حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 

ابن حجر هیتمی در پاسخ به قول برخی از علمای اهل سنت که گفته اند معاویه هیچ فضیلت صحیح السندی ندارد : حدیث ضعیف در مناقب و فضائل حجت است !

 

بی شک معاویة بن ابی سفیان یکی از رئوس اصلی نفاق و تزویر در تاریخ اسلام به شمار می رود و حتی برخی از محققین منصف اهل سنت نیز در سول تاریخ به این مساله اشاره کرده اند اما برخی از جاعلان حدیث با اخذ پول از حکومت های اموی برای معاویه احادیثی جعل می کردند و این امر به قدری مشهود بود که برخی از علمای اهل سنت صریحا گفته اند معاویه هیچ فضیلت صحیح السندی ندارد.ابن حجر هیتمی یکی از علمای اهل سنت استکه تعصب خاصی روی معاویة بن ابی سفیان دارد و وقتی می خواهد به این قول که از جانب برخی از علمای اهل سنت (همچون اسحاق بن راهویه) صادر شده است پاسخ بدهد،نهایتا می گوید در باب فضائل و مناقب،حدیث ضعیف هم حجت است !

قیل عبر البخاری بقوله . باب ذکر معاویة ، ولم یقبل فضائله ولا مناقبه ، لأنه لم یصح فی فضائله شیء ، کما قاله ابن راهویه , ولک ان تقول : ان کان المراد من هذه العبارة انه لم یصح منها شیء على وفق شرط البخاری ، فاکثر الصحابة کذلک اذا لم یصح شیء منها ، وان لم یعتبر ذلک القید ، فلا یضره ذلک . لما یأتی ان من فضائله ما حدیثه حسن حتى عند الترمذی کما صرح به فی جامعه وستعلمه مما یاتی . والحدیث الحسن لذاته کما هنا حجة اجماعا بل الضعیف فی المناقب حجة ایضا .....

مختصر تطهیر الجنان واللسان،ص45 ط دار علوم السنة

{ابن حجر هیثمی می گوید} گفته شده است که بخاری {در کتاب صحیح بخاری} گفته است "باب ذکر معاویه" و فضائل و مناقب او را نپذیرفته است چون هیچ چیزی در فضائل معاویه صحیح نیست همانطور که ابن راهویه گفته است و تو باید بگویی : اگر منظور از این عبارت این است که هیچ فضیلتی مطابق شرط بخاری وجود ندارد پس اکثر صحابه اینگونه هستند و اگر منظور این است ضرری به فضائل معاویه نمی رسد هنگامی که در فضائلش احادیث حسن حتی در نزد ترمذی وجود دارد همانطوری که در کتابش به آن تصریح کرده است و آن ها را خواهی دانست و حدیث حسن لذاته مطابق اجماع حجت است بلکه حدیث ضعیف هم در مناقب حجت است .....

آری ! به معاویة بن ابی سفیان،راس نفاق و تزویر،که می رسد حدیث ضعیف هم حجت است اما همین افراد بسیاری از احادیث صحیح در فضیلت امیرالمومنین (ع) را تضعیف می کنند و تصحیح نه تنها ترمذی بلکه برخی از علمای متشدد را هم در مورد آن نمی پذیرند!

 

نکته ی دیگری که لازم است به آن اشاره شود این که ابن حجر هیثمی سعی می کند تا در قول اسحاق بن راهویه تدلیس کند و به گونه ای القا کند که اسحاق بن راهویه منظورش این بوده که معاویة بنابی سفیان حدیثی صحیح مطابق شروط بخاری ندارد حال آن که اسحاق بن راهویه ابدا چنین منظوری نداشته و کلامش مطلق است و هیچ قید و شرطی نیز نگذاشته است.ظاهرا کلام اسحاق بن راهویه همچون خاری است در چشم محبین راس نفاق و تزویر و ترور معاویة بن ابی سفیان !

















موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۵
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter