیر این فتوا را مطالعه کنید :

http://www.alifta.net/Fatawa/FatawaChapters.aspx?View=Page&PageID=3785&PageNo=1&BookID=5

http://www.binbaz.org.sa/node/17382

بن عثیمین وهابی نیز در این زمینه نظری مشابه دارد که ما متن عربی فتوا و پاسخ را برای شما قرار می دهیم :

س 86: سئل فضیلة الشیخ- رحمه الله-: هل الذی یخرج من البیت وهو لیس بمریض وبعد لحظات یَحصُل له حادث ویُتَوفَّى فی حادث سیارة؛ هل یُعتبر ذلک شهیدًا؟ وهل هذا یعتبر مثل مرض الطاعون؛ لأن صاحب مرض الطاعون شهید؟ أرجو الإفادة.
فأجاب بقوله: المیِّتُ بحادثٍ یکون من الشهداء- إن شاء الله-؛ لأنه کالمیت بهَدم أو غَرق أو نحو ذلک .....


مجموع فتاوی ورسائل ابن عثیمین،ج25،ص440 ط دار الثریا


دار الافتاء عربستان سعودی نیز فتوای مشابهی در این زمینه صادر کرده است :

س3: بعض الناس یقولون: إن من یموت بسبب حادث سیارة إنه شهید، وله مثل أجر الشهید، فهل هذا صحیح أم لا؟
ج3: نرجو أن یکون شهیدًا؛ لأنه یشبه المسلم الذی یموت بالهدم، وقد صح عن النبی صلى الله علیه وسلم أنه شهید.


فتاوی اللجنة الدائمة للبحوث العلمیة والافتاء،ج12،ص27 ط دار العاصمة

http://www.alifta.net/Fatawa/fatawaDetails.aspx?BookID=3&View=Page&PageNo=1&PageID=2936

مرکز فتوای وبسایت اسلام وب نیز در برخی از فتاوای خود به این مطلب اشاره کرده است که می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید :

http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=95696

http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=223807&fromCat=1530

http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=218566&fromCat=1530

همچنین برخی از کارشناسان وهابی نیز در شبکه های وهابیون در پاسخ به سوالاتی به این مطلب اشاره کرده اند که برای نمونه دو ویدئو در این مورد را برای شما قرار می دهیم :

مصطفی العدوی وهابی و شهید به حساب آمدن کسی که در اثر حوادث رانندگی از دنیا برود :

http://www.aparat.com/v/XvjJ2

خالد بن عبد الله المصلح وهابی و شهید به حساب آمدن کسی که در اثر سوانح رانندگی از دنیا برود :

http://www.aparat.com/v/tC3bY








































موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۳۰
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۴)

۳۰ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۰۸ محب اهل بیت علیهم السلام
عالی بود..
همانطور که مستحضر هستید بنده علاقه خیلی زیادی در تحقیق و پژوهش علوم اسلامی دارم و با اهل سنت و وهابی ها در سایتهای اجتماعی مناظره میکنم و الحمدالله به برکت ولایت امیرالمومنین همیشه موفق شدم.. امروز داشتم در مورد نحوه صحیح وضو گرفتن با یکی از سنی ها بحث میکردم و در این مورد هم خداروشکر اطلاعات زیادی داشتم و تونستم جوابشون رو به خوبی بدم ولی آنها یک روایتی آوردند از مستدرک وسایل که حضرت علی در نامه ای به محمد ابی بکر فرموده که در وضو پاهارو بشور این روایت صحیح هم هست.. البته این روایت در من هیچ شبهه ای وارد نکرد که به وضوی شیعه شک کنم ولی خواستم شما در این مورد توضیح بفرمایید که آیا این روایت صحیح است یا نه.. ممنون
پاسخ:
خیلی ممنون

اولا : وضوی شیعه دقیقا طبق قرآن هست و حتی کسی مثل فخر رازی هم به چنین موضوعی اعتراف کرده که در وضو بایستی مسح صورت بگیره نه شست و شو.

ثانیا : روایات در مورد کیفیت وضو طبق اعتقادات امامیة متواتر هست چه برسه به اجماع علماء بر کیفیتش و حتی اگر فرض کنیم روایتی صحیح السند هم موافق روایات مخالفین باشه حکم شاذ رو پیدا میکنه و بهش عمل نمیشه.(مثلا ممکن هست از روزی تقیه وارد شده باشه یا به دلیلی دیگه)

ثالثا : روایتی که از مستدرک الوسائل بهش اشاره کردید اولا از کتاب الغارات ثقفی نقل شده که خود این کتاب به صورت کامل مورد اعتماد نیست چون تصحیف و تغییراتی در اون به وجود اومده و روایت فوق هم یکی از این نمونه ها هستش.شما اگر به خود کتاب مستدرک هم رجوع کنید میرزای نوری در این زمینه توضیح داده اند.

نکته ی دیگه هم این که همین نامه ی امیرالمومنین در کتب دیگه نقل شده اما جالبه بدونید حرفی از شستن و غسل نیست بلکه گفته شده " مسح " !

.....   ثُمَّ امْسَحْ رَأْسَکَ وَ رِجْلَیْکَ فَإِنِّی رَأَیْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص یَصْنَعُ ذَلِک‏ .....

امالی شیخ مفید،ص267
امالی شیخ طوسی،ص29

نکته ی جالب این هست که در سند این روایت خود صاحب کتاب الغارات هم هست و نشون میده که کتاب بعدا دچار تغییر شده تا موافق روایات عامه بشه.

نکته ی پایانی هم این که سند این نامه در کتاب الغارات طبق مبانی رجالی شیعه ضعیف هست و در سند اون راوی عامی مذهب (سنی) هم وجود داره!

قَالَ إِبْرَاهِیمُ فَحَدَّثَنَا یَحْیَى بْنُ صَالِحٍ قَالَ: حَدَّثَنَا مَالِکُ بْنُ خَالِدٍ الْأَسَدِیُّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع عَنْ عَبَایَة

یحیی بن صالح (ابو زکریا) : در نزد ما مجهول هست و از حفاظ مخالفین هست !

مالک بن خالد : مجهول


۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۴۹ محب اهل بیت علیهم السلام
میشه این اعتراف فخر رازی رو همراه با ترجمه متن عربی رو نقل کنید.. یاعلی
پاسخ:
إِذَا ثَبَتَ هَذَا فَنَقُولُ: ظَهَرَ أَنَّهُ یَجُوزُ أَنْ یَکُونَ عَامِلُ النَّصْبِ فِی قَوْلِهِ وَأَرْجُلَکُمْ هُوَ قَوْلَهُ وَامْسَحُوا وَیَجُوزُ أَنْ یَکُونَ هُوَ قَوْلَهُ فَاغْسِلُوا لَکِنِ الْعَامِلَانِ إِذَا اجْتَمَعَا عَلَى مَعْمُولٍ وَاحِدٍ کَانَ إِعْمَالُ الْأَقْرَبِ أَوْلَى، فَوَجَبَ أَنْ یَکُونَ عَامِلُ النَّصْبِ فِی قَوْلِهِ وَأَرْجُلَکُمْ هُوَ قَوْلَهُ وَامْسَحُوا فَثَبَتَ أَنَّ قِرَاءَةَ وَأَرْجُلَکُمْ بِنَصْبِ اللَّامِ تُوجِبُ الْمَسْحَ أَیْضًا، فَهَذَا وَجْهُ الِاسْتِدْلَالِ بِهَذِهِ الْآیَةِ عَلَى وُجُوبِ الْمَسْحِ.

تفسیر الرازی،ج11،ص305 ط دار احیاء التراث العربی

قسمت قرمز رنگ :

پس ثابت شد که قرائت "وارجلکم" به نصب لام مسح را واجب می گرداند پس این وجه استدلال به این آیه در وجوب مسح است.
۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۰۰ محب اهل بیت علیهم السلام
ترجمه فارسی رو هم بی زحمت بگید..
پاسخ:
به پاسخ اصلی مراجعه کنید.
۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۳۳ محب اهل بیت علیهم السلام
ممنون خسته نباشید
پاسخ:
خواهش می کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter